ETS, taxibedrijf

Taxibedrijf ETS uit Zaandam failliet verklaard

ETS Taxi en Zorgvervoer uit Zaandam is maandag failliet verklaard. Afgelopen vrijdag was er een personeelsbijeenkomst, waarbij het verzoek is gekomen gewoon door te blijven werken. De curator werkt aan een doorstart. 

ETS Taxi & Zorgvervoer is in haar 10-jarig bestaan flink gegroeid. De onderneming ging van een klein taxibedrijf naar een toonaangevende professionele personenvervoerder in Noord Holland.

Doorstart

“Curatoren onderzoeken sinds hun benoeming op 1 februari 2016 in overleg met het management van ETS en andere betrokken partijen de mogelijkheden van een gehele of de gedeeltelijke doorstart van de activiteiten van ETS”, laat de curator weten.

“We beschikken inmiddels over voldoende middelen om een tijdelijke voortzetting van de activiteiten van ETS tot en met 12 februari 2016 mogelijk te maken, dit in afwachting van een definitieve oplossing. Dit betekent dat ETS tot en met 12 februari 2016 de ritten voor haar klanten en opdrachtgevers zal kunnen blijven verzorgen. 

We spannen ons tot het uiterste in om uiterlijk per 12 februari 2016 een voor alle bij ETS betrokken partijen zo goed mogelijke definitieve oplossing te vinden.”

200 voertuigen

Met ongeveer 200 voertuigen en 300 medewerkers worden dagelijks duizenden ritten uitgevoerd voor het aanvullend openbaarvervoer, leerlingenvervoer, zorg- en rolstoelvervoer, groepsvervoer, openbaar vervoer, particuliervervoer en VIP/Zakelijk vervoer. ETS verzorgt het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) voor onder meer Purmerend, Beemster en de Regio Waterland.

De afgelopen jaren kampte ETS al met verliezen vanwege de grote prijsdruk bij het contractvervoer in de taxibranche.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Taxibedrijf ETS uit Zaandam failliet verklaard”

Taxi Volendam|02.02.16|09:46

Met al die innovaties / subsidies, zoals SmartCab e.d. red je het uiteindelijk ook niet.

Rodney Barten|02.02.16|11:06

Ach ja, doorstart maken…weer wat personeel lozen, er is altijd wel weer een gek te vinden die een verliesgevend bedrijf wil overnemen. Onbegrijpelijk!

Huib van der Kleij|02.02.16|12:07

Gouden business bedrijven overnemen 75% personeel dus 4 bedrijven totaal min 1 bedrijf. Het gaat om de concessies net als vroeger de varkens quota van een bedrijf. Daardoor misschien een betere bezettingsgraad. ALS de Nma zijn ogen dichtdoet is er misschien een mogelijkheid dat bedrijven kunnen overleven. De Gemeentes en regiobesturen hanteren een uniform bedrag de taxi bedrijven in die regio maken samen met die besturen een beleidsplan zodat er voor iedereen een win win situatie ontstaat .

Huib van der Kleij|02.02.16|12:22

Je hoeft geen gek te zijn ,maar zoals ik al schreef gaat het om concessies. In 10 jaar naar 200 wagens en 300 personeel is ook niet gezond lange termijn denken , concessies zijn maar voor enkele jaren. Want dadelijk moet je energie neutraal rijden of alleen elektrisch. dag 200 wagens,

Huib van der Kleij|02.02.16|13:19

De gek is altijd te vinden ,het gaat om de concessies. In 10 jaar naar 200 wagens en 300 pers. getuigt niet van lange termijn denken .Eisen ineens energie neutraal of alleen elektrisch : dag werk . Het zal te maken hebben met graaien in de gouden pot. Het heeft er ook mee te maken dat je alleen rijker kan worden met overnames maar bij faillissementen niet armer. het gezegde : “Jammer maar helaas”

Ton van Dalfsen|02.02.16|15:11

Hierbij geld WEER: Groot, groter, grootst. Tot op heden heeft dit niet gewerkt. Laag inschrijven of als onderaannemer fungeren voor de hoofdaannemer die al zeer laag heeft ingeschreven en ETS het werk uitvoert voor nog lager tarief omdat de hoofdaannemer er ook nog aan wil verdienen. En precies wat Huib zegt: in 10 jaar naar 200 wagens met wel 300 personeelsleden. Erg ongezond bezig geweest

Taxibedrijf ETS uit Zaandam failliet verklaard | TaxiPro
ETS, taxibedrijf

Taxibedrijf ETS uit Zaandam failliet verklaard

ETS Taxi en Zorgvervoer uit Zaandam is maandag failliet verklaard. Afgelopen vrijdag was er een personeelsbijeenkomst, waarbij het verzoek is gekomen gewoon door te blijven werken. De curator werkt aan een doorstart. 

