BCT, Taxi Expo, Boordcomputer Taxi

Prijzen diverse leveranciers Boordcomputer Taxi zijn bekend

De eerste officiële prijzen van de Boordcomputer Taxi zijn bekend. De leveranciers zijn nu nog  bezig de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Zodra de apparaten over de juiste typegoedkeuring beschikken, kan Kiwa de BCT-systeemkaarten leveren. Als op 1 november alle chauffeurskaarten zijn omgewisseld, kunnen taxibedrijven daadwerkelijk de BCT dagelijks gebruiken. Op 1 oktober 2013 eindigt de overgangsregeling en subsidieregeling à 600 euro.

TaxiMagazine.nl geeft in haar laatste editie een overzicht van de leveranciers en hun prijzen.

Quipment BCT

Tarieven voor een Quipment BCT beginnen bij € 950,- voor de Quipment BCT XS. De verschillende versies van de Quipment BCT Focus zijn leverbaar vanaf € 1150,-. “Omdat we de BCT naar wens van de klant van verschillende modules kunnen voorzien, geven we taxibedrijven altijd een offerte op maat”, legt Boons van Quipment uit.

Quipment wacht nog op systeemkaarten vanuit Kiwa, vertelt Boons. “Zodra dit het geval is, kunnen we de diverse certificeringen afronden en de productie gaan opstarten. Hopelijk heeft Kiwa dan in de tussentijd ook de chauffeurskaarten uitgeleverd. We verwachten na de zomer uit voorraad te kunnen gaan leveren.”

Cabman BCT

Leverancier Cabman zit ook nog volop in het certificeringstraject, zegt Leon van Lier van Euphoria Software in de laatst editie van TaxiMagazine.nl. “Daarnaast zijn we veldtesten aan het doen en zitten we nu in de afrondende fase. We verwachten eind juli/begin augustus de typegoedkeuring te mogen ontvangen.”

Van Lier verwacht dat zijn apparaat vanaf 1 augustus 2012 leverbaar is. De prijzen beginnen bij € 1297,- voor een eigen rijder (BCT, Taximeter en printer), € 1297.- (BCT en datacommunicatie) voor een groepsvervoerder en € 1496.- (BCT, datacommunicatie, printer en taximeter) voor een vraagafhankelijke vervoerder. De Cabman BCT is te koppelen aan de Cabman CS Dataterminal.

Taxamatic BCT

De BCT van Taxamatic is hardwarematig klaar, vertelt Albert Haars van Taxamatic tegen TaxiMagazine.nl. Deze kost € 1095,- voor de standaard BCT. In tegenstelling tot de andere leveranciers heeft Taxamatic er niet voor gekozen om de BCT hardwarematig te integreren met de dataterminal functionaliteit.

Het zijn dus twee losse apparaten. Zo kan een taxionderneming bijvoorbeeld eerst een BCT kopen, om deze later te koppelen aan een dataterminal oplossing van Taxamatic. In theorie is de Taxamatic BCT al leverbaar. Maar ook daar moeten eerst de systeemkaarten en de certificering klaar zijn.

Taxitronic geeft bij monde van directeur Rob Doodkorte aan geen behoefte te hebben de vraag over prijs en beschikbaarheid van hun BCT te beantwoorden.

Video

Bekijk hieronder hoe de leveranciers hun BCT laten zien aan TaxiProTV

De Boordcomputer Taxi van Quipment

De Boordcomputer Taxi van Cabman

De Boordcomputer Taxi van Taxamatic

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Prijzen diverse leveranciers Boordcomputer Taxi zijn bekend”

Sandra|03.07.12|19:32

Ik zou wel willen weten wat een BCT precies kan met de aangegeven ”vanaf prijs”, en wat er allemaal nog bij komt , kant en klaar ingebouwd, gecertificeerd, kaarten, gekeurd, PC benodigdheden en wel.
Een compleet kostenplaatje is welkom!

