Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt

De inspectie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat fraude met de nieuw in te voeren BoordComputer Taxi (BCT) hard aanpakken.  Frauduleuze overtredingen worden direct aan het Openbaar Ministerie doorgespeeld.  De rechter kan er zelfs aan te pas komen om straf op te leggen. Lichte overtredingen zullen in eerste instantie met een waarschuwing worden afgedaan.

De regelgeving voor de BCT treedt op 1 oktober 2011 in werking. Vanaf dat moment zijn de boordcomputerkaarten beschikbaar en start de omwisseling van de chauffeurspassen. De levering van boordcomputers zelf wordt later dit jaar verwacht.

Overgangsregeling

De overgangsperiode duurt twee jaar. Vanaf 1 oktober 2013 is de BCT in alle straattaxi’s verplicht en daarmee behoort de rittenstaat en de werkmap tot het verleden. Voor ondernemingen die taxi’s uitsluitend inzetten voor contractvervoer geldt een overgangstermijn tot  31 januari 2015.

Overigens geldt de subsidie alleen voor de eerste twee jaar. De overgangsperiode daarna is vooral bedoeld voor ondernemers met aflopende contracten.

Wennen

Omdat alle partijen moeten wennen aan het gebruik van de nieuwe boordcomputer voert de  inspectie in de overgangsperiode een coulance beleid voor lichte overtredingen. ‘Je moet dan denken aan het niet tijdig overbrengen van de gegevens van de boordcomputer naar de bedrijfsadministratie”, zegt woordvoerster Chantal Bijker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

“Anders gaat het bij fraudegevallen of het te laat invoeren van de boordcomputer. Dat beschouwen we als zware overtredingen die in het strafrecht thuishoren.”

Fraude

De PVV stelde eerder Kamervragen omtrent de invoering en gebruik van de BCT. Zo zou het systeem overbodig, te duur en fraudegevoelig zijn.

Minister Schultz van Haegen heeft echter alle vertrouwen in de nieuwe BCT. “De fraudegevoeligheid van de boordcomputer is beperkt en aanzienlijk minder dan het huidige, handmatige systeem. De nieuwe boordcomputer is veel minder afhankelijk van de betrouwbaarheid van de taxichauffeur  en gaat oneerlijke concurrentie tegen.”

De boordcomputer gaat tussen de 1000 en 1200 euro kosten. Voor elke boordcomputer is een subsidie van 600 euro beschikbaar.

35.000 Taxi’s

Quipment, leverancier van boordcomputers voorziet geen problemen om de 35.000 taxi’s in Nederland binnen twee jaar van een BCT te voorzien. “Verdeeld over 24 maanden is dat zeker haalbaar”, aldus Roy Boons van Quipment. De prijsstelling van een BCT komt overeen met de berekeningen van minister Schultz. “Je hebt inderdaad een boordcomputer vanaf 1000 euro. Deze voldoet aan de richtlijnen van het ministerie. De klant kan natuurlijk altijd voor meer opties kiezen.”

Fred Kramer

Lees ook: Invoering BoordComputer Taxi gaat gewoon door

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt”

CabKnowHow|06.09.11|08:52

De leverancier Quipment verwacht geen problemen om 35.000 taxi’s in 24 maanden te voorzien van een BCT.

Later dit jaar wordt de levering verwacht……. welke 24 maanden er nergens nog geen BCT te bekennen die 24 maanden worden er maar 20 misschien wel 16…….

Prijzen waar je hebt volgens Roy een BCT vanaf 1000,00 euro ok laat maar zien dan.

Wederom een hoop gepraat in de ruimte zonder met echte feiten te komen.

Stadjer|06.09.11|15:24

Kreeg al lachstuipen toen ik deze zin las:
‘De inspectie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat fraude met de nieuw in te voeren BoordComputer Taxi (BCT) hard aanpakken’
We weten allemaal hoe effectief de IVW is bij het controleren van de taxiwereld^^

Martijn|07.09.11|15:39

Hopelijk beginnen ze dan met de eigenrijders en gaan ze de bedrijven die het wel goed voor elkaar hebben niet lastig vallen.

