WdK: geen Regiotaxivervoer Gelderland, ondanks dwangsom

Taxibedrijf Willemsen de Koning legt de uitspraak van de voorzieningenrechter om het Regiotaxivervoer Gelderland te hervatten naast zich neer. Het Regiotaxivervoer in Gelderland wordt dus nog niet hervat door WdK. De onderneming riskeert hiermee betaling van de dwangsom van 10.000 euro per dag voor elk van de vier Gelderse regio’s waarin het actief was. De dwangsom bedraagt maximaal 250.000 euro.

Het Regiotaxivervoer in de regio’s Achterhoek, Stedendriehoek, De Vallei en Rivierenland zal dus nog enkele dag stilliggen. De provincie verwacht vanaf maandag vervangende taxibedrijven te hebben ingeschakeld.

Vervoercontracten

“Willemsen de Koning was en is in een onmogelijke positie om uitvoering te geven aan deze vervoercontracten, zolang de Provincie  – zoals ook is afgesproken –  de maandelijkse vergoeding van de vervoerskosten weer op tijd betaalt en niet pas zes weken na afloop van de maand waarin de ritten verreden zijn”, meldt Willemsen de Koning.

“Willemsen de Koning respecteert de uitspraak van de voorzieningenrechter, maar kan hieraan geen uitvoering geven omdat simpelweg de middelen ontbreken om het Regiotaxivervoer weer te hervatten. Daar heeft de uitspraak van de rechter niets in veranderd”, zegt woordvoerder Paul Baeten.

Verliesgevend

“Het Regiotaxivervoer is dermate verliesgevend dat dit al een zware aanslag heeft gedaan op de financiële positie van Willemsen de Koning, ook van de gezonde bedrijfsonderdelen. Het staken van de maandelijkse bevoorschotting geeft een onaanvaardbare druk op onze liquiditeit en was ook de directe aanleiding om het vervoer te staken.”

“De houding van de provincie betekent niet alleen een bedreiging voor de continuïteit,  maar levert de provincie ook geen voordeel op”, waarschuwt Baeten. “Dwangsommen zullen alleen maar de vorderingen op ons bedrijf verhogen en het onvermogen vergroten om de door de provincie verstrekte  voorschotten i.v.m. de verliescompensatie terug te betalen. ”

Voorschot

WdK wil dat de provincie Gelderland maandelijks voor de 15e van de maand (van 15 februari t/m 15 juni) de Provincie zonder voorbehoud een voorschot betaald voor het vervoer dat in die maand wordt uitgevoerd. Verder moet Willemsen de Koning ook nog 3,3 miljoen euro aan voorschotten en malussen aan de provincie terugbetalen. Daar wil het taxibedrijf een betalingsregeling voor treffen, maar is nog niet tot een akkoord gekomen met de provincie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “WdK: geen Regiotaxivervoer Gelderland, ondanks dwangsom”

Henk Mullem|11.02.15|19:06

allereerst de collega,s bij WdeK veel sterkte toegewenst,want die zijn weer de sjaak,in dit geval,je zal maar bij die werkgever zitten die stunten en gokken bij inschrijvingen normaal zaken doen vind.wederom weer een staaltje van wanbeleid waar de taxi sector absoluut niet op zit te wachten,en ook de klanten niet. wanneer is genoeg genoeg? gr van Henk

Bart van den Berg|11.02.15|20:35

De provincie komt met wurgvoorstellen, die vanwege hebberigheid van de WdK baas worden omgetoverd naar wurgcontracten. 3 Ton verlies per maand? De wdK megalomanen zouden het varkentje wassen en de concurrenten het nakijken geven. Leggen de bal jankend terug bij de provincie. Donder nou eens op met je strategieën en ga je werk goed doen. Voor de opdrachtgever, voor de klant en voor jezelf. En chauffeurs: Wees niet zo hijgerig om een baantje te pakken, want je wordt keer op keer genaaid.