Duco Douwstra|05.07.12|10:37

Fijn dus zet de prullenbak maar klaar daar kunnen de dure printers dan weer in die we net verplicht aangeschaft hebben, de BCT van Cabman zit een printer in. Maar de subsidie termijn loopt straks nog een jaar. Er is nog niks goed in de praktijk getest en hufterproef zullen zeker niet zijn. Maar ik ben benieuwd, zou ik dan na ruim 8 jaar voorbereiden en roepen dat de BCT er niet komt toch nog ongelijk krijgen? Maar de echte test is de praktijk en die zal het uitwijzen,printers liggen ergens

Frits|05.07.12|10:44

Gezeik allemaal
De goede taxi bedrijven moeten nu flink investeren omdat de regering toen niet wilde luisteren en van de taximarkt 1 grote teringbende heeft gemaakt.
De goede moeten weer lijden onder de kwade……
Rotzooi allemaal….

klaas|05.07.12|11:46

Moet ik als chauffeur achter mijn nieuwe pas aan. Ze hebben bij Kiwa toch alle adressen wie een pas heeft. Dan kunnen ze toch nieuwe passen sturen. Maar waarom zullen we makkelijk doen als het moeilijk kan.

Duco Douwstra|05.07.12|12:37

Het is zo wie zo kolder dat je voor een chauffeurs pas inkoop € 1,00 maar liefst € 127,00 moet betalen. Terwijl het niet meer is dan een O.V chipkaart, ciciliaanse toestanden die door de overheid getolereerd worden. Het is de taak van de overheid, de politie of de I.V.W. om hier op toe te zien en te controleren ipv. op punten,comma,s of kruisjes te controleren bij hardwerkende taxichauffeurs. Het maken van prijsafspraken is bij wet streng verboden, een monopolist dicteerd de hoge prijs zelf.

Sandra|05.07.12|12:54

Veel taxibedrijven zullen deze onzinnige investering niet aan kunnen, en zullen moeten stoppen of failliet gaan.
De werkelijke kosten waarvoor we staan zijn niet vermeld, dat durft geen enkele fabrikant kennelijk aan.

klaas|05.07.12|13:05

Roerend mee eens Duco,
Ik ben gewoonal 10 jaar schoolcauffeur , wat ik met plezier doe, maar wat een circus hangt er om heen. Ik weet ook nog niet of ik het volgend schooljaar mij nog ter beschikking stel. Want je bent soms te bang om je werk te doen door al die waanzinnige regels en boetes.

Kritische-Taxi|05.07.12|14:54

Roerend eens met de voorgangers, behalve die eerste dan.. maar als hij er dan toch moet komen, waarom dan niet een eenvoudig touchscreen apparaat, multifunctioneel (aansluitbaar?)/toepasbaar op de huidige taxi-meters zonder dat we de huidige goeie spullen, zoals de printer en taximeter kunnen weg-gooien en dat ook gewoon kunnen blijven gebruiken voor de zzp’ers?

Ruud|05.07.12|16:49

De reactie’s van de diverse lezers worden lauwer en lauwer.
Maar ook op de straat wordt de kritiek minder of helemaal niet meer geuit.
Je kunt merken dat men moe en moedeloos is geworden van alles wat op ondernemer en chauffeur is afgekomen. De branch is uitgemolken en uitgekleed. Met een normale exploitatie zoals door de wetgever is voorgeschreven kan bijna niemand zich meer staande houden. Alleen de dames en heren van de beruchte IVW spinnen hier garen bij. Wie doet hiet na 12/09 wat aan?

Sandra|05.07.12|19:42

Hieronder een uitspraak van Jan Zaaijer gedaan en op schrift gesteld door Lucia Lelieveld in 2009.
”In de ledenvergadering van KNV Taxi heeft voorzitter Zaaijer uitgesproken dat bij onverhoopt hoge kosten per voertuig het project alsnog dood is.”
Er werd vanuit gegaan, dat een COMPLETE BCT, tussen €500 en €1000 zou gaan kosten.
Onhaalbaar, gezien de vanaf prijzen op deze site vermeld.
KNV dient zijn afspraken waar maken! Stoppen met het om zeep helpen van gezonde taxi bedrijven.

glen|05.07.12|22:28

beste Duco ik ben het geheel met jou eens het blijft maar een melkkoetje en maar geld blijven kloppen uit de zakken van de taxi zzpers de printer geeft nu aan dat alles maar ook alles wordt geregistreerd alleen de begintijd dat je op de weg gaat wordt niet weergegeven maar de rest staat er wel op. dus boordcomputer geeft alleen meer aan de starttijd dat je begint op het moment meer niet dus b oordcomputer overbodig.