A.Urban|07.09.11|22:57

I.V.W is dus op de hoogte dat je met een BCT frauderen kan.
Dat moet toch vragen oproepen bij iedereen.
Loop je de kans dat de goedkope versie niet handhaafbaar is en je een nieuwe, dus duurdere
moet aanschaffen.
I.V.W. is ook niet vies van frauderen, er is een chauffeurs salaris van € 40 per uur gebruikt om het kostenplaatje van de BCT zo mooi mogelijk te maken, en kijkt U ook even op de site van Actal
naar hun advies aan I.V.W., kunt U lezen, dat het kostenplaatje niet deugd.

Alex|07.09.11|23:21

@Roy Boons. Als je al geautomatiseerd bent is een optie van €1000 niet mogelijk, of zitten er aansluitmogelijkheden met programma’s voor je in gebruik zijnde apparatuur bij die versie van €1000 ? Eerder op deze site wil je niet in gaan op prijzen, nu wel zie ik.
De ”RICHTLIJNEN” komen er op neer dat de BCT 2 dingen zelf doet, afgelegde weg/tijd en akku-
contact spanning registreren. Overige moet handmatig !!!!!!!!!!
Je uitleg is net zo slecht als die van I.V.W. Misleiding heet zoiets.

Alex|07.09.11|23:47

Ik mis nog heel wat bedragen bij de BCT.
Wat kost inbouwen, type keuring, inbouw keuring, printer, ijken, koppelen aan je Taximeter,
Chauffeurskaarten, ondernemerskaart, en wat er in de taxi nog meer bij komt.
Op kantoor: Computer , kaartlezer, programma’s , de tijd die je nodig hebt alles te versturen enz?
Zitten al deze kosten in de richtlijnen ?
Die € 600 krijg je ook niet, dat is belastinggeld die je uiteindelijk zelf betaald.
Zou graag een eerlijk totaal kosten plaatje zien.

esther sliedrecht|08.09.11|10:06

De boordcomputer is 1200 euro , standaard uitvoering. Dat heeft al eerder in een bericht gestaan. Dus een extra functie loopt al snel op. Zelfde wat Alex zegt: inbouw etc…..
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren hoor…

lex|08.09.11|11:14

De BCT wordt een drama.Eén van de vele rampen die de overheid over het taxibedrijf heeft afgeroepen.

Peter.|08.09.11|13:21

Zie je wel het gaat gewoon door de hele mik mak zit er nog niet in.
oF het gedreig en getreiter gaat gewoon door.
Warom in GOD,S naam .
Blaas alles af en doe nu al alles over aan conexxion .
Want vroeg of laat gaat dit toch gebeuren.
En ben eens een keer eerlijk tegen de mensen.
Dat bespaard ons veel geld en ergernis.
En anders pak er de rotte appels uit..

joeri|08.09.11|14:36

1oktober 2013, dan Ik stop ermee. Ik word die hele zooi goed zat. Stop helaas eerder dan de bedoeling was.

Stelletje eigenheimers in Den Haag.

te koop per 1 oktober 2013, wagenpark zonder BCT.

JohnJanos|08.09.11|17:22

“Vanaf dat moment zijn de boordcomputerkaarten beschikbaar en start de omwisseling van de chauffeurspassen”.
Kan iemand mij s.v.p. uitleggen wat dit betekend? Ik ben nl. pas geslaagd voor mijn Chauffeurspas taxi en moet straks aan het kiwa 66,64 euro betalen. Maar wat als die boordcomputerkaarten goedkoper in aanschaf zijn.

esther sliedrecht|08.09.11|17:29

de chauffeurspassen blijven

Cor van Tuil.|08.09.11|17:56

Ik ben geheel geautomatiseerd. Op mijn systeem kan geen BCT aangesloten worden, om reden dat niet alle componenten voorzien zijn van ”MID eisen” e.d. en er geen software programma’s voor beschikbaar zijn. Een BCT aanschaffen waar een taximeter in zit kan ook niet, omdat 2 taximeters in een taxi verboden zijn. Dus zal ik een compleet nieuw systeem nodig hebben!
Dit zal voor veel geautom. bedrijven niet anders zijn.
I.V.W of I.M, Hou op met aannames van € 1000 te noemen € 4000 komt eerst.

Sandra|08.09.11|18:29

Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt
Maak een deugdelijk ding zou ik zeggen!
Overheids instanties zoals I.V.W. die sjoemelen met cijfers dienen zelf aangepakt te worden.
Het niet tijdig overbrengen van de gegevens van de boordcomputer naar de bedrijfsadministratie”, zegt woordvoerster Chantal Bijker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
Ze vergeet uit te leggen hoe dit moet en hoeveel tijd en geld dit kost? Weet iemand dit?
Lukt niet zomaar zegt m’n administratie kantoor.

