taxibord, daklicht, taxi

Taxicentrale Weesp/Muiden verliest na 36 jaar schoolvervoer

Taxicentrale Weesp/Muiden is na 36 jaar het leerlingenvervoer in de gemeente Weesp kwijtgeraakt. De aanbesteding is gewonnen door Oostenrijk Touringcars uit Diemen. De Taxicentrale uit Weesp heeft altijd naar grote tevredenheid het leerlingenvervoer uitgevoerd, zo meldt de gemeente.
 

De gemeente Weesp heeft het aangepast vervoer voor het leerlingenvervoer dit jaar opnieuw moeten aanbesteden omdat het contract met de huidige vervoerder dit schooljaar verloopt.

Taxibedrijf

Zes taxi- en vervoersbedrijven hebben uiteindelijk meegedongen in dit aanbestedingstraject.  “De firma Oostenrijk Touringcars BV voldoet aan de gestelde kwaliteitseisen en is uiteindelijk de goedkoopste optie”, zo meldt de gemeente. “Daarom zal deze firma het leerlingenvervoer vanaf het schooljaar 2012-2013 gaan verzorgen.”

Taxicentrale Weesp/Muiden verliest hiermee een fors deel van haar jaarlijkse omzet.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Taxicentrale Weesp/Muiden verliest na 36 jaar schoolvervoer”

Klaas|15.03.12|11:44

Heel vervelend voor de chaufeurs. Ik ben nu ook voor de derde keer overgestapt. Steeds weer leren voor het taxikeurmerk. Want dat had ,in mijn geval, de nieuwe vervoerder niet. Je wordt er schij…ziek van.

henk van mullem|15.03.12|12:40

beste Klaas,ik snap je frustatie,en met jouw en mij vele collega,s die in hetzelfde schuitje zitten.
immers de werkzekerheid gaat niet verder dan dat de concessie termijn duurt,en inplaats van je eigen binden aan een in jouw ogen goede werkgever,wat nog steeds het beste rendement voor beide partijen oplevert,mag je alleen nog maar blij zijn als je voor de zoveelste keer een ander pakkie aan mag trekken,en niet te horen krijgt dat de nieuwe vervoerder personeel zat heeft waardoor je naast de PP

henk van mullem|15.03.12|12:56

beste Klaas.ik snap jouw frutatie,en met mij vele collega,s immers de werkzekerheid gaat niet verder als dat de concessie termijn lang is,en in plaats van je eigen binden aan een in jouw ogen goede werkgever,wat nog steeds voor beide partijen het meeste oplevert,moet jemaar blij zijn als je voor de zoveelste keer een ander pakkie aan mag doen voor het zelfde werk.
en zolang onze regering braver wil zijn als dat het euro parlement voorschijft,en marktwerking
heilig blijft verklaren pech hebben.

raymond|15.03.12|23:49

het is gewoon weg schandalig dat je na 36 jaar trouwe dienst zo aan de kant word gezet
men heeft liever kwantiteit dan kwaliteit lijkt wel ik zou als gemeente is kijken hoe het de afgelopen jaren is verlopen nu weten ze wat ze hebben je moet nu dus maar afw88 wat je ervoor terug krijgt ……… toch

Janny|17.03.12|17:41

Daar ben ik het mee eens,24 jaar geleden begon ik bij toen taxi Sempel,op het schoolvervoer en na een aantal jaren op de taxi nu weer op de bus met mijn kindertjes,ook de kinderen snappen hier niks meer van zijn ze inmiddels aan hun chauffeur gewend en dan krijgen ze weer een ander bedenk goed dat dit voor deze kinderen niet echt goed is ,maar net als wat Raymond zegt nu maar afwachten hoe het in augustus gaat ik hoop voor mijn kinders goed,en TCWM jullie hebben het altid goed gedaan”toppie

zjef pineut|18.03.12|00:27

Het enigste wat telt bij de aanbestedingen is wie wil er onder de kostprijs rijden met de platte wagen waar de kikkers op en af springen !!!
Dit gaat weer ten koste van de chauffeurs die zijn de dupe en moeten weer allerlei capriolen uithalen om de mallemolen te laten draaien , maar daar word geen rekening mee gehouden ?

chauffeur|19.03.12|13:54

Het is voor gemeentes nog steeds mogelijk om te gunnen aan de favoriete partij. Hiervoor kunnen ze bijv. 50% kwaliteitseis in het bestek opnemen. Dit is oncontroleerbaar voor inschrijvende partijen. De prijs moet natuurlijk wel redelijk in de buurt liggen. Helaas kiezen dteeds meer gemeentes voor een prijzenfestival met resultaten die voor de doelgroep vaak negatief uitpakken.