ETS Taxi & Zorgvervoer is in haar 10-jarig bestaan flink gegroeid. De onderneming ging van een klein taxibedrijf naar een toonaangevende professionele personenvervoerder in Noord Holland.

Doorstart

“Curatoren onderzoeken sinds hun benoeming op 1 februari 2016 in overleg met het management van ETS en andere betrokken partijen de mogelijkheden van een gehele of de gedeeltelijke doorstart van de activiteiten van ETS”, laat de curator weten.

“We beschikken inmiddels over voldoende middelen om een tijdelijke voortzetting van de activiteiten van ETS tot en met 12 februari 2016 mogelijk te maken, dit in afwachting van een definitieve oplossing. Dit betekent dat ETS tot en met 12 februari 2016 de ritten voor haar klanten en opdrachtgevers zal kunnen blijven verzorgen. 

We spannen ons tot het uiterste in om uiterlijk per 12 februari 2016 een voor alle bij ETS betrokken partijen zo goed mogelijke definitieve oplossing te vinden.”

200 voertuigen

Met ongeveer 200 voertuigen en 300 medewerkers worden dagelijks duizenden ritten uitgevoerd voor het aanvullend openbaarvervoer, leerlingenvervoer, zorg- en rolstoelvervoer, groepsvervoer, openbaar vervoer, particuliervervoer en VIP/Zakelijk vervoer. ETS verzorgt het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) voor onder meer Purmerend, Beemster en de Regio Waterland.

De afgelopen jaren kampte ETS al met verliezen vanwege de grote prijsdruk bij het contractvervoer in de taxibranche.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Taxibedrijf ETS uit Zaandam failliet verklaard”

Taxi Volendam|02.02.16|09:46

Met al die innovaties / subsidies, zoals SmartCab e.d. red je het uiteindelijk ook niet.

Rodney Barten|02.02.16|11:06

Ach ja, doorstart maken…weer wat personeel lozen, er is altijd wel weer een gek te vinden die een verliesgevend bedrijf wil overnemen. Onbegrijpelijk!

Huib van der Kleij|02.02.16|12:07

Gouden business bedrijven overnemen 75% personeel dus 4 bedrijven totaal min 1 bedrijf. Het gaat om de concessies net als vroeger de varkens quota van een bedrijf. Daardoor misschien een betere bezettingsgraad. ALS de Nma zijn ogen dichtdoet is er misschien een mogelijkheid dat bedrijven kunnen overleven. De Gemeentes en regiobesturen hanteren een uniform bedrag de taxi bedrijven in die regio maken samen met die besturen een beleidsplan zodat er voor iedereen een win win situatie ontstaat .

Huib van der Kleij|02.02.16|12:22

Je hoeft geen gek te zijn ,maar zoals ik al schreef gaat het om concessies. In 10 jaar naar 200 wagens en 300 personeel is ook niet gezond lange termijn denken , concessies zijn maar voor enkele jaren. Want dadelijk moet je energie neutraal rijden of alleen elektrisch. dag 200 wagens,

Huib van der Kleij|02.02.16|13:19

De gek is altijd te vinden ,het gaat om de concessies. In 10 jaar naar 200 wagens en 300 pers. getuigt niet van lange termijn denken .Eisen ineens energie neutraal of alleen elektrisch : dag werk . Het zal te maken hebben met graaien in de gouden pot. Het heeft er ook mee te maken dat je alleen rijker kan worden met overnames maar bij faillissementen niet armer. het gezegde : “Jammer maar helaas”

Ton van Dalfsen|02.02.16|15:11

Hierbij geld WEER: Groot, groter, grootst. Tot op heden heeft dit niet gewerkt. Laag inschrijven of als onderaannemer fungeren voor de hoofdaannemer die al zeer laag heeft ingeschreven en ETS het werk uitvoert voor nog lager tarief omdat de hoofdaannemer er ook nog aan wil verdienen. En precies wat Huib zegt: in 10 jaar naar 200 wagens met wel 300 personeelsleden. Erg ongezond bezig geweest