Duco Douwstra|09.09.11|00:13

Wanneer komt de aap uit de mouw? De subsidie termijn gaat op 1 oktober 2011 dus over 21 dagen in. Er is nog niet 1 werkbaar systeem getest of openbaar getoond. Wat nu gezegd wordt wordt al gezegd vanaf 2006, steeds zou hij er komen. Ik heb nog niet 1 taxi systeem ingevoerd zien worden zonder heel veel aanloop problemen. Met de BCT dat dat niet anders gaan, plus dat hij ook nog eens niet aantoonbaar gesaboteerd zal worden. En over 2 jaar is de subsidieverlening afgelopen KASSA voor overheid.

Duco Douwstra|09.09.11|00:18

Click hier om het rapport van ACTAL over de BCT te lezen

Duco Douwstra|09.09.11|00:21

Sorry dat ging niet dan maar op deze manier kopieer en plak onderstaande regel, over ACTEL

http://www.actal.nl/advice/Wijzigingsbesluit+invoering+boordcomputer+taxi/6342/5312/nl/

A.Urban|09.09.11|11:00

De digitale handtek. die in de BCT verlangd wordt door I.V.W en niemand anders, is kompleet waardeloos, doordat met de basis eisen waaraan een BCT moet voldoen,het kinderlijk eenvoudig is verkeerde gegevens in de BCT in te voeren, bewust of onbewust.
I.M. geeft dit nu reeds zelf toe!
Juist de digitale handt. is de reden dat je bestaande apparatuur waardeloos wordt en alle Taxi bedrijven op enorme kosten gejaagd worden.
De Fabrikanten zwijgen in alle talen, ”Dom houden, die taxi bedrijven”

Roy|09.09.11|12:23

Er is alle reden voor om de fraude van I.V.W. zelf aan te pakken.
De bijlage in Actal schrijft boekdelen , daarbij komt nog de misleidende informatie op de site van I.V.W. over de boordcomputer Taxi.
De voordelen die I.V.W. voor de branche ziet berust op aantoonbare leugens en ondeugdelijk cijfer materiaal.
Lijkt me heel onverstandig nu te besluiten een B.C.T. aan te schaffen , daar je dit duur kan komen te staan.
Met z’n allen wat geld in rechtsbijstand steken zal ons veel kosten besparen.

Ruud|09.09.11|13:12

Ik ben ook tegen de BCT, voornamelijk omdat dat apparaat ons nu al wordt verplicht terwijl er nog nauwelijks iets bekend is over dat apparaat. Als dat ding toch fraudegevoelig is is het zoziezo onzin, en ten tweede voel ik mij behoorlijk in mijn privacy aangetast met dat ding.
Het begint een beetje een communistische staat te lijken hier.

Hoe gaan we een eventuele procedure hier tegen aanspannen? Ik geloof niet dat ik in mijn eentje die kosten kan betalen en dan ook erg sterk sta.

Peter.|09.09.11|13:46

Een heel goed idee Roy .
Als we mwt alle eens een keer de handen ineen slaan en er eens een goede advocaat op zetten dan sparen we veel geld iut.
Maar ja wie neemt het voor tauw.
En ik heb het al eerder geschreven we leven momenteel in een moderne communistische staat.
Maar veel hebben dat niet in de gaten blijkbaar.
Gisteren op de radio alle steden moeten door middel van kameraas aan iedere in en uitvals weg de criminelen en taxi,s gaan controleren ,dat is de volgende stapNa deze materie

Martin|14.09.11|03:45

I.M.gedraag je zelf onberispelijk. De ene na de andere projectleider BCT is reeds weg bij I.V.W.
Ook kabinetten. Echter Uw ambteneren blijven de Ministers gemanipuleerde en valse voorlichting geven. Begin zelf met marktwerking en zadel geen bedrijfstak die er niet voor geschik is mee op. Er is een redelijke kans bij de rechter om deze blunders van I.M. recht te zetten.