glenn|05.07.12|22:53

en nog het volgende er is niet een taxiondernemer die dus het lef heeft om niet een boordcomputer aan te schaffen als wij met zijn allen weigeren zoals de Franse taxichauffeurs toendertijd gingen staken als er nog meer taxiondernemers bijkomen gaan wij staken en dat gebeurde ook waarom slaan wij de handen niet in elkaar en gaan het zelfde doen amsterdam kan namelijk niet zonder taxiondernemers want dit gaat amsterdam dan miljoenen kosten dat willen zij ook niet maak een vuist en doe het eens.

a.r.lasschuit|06.07.12|05:54

Beste Glenn, je bent wel erg naief, denk aan het vrij geven van de taximarkt, allemaal hun geld kwijt, er gebeurde niets, snel geestelijk herstel toegewenst.

Albert.

Gert|06.07.12|11:22

Onlangs onder de benaming Lenteakkoord beslotenr fors te bezuinigingen met ingang van 2013. Die bezuinigingen moeten er aan bijdragen dat Nederland in het nieuwe jaar aan Europese begrotingsnormen voldoet. Ook de gehandicaptenzorg moet daartoe inleveren:
• de vervoerstarieven voor dagbesteding worden méér dan gehalveerd
Komend jaar bestaat er geen taxivervoer meer! Dus BCT voor wie?

Cabknowhow|06.07.12|19:26

“Taxitronic geeft bij monde van directeur Rob Doodkorte aan geen behoefte te hebben de vraag over prijs en beschikbaarheid van hun BCT te beantwoorden.”

Met deze arrogantie is Taxitronic groot geworden en door deze arrogantie gaat Taxitronic ten onder en ondertussen het vakantie geld van de medewerkers in twee delen moeten betalen omdat er geen geld is.

Goed gedaan Rob……………………….

paul|10.07.12|16:38

Welk systeem ik ook zou moeten gebruiken, maakt mij niet uit, desnoods rijdt er continu een belastingcontroleur mee en betaal ik hem iedere dag contant uit… Als we nu eens een redelijke vergoeding voor onze diensten mogen vragen i.p.v. de door de overheid in al zijn ONwijsheid vastgestelde maximumtarieven, en al die gesubsidieerde concurrentie eens beëindigd wordt, vind ik het allemaal prima…!

Sandra|13.07.12|10:47

Paul, dat is niet zo maar uit te leggen.Wil je je boekhouding geautomatiseerd met een basis BCT doen?
Dat gaat niet zo maar, dus je moet opletten dat hetgeen je aankoopt te koppelen is aan de huidige systemen die je hebt of aan wil schaffen en kijken of daar programma’s voor zijn.
Het is ook belangrijk of de spullen die je koopt universeel zijn, want als je leverancier er mee stopt, kun je alles weggooien.
Een onafhankelijke computer deskundige raadplegen als je gaat inkopen is m’n advies.

paul|13.07.12|16:05

Sandra, dat was mijn punt niet… Mijn stelling is dat de huidige tarieven gewoon veel te laag zijn om überhaupt een taxi rendabel te krijgen. Investeringen, in wat dan ook, zijn met de huidige tarieven niet terug te verdienen. Men verwacht een knappe auto, die snel voor de deur staat, met een chauffeur die allerlei diploma’s heeft en dat het bedrijf zich keurig aan de regels houdt en alles geautomatiseerd heeft en bij voorkeur ook nog een keurmerk heeft, en dat voor een appel en een ei…

Sandra|13.07.12|19:44

@ Paul
Ik zie het ja.
Door alle regelgeving wat enorme kosten met zich mee brengt moeten de tarieven om hoog ja, om kosten dekkend te werken. Maar dan stapt niemand meer in een taxi, te duur dus.
Ik ben voor het aantal Taxi’s te beperken. Je omzet beneden een bepaald bedrag per uur, geen vergunning.
Voor nieuwkomers eerst werk aantonen, anders geen vergunning.
Deregulering werkt niet, Manipuleerbare BCT ook niet. Het roer moet om na 12 jaar miskleunen.
Belasting eist geen boordcomputer.