Bart van den Berg|11.02.15|21:17

Mijn idee: Welwillende chauffeurs worden lid van een cooperatie. Rijden en onderhouden hun eigen auto. Laten zich door een integere bestuurder vertegenwoordigen, die niet ja tegen alles zegt (overheden met contracten) en haalbare tarieven en betalingstermijnen bedingt. Overheden zorgen voor de juiste filtering van wie waar werkelijk recht op heeft als het om school, WMO of regiotaxi gaat (het misbruik is flagrant, eigen waarneming). Goede kwaliteit naar eenieder, plezier in je werk.

Rodney Barten|11.02.15|22:10

@ Bart: Mooie gedachte, er zit alleen één onbetrouwbare partner in uw relaas…OVERHEID.

Bart van den Berg|12.02.15|13:40

&Rodney: Heb je gelijk in. De overheid deelt sigaren uit, uit onze doos.

Johan Zevenbergen|12.02.15|13:57

Wie neemt wie nu in de maling,
Al die contracten leiden niet tot meer werk in de provincie, regio.s en gemeentes en zeker niet tot goedkoper vervoer.
alleen maar tot verplaatsing en verschuiving van de problemen, en onzekerheid bij de werknemers en de gebruikers.
De enigste die er wel bij varen zijn de ambtenaren die het organiseren, en zijn collega,s die het uitvoeren
En de overheid met meer accijns en vergunning inkomsten.
En wat advocaten en rechters die het circus in stand houden.
Triest.

Floris Ooms|12.02.15|16:55

Als ik WDK was zou ik die € 250.000,– betalen en ze verder in de shit laten zakken. Personeel ontslag middels faillissement en die € 250.000,– weg strepen tegen de niet meer te maken personeelskosten.
Bussen laten verkopen in het buitenland via de curator en dan heeft de provincie een levensgroot probleem namelijk geen bussen en geen chauffeurs om te rijden.
De cliënten zijn dan weliswaar de dupe maar daar maalt de provincie niet om, tot op 18 maart.

WdK: geen Regiotaxivervoer Gelderland, ondanks dwangsom | TaxiPro

WdK: geen Regiotaxivervoer Gelderland, ondanks dwangsom

Taxibedrijf Willemsen de Koning legt de uitspraak van de voorzieningenrechter om het Regiotaxivervoer Gelderland te hervatten naast zich neer. Het Regiotaxivervoer in Gelderland wordt dus nog niet hervat door WdK. De onderneming riskeert hiermee betaling van de dwangsom van 10.000 euro per dag voor elk van de vier Gelderse regio’s waarin het actief was. De dwangsom bedraagt maximaal 250.000 euro.

Het Regiotaxivervoer in de regio’s Achterhoek, Stedendriehoek, De Vallei en Rivierenland zal dus nog enkele dag stilliggen. De provincie verwacht vanaf maandag vervangende taxibedrijven te hebben ingeschakeld.

Vervoercontracten

“Willemsen de Koning was en is in een onmogelijke positie om uitvoering te geven aan deze vervoercontracten, zolang de Provincie  – zoals ook is afgesproken –  de maandelijkse vergoeding van de vervoerskosten weer op tijd betaalt en niet pas zes weken na afloop van de maand waarin de ritten verreden zijn”, meldt Willemsen de Koning.

“Willemsen de Koning respecteert de uitspraak van de voorzieningenrechter, maar kan hieraan geen uitvoering geven omdat simpelweg de middelen ontbreken om het Regiotaxivervoer weer te hervatten. Daar heeft de uitspraak van de rechter niets in veranderd”, zegt woordvoerder Paul Baeten.

Verliesgevend

“Het Regiotaxivervoer is dermate verliesgevend dat dit al een zware aanslag heeft gedaan op de financiële positie van Willemsen de Koning, ook van de gezonde bedrijfsonderdelen. Het staken van de maandelijkse bevoorschotting geeft een onaanvaardbare druk op onze liquiditeit en was ook de directe aanleiding om het vervoer te staken.”