Willem van de Ven|29.03.12|19:59

Kan dat samen? Voldoen aan de kwaliteitseisen en de goedkoopste zijn? We zien straks wel weer een tranentrekkend item in Hart van Nederland over missers in het doelgroepenvervoer

Taxicentrale Weesp/Muiden verliest na 36 jaar schoolvervoer | TaxiPro
taxibord, daklicht, taxi

Taxicentrale Weesp/Muiden verliest na 36 jaar schoolvervoer

Taxicentrale Weesp/Muiden is na 36 jaar het leerlingenvervoer in de gemeente Weesp kwijtgeraakt. De aanbesteding is gewonnen door Oostenrijk Touringcars uit Diemen. De Taxicentrale uit Weesp heeft altijd naar grote tevredenheid het leerlingenvervoer uitgevoerd, zo meldt de gemeente.
 

De gemeente Weesp heeft het aangepast vervoer voor het leerlingenvervoer dit jaar opnieuw moeten aanbesteden omdat het contract met de huidige vervoerder dit schooljaar verloopt.

Taxibedrijf

Zes taxi- en vervoersbedrijven hebben uiteindelijk meegedongen in dit aanbestedingstraject.  “De firma Oostenrijk Touringcars BV voldoet aan de gestelde kwaliteitseisen en is uiteindelijk de goedkoopste optie”, zo meldt de gemeente. “Daarom zal deze firma het leerlingenvervoer vanaf het schooljaar 2012-2013 gaan verzorgen.”

Taxicentrale Weesp/Muiden verliest hiermee een fors deel van haar jaarlijkse omzet.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Taxicentrale Weesp/Muiden verliest na 36 jaar schoolvervoer”

Klaas|15.03.12|11:44

Heel vervelend voor de chaufeurs. Ik ben nu ook voor de derde keer overgestapt. Steeds weer leren voor het taxikeurmerk. Want dat had ,in mijn geval, de nieuwe vervoerder niet. Je wordt er schij…ziek van.

henk van mullem|15.03.12|12:40

beste Klaas,ik snap je frustatie,en met jouw en mij vele collega,s die in hetzelfde schuitje zitten.
immers de werkzekerheid gaat niet verder dan dat de concessie termijn duurt,en inplaats van je eigen binden aan een in jouw ogen goede werkgever,wat nog steeds het beste rendement voor beide partijen oplevert,mag je alleen nog maar blij zijn als je voor de zoveelste keer een ander pakkie aan mag trekken,en niet te horen krijgt dat de nieuwe vervoerder personeel zat heeft waardoor je naast de PP

henk van mullem|15.03.12|12:56

beste Klaas.ik snap jouw frutatie,en met mij vele collega,s immers de werkzekerheid gaat niet verder als dat de concessie termijn lang is,en in plaats van je eigen binden aan een in jouw ogen goede werkgever,wat nog steeds voor beide partijen het meeste oplevert,moet jemaar blij zijn als je voor de zoveelste keer een ander pakkie aan mag doen voor het zelfde werk.
en zolang onze regering braver wil zijn als dat het euro parlement voorschijft,en marktwerking
heilig blijft verklaren pech hebben.

raymond|15.03.12|23:49

het is gewoon weg schandalig dat je na 36 jaar trouwe dienst zo aan de kant word gezet
men heeft liever kwantiteit dan kwaliteit lijkt wel ik zou als gemeente is kijken hoe het de afgelopen jaren is verlopen nu weten ze wat ze hebben je moet nu dus maar afw88 wat je ervoor terug krijgt ……… toch

Janny|17.03.12|17:41

Daar ben ik het mee eens,24 jaar geleden begon ik bij toen taxi Sempel,op het schoolvervoer en na een aantal jaren op de taxi nu weer op de bus met mijn kindertjes,ook de kinderen snappen hier niks meer van zijn ze inmiddels aan hun chauffeur gewend en dan krijgen ze weer een ander bedenk goed dat dit voor deze kinderen niet echt goed is ,maar net als wat Raymond zegt nu maar afwachten hoe het in augustus gaat ik hoop voor mijn kinders goed,en TCWM jullie hebben het altid goed gedaan”toppie

zjef pineut|18.03.12|00:27

Het enigste wat telt bij de aanbestedingen is wie wil er onder de kostprijs rijden met de platte wagen waar de kikkers op en af springen !!!
Dit gaat weer ten koste van de chauffeurs die zijn de dupe en moeten weer allerlei capriolen uithalen om de mallemolen te laten draaien , maar daar word geen rekening mee gehouden ?

chauffeur|19.03.12|13:54

Het is voor gemeentes nog steeds mogelijk om te gunnen aan de favoriete partij. Hiervoor kunnen ze bijv. 50% kwaliteitseis in het bestek opnemen. Dit is oncontroleerbaar voor inschrijvende partijen. De prijs moet natuurlijk wel redelijk in de buurt liggen. Helaas kiezen dteeds meer gemeentes voor een prijzenfestival met resultaten die voor de doelgroep vaak negatief uitpakken.

Willem van de Ven|29.03.12|19:59

Kan dat samen? Voldoen aan de kwaliteitseisen en de goedkoopste zijn? We zien straks wel weer een tranentrekkend item in Hart van Nederland over missers in het doelgroepenvervoer