Bertram|16.07.12|09:09

Het kan in de Taxiwereld niet snel verbeteren met de visie die er nu is .Ondernemers maken geen vuist, Zeuren over een kaart van 100 euro en zich niet bekommeren over de noodzaak en het kunnen van de basis eisen van de BCT. Pak direct de overige kosten aan , b.v. inbouwkeuringen, certificeerkosten, kortweg het hele automatiserings gebeuren wat nodig is en verdiep je daar in.
BCT project heeft op deze wijze geen enkele zin, weggegooid geld.

dick|24.07.12|13:55

JA paul laten we de taxi nog duurder maken zols jij het voorsteld komt er helemaal niemand meer in wat dom dom dom dit is natuurlijk helemaal geen oplossing

Oplettende |Ondernemer|31.07.12|20:42

Hoe kunnen BCT prijzen bekend zijn terwijl er nog niet een gecertificeerde BCT op de markt is en waar moet ik hem laten keuren?
Is het de bedoeling dat ik met al m’n taxi’s van Sneek naar Nijmegen moet rijden om de inbouwkeuring te laten doen?
Leveranciers of KNV, wees eens duidelijk.Taxi Pro, heeft U misschien bruikbare info? want daar kunnen we wat mee.
Mooie verhalen van 5000 verkochtte niet gecertificeerde BCT’s heeft niemand wat aan.
100 km op een 5 baans A2 =onzin, zo ook de BCT!!

glenn|31.07.12|22:05

nogmaals mensen de boortcomputer gaat er op deze manier dus niet komen te veel gezeik en geen fatsoenlijke oplossing de bct is niet betrouwbaar is te manipuleren laat het rijk zich maar eerst hierin verdiepen voordat ze dingen gaan verplichten die totaal geen zin hebben de fiscus zit ook maar te gissen wat een taxicauffeur per dag nu omzet het is heel erg triest want er valt bijna niets meer te verdienen maar wel moet de zzper iedere keer weer investeren in iets waarin niemand geloofd politici.

glenn|31.07.12|22:10

en nog even iets zolang er nog steeds hackers in de wereld zijn zal de bct niet een betrouwbare bron zijn voor de fiscus zoals zij zeggen er wordt zelfs ingebroken bij de belastingdienst door hackers heren van de belastingdienst open jullie ogen want deze zitten nog steeds dicht.

Sandra|31.07.12|23:24

@glenn
De boordcomputer kan niet zien, of er, en hoeveel betalende passagiers er in een taxi zitten, wat op z’n minst zou moeten kunnen om er betrouwbare informatie uit te krijgen.Gaat dus niet.
De belastingdienst weet dit, zij eisen dan ook geen boordcomputer, ILT wel, zei het onder valse voorwendselen.
Misschien kan het nieuwe kabinet de verplichting van de BCT aanpassen, waar een wil is, is een weg.
Of gaan we € 100 miljoen weggooien wat deze BCT ons gaat kosten?

glenn|09.08.12|21:36

nu even het volgende mijn mening is ze zijn bezig met een bct ik weet niet al hoelang maar tot op heden is er nog geen goed werkende BCT die door de rdw goedgekeurd is en dat zal ook wel een tijdje op zich laten wachten naar mijn mening ze zijn er nog lang niet het moet fraudebestendig zijn en dat wordt een heel groot probleem en dat weten zij ook maar ze willen het niet toegegeven eht wordt een gebed zonder einde Seduco gaat weer gelijk krijgen naar de rechter gaan en protesteren. geen BCT.

glenn|09.08.12|21:41

en nogmaals als er wel een goed werkende BCT zou komen hoe gaat het gehele kostenplaatje worden inclusief inbouwen , ik nog geen fatsoenlijke reactie gehad een BCT die aan gesloten kan worden op de huidige printers en taximeters kom eens over de brug met de totaalprijs en doe niet geheimzinnig hierover wij moeten nu wel eens weten waar wij aan toe zijn. mensen open eens je ogen en werk eens mee en denk mee voor ieders belang. in ieder geval kan elke huidige printer gekoppelt worden aan BCT.

Prijzen diverse leveranciers Boordcomputer Taxi zijn bekend | TaxiPro
BCT, Taxi Expo, Boordcomputer Taxi

Prijzen diverse leveranciers Boordcomputer Taxi zijn bekend

De eerste officiële prijzen van de Boordcomputer Taxi zijn bekend. De leveranciers zijn nu nog  bezig de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Zodra de apparaten over de juiste typegoedkeuring beschikken, kan Kiwa de BCT-systeemkaarten leveren. Als op 1 november alle chauffeurskaarten zijn omgewisseld, kunnen taxibedrijven daadwerkelijk de BCT dagelijks gebruiken. Op 1 oktober 2013 eindigt de overgangsregeling en subsidieregeling à 600 euro.

