Convenant, KNV Taxi, Belastingdienst, Boordcomputer Taxi, BCT

Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte

De taxisector en de Belastingdienst gaan intensiever samenwerken door meer afstemming vooraf in plaats van controles achteraf. Doel is tijdige en juiste informatie voor ondernemers, bevordering van de rechtszekerheid, minder administratieve lasten bij de ondernemers en het correct naleven van de fiscale verplichtingen. De Belastingdienst en het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi ondertekenen daartoe maandag 23 april een convenant.

“Deze samenwerking is heel belangrijk voor onze vereniging en voor alle taxiondernemers. Wij zijn er blij mee. Iedereen moet belasting betalen volgens de regels, doe je dat niet dan krijg je valse concurrentie en prijsbederf”, aldus Jan Zaaijer, voorzitter van KNV Taxi.

Protocol fabrikanten BCT en KNV Taxi

In de uitvoering van het convenant is een technische rol weggelegd voor de Boordcomputer Taxi (BCT), die per 1 oktober 2013 een verplicht onderdeel van iedere taxi vormt. Hoewel de BCT bedoeld is voor de registratie van rust- en rijtijden en ritgegevens, kan de BCT door ondernemers meteen worden gebruikt als administratieve hulp bij de vastlegging van fiscale gegevens.

Daarom zal maandag 23 april ook een protocol worden ondertekend tussen Koninklijk Nederlands Vervoer Taxi en de nu bekende fabrikanten van de BCT. Hiermee wordt bevestigd dat alle BCT’s van deze fabrikanten zonder meerkosten geschikt zijn voor de vastlegging van gegevens die de taxiondernemer kan gebruiken bij zijn verantwoording richting de Belastingdienst.

Eventuele nieuwe fabrikanten kunnen het protocol later ook ondertekenen.

Lees ook: Afspraken KNV Taxi, Belastingdienst en fabrikanten BCT

Lees ook: Belastingdienst accepteert digitale rittenstaat uit de BCT

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte”

Cabknowhow|23.04.12|19:21

Daar hebben ze het dus zo druk mee gehad die leveranciers zie ze eens lachen allemaal.

En weer kunnen we over de branche meer geld gaan verdienen, ja wij zijn goed voor de branche.

Het zijn allemaal een stelletje ……… anders niets, we zijn nu al 10 jaar aan het praten en pas nu is de belastingdienst akkoord, denk toch eens eerder na.

Cabknowhow|23.04.12|19:26

Citaat van de Quipment site “Op dit moment wordt er nog gekeken naar een manier van vastlegging voor bijzonderheden en opmerkingen. Ook dat geldt voor de (privĂ©) omrijkilometers die tijdens een rit voor kunnen komen. Vanaf het moment van ondertekening treedt het protocol in werking. Aan het einde van ieder kalenderjaar wordt het protocol geĂ«valueerd en waar nodig geactualiseerd.” dus het is nog niet klaar!!!!!!!!!!!!

Cabknowhow|23.04.12|19:27

En elk jaar aanpassingen oooooh we moeten ook een onderhoudscontract afsluiten voor de updates, en dat is zeker gratis……………
En als ik dat niet doe hoe blijf ik dan voldoen aan de wetgeving……….
Het gaat alleen om het verdienen van geld, staan ze lekker alle 4 in de rij Taxitronic, Taxamatic, Quipment en die kleine van Cabman.

Laat eerst maar eens iets zien wat werkt voordat je weer iets nieuws bedenkt………..

Erik|23.04.12|21:04

Waarom kan er geen convenant getekend worden op basis van de reeds 10 jaar in gebruik zijnde taxi
terminals, ipv op de niet leverbare bct ? Wat is de meerwaarde van een manipuleerbare bct??
K.N.V. I.V.W. Belastingdienst, geef eens een goed voorbeeld door zelf juiste informatie te geven.
Zonder de prijs van de bct te verhogen wordt hierboven geschreven? Zijn er komplete prijslijsten dan?
Over juiste informatie gesproken.
Geef eens commentaar op het Actal rapport,hebben we recht op zou ik zeggen.