A.Urban|22.09.11|23:06

Aan I.M. / I.V.W. Het opvoeren van chauffeurs salarissen van € 40.- per uur, om daarmee het kosten baten plaatje voor de B.C.T. zo mooi mogelijk te maken ,wat gebeurt is , is naar mijn mening ook een economisch delict .Maar dan een waar de belastingbetaler uiteindelijk opgescheept wordt met € 80 miljoen, weggegooid geld , en dat in deze barre tijden.
Veel taxi’s in de steden halen zelfs geen OMZET van €20 per uur!
Doe DAAR wat mee en laat de chaufeur uit Amsterdam vanochtend met rust.

Sandra|25.09.11|11:47

Wat is in de ogen van I.M. fraude ? Dat vereist uitleg. Ik noem wat. Omrijden met een klant om te pinnen ? Een gemaakte prijs afspraak die ingevoerd is ? Het niet juist invoeren van zitplaats verhuur, welke gegevens de chauffeur meestal niet weet , in je pauze de taxi verplaatsen? Lege akku op de standplaats of zo, Storing in Taxi , BCT , of can bus systeem, hoe analyseer je dat achteraf .
Daar is echt een paar jaar ervaring voor nodig, i.p.v. de Taxibranche te gebruiken als proefkonijn.

Erik|25.09.11|12:15

Europ. regelgeving geeft productaansprakelijkheid 85/375/EEG aan. Daar zullen wij Taxi ondernemers hopelijk een beroep op kunnen doen, mocht dit nodig zijn, waar het helaas reeds nu al op lijkt. Echter wanneer de ingebouwde BCT ’s allemaal weer retour fabrikant moeten , zullen de fabrikanten daar dan nog wel de financiele middelen voor hebben , of vergaat het hun net zo als DigiNotar, Failliet , en mogen wij dan voor nog meer kosten op draaien?
Staat de Overheid hier garant voor? Weet KNV dit?

Flip|15.10.11|23:55

Dat is een goeie Erik ! Jij snapt het!

emanuel|06.11.11|14:50

Satan is watching you.

Registreren, controleren, beboeten, betalen etc. dit is de hel op aarde.
Neem allemaal een computertje in het wagentje, neem een chip onder de huid en we
weten alles van jullie ongelovigen. Daarna kunnen we jullie registreren en vervolgen.
Wordt wakker stelletje sukkels, het wordt er niet beter op.

Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt | TaxiPro

Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt

De inspectie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat fraude met de nieuw in te voeren BoordComputer Taxi (BCT) hard aanpakken.  Frauduleuze overtredingen worden direct aan het Openbaar Ministerie doorgespeeld.  De rechter kan er zelfs aan te pas komen om straf op te leggen. Lichte overtredingen zullen in eerste instantie met een waarschuwing worden afgedaan.

De regelgeving voor de BCT treedt op 1 oktober 2011 in werking. Vanaf dat moment zijn de boordcomputerkaarten beschikbaar en start de omwisseling van de chauffeurspassen. De levering van boordcomputers zelf wordt later dit jaar verwacht.

Overgangsregeling

De overgangsperiode duurt twee jaar. Vanaf 1 oktober 2013 is de BCT in alle straattaxi’s verplicht en daarmee behoort de rittenstaat en de werkmap tot het verleden. Voor ondernemingen die taxi’s uitsluitend inzetten voor contractvervoer geldt een overgangstermijn tot  31 januari 2015.

Overigens geldt de subsidie alleen voor de eerste twee jaar. De overgangsperiode daarna is vooral bedoeld voor ondernemers met aflopende contracten.

Wennen

Omdat alle partijen moeten wennen aan het gebruik van de nieuwe boordcomputer voert de  inspectie in de overgangsperiode een coulance beleid voor lichte overtredingen. ‘Je moet dan denken aan het niet tijdig overbrengen van de gegevens van de boordcomputer naar de bedrijfsadministratie”, zegt woordvoerster Chantal Bijker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

“Anders gaat het bij fraudegevallen of het te laat invoeren van de boordcomputer. Dat beschouwen we als zware overtredingen die in het strafrecht thuishoren.”

Fraude

De PVV stelde eerder Kamervragen omtrent de invoering en gebruik van de BCT. Zo zou het systeem overbodig, te duur en fraudegevoelig zijn.

Minister Schultz van Haegen heeft echter alle vertrouwen in de nieuwe BCT. “De fraudegevoeligheid van de boordcomputer is beperkt en aanzienlijk minder dan het huidige, handmatige systeem. De nieuwe boordcomputer is veel minder afhankelijk van de betrouwbaarheid van de taxichauffeur  en gaat oneerlijke concurrentie tegen.”