TaxiMagazine.nl geeft in haar laatste editie een overzicht van de leveranciers en hun prijzen.

Quipment BCT

Tarieven voor een Quipment BCT beginnen bij € 950,- voor de Quipment BCT XS. De verschillende versies van de Quipment BCT Focus zijn leverbaar vanaf € 1150,-. “Omdat we de BCT naar wens van de klant van verschillende modules kunnen voorzien, geven we taxibedrijven altijd een offerte op maat”, legt Boons van Quipment uit.

Quipment wacht nog op systeemkaarten vanuit Kiwa, vertelt Boons. “Zodra dit het geval is, kunnen we de diverse certificeringen afronden en de productie gaan opstarten. Hopelijk heeft Kiwa dan in de tussentijd ook de chauffeurskaarten uitgeleverd. We verwachten na de zomer uit voorraad te kunnen gaan leveren.”

Cabman BCT

Leverancier Cabman zit ook nog volop in het certificeringstraject, zegt Leon van Lier van Euphoria Software in de laatst editie van TaxiMagazine.nl. “Daarnaast zijn we veldtesten aan het doen en zitten we nu in de afrondende fase. We verwachten eind juli/begin augustus de typegoedkeuring te mogen ontvangen.”

Van Lier verwacht dat zijn apparaat vanaf 1 augustus 2012 leverbaar is. De prijzen beginnen bij € 1297,- voor een eigen rijder (BCT, Taximeter en printer), € 1297.- (BCT en datacommunicatie) voor een groepsvervoerder en € 1496.- (BCT, datacommunicatie, printer en taximeter) voor een vraagafhankelijke vervoerder. De Cabman BCT is te koppelen aan de Cabman CS Dataterminal.

Taxamatic BCT

De BCT van Taxamatic is hardwarematig klaar, vertelt Albert Haars van Taxamatic tegen TaxiMagazine.nl. Deze kost € 1095,- voor de standaard BCT. In tegenstelling tot de andere leveranciers heeft Taxamatic er niet voor gekozen om de BCT hardwarematig te integreren met de dataterminal functionaliteit.

Het zijn dus twee losse apparaten. Zo kan een taxionderneming bijvoorbeeld eerst een BCT kopen, om deze later te koppelen aan een dataterminal oplossing van Taxamatic. In theorie is de Taxamatic BCT al leverbaar. Maar ook daar moeten eerst de systeemkaarten en de certificering klaar zijn.

Taxitronic geeft bij monde van directeur Rob Doodkorte aan geen behoefte te hebben de vraag over prijs en beschikbaarheid van hun BCT te beantwoorden.

Video

Bekijk hieronder hoe de leveranciers hun BCT laten zien aan TaxiProTV

De Boordcomputer Taxi van Quipment

De Boordcomputer Taxi van Cabman

De Boordcomputer Taxi van Taxamatic

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Prijzen diverse leveranciers Boordcomputer Taxi zijn bekend”

Sandra|03.07.12|19:32

Ik zou wel willen weten wat een BCT precies kan met de aangegeven ”vanaf prijs”, en wat er allemaal nog bij komt , kant en klaar ingebouwd, gecertificeerd, kaarten, gekeurd, PC benodigdheden en wel.
Een compleet kostenplaatje is welkom!

Duco Douwstra|05.07.12|10:37

Fijn dus zet de prullenbak maar klaar daar kunnen de dure printers dan weer in die we net verplicht aangeschaft hebben, de BCT van Cabman zit een printer in. Maar de subsidie termijn loopt straks nog een jaar. Er is nog niks goed in de praktijk getest en hufterproef zullen zeker niet zijn. Maar ik ben benieuwd, zou ik dan na ruim 8 jaar voorbereiden en roepen dat de BCT er niet komt toch nog ongelijk krijgen? Maar de echte test is de praktijk en die zal het uitwijzen,printers liggen ergens

Frits|05.07.12|10:44

Gezeik allemaal
De goede taxi bedrijven moeten nu flink investeren omdat de regering toen niet wilde luisteren en van de taximarkt 1 grote teringbende heeft gemaakt.
De goede moeten weer lijden onder de kwade……
Rotzooi allemaal….

klaas|05.07.12|11:46

Moet ik als chauffeur achter mijn nieuwe pas aan. Ze hebben bij Kiwa toch alle adressen wie een pas heeft. Dan kunnen ze toch nieuwe passen sturen. Maar waarom zullen we makkelijk doen als het moeilijk kan.

