TCR-vestigingen Deventer en Zutphen failliet

TCR Vervoer heeft maandag voor de vestigingen in Deventer en Zutphen faillissement aangevraagd. Dit omdat niet meer aan de betalingsverplichtingen voldaan kan worden. Bij de twee vestigingen zijn in totaal 170 personeelsleden werkzaam. 

Als belangrijkste redenen voor het faillissement noemt het bedrijf de verslechterde marktomstandigheden, de krimpende markt en bezuinigingen vanuit de overheid op verschillende vervoersproducten, zoals het AWBZ-vervoer. Daarnaast viel in 2013 door een aanbesteding Regiotaxi Gelderland weg, zo laat het bedrijf weten.

Aanbesteding

Het bedrijf zegt verschillende bezuinigingsacties en reorganisaties te hebben doorgevoerd. “Die hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid.” En onlangs werd bekend dat het leerlingenvervoer voor de gemeenten Raalte, Olst-Wijhe, Deventer en Zutphen, dat deels door de getroffen bedrijven uitgevoerd wordt, na een Europese aanbesteding niet meer aan TCR Vervoer gegund is.

De andere vestigingen van TCR Groep, waaronder TCR Vervoer Regio Raalte, Dalfsen en Hardenberg en TCR Tours uit Raalte, zijn financieel wel gezond en vallen niet onder dit faillissement, zo heeft het bedrijf bevestigd. “Faillissementsaanvraag voor de vestigingen in Deventer en Zutphen was noodzakelijk om de andere gezonde vestigingen van de TCR Groep niet in gevaar te laten komen”, wordt gesteld.

Doorstart

Volgens het bedrijf wordt nu gekeken naar de mogelijkheden voor een gedeeltelijke doorstart. TCR Vervoer Regio Raalte zal voor een aantal vervoersproducten, waaronder de Regiotaxi Salland en een aantal instellingen de vervoersplicht op zich nemen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

7 reacties op “TCR-vestigingen Deventer en Zutphen failliet”

Ada van Empel|01.07.14|12:00

Hoppa!!!!!! Weer èèn naar de knoppen….!!
Ga zo door Provincie’s!!!
Er zijn straks alleen nog maar grote taxibedrijven die ons het brood uit de mond haalt. LEVE DE EUROPESE AANBESTEDINGEN!!!

Jan Pastoor|01.07.14|12:22

Heyy//en wie is de volgende !!!!! met deze voor oorlogse Tariefen

Sterkte Allen !!!!!!!

Ed Kipp|01.07.14|14:12

zo als we al zeiden in 2000 er wordt niet naar ons geluisterd zie ook hier bij tcr geen kleine jongen maar toch gebeurd dit ook al hebben ze vallys vervoer gewonnen de prijs drukken en je gedeeltelijk falliet laten verklaren dan is de rest gered maar wie is de dupe juist de werknemers

Pierre van Aert|02.07.14|02:12

Tsja, zeker de grote taxibedrijven schrijven bijna zonder uitzondering beneden de kostprijs in, daar is het bijna altijd een kwestie van tijd voordat ze in financiële moeilijkheden komen.

Bert Doorn|02.07.14|19:29

Uurloon curator,
Voor 2009 is het standaard bedrag voor een curator gesteld op € 186 per uur. Dit bedrag kan onder voorwaarden nog verhoogd worden. Dit zal vaak het geval zijn bij zeer grote faillissementen. Ook kan een meer ervaren curator een hogere vergoeding krijgen. Let wel, dit is 2009!! Daar heb je 16 chauffeurs voor aan het werk!!!

Pierre van Aert|04.07.14|16:38

Anecdote
Ik moest eens een groepje mensen ophalen in een nabij gelegen dorp met een busje.
Was een stukje onderweg (gewoon met de meter aan) toen een van de dames de opmerking maakte, dat dit toch wel een heel duur ritje zou worden. Zeker € 45.-.
Tsja mevr. dit zijn gewoon de standaardtarieven, maar alles is betrekkelijk. Als ik mijn advocaat bel met 1 vraag betreffende mijn scheiding, dan schrijft hij al gelijk € 150.- op de rekening bij.
Bleken het allemaal mensen van een adv. kant. te zijn

Tom Brökling|08.07.14|13:24

En zo gaat het maar door …

TCR-vestigingen Deventer en Zutphen failliet | TaxiPro

TCR-vestigingen Deventer en Zutphen failliet

TCR Vervoer heeft maandag voor de vestigingen in Deventer en Zutphen faillissement aangevraagd. Dit omdat niet meer aan de betalingsverplichtingen voldaan kan worden. Bij de twee vestigingen zijn in totaal 170 personeelsleden werkzaam. 

