Regiotaxi

Utrechtse gemeenten naar rechter om Regiotaxi Transvision

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft een kort geding aangespannen tegen Transvision omdat de vervoerder stopt met het regiotaxi-vervoer in de gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht. Transvision heeft aangekondigd hier eind dit jaar mee te stoppen, en BRU vindt dat er daarmee sprake is van contractbreuk.

“In de overeenkomst staat dat Transvision een verplichting heeft het regiotaxi-vervoer te rijden tot 15 augustus 2018”, stelt BRU in een verklaring. “Het kort geding is bedoeld om Transvision te houden aan de afgesloten overeenkomst. Anders komt een kwetsbare groep mensen die afhankelijk is van deze taxi zonder vervoer te zitten.”

Kort geding

Het contract tussen BRU en Transvision ging op 1 februari 2014 in voor een looptijd van vier jaar om de diensten uit te voeren. Onlangs informeerde Transvision haar reizigers te stoppen met het regiotaxi-vervoer. Het is onduidelijk waarom de vervoerder hiermee stopt. Transvision wil ook niet reageren op het kort geding.

BRU is wel vastberaden om het vervoersbedrijf via het kort geding aan de gemaakte afspraken te houden. “Maandelijks verzorgt Transvision in Utrecht en Maarssen ruim 26.000 ritten voor mensen die vanwege beperkingen aangewezen zijn op deze wijze van (rolstoel)vervoer per regiotaxi”, staat in de verklaring. “Het gaat om een kwetsbare groep mensen die veelal afhankelijk is van dit vervoer. Als Transvision stopt met het rijden van het regiotaxi-vervoer, dan heeft dat grote gevolgen voor deze groep mensen. BRU accepteert daarom niet dat Transvision stopt.”

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

14 reacties op “Utrechtse gemeenten naar rechter om Regiotaxi Transvision”

Ton van Dalfsen|23.11.15|11:26

Dat is nogal wat 26.000 ritten per maand ? en daar willen ze mee stoppen? Ook waarschijnlijk dit keer ook weer te laag ingeschreven?

Diana Kroon|23.11.15|11:41

Bezint eer gij begint… Je kan niet zomaar deze mensen aan hun lot overlaten…

Diana Kroon|23.11.15|11:41

Bezint eer gij begint

Rodney Barten|23.11.15|11:59

Ze hadden de bus wel even door de wasstraat mogen halen voordat ze deze op de foto zetten:)

Piet Pietersen|23.11.15|13:29

BRU weet dit al sinds januari 2015 schijnt hun eigen fout te zijn, ze hebben het er op aan laten komen.

Harry Dupa|23.11.15|14:21

Eerst een kort geding aanspannen na gunning aan WDK, dat geding winnen en dan terug geven? Staat ze netjes.

Ron Huigen|23.11.15|17:30

Men heeft gewoon een foto genomen van een willekeurig taxibedrijf deze bus is niet van Regiotaxi Transvision Rodney

Fikret Gocen|25.11.15|02:08

Het is toch schandalig eerst absurd laag inschrijven waardoor twee grote taxibedrijven failliet gaat in de regio en nu stoppen omdat het niet rendabel is.
Het is twee jaar geleden al geroepen dat Transvision niet gaat halen en op zijn bek gaat.
Het is niet effen achter een bureau calculaties door voeren.

Willem Schoonhoven|26.11.15|12:03

Volledig eens met Fikret Gocen. Echter, de aanbesteder BRU moet vooral bij zichzelf
te rade gaan. Hard roepen bij binnenhalen van nieuwe vervoerder, wij hebben veel geld
bespaard, wat nu ten koste is gegaan van nieuwe vervoerder. Leve de Europese aanbesteding !

Yvonne S. Jansen|26.11.15|14:27

Een contract is een contract. BRU kon niet voorzien dat er contractbreuk zou worden gepleegd. Er moet gewoon helemaal gestopt worden met het aanbestedingsbeleid. Dat roepen taxibedrijven en de KNV zegt het nu ook. Wanneer wordt er nu eens geluisterd naar mensen in het veld?!!!

Piet Pietersen|27.11.15|14:39

BRU heeft contractbreuk gepleegd door al zijn overeenkomsten zonder toestemming over te dragen aan de provincie.

Joop van Veltum|01.12.15|17:07

Toen het bij schoonhovenbuytendijk was onder gebracht liep het goed ,maar er moest weer worden aan besteed het ene bedrijf tegen de anderen bedrijven om het zo gekoop mogelijk onder tebrengen en wordt er gezegd wij hebben het zo gekoop mogelijk gedaan daar kunnen de bru en de gemeenten trots op zijn alleen zijn er goeie bedrijven en niet te vergeten het personeel weer de dupe van geworden schande

Huib van der Kleij|02.12.15|13:44

Transvision werkt met lokale taxibedrijven alsof jullie dat nog niet wisten deze bedrijven moeten ritten voor een bepaalde prijs rijden en heel veel doen dit om de bezettingsgraad te verhogen, dan maar voor iets minder maar toch wat, want van km’ers kan je niet eten.(als de kosten per/u maar gedekt worden.) Zo werkt connexxion ook alleen hebben zij bedrijven ingelijfd als holding en sturen zelf de taxi’s aan.

wilma haalboom|03.12.15|01:02

wat ik nu hoor over de regio taxi dat hy gaat stoppen is ondenkbaar in utrecht.vooral de oudere mensen die afhankelyk zyn van het vervoer.zoals naar ziekenhuis etc.er zal toch wel een ander bedryf zyn in nederland die het overneemt hoe moet het nu veder ze hebben toch een contract tot 2018/

Utrechtse gemeenten naar rechter om Regiotaxi Transvision | TaxiPro
Regiotaxi

Utrechtse gemeenten naar rechter om Regiotaxi Transvision

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft een kort geding aangespannen tegen Transvision omdat de vervoerder stopt met het regiotaxi-vervoer in de gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht. Transvision heeft aangekondigd hier eind dit jaar mee te stoppen, en BRU vindt dat er daarmee sprake is van contractbreuk.