Duco Douwstra|05.07.12|12:37

Het is zo wie zo kolder dat je voor een chauffeurs pas inkoop € 1,00 maar liefst € 127,00 moet betalen. Terwijl het niet meer is dan een O.V chipkaart, ciciliaanse toestanden die door de overheid getolereerd worden. Het is de taak van de overheid, de politie of de I.V.W. om hier op toe te zien en te controleren ipv. op punten,comma,s of kruisjes te controleren bij hardwerkende taxichauffeurs. Het maken van prijsafspraken is bij wet streng verboden, een monopolist dicteerd de hoge prijs zelf.

Sandra|05.07.12|12:54

Veel taxibedrijven zullen deze onzinnige investering niet aan kunnen, en zullen moeten stoppen of failliet gaan.
De werkelijke kosten waarvoor we staan zijn niet vermeld, dat durft geen enkele fabrikant kennelijk aan.

klaas|05.07.12|13:05

Roerend mee eens Duco,
Ik ben gewoonal 10 jaar schoolcauffeur , wat ik met plezier doe, maar wat een circus hangt er om heen. Ik weet ook nog niet of ik het volgend schooljaar mij nog ter beschikking stel. Want je bent soms te bang om je werk te doen door al die waanzinnige regels en boetes.

Kritische-Taxi|05.07.12|14:54

Roerend eens met de voorgangers, behalve die eerste dan.. maar als hij er dan toch moet komen, waarom dan niet een eenvoudig touchscreen apparaat, multifunctioneel (aansluitbaar?)/toepasbaar op de huidige taxi-meters zonder dat we de huidige goeie spullen, zoals de printer en taximeter kunnen weg-gooien en dat ook gewoon kunnen blijven gebruiken voor de zzp’ers?

Ruud|05.07.12|16:49

De reactie’s van de diverse lezers worden lauwer en lauwer.
Maar ook op de straat wordt de kritiek minder of helemaal niet meer geuit.
Je kunt merken dat men moe en moedeloos is geworden van alles wat op ondernemer en chauffeur is afgekomen. De branch is uitgemolken en uitgekleed. Met een normale exploitatie zoals door de wetgever is voorgeschreven kan bijna niemand zich meer staande houden. Alleen de dames en heren van de beruchte IVW spinnen hier garen bij. Wie doet hiet na 12/09 wat aan?

Sandra|05.07.12|19:42

Hieronder een uitspraak van Jan Zaaijer gedaan en op schrift gesteld door Lucia Lelieveld in 2009.
”In de ledenvergadering van KNV Taxi heeft voorzitter Zaaijer uitgesproken dat bij onverhoopt hoge kosten per voertuig het project alsnog dood is.”
Er werd vanuit gegaan, dat een COMPLETE BCT, tussen €500 en €1000 zou gaan kosten.
Onhaalbaar, gezien de vanaf prijzen op deze site vermeld.
KNV dient zijn afspraken waar maken! Stoppen met het om zeep helpen van gezonde taxi bedrijven.

glen|05.07.12|22:28

beste Duco ik ben het geheel met jou eens het blijft maar een melkkoetje en maar geld blijven kloppen uit de zakken van de taxi zzpers de printer geeft nu aan dat alles maar ook alles wordt geregistreerd alleen de begintijd dat je op de weg gaat wordt niet weergegeven maar de rest staat er wel op. dus boordcomputer geeft alleen meer aan de starttijd dat je begint op het moment meer niet dus b oordcomputer overbodig.

glenn|05.07.12|22:53

en nog het volgende er is niet een taxiondernemer die dus het lef heeft om niet een boordcomputer aan te schaffen als wij met zijn allen weigeren zoals de Franse taxichauffeurs toendertijd gingen staken als er nog meer taxiondernemers bijkomen gaan wij staken en dat gebeurde ook waarom slaan wij de handen niet in elkaar en gaan het zelfde doen amsterdam kