ZOOV

Regiotaxi Achterhoek verder als ZOOV

Vanaf 1 januari 2017 wordt het regiotaxivervoer in zeven Achterhoekse gemeenten uitgevoerd onder de verzamelnaam ZOOV. Dit concept is officieel van start gegaan met de lancering van de ZOOV Reisplanner. Het vervoer is in handen van Correct Monnereau en en Willemsen De Koning. Munckhof neemt de regie voor zijn rekening.

De gemeenten Aalten, Doetinchem, Oude IJsselstreek, Bronckhorst, Winterswijk, Berkelland en Oost Gelre werken aan een nieuw systeem voor basismobiliteit. Men doet dit vanuit de wens de Achterhoek beter bereikbaar te maken met verschillende vormen van (openbaar) vervoer. Bij deze nieuwe aanpak zijn de regie en uitvoering van het vervoer gesplitst.

Reismogelijkheden

Onlangs werd de start van ZOOV gemarkeerd met de lancering van de reisplanner, waarmee mensen nu al de ritten kunnen inplannen die zij vanaf 1 januari willen maken. De planner kan zowel telefonisch als via site en app worden gebruikt. Nieuw is dat de telefonisten de reizigers ook zullen voorzien van advies indien er voor een bestemming meerdere reismogelijkheden bestaan, zoals vervoer met behulp van vrijwillige diensten. De reisplanner is ondergebracht bij Munckhof, terwijl de gemeente Winterswijk namens de alle deelnemers de klantenservice en het beheer verzorgt.

Correct Monnereau en WDK mogen vanaf 1 januari de wmo-reizigers in de zeven Achterhoekse gemeenten gaan vervoeren. Later komen daar ook de leerlingen en Jeugdwet-cliënten bij. Munckhof zal onder meer de ritaanvragen verwerken en het vervoer zo efficiënt mogelijk plannen en aansturen. Het gaat vooralsnog om zo’n 240.000 ritten per jaar.

Meer vormen van vervoer

Op 1 augustus 2017 komen worden de leerlingen en cliënten vanuit de Jeugdwet in ZOOV opgenomen. Mogelijk worden er gedurende de contractperiode nieuwe groepen reizigers aan het Achterhoekse systeem toegevoegd. “In de Achterhoek zien we dit als een enorme kans. Als het aan ons ligt, brengen we de komende jaren nog veel meer vormen van vervoer onder de vlag van ZOOV. We hebben de ambitie om de hele Achterhoek bereikbaar te maken voor elke reiziger”, aldus wethouder Wim Aalderink van Winterswijk namens de deelnemende gemeenten.

De vervoers- en regiecontracten verlopen op zijn vroegst op 31 december 2019. Daarna zijn nog maximaal drie verlengingen mogelijk: tot en met 31 juli 2020, tot en met 31 december 2020 en tenslotte tot en met 31 juli 2021. De maximale contractduur is vier jaar en zeven maanden. De komende weken worden gebruikt om te zorgen dat het vervoer op 1 januari zo vlekkeloos mogelijk in zijn nieuwe vorm van start gaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

4 reacties op “Regiotaxi Achterhoek verder als ZOOV”

Richard te Brinke|07.12.16|16:22

Beetje vreemd dat een vervoerder een paar jaar geleden de stekker eruit getrokken heeft en nog 3 miljoen aan de provincie moet betalen. En nu weer als 1 van de vervoerders gaat rijden………..

Ton van Dalfsen|07.12.16|16:55

En nog vreemder is, dat de concurrent de vervoerders moet aansturen. Bij een volgende aanbesteding weet de ene vervoerder hoe laag hij kan aanbesteding door de andere vervoerder. Elkaar kapot maken.

Huib van der Kleij|08.12.16|06:43

eigenlijk raar dat nu wel allerlei vervoer wel gecombineerd mag worden Mede daarom kan je efficiënter rijden: Oma gaat om -8 uur van A naar B en komt lang kind C die wordt naar school gebracht gezellig voor oma goed voor vervoerder Dit alles is natuurlijk alleen mogelijk met een goed computer systeem en niet in strijd met regels van aanbesteding.In sommige regio’s zijn regels als soort brandstof of auto laag drempellig etc opgenomen,
verduurzaming was een eis.

Gerlof van der Velde|11.12.16|12:47

Ik wil absoluut niet negatief doen, de wereld veranderd dus ook de taxi en vervoerswereld.
Maar ik zie in augustus 2017 als de leerlingen erbij komen nog wel wat beren op de weg. Elke ervaren chauffeur weet dit. Zijn er overigens chauffeurs in dit plan betrokken?
Is dit verdienmodel ineens wel aantrekkelijk voor WdK groep? Strikt gevoelsmatig bezien is het voor Vervoersonderneming NOOT EDE wel erg sneu.

Regiotaxi Achterhoek verder als ZOOV | TaxiPro
ZOOV

Regiotaxi Achterhoek verder als ZOOV

Vanaf 1 januari 2017 wordt het regiotaxivervoer in zeven Achterhoekse gemeenten uitgevoerd onder de verzamelnaam ZOOV. Dit concept is officieel van start gegaan met de lancering van de ZOOV Reisplanner. Het vervoer is in handen van Correct Monnereau en en Willemsen De Koning. Munckhof neemt de regie voor zijn rekening.

De gemeenten Aalten, Doetinchem, Oude IJsselstreek, Bronckhorst, Winterswijk, Berkelland en Oost Gelre werken aan een nieuw systeem voor basismobiliteit. Men doet dit vanuit de wens de Achterhoek beter bereikbaar te maken met verschillende vormen van (openbaar) vervoer. Bij deze nieuwe aanpak zijn de regie en uitvoering van het vervoer gesplitst.

Reismogelijkheden

Onlangs werd de start van ZOOV gemarkeerd met de lancering van de reisplanner, waarmee mensen nu al de ritten kunnen inplannen die zij vanaf 1 januari willen maken. De planner kan zowel telefonisch als via site en app worden gebruikt. Nieuw is dat de telefonisten de reizigers ook zullen voorzien van advies indien er voor een bestemming meerdere reismogelijkheden bestaan, zoals vervoer met behulp van vrijwillige diensten. De reisplanner is ondergebracht bij Munckhof, terwijl de gemeente Winterswijk namens de alle deelnemers de klantenservice en het beheer verzorgt.

Correct Monnereau en WDK mogen vanaf 1 januari de wmo-reizigers in de zeven Achterhoekse gemeenten gaan vervoeren. Later komen daar ook de leerlingen en Jeugdwet-cliënten bij. Munckhof zal onder meer de ritaanvragen verwerken en het vervoer zo efficiënt mogelijk plannen en aansturen. Het gaat vooralsnog om zo’n 240.000 ritten per jaar.

Meer vormen van vervoer

Op 1 augustus 2017 komen worden de leerlingen en cliënten vanuit de Jeugdwet in ZOOV opgenomen. Mogelijk worden er gedurende de contractperiode nieuwe groepen reizigers aan het Achterhoekse systeem toegevoegd. “In de Achterhoek zien we dit als een enorme kans. Als het aan ons ligt, brengen we de komende jaren nog veel meer vormen van vervoer onder de vlag van ZOOV. We hebben de ambitie om de hele Achterhoek bereikbaar te maken voor elke reiziger”, aldus wethouder Wim Aalderink van Winterswijk namens de deelnemende gemeenten.

De vervoers- en regiecontracten verlopen op zijn vroegst op 31 december 2019. Daarna zijn nog maximaal drie verlengingen mogelijk: tot en met 31 juli 2020, tot en met 31 december 2020 en tenslotte tot en met 31 juli 2021. De maximale contractduur is vier jaar en zeven maanden. De komende weken worden gebruikt om te zorgen dat het vervoer op 1 januari zo vlekkeloos mogelijk in zijn nieuwe vorm van start gaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

4 reacties op “Regiotaxi Achterhoek verder als ZOOV”

Richard te Brinke|07.12.16|16:22

Beetje vreemd dat een vervoerder een paar jaar geleden de stekker eruit getrokken heeft en nog 3 miljoen aan de provincie moet betalen. En nu weer als 1 van de vervoerders gaat rijden………..

Ton van Dalfsen|07.12.16|16:55

En nog vreemder is, dat de concurrent de vervoerders moet aansturen. Bij een volgende aanbesteding weet de ene vervoerder hoe laag hij kan aanbesteding door de andere vervoerder. Elkaar kapot maken.

Huib van der Kleij|08.12.16|06:43

eigenlijk raar dat nu wel allerlei vervoer wel gecombineerd mag worden Mede daarom kan je efficiënter rijden: Oma gaat om -8 uur van A naar B en komt lang kind C die wordt naar school gebracht gezellig voor oma goed voor vervoerder Dit alles is natuurlijk alleen mogelijk met een goed computer systeem en niet in strijd met regels van aanbesteding.In sommige regio’s zijn regels als soort brandstof of auto laag drempellig etc opgenomen,
verduurzaming was een eis.

Gerlof van der Velde|11.12.16|12:47

Ik wil absoluut niet negatief doen, de wereld veranderd dus ook de taxi en vervoerswereld.
Maar ik zie in augustus 2017 als de leerlingen erbij komen nog wel wat beren op de weg. Elke ervaren chauffeur weet dit. Zijn er overigens chauffeurs in dit plan betrokken?
Is dit verdienmodel ineens wel aantrekkelijk voor WdK groep? Strikt gevoelsmatig bezien is het voor Vervoersonderneming NOOT EDE wel erg sneu.