“In de overeenkomst staat dat Transvision een verplichting heeft het regiotaxi-vervoer te rijden tot 15 augustus 2018”, stelt BRU in een verklaring. “Het kort geding is bedoeld om Transvision te houden aan de afgesloten overeenkomst. Anders komt een kwetsbare groep mensen die afhankelijk is van deze taxi zonder vervoer te zitten.”

Kort geding

Het contract tussen BRU en Transvision ging op 1 februari 2014 in voor een looptijd van vier jaar om de diensten uit te voeren. Onlangs informeerde Transvision haar reizigers te stoppen met het regiotaxi-vervoer. Het is onduidelijk waarom de vervoerder hiermee stopt. Transvision wil ook niet reageren op het kort geding.

BRU is wel vastberaden om het vervoersbedrijf via het kort geding aan de gemaakte afspraken te houden. “Maandelijks verzorgt Transvision in Utrecht en Maarssen ruim 26.000 ritten voor mensen die vanwege beperkingen aangewezen zijn op deze wijze van (rolstoel)vervoer per regiotaxi”, staat in de verklaring. “Het gaat om een kwetsbare groep mensen die veelal afhankelijk is van dit vervoer. Als Transvision stopt met het rijden van het regiotaxi-vervoer, dan heeft dat grote gevolgen voor deze groep mensen. BRU accepteert daarom niet dat Transvision stopt.”

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

14 reacties op “Utrechtse gemeenten naar rechter om Regiotaxi Transvision”

Ton van Dalfsen|23.11.15|11:26

Dat is nogal wat 26.000 ritten per maand ? en daar willen ze mee stoppen? Ook waarschijnlijk dit keer ook weer te laag ingeschreven?

Diana Kroon|23.11.15|11:41

Bezint eer gij begint… Je kan niet zomaar deze mensen aan hun lot overlaten…

Diana Kroon|23.11.15|11:41

Bezint eer gij begint

Rodney Barten|23.11.15|11:59

Ze hadden de bus wel even door de wasstraat mogen halen voordat ze deze op de foto zetten:)

Piet Pietersen|23.11.15|13:29

BRU weet dit al sinds januari 2015 schijnt hun eigen fout te zijn, ze hebben het er op aan laten komen.

Harry Dupa|23.11.15|14:21

Eerst een kort geding aanspannen na gunning aan WDK, dat geding winnen en dan terug geven? Staat ze netjes.

Ron Huigen|23.11.15|17:30

Men heeft gewoon een foto genomen van een willekeurig taxibedrijf deze bus is niet van Regiotaxi Transvision Rodney

Fikret Gocen|25.11.15|02:08

Het is toch schandalig eerst absurd laag inschrijven waardoor twee grote taxibedrijven failliet gaat in de regio en nu stoppen omdat het niet rendabel is.
Het is twee jaar geleden al geroepen dat Transvision niet gaat halen en op zijn bek gaat.
Het is niet effen achter een bureau calculaties door voeren.

Willem Schoonhoven|26.11.15|12:03

Volledig eens met Fikret Gocen. Echter, de aanbesteder BRU moet vooral bij zichzelf
te rade gaan. Hard roepen bij binnenhalen van nieuwe vervoerder, wij hebben veel geld
bespaard, wat nu ten koste is gegaan van nieuwe vervoerder. Leve de Europese aanbesteding !

Yvonne S. Jansen|26.11.15|14:27

Een contract is een contract. BRU kon niet voorzien dat er contractbreuk zou worden gepleegd. Er moet gewoon helemaal gestopt worden met het aanbestedingsbeleid. Dat roepen taxibedrijven en de KNV zegt het nu ook. Wanneer wordt er nu eens geluisterd naar mensen in het veld?!!!

Piet Pietersen|27.11.15|14:39

BRU heeft contractbreuk gepleegd door al zijn overeenkomsten zonder toestemming over te dragen aan de provincie.

Joop van Veltum|01.12.15|17:07

Toen het bij schoonhovenbuytendijk was onder gebracht liep het goed ,maar er moest weer worden aan besteed het ene bedrijf tegen de anderen bedrijven om het zo gekoop mogelijk onder tebrengen en wordt er gezegd wij hebben het zo gekoop mogelijk gedaan daar kunnen de bru en de gemeenten trots op zijn alleen zijn er goeie bedrijven en niet te vergeten het personeel weer de dupe van geworden schande

Huib van der Kleij|02.12.15|13:44

Transvision werkt met lokale taxibedrijven alsof jullie dat nog niet wisten deze bedrijven moeten ritten voor een bepaalde prijs rijden en heel veel doen dit om de bezettingsgraad te verhogen, dan maar voor iets minder maar toch wat, want van km’ers kan je niet eten.(als de kosten per/u maar gedekt worden.) Zo werkt connexxion ook alleen hebben zij bedrijven ingelijfd als holding en sturen zelf de taxi’s aan.

wilma haalboom|03.12.15|01:02

wat ik nu hoor over de regio taxi dat hy gaat stoppen is ondenkbaar in utrecht.vooral de oudere mensen die afhankelyk zyn van het vervoer.zoals naar ziekenhuis etc.er zal toch wel een ander bedryf zyn in nederland die het overneemt hoe moet het nu veder ze hebben toch een contract tot 2018/