Erik|23.04.12|22:13

Dit wil ik nog even kwijt.
De bct is o.a. bedoeld om de rij en rusttijden te controleren,wat hierboven staat geschreven.
Dit doet de politie nu.
Diezelfde politie gaat daarmee zelf vorig jaar 350.000 keer in de fout!, (lees de Telegraaf van 21 feb) en zij bekeuren ons voor een verkeerd streepje in het werkboekje en willen dat ook d.m.v. de bct doen.
Het lijkt heel veel op een bananen Republiek toestanden.
Het wordt tijd dat de Taxi branche wakker wordt.
Is werk voor SFT niet voor politie!!

Cor van Tuil|24.04.12|10:51

Manier van vastleggen e.d.bij omrijden,prive Km, enz, zal wel zeker eerst duidelijk moeten zijn, alvorens een convenant te kunnen tekenen met wie dan ook. Moet de chauffeur bij iedere rit de rede van de gekozen route handmatig vast gaan leggen ergens in de bct? Of wordt er een microfoon in de taxi gemonteerd waarmee de chauffeur de hele dag door de rede van route inspreekt? Is het aan K.N.V. die zelf geen hout van het hele B.C.T. gebeuren snapt om nu een convenant te tekenen? Draagvlak branche?

Aldo|24.04.12|11:56

lol @CabKnowHow…

“Het gaat allemaal om het verdienen van geld”

Dat is toch logisch. Dat doen bedrijven nu eenmaal…ik rijd ook geen mensen rond voor noppes.

CabKnowHow|24.04.12|14:06

@Aldo enig idee wat dit de bedrijven gaat opleveren?

Ik wel…… en dat staat in geen verhouding tot wat jij verdiend als hardwerkende taxichauffeur die dit moet gaan betalen.

En let wel niemand verplicht jou om iemand op te halen, maar de overheid verplicht jou wel om een BCT te nemen dat is wel een groot verschil.

Duco Douwstra|24.04.12|18:02

Eigenlijk zeggen de leveranciers, “taxiondernemers tot nu toe hebben wij u rotzooi verkocht, waar je eigenlijk niks mee kan. Maar de redding is nabij de BCT komt er aan” Wat een belazerij, bijna alle taxibedrijven met chauffeurs in loondienst leggen hun rit gegevens al ruim 15 jaar online vast. De BCT heeft geen enkele meerwaarde, niet voor de belasting en niet voor de IVW er zijn uitsluitend nadelen. Ik zou zo graag willen dat iemand mij uitlegt, waarom de BCT beter zou zijn dan de huidige

Duco Douwstra|24.04.12|18:09

moderne systemen. Er zijn bedrijven waar je aan het einde van de dag online je rittenstaat moet controleren en goedkeuren, 1000 x beter dan welke BCT dan ook. Maar de leveranciers hebben al zoveel geĂŻnvesteerd in deze belazerij dat zij niet meer terug kunnen. Ze hebben al ruim 6 jaar geen normale bedrijfsvoering kunnen doen, omdat bijna alle ondernemers zeggen, wij wachten op de BCT. En zo houd de BCT alle vooruitgang tegen, maar is ten dode opgeschreven. O o wat een feest en wat voor softwaer

A.Urban|24.04.12|20:12

”Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte.”
Heeft de belastingdienst, of wie dan ook reeds met een BCT gewerkt?
Kennen zij het rapport met aanmerkingen op de BCT van Actal en Vallenduuk Advocaten ?
Of laten zij zich iets op de mouw spelden door K.N.V. en de leveranciers van Boordcomputer Taxi’s ?
Wat houdt dat convenant voor ons in, wat staat daar in?
Hebben wij daar geen recht op om daar inzage in te verkrijgen.
Of zijn taxiondernemers alleen goed om deze onzin te betalen

Duco Douwstra|25.04.12|10:17

Wat hebben de BCT en Sinterklaas met elkaar gemeen? Over allebei worden heel veel sprookjes verteld, maar Sinterklaas komt elk jaar en vanaf oktober 2006 wordt er elk jaar belooft dat de BCT er dat jaar komt en veel beter zal zijn dan wat wij tot nu toe bedacht en ontwikkeld hebben. Dat zijn ook sprookjes. hij is er nog steeds niet. Al ruim 6 jaar hoor ik het liedje “hij komt, hij komt, hij komt de goede ……” en dan denk ik weer “hij komt niet” maar dat komt omdat ik niet in sprookjes geloof!

Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte | TaxiPro
Convenant, KNV Taxi, Belastingdienst, Boordcomputer Taxi, BCT

Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte

De taxisector en de Belastingdienst gaan intensiever samenwerken door meer afstemming vooraf in plaats van controles achteraf. Doel is tijdige en juiste informatie voor ondernemers, bevordering van de rechtszekerheid, minder administratieve lasten bij de ondernemers en het correct naleven van de fiscale verplichtingen. De Belastingdienst en het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi ondertekenen daartoe maandag 23 april een convenant.

“Deze samenwerking is heel belangrijk voor onze vereniging en voor alle taxiondernemers. Wij zijn er blij mee. Iedereen moet belasting betalen volgens de regels, doe je dat niet dan krijg je valse concurrentie en prijsbederf”, aldus Jan Zaaijer, voorzitter van KNV Taxi.

Protocol fabrikanten BCT en KNV Taxi

In de uitvoering van het convenant is een technische rol weggelegd voor de Boordcomputer Taxi (BCT), die per 1 oktober 2013 een verplicht onderdeel van iedere taxi vormt. Hoewel de BCT bedoeld is voor de registratie van rust- en rijtijden en ritgegevens, kan de BCT door ondernemers meteen worden gebruikt als administratieve hulp bij de vastlegging van fiscale gegevens.

Daarom zal maandag 23 april ook een protocol worden ondertekend tussen Koninklijk Nederlands Vervoer Taxi en de nu bekende fabrikanten van de BCT. Hiermee wordt bevestigd dat alle BCT’s van deze fabrikanten zonder meerkosten geschikt zijn voor de vastlegging van gegevens die de taxiondernemer kan gebruiken bij zijn verantwoording richting de Belastingdienst.

Eventuele nieuwe fabrikanten kunnen het protocol later ook ondertekenen.

Lees ook: Afspraken KNV Taxi, Belastingdienst en fabrikanten BCT

Lees ook: Belastingdienst accepteert digitale rittenstaat uit de BCT

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte”

Cabknowhow|23.04.12|19:21

Daar hebben ze het dus zo druk mee gehad die leveranciers zie ze eens lachen allemaal.

En weer kunnen we over de branche meer geld gaan verdienen, ja wij zijn goed voor de branche.

Het zijn allemaal een stelletje ……… anders niets, we zijn nu al 10 jaar aan het praten en pas nu is de belastingdienst akkoord, denk toch eens eerder na.

Cabknowhow|23.04.12|19:26

Citaat van de Quipment site “Op dit moment wordt er nog gekeken naar een manier van vastlegging voor bijzonderheden en opmerkingen. Ook dat geldt voor de (privĂ©) omrijkilometers die tijdens een rit voor kunnen komen. Vanaf het moment van ondertekening treedt het protocol in werking. Aan het einde van ieder kalenderjaar wordt het protocol geĂ«valueerd en waar nodig geactualiseerd.” dus het is nog niet klaar!!!!!!!!!!!!

Cabknowhow|23.04.12|19:27

En elk jaar aanpassingen oooooh we moeten ook een onderhoudscontract afsluiten voor de updates, en dat is zeker gratis……………
En als ik dat niet doe hoe blijf ik dan voldoen aan de wetgeving……….
Het gaat alleen om het verdienen van geld, staan ze lekker alle 4 in de rij Taxitronic, Taxamatic, Quipment en die kleine van Cabman.

Laat eerst maar eens iets zien wat werkt voordat je weer iets nieuws bedenkt………..

Erik|23.04.12|21:04

Waarom kan er geen convenant getekend worden op basis van de reeds 10 jaar in gebruik zijnde taxi
terminals, ipv op de niet leverbare bct ? Wat is de meerwaarde van een manipuleerbare bct??
K.N.V. I.V.W. Belastingdienst, geef eens een goed voorbeeld door zelf juiste informatie te geven.
Zonder de prijs van de bct te verhogen wordt hierboven geschreven? Zijn er komplete prijslijsten dan?
Over juiste informatie gesproken.
Geef eens commentaar op het Actal rapport,hebben we recht op zou ik zeggen.

