Melanie Schultz van Haegen, minister, Infrastructuur

Schultz geen bezwaar tegen fusie Connexxion en Veolia

DEN HAAG – Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) ziet geen reden om de beoogde fusie tussen de Franse vervoersbedrijven Veolia Transport en Transdev te blokkeren.

De ondernemingen zijn in Nederland actief via dochterbedrijven Connexxion en Veolia Transport.

Fusie

In de Tweede Kamer was deze week een debat over de kwestie. Een deel van de Kamer vreest dat het fusiebedrijf straks te groot wordt op de Nederlandse markt, wat weer slecht zou kunnen uitpakken voor reizigers maar ook voor werknemers.

Maar Schultz stelde dat er ”voldoende markt zal overblijven”. Eerder gaf de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) groen licht voor de fusie.

Connexxion

Volgens sommige oppositiepartijen kan het kabinet een veto uitspreken over de fusie, omdat Nederland nog een derde van de aandelen in Connexxion heeft. Maar Schultz ziet daar geen reden voor.

Zij gelooft dat de positie van werknemers van de beide vervoersbedrijven, zoals die van chauffeurs, goed beschermd is. ”Ze kunnen niet als een speelbal gebruikt worden bij deze fusie”, zei ze.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Schultz geen bezwaar tegen fusie Connexxion en Veolia | TaxiPro
Melanie Schultz van Haegen, minister, Infrastructuur

Schultz geen bezwaar tegen fusie Connexxion en Veolia

DEN HAAG – Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) ziet geen reden om de beoogde fusie tussen de Franse vervoersbedrijven Veolia Transport en Transdev te blokkeren.

De ondernemingen zijn in Nederland actief via dochterbedrijven Connexxion en Veolia Transport.

Fusie

In de Tweede Kamer was deze week een debat over de kwestie. Een deel van de Kamer vreest dat het fusiebedrijf straks te groot wordt op de Nederlandse markt, wat weer slecht zou kunnen uitpakken voor reizigers maar ook voor werknemers.

Maar Schultz stelde dat er ”voldoende markt zal overblijven”. Eerder gaf de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) groen licht voor de fusie.

Connexxion

Volgens sommige oppositiepartijen kan het kabinet een veto uitspreken over de fusie, omdat Nederland nog een derde van de aandelen in Connexxion heeft. Maar Schultz ziet daar geen reden voor.

Zij gelooft dat de positie van werknemers van de beide vervoersbedrijven, zoals die van chauffeurs, goed beschermd is. ”Ze kunnen niet als een speelbal gebruikt worden bij deze fusie”, zei ze.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.