Als belangrijkste redenen voor het faillissement noemt het bedrijf de verslechterde marktomstandigheden, de krimpende markt en bezuinigingen vanuit de overheid op verschillende vervoersproducten, zoals het AWBZ-vervoer. Daarnaast viel in 2013 door een aanbesteding Regiotaxi Gelderland weg, zo laat het bedrijf weten.

Aanbesteding

Het bedrijf zegt verschillende bezuinigingsacties en reorganisaties te hebben doorgevoerd. “Die hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid.” En onlangs werd bekend dat het leerlingenvervoer voor de gemeenten Raalte, Olst-Wijhe, Deventer en Zutphen, dat deels door de getroffen bedrijven uitgevoerd wordt, na een Europese aanbesteding niet meer aan TCR Vervoer gegund is.

De andere vestigingen van TCR Groep, waaronder TCR Vervoer Regio Raalte, Dalfsen en Hardenberg en TCR Tours uit Raalte, zijn financieel wel gezond en vallen niet onder dit faillissement, zo heeft het bedrijf bevestigd. “Faillissementsaanvraag voor de vestigingen in Deventer en Zutphen was noodzakelijk om de andere gezonde vestigingen van de TCR Groep niet in gevaar te laten komen”, wordt gesteld.

Doorstart

Volgens het bedrijf wordt nu gekeken naar de mogelijkheden voor een gedeeltelijke doorstart. TCR Vervoer Regio Raalte zal voor een aantal vervoersproducten, waaronder de Regiotaxi Salland en een aantal instellingen de vervoersplicht op zich nemen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

7 reacties op “TCR-vestigingen Deventer en Zutphen failliet”

Ada van Empel|01.07.14|12:00

Hoppa!!!!!! Weer èèn naar de knoppen….!!
Ga zo door Provincie’s!!!
Er zijn straks alleen nog maar grote taxibedrijven die ons het brood uit de mond haalt. LEVE DE EUROPESE AANBESTEDINGEN!!!

Jan Pastoor|01.07.14|12:22

Heyy//en wie is de volgende !!!!! met deze voor oorlogse Tariefen

Sterkte Allen !!!!!!!

Ed Kipp|01.07.14|14:12

zo als we al zeiden in 2000 er wordt niet naar ons geluisterd zie ook hier bij tcr geen kleine jongen maar toch gebeurd dit ook al hebben ze vallys vervoer gewonnen de prijs drukken en je gedeeltelijk falliet laten verklaren dan is de rest gered maar wie is de dupe juist de werknemers

Pierre van Aert|02.07.14|02:12

Tsja, zeker de grote taxibedrijven schrijven bijna zonder uitzondering beneden de kostprijs in, daar is het bijna altijd een kwestie van tijd voordat ze in financiële moeilijkheden komen.

Bert Doorn|02.07.14|19:29

Uurloon curator,
Voor 2009 is het standaard bedrag voor een curator gesteld op € 186 per uur. Dit bedrag kan onder voorwaarden nog verhoogd worden. Dit zal vaak het geval zijn bij zeer grote faillissementen. Ook kan een meer ervaren curator een hogere vergoeding krijgen. Let wel, dit is 2009!! Daar heb je 16 chauffeurs voor aan het werk!!!

Pierre van Aert|04.07.14|16:38

Anecdote
Ik moest eens een groepje mensen ophalen in een nabij gelegen dorp met een busje.
Was een stukje onderweg (gewoon met de meter aan) toen een van de dames de opmerking maakte, dat dit toch wel een heel duur ritje zou worden. Zeker € 45.-.
Tsja mevr. dit zijn gewoon de standaardtarieven, maar alles is betrekkelijk. Als ik mijn advocaat bel met 1 vraag betreffende mijn scheiding, dan schrijft hij al gelijk € 150.- op de rekening bij.
Bleken het allemaal mensen van een adv. kant. te zijn

Tom Brökling|08.07.14|13:24

En zo gaat het maar door …