“De houding van de provincie betekent niet alleen een bedreiging voor de continuïteit,  maar levert de provincie ook geen voordeel op”, waarschuwt Baeten. “Dwangsommen zullen alleen maar de vorderingen op ons bedrijf verhogen en het onvermogen vergroten om de door de provincie verstrekte  voorschotten i.v.m. de verliescompensatie terug te betalen. ”

Voorschot

WdK wil dat de provincie Gelderland maandelijks voor de 15e van de maand (van 15 februari t/m 15 juni) de Provincie zonder voorbehoud een voorschot betaald voor het vervoer dat in die maand wordt uitgevoerd. Verder moet Willemsen de Koning ook nog 3,3 miljoen euro aan voorschotten en malussen aan de provincie terugbetalen. Daar wil het taxibedrijf een betalingsregeling voor treffen, maar is nog niet tot een akkoord gekomen met de provincie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “WdK: geen Regiotaxivervoer Gelderland, ondanks dwangsom”

Henk Mullem|11.02.15|19:06

allereerst de collega,s bij WdeK veel sterkte toegewenst,want die zijn weer de sjaak,in dit geval,je zal maar bij die werkgever zitten die stunten en gokken bij inschrijvingen normaal zaken doen vind.wederom weer een staaltje van wanbeleid waar de taxi sector absoluut niet op zit te wachten,en ook de klanten niet. wanneer is genoeg genoeg? gr van Henk

Bart van den Berg|11.02.15|20:35

De provincie komt met wurgvoorstellen, die vanwege hebberigheid van de WdK baas worden omgetoverd naar wurgcontracten. 3 Ton verlies per maand? De wdK megalomanen zouden het varkentje wassen en de concurrenten het nakijken geven. Leggen de bal jankend terug bij de provincie. Donder nou eens op met je strategieën en ga je werk goed doen. Voor de opdrachtgever, voor de klant en voor jezelf. En chauffeurs: Wees niet zo hijgerig om een baantje te pakken, want je wordt keer op keer genaaid.

Bart van den Berg|11.02.15|21:17

Mijn idee: Welwillende chauffeurs worden lid van een cooperatie. Rijden en onderhouden hun eigen auto. Laten zich door een integere bestuurder vertegenwoordigen, die niet ja tegen alles zegt (overheden met contracten) en haalbare tarieven en betalingstermijnen bedingt. Overheden zorgen voor de juiste filtering van wie waar werkelijk recht op heeft als het om school, WMO of regiotaxi gaat (het misbruik is flagrant, eigen waarneming). Goede kwaliteit naar eenieder, plezier in je werk.

Rodney Barten|11.02.15|22:10

@ Bart: Mooie gedachte, er zit alleen één onbetrouwbare partner in uw relaas…OVERHEID.

Bart van den Berg|12.02.15|13:40

&Rodney: Heb je gelijk in. De overheid deelt sigaren uit, uit onze doos.

Johan Zevenbergen|12.02.15|13:57

Wie neemt wie nu in de maling,
Al die contracten leiden niet tot meer werk in de provincie, regio.s en gemeentes en zeker niet tot goedkoper vervoer.
alleen maar tot verplaatsing en verschuiving van de problemen, en onzekerheid bij de werknemers en de gebruikers.
De enigste die er wel bij varen zijn de ambtenaren die het organiseren, en zijn collega,s die het uitvoeren
En de overheid met meer accijns en vergunning inkomsten.
En wat advocaten en rechters die het circus in stand houden.
Triest.

Floris Ooms|12.02.15|16:55

Als ik WDK was zou ik die € 250.000,– betalen en ze verder in de shit laten zakken. Personeel ontslag middels faillissement en die € 250.000,– weg strepen tegen de niet meer te maken personeelskosten.
Bussen laten verkopen in het buitenland via de curator en dan heeft de provincie een levensgroot probleem namelijk geen bussen en geen chauffeurs om te rijden.
De cliënten zijn dan weliswaar de dupe maar daar maalt de provincie niet om, tot op 18 maart.