Erik|23.04.12|22:13

Dit wil ik nog even kwijt.
De bct is o.a. bedoeld om de rij en rusttijden te controleren,wat hierboven staat geschreven.
Dit doet de politie nu.
Diezelfde politie gaat daarmee zelf vorig jaar 350.000 keer in de fout!, (lees de Telegraaf van 21 feb) en zij bekeuren ons voor een verkeerd streepje in het werkboekje en willen dat ook d.m.v. de bct doen.
Het lijkt heel veel op een bananen Republiek toestanden.
Het wordt tijd dat de Taxi branche wakker wordt.
Is werk voor SFT niet voor politie!!

Cor van Tuil|24.04.12|10:51

Manier van vastleggen e.d.bij omrijden,prive Km, enz, zal wel zeker eerst duidelijk moeten zijn, alvorens een convenant te kunnen tekenen met wie dan ook. Moet de chauffeur bij iedere rit de rede van de gekozen route handmatig vast gaan leggen ergens in de bct? Of wordt er een microfoon in de taxi gemonteerd waarmee de chauffeur de hele dag door de rede van route inspreekt? Is het aan K.N.V. die zelf geen hout van het hele B.C.T. gebeuren snapt om nu een convenant te tekenen? Draagvlak branche?

Aldo|24.04.12|11:56

lol @CabKnowHow…

“Het gaat allemaal om het verdienen van geld”

Dat is toch logisch. Dat doen bedrijven nu eenmaal…ik rijd ook geen mensen rond voor noppes.

CabKnowHow|24.04.12|14:06

@Aldo enig idee wat dit de bedrijven gaat opleveren?

Ik wel…… en dat staat in geen verhouding tot wat jij verdiend als hardwerkende taxichauffeur die dit moet gaan betalen.

En let wel niemand verplicht jou om iemand op te halen, maar de overheid verplicht jou wel om een BCT te nemen dat is wel een groot verschil.

Duco Douwstra|24.04.12|18:02

Eigenlijk zeggen de leveranciers, “taxiondernemers tot nu toe hebben wij u rotzooi verkocht, waar je eigenlijk niks mee kan. Maar de redding is nabij de BCT komt er aan” Wat een belazerij, bijna alle taxibedrijven met chauffeurs in loondienst leggen hun rit gegevens al ruim 15 jaar online vast. De BCT heeft geen enkele meerwaarde, niet voor de belasting en niet voor de IVW er zijn uitsluitend nadelen. Ik zou zo graag willen dat iemand mij uitlegt, waarom de BCT beter zou zijn dan de huidige

Duco Douwstra|24.04.12|18:09

moderne systemen. Er zijn bedrijven waar je aan het einde van de dag online je rittenstaat moet controleren en goedkeuren, 1000 x beter dan welke BCT dan ook. Maar de leveranciers hebben al zoveel geĂŻnvesteerd in deze belazerij dat zij niet meer terug kunnen. Ze hebben al ruim 6 jaar geen normale bedrijfsvoering kunnen doen, omdat bijna alle ondernemers zeggen, wij wachten op de BCT. En zo houd de BCT alle vooruitgang tegen, maar is ten dode opgeschreven. O o wat een feest en wat voor softwaer

A.Urban|24.04.12|20:12

”Gegevens Boordcomputer Taxi geschikt voor belastingaangifte.”
Heeft de belastingdienst, of wie dan ook reeds met een BCT gewerkt?
Kennen zij het rapport met aanmerkingen op de BCT van Actal en Vallenduuk Advocaten ?
Of laten zij zich iets op de mouw spelden door K.N.V. en de leveranciers van Boordcomputer Taxi’s ?
Wat houdt dat convenant voor ons in, wat staat daar in?
Hebben wij daar geen recht op om daar inzage in te verkrijgen.
Of zijn taxiondernemers alleen goed om deze onzin te betalen

Duco Douwstra|25.04.12|10:17

Wat hebben de BCT en Sinterklaas met elkaar gemeen? Over allebei worden heel veel sprookjes verteld, maar Sinterklaas komt elk jaar en vanaf oktober 2006 wordt er elk jaar belooft dat de BCT er dat jaar komt en veel beter zal zijn dan wat wij tot nu toe bedacht en ontwikkeld hebben. Dat zijn ook sprookjes. hij is er nog steeds niet. Al ruim 6 jaar hoor ik het liedje “hij komt, hij komt, hij komt de goede ……” en dan denk ik weer “hij komt niet” maar dat komt omdat ik niet in sprookjes geloof!