De boordcomputer gaat tussen de 1000 en 1200 euro kosten. Voor elke boordcomputer is een subsidie van 600 euro beschikbaar.

35.000 Taxi’s

Quipment, leverancier van boordcomputers voorziet geen problemen om de 35.000 taxi’s in Nederland binnen twee jaar van een BCT te voorzien. “Verdeeld over 24 maanden is dat zeker haalbaar”, aldus Roy Boons van Quipment. De prijsstelling van een BCT komt overeen met de berekeningen van minister Schultz. “Je hebt inderdaad een boordcomputer vanaf 1000 euro. Deze voldoet aan de richtlijnen van het ministerie. De klant kan natuurlijk altijd voor meer opties kiezen.”

Fred Kramer

Lees ook: Invoering BoordComputer Taxi gaat gewoon door

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt”

CabKnowHow|06.09.11|08:52

De leverancier Quipment verwacht geen problemen om 35.000 taxi’s in 24 maanden te voorzien van een BCT.

Later dit jaar wordt de levering verwacht……. welke 24 maanden er nergens nog geen BCT te bekennen die 24 maanden worden er maar 20 misschien wel 16…….

Prijzen waar je hebt volgens Roy een BCT vanaf 1000,00 euro ok laat maar zien dan.

Wederom een hoop gepraat in de ruimte zonder met echte feiten te komen.

Stadjer|06.09.11|15:24

Kreeg al lachstuipen toen ik deze zin las:
‘De inspectie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat fraude met de nieuw in te voeren BoordComputer Taxi (BCT) hard aanpakken’
We weten allemaal hoe effectief de IVW is bij het controleren van de taxiwereld^^

Martijn|07.09.11|15:39

Hopelijk beginnen ze dan met de eigenrijders en gaan ze de bedrijven die het wel goed voor elkaar hebben niet lastig vallen.

A.Urban|07.09.11|22:57

I.V.W is dus op de hoogte dat je met een BCT frauderen kan.
Dat moet toch vragen oproepen bij iedereen.
Loop je de kans dat de goedkope versie niet handhaafbaar is en je een nieuwe, dus duurdere
moet aanschaffen.
I.V.W. is ook niet vies van frauderen, er is een chauffeurs salaris van € 40 per uur gebruikt om het kostenplaatje van de BCT zo mooi mogelijk te maken, en kijkt U ook even op de site van Actal
naar hun advies aan I.V.W., kunt U lezen, dat het kostenplaatje niet deugd.

Alex|07.09.11|23:21

@Roy Boons. Als je al geautomatiseerd bent is een optie van €1000 niet mogelijk, of zitten er aansluitmogelijkheden met programma’s voor je in gebruik zijnde apparatuur bij die versie van €1000 ? Eerder op deze site wil je niet in gaan op prijzen, nu wel zie ik.
De ”RICHTLIJNEN” komen er op neer dat de BCT 2 dingen zelf doet, afgelegde weg/tijd en akku-
contact spanning registreren. Overige moet handmatig !!!!!!!!!!
Je uitleg is net zo slecht als die van I.V.W. Misleiding heet zoiets.

Alex|07.09.11|23:47

Ik mis nog heel wat bedragen bij de BCT.
Wat kost inbouwen, type keuring, inbouw keuring, printer, ijken, koppelen aan je Taximeter,
Chauffeurskaarten, ondernemerskaart, en wat er in de taxi nog meer bij komt.
Op kantoor: Computer , kaartlezer, programma’s , de tijd die je nodig hebt alles te versturen enz?
Zitten al deze kosten in de richtlijnen ?
Die € 600 krijg je ook niet, dat is belastinggeld die je uiteindelijk zelf betaald.
Zou graag een eerlijk totaal kosten plaatje zien.

esther sliedrecht|08.09.11|10:06

De boordcomputer is 1200 euro , standaard uitvoering. Dat heeft al eerder in een bericht gestaan. Dus een extra functie loopt al snel op. Zelfde wat Alex zegt: inbouw etc…..
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren hoor…

lex|08.09.11|11:14

De BCT wordt een drama.Eén van de vele rampen die de overheid over het taxibedrijf heeft afgeroepen.

Peter.|08.09.11|13:21

Zie je wel het gaat gewoon door de hele mik mak zit er nog niet in.
oF het gedreig en getreiter gaat gewoon door.
Warom in GOD,S naam .
Blaas alles af en doe nu al alles over aan conexxion .
Want vroeg of laat gaat dit toch gebeuren.
En ben eens een keer eerlijk tegen de mensen.
Dat bespaard ons veel geld en ergernis.
En anders pak er de rotte appels uit..

joeri|08.09.11|14:36

1oktober 2013, dan Ik stop ermee. Ik word die hele zooi goed zat. Stop helaas eerder dan de bedoeling was.

Stelletje eigenheimers in Den Haag.

te koop per 1 oktober 2013, wagenpark zonder BCT.

JohnJanos|08.09.11|17:22

“Vanaf dat moment zijn de boordcomputerkaarten beschikbaar en start de omwisseling van de chauffeurspassen”.
Kan iemand mij s.v.p. uitleggen wat dit betekend? Ik ben nl. pas geslaagd voor mijn Chauffeurspas taxi en moet straks aan het kiwa 66,64 euro betalen. Maar wat als die boordcomputerkaarten goedkoper in aanschaf zijn.

esther sliedrecht|08.09.11|17:29

de chauffeurspassen blijven

Cor van Tuil.|08.09.11|17:56

Ik ben geheel geautomatiseerd. Op mijn systeem kan geen BCT aangesloten worden, om reden dat niet alle componenten voorzien zijn van ”MID eisen” e.d. en er geen software programma’s voor beschikbaar zijn. Een BCT aanschaffen waar een taximeter in zit kan ook niet, omdat 2 taximeters in een taxi verboden zijn. Dus zal ik een compleet nieuw systeem nodig hebben!
Dit zal voor veel geautom. bedrijven niet anders zijn.
I.V.W of I.M, Hou op met aannames van € 1000 te noemen € 4000 komt eerst.

Sandra|08.09.11|18:29

Fraude met BoordComputer Taxi hard aangepakt
Maak een deugdelijk ding zou ik zeggen!
Overheids instanties zoals I.V.W. die sjoemelen met cijfers dienen zelf aangepakt te worden.
Het niet tijdig overbrengen van de gegevens van de boordcomputer naar de bedrijfsadministratie”, zegt woordvoerster Chantal Bijker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
Ze vergeet uit te leggen hoe dit moet en hoeveel tijd en geld dit kost? Weet iemand dit?
Lukt niet zomaar zegt m’n administratie kantoor.

Duco Douwstra|09.09.11|00:13

Wanneer komt de aap uit de mouw? De subsidie termijn gaat op 1 oktober 2011 dus over 21 dagen in. Er is nog niet 1 werkbaar systeem getest of openbaar getoond. Wat nu gezegd wordt wordt al gezegd vanaf 2006, steeds zou hij er komen. Ik heb nog niet 1 taxi systeem ingevoerd zien worden zonder heel veel aanloop problemen. Met de BCT dat dat niet anders gaan, plus dat hij ook nog eens niet aantoonbaar gesaboteerd zal worden. En over 2 jaar is de subsidieverlening afgelopen KASSA voor overheid.

Duco Douwstra|09.09.11|00:18

Click hier om het rapport van ACTAL over de BCT te lezen

Duco Douwstra|09.09.11|00:21

Sorry dat ging niet dan maar op deze manier kopieer en plak onderstaande regel, over ACTEL

http://www.actal.nl/advice/Wijzigingsbesluit+invoering+boordcomputer+taxi/6342/5312/nl/

A.Urban|09.09.11|11:00

De digitale handtek. die in de BCT verlangd wordt door I.V.W en niemand anders, is kompleet waardeloos, doordat met de basis eisen waaraan een BCT moet voldoen,het kinderlijk eenvoudig is verkeerde gegevens in de BCT in te voeren, bewust of onbewust.
I.M. geeft dit nu reeds zelf toe!
Juist de digitale handt. is de reden dat je bestaande apparatuur waardeloos wordt en alle Taxi bedrijven op enorme kosten gejaagd worden.
De Fabrikanten zwijgen in alle talen, ”Dom houden, die taxi bedrijven”

Roy|09.09.11|12:23

Er is alle reden voor om de fraude van I.V.W. zelf aan te pakken.
De bijlage in Actal schrijft boekdelen , daarbij komt nog de misleidende informatie op de site van I.V.W. over de boordcomputer Taxi.
De voordelen die I.V.W. voor de branche ziet berust op aantoonbare leugens en ondeugdelijk cijfer materiaal.
Lijkt me heel onverstandig nu te besluiten een B.C.T. aan te schaffen , daar je dit duur kan komen te staan.
Met z’n allen wat geld in rechtsbijstand steken zal ons veel kosten besparen.

Ruud|09.09.11|13:12

Ik ben ook tegen de BCT, voornamelijk omdat dat apparaat ons nu al wordt verplicht terwijl er nog nauwelijks iets bekend is over dat apparaat. Als dat ding toch fraudegevoelig is is het zoziezo onzin, en ten tweede voel ik mij behoorlijk in mijn privacy aangetast met dat ding.
Het begint een beetje een communistische staat te lijken hier.

Hoe gaan we een eventuele procedure hier tegen aanspannen? Ik geloof niet dat ik in mijn eentje die kosten kan betalen en dan ook erg sterk sta.

Peter.|09.09.11|13:46

Een heel goed idee Roy .
Als we mwt alle eens een keer de handen ineen slaan en er eens een goede advocaat op zetten dan sparen we veel geld iut.
Maar ja wie neemt het voor tauw.
En ik heb het al eerder geschreven we leven momenteel in een moderne communistische staat.
Maar veel hebben dat niet in de gaten blijkbaar.
Gisteren op de radio alle steden moeten door middel van kameraas aan iedere in en uitvals weg de criminelen en taxi,s gaan controleren ,dat is de volgende stapNa deze materie

Martin|14.09.11|03:45

I.M.gedraag je zelf onberispelijk. De ene na de andere projectleider BCT is reeds weg bij I.V.W.
Ook kabinetten. Echter Uw ambteneren blijven de Ministers gemanipuleerde en valse voorlichting geven. Begin zelf met marktwerking en zadel geen bedrijfstak die er niet voor geschik is mee op. Er is een redelijke kans bij de rechter om deze blunders van I.M. recht te zetten.

A.Urban|22.09.11|23:06

Aan I.M. / I.V.W. Het opvoeren van chauffeurs salarissen van € 40.- per uur, om daarmee het kosten baten plaatje voor de B.C.T. zo mooi mogelijk te maken ,wat gebeurt is , is naar mijn mening ook een economisch delict .Maar dan een waar de belastingbetaler uiteindelijk opgescheept wordt met € 80 miljoen, weggegooid geld , en dat in deze barre tijden.
Veel taxi’s in de steden halen zelfs geen OMZET van €20 per uur!
Doe DAAR wat mee en laat de chaufeur uit Amsterdam vanochtend met rust.

Sandra|25.09.11|11:47

Wat is in de ogen van I.M. fraude ? Dat vereist uitleg. Ik noem wat. Omrijden met een klant om te pinnen ? Een gemaakte prijs afspraak die ingevoerd is ? Het niet juist invoeren van zitplaats verhuur, welke gegevens de chauffeur meestal niet weet , in je pauze de taxi verplaatsen? Lege akku op de standplaats of zo, Storing in Taxi , BCT , of can bus systeem, hoe analyseer je dat achteraf .
Daar is echt een paar jaar ervaring voor nodig, i.p.v. de Taxibranche te gebruiken als proefkonijn.

Erik|25.09.11|12:15

Europ. regelgeving geeft productaansprakelijkheid 85/375/EEG aan. Daar zullen wij Taxi ondernemers hopelijk een beroep op kunnen doen, mocht dit nodig zijn, waar het helaas reeds nu al op lijkt. Echter wanneer de ingebouwde BCT ’s allemaal weer retour fabrikant moeten , zullen de fabrikanten daar dan nog wel de financiele middelen voor hebben , of vergaat het hun net zo als DigiNotar, Failliet , en mogen wij dan voor nog meer kosten op draaien?
Staat de Overheid hier garant voor? Weet KNV dit?

Flip|15.10.11|23:55

Dat is een goeie Erik ! Jij snapt het!

emanuel|06.11.11|14:50

Satan is watching you.

Registreren, controleren, beboeten, betalen etc. dit is de hel op aarde.
Neem allemaal een computertje in het wagentje, neem een chip onder de huid en we
weten alles van jullie ongelovigen. Daarna kunnen we jullie registreren en vervolgen.
Wordt wakker stelletje sukkels, het wordt er niet beter op.