Tweede Kamer

Kilometerbudget Valys definitief naar 450 kilometer in 2012

Passagiers met de Valys mogen in 2012 maximaal 450 kilometer reizen. Dat is 300 km minder dan in 2011. Ondanks breed verzet is de Tweede Kamer eind december 2011 toch in meerderheid akkoord gegaan met een plan van de staatssecretaris van VWS om zo Valys betaalbaar te houden.

Het hoge pkb is gelijk gebleven: 2250 km.

Kilometerbudget

Met het kilometerbudget betalen passagiers in 2012 voor € 0,18 per kilometer. Wanneer je kilometerbudget op is, kan met Valys gereisd worden voor € 1.19 per kilometer.

In april 2013 wordt het Valys vervoer opnieuw aanbesteed. Die aanbesteding zal bepalend zijn voor de uitvoering in de daaropvolgende jaren.

Lees ook: Minister gaat nieuw contract Valys toch landelijk aanbesteden

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

15 reacties op “Kilometerbudget Valys definitief naar 450 kilometer in 2012”

Richard|10.01.12|20:15

Vieze smerige hufters daar van de VWS.
Hoe kunnen jullie deze mensen dit aandoen.
Maak dan potverdrie de kilometerprijs hoger, zoals vele mensen vragen.
Wat is nu 450km over een heel jaar.
Tot U zelf eens in zo’n situatie komt!
En de werkgelegenheid voor de taxibedrijven gaat hier ook op achteruit.
Praat met mensen, bonden, doelgroepen. Nee, dat beslissen we zelf wel even.
Enkele maanden al een mail en een brief naar VWS gestuurd, maar geen reactie hoor.
Ze luisteren niet eens naar anderen!

Bezorgde Nederlander|11.01.12|11:12

Iedereen levert in… de zwakkeren in de samenleving natuurlijk het meest… want die doen toch niets terug,
Maar ook de Taxibedrijven zien wederom een verslechtering van de “Markt”.
ze krijgen al te weinig per kilometer betaald en nou wordt hen de mogelijkheid om goed verlies te maken zelfs ontnomen.
Maar liefst 300 kilometer minder verliesgevende omzet….. tja dan duurt het nog langer voor al die taxiondernemers op de fles gaan…

Chappeau….Lekker bezig met zijn allen daar in Den Haag.

taxi-welling|12.01.12|12:41

ook zo leuk , aanbesteding landelijk….kleine en middelgrote ondernemers kunnen daar niet op aanbesteden. Waarom niet regio gebonden ?

Dit is erg dankbaar werk, zowel voor de chauffeur ( vaak langere ritten ) als zowel de klant, die tegenwoordig flink geraakt worden ( deze doelgroep ) door de crisis, en nu kunnen ze straks helemaal nergens meer komen doordat de kilometers op zijn en je niet van Zuid Holland naar groningen kunt gaan voor 1,19 Euro per km . ( kost je gauw 200 Euro )

W.B.Hoekwater|12.01.12|14:51

Ik vind ook dat er beter overleg had moeten zijn en dat om de taxi brance uit de wind te houden de km prijs omhoog had gemoeten ipv de kilometers. dit proef ik ook bij de klanten die ik rijd ze betalen liever wat meer dan dat ze km kwijt raken. Nu zijn en de mensen en de brance het dupe en veel mensen vonden 750 kilometer al weinig.Nu moeten ze 1,19 eu gaan betalen per kilometer maak dan die km iets goedkoper als overgangsregeling.
Heren politiecie luister naar de mensen op de werkvloer. susses

Mario|12.01.12|19:01

Ik rij regelmatig valys.
Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden, maar om nu maar even met de botte bijl te hakken door de km’s bijna te halveren is in mijn ogen een zeer slechte manier van aanpak.
De eisen om een Valys pas te krijgen mogen best wel aangescherpt worden, ik heb nog wel eens klanten in de auto waarvan ik mijn twijfels heb of ze dit wel nodig hebben.
De Km prijs mag best wel een stukje hoger worden (dat geven de meeste klanten ook aan).

Mario|12.01.12|19:02

(vervolg)
Ook moet ik vaak leeg terug rijden, ook daar lijkt mij nog wel iets te halen.
750 km was al niet zo heel veel voor een heel jaar, en ze moeten al wikken en wegen om deze zo goed mogelijk te verdelen. Het gaat hier wel over mensen die niet op een andere manier kunnen reizen !!
Kom op Den Haag denk eens niet op de makkelijkste manier, maar op een Menselijke manier, en luister ook eens naar de mensen die hierbij betrokken zijn…

hil|12.01.12|19:15

Jammer mensen van de 2e kamer. Nadenken is moeilijk zeker.
De mensen willen inderdaad wel meer betalen per km. Jullie hebben niet alleen de
oudere mensen te pakken maar ook de taxichauffeurs.
Kunnen ze nog minder rijden en dus nog minder verdienen.
Goed nagedacht hoor! Zitten veel jonge en rijke mensen in de tweede kamer zeker!!!

Har|12.01.12|19:17

Tis allemaal weer kort door de bocht in Den-Haag.Ik als taxichauffeur snap er niets van.waarom niet de mensen aanpakken waar zowel de man als de vrouw een kaart heeft.Ze gaan mee als elkaars begeleider en als de ene kaart op is gaan ze op de andere kaart en samen hebben ze dus voorheen 1500km.Dat vind ik krom.En er zijn zo weinig mensen die 2200 km hebben want dan moet je half dood zijn om die te krijgen dat ook daar best wat vanaf had gemogen.We pakken de zwakste groep.ASOCIAAL vind ik dit

Exodus|12.01.12|22:42

Ik had het al eerder geschreven we gaan terug naar 1940,regering heeft geen hart,zowel voor de zwakkere mensen,als voor de taxi ondernemingen,en voor taxi chauffeurs,!!!!! nog meer in de ww, dit kost de overheid meer,allemaal in Den Haag 200 euro inleveren !!!!!!,kwartje van kok terug .geen 4 miljart ontwikkelings hulp,in eigen Zwakkere sameleving steken!!!!!!!! voedselbank iedereen
Laat ze gaan werken daar,de enigste die voor ons op kan komen is Hans Spekman laat die regeren,die heeft Ballen

Richard de Vries|14.01.12|21:07

Ik heb jaren zorgtaxi gereden en ga nu volgende maand weer daarmee beginnen. Te triest voor woorden dat zij dit de zwakste in onze samenleving aandoen en Mark Rutte maar blijven lachen,bah!!!

henny|17.01.12|15:38

ja jammer daarom heb ik nu geen werk meer

marjo andriessen|30.01.12|12:39

ik wil graag weten hoe mijn moeder in aanmerking kan komen voor valys vervoer.
wat zijn de ciriteria en hoe kan ik dat aanvragen?

Han|30.01.12|20:00

Beste Marjo,

Voor meer info over Valys zie: http://www.valys.nl
Je kan een infobrochure bij hun opvragen.

gerritsen|24.06.12|16:23

Mijn vriend is kunstenaar en heeft de natuur nodig die hem de zin geeft te leven.Wij gingen afgelopen
jaren met de Valys naar vakantieparken voor een midweek en dan was ie weer lekker bijgetankt.
Nu zijn we nog maar een keer dit jaar erop uit geweest vanwege de kilometers die verkort zijn.
Ik merk aan mijn vriend dat ie somberder wordt,en verliest de zin in het leven.Ze worden bedankt

evertje

Orlando Laing|21.02.13|21:32

Het zou mooi zijn als het valys werk beter voor de chauffeurs word met een rit terug, en niet gaan bezuinigen wie wel of niet mag reizen. de mensen betalen toch, en laat het werk door ervaren vakmensen gebeuren. Connexxion doet goed zijn best. geef ook goede contracten aan de chauffeurs. het zijn wij die het moeten klaren. niet alles kan je of moet je veranderen in dit leven. het is tenslotte crisis. we moeten elkaar helpen.

Kilometerbudget Valys definitief naar 450 kilometer in 2012 | TaxiPro
Tweede Kamer

Kilometerbudget Valys definitief naar 450 kilometer in 2012

Passagiers met de Valys mogen in 2012 maximaal 450 kilometer reizen. Dat is 300 km minder dan in 2011. Ondanks breed verzet is de Tweede Kamer eind december 2011 toch in meerderheid akkoord gegaan met een plan van de staatssecretaris van VWS om zo Valys betaalbaar te houden.

Het hoge pkb is gelijk gebleven: 2250 km.

Kilometerbudget

Met het kilometerbudget betalen passagiers in 2012 voor € 0,18 per kilometer. Wanneer je kilometerbudget op is, kan met Valys gereisd worden voor € 1.19 per kilometer.

In april 2013 wordt het Valys vervoer opnieuw aanbesteed. Die aanbesteding zal bepalend zijn voor de uitvoering in de daaropvolgende jaren.

Lees ook: Minister gaat nieuw contract Valys toch landelijk aanbesteden

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

15 reacties op “Kilometerbudget Valys definitief naar 450 kilometer in 2012”

Richard|10.01.12|20:15

Vieze smerige hufters daar van de VWS.
Hoe kunnen jullie deze mensen dit aandoen.
Maak dan potverdrie de kilometerprijs hoger, zoals vele mensen vragen.
Wat is nu 450km over een heel jaar.
Tot U zelf eens in zo’n situatie komt!
En de werkgelegenheid voor de taxibedrijven gaat hier ook op achteruit.
Praat met mensen, bonden, doelgroepen. Nee, dat beslissen we zelf wel even.
Enkele maanden al een mail en een brief naar VWS gestuurd, maar geen reactie hoor.
Ze luisteren niet eens naar anderen!

Bezorgde Nederlander|11.01.12|11:12

Iedereen levert in… de zwakkeren in de samenleving natuurlijk het meest… want die doen toch niets terug,
Maar ook de Taxibedrijven zien wederom een verslechtering van de “Markt”.
ze krijgen al te weinig per kilometer betaald en nou wordt hen de mogelijkheid om goed verlies te maken zelfs ontnomen.
Maar liefst 300 kilometer minder verliesgevende omzet….. tja dan duurt het nog langer voor al die taxiondernemers op de fles gaan…

Chappeau….Lekker bezig met zijn allen daar in Den Haag.

taxi-welling|12.01.12|12:41

ook zo leuk , aanbesteding landelijk….kleine en middelgrote ondernemers kunnen daar niet op aanbesteden. Waarom niet regio gebonden ?

Dit is erg dankbaar werk, zowel voor de chauffeur ( vaak langere ritten ) als zowel de klant, die tegenwoordig flink geraakt worden ( deze doelgroep ) door de crisis, en nu kunnen ze straks helemaal nergens meer komen doordat de kilometers op zijn en je niet van Zuid Holland naar groningen kunt gaan voor 1,19 Euro per km . ( kost je gauw 200 Euro )

W.B.Hoekwater|12.01.12|14:51

Ik vind ook dat er beter overleg had moeten zijn en dat om de taxi brance uit de wind te houden de km prijs omhoog had gemoeten ipv de kilometers. dit proef ik ook bij de klanten die ik rijd ze betalen liever wat meer dan dat ze km kwijt raken. Nu zijn en de mensen en de brance het dupe en veel mensen vonden 750 kilometer al weinig.Nu moeten ze 1,19 eu gaan betalen per kilometer maak dan die km iets goedkoper als overgangsregeling.
Heren politiecie luister naar de mensen op de werkvloer. susses

Mario|12.01.12|19:01

Ik rij regelmatig valys.
Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden, maar om nu maar even met de botte bijl te hakken door de km’s bijna te halveren is in mijn ogen een zeer slechte manier van aanpak.
De eisen om een Valys pas te krijgen mogen best wel aangescherpt worden, ik heb nog wel eens klanten in de auto waarvan ik mijn twijfels heb of ze dit wel nodig hebben.
De Km prijs mag best wel een stukje hoger worden (dat geven de meeste klanten ook aan).

Mario|12.01.12|19:02

(vervolg)
Ook moet ik vaak leeg terug rijden, ook daar lijkt mij nog wel iets te halen.
750 km was al niet zo heel veel voor een heel jaar, en ze moeten al wikken en wegen om deze zo goed mogelijk te verdelen. Het gaat hier wel over mensen die niet op een andere manier kunnen reizen !!
Kom op Den Haag denk eens niet op de makkelijkste manier, maar op een Menselijke manier, en luister ook eens naar de mensen die hierbij betrokken zijn…

hil|12.01.12|19:15

Jammer mensen van de 2e kamer. Nadenken is moeilijk zeker.
De mensen willen inderdaad wel meer betalen per km. Jullie hebben niet alleen de
oudere mensen te pakken maar ook de taxichauffeurs.
Kunnen ze nog minder rijden en dus nog minder verdienen.
Goed nagedacht hoor! Zitten veel jonge en rijke mensen in de tweede kamer zeker!!!

Har|12.01.12|19:17

Tis allemaal weer kort door de bocht in Den-Haag.Ik als taxichauffeur snap er niets van.waarom niet de mensen aanpakken waar zowel de man als de vrouw een kaart heeft.Ze gaan mee als elkaars begeleider en als de ene kaart op is gaan ze op de andere kaart en samen hebben ze dus voorheen 1500km.Dat vind ik krom.En er zijn zo weinig mensen die 2200 km hebben want dan moet je half dood zijn om die te krijgen dat ook daar best wat vanaf had gemogen.We pakken de zwakste groep.ASOCIAAL vind ik dit

Exodus|12.01.12|22:42

Ik had het al eerder geschreven we gaan terug naar 1940,regering heeft geen hart,zowel voor de zwakkere mensen,als voor de taxi ondernemingen,en voor taxi chauffeurs,!!!!! nog meer in de ww, dit kost de overheid meer,allemaal in Den Haag 200 euro inleveren !!!!!!,kwartje van kok terug .geen 4 miljart ontwikkelings hulp,in eigen Zwakkere sameleving steken!!!!!!!! voedselbank iedereen
Laat ze gaan werken daar,de enigste die voor ons op kan komen is Hans Spekman laat die regeren,die heeft Ballen

Richard de Vries|14.01.12|21:07

Ik heb jaren zorgtaxi gereden en ga nu volgende maand weer daarmee beginnen. Te triest voor woorden dat zij dit de zwakste in onze samenleving aandoen en Mark Rutte maar blijven lachen,bah!!!

henny|17.01.12|15:38

ja jammer daarom heb ik nu geen werk meer

marjo andriessen|30.01.12|12:39

ik wil graag weten hoe mijn moeder in aanmerking kan komen voor valys vervoer.
wat zijn de ciriteria en hoe kan ik dat aanvragen?

Han|30.01.12|20:00

Beste Marjo,

Voor meer info over Valys zie: http://www.valys.nl
Je kan een infobrochure bij hun opvragen.

gerritsen|24.06.12|16:23

Mijn vriend is kunstenaar en heeft de natuur nodig die hem de zin geeft te leven.Wij gingen afgelopen
jaren met de Valys naar vakantieparken voor een midweek en dan was ie weer lekker bijgetankt.
Nu zijn we nog maar een keer dit jaar erop uit geweest vanwege de kilometers die verkort zijn.
Ik merk aan mijn vriend dat ie somberder wordt,en verliest de zin in het leven.Ze worden bedankt

evertje

Orlando Laing|21.02.13|21:32

Het zou mooi zijn als het valys werk beter voor de chauffeurs word met een rit terug, en niet gaan bezuinigen wie wel of niet mag reizen. de mensen betalen toch, en laat het werk door ervaren vakmensen gebeuren. Connexxion doet goed zijn best. geef ook goede contracten aan de chauffeurs. het zijn wij die het moeten klaren. niet alles kan je of moet je veranderen in dit leven. het is tenslotte crisis. we moeten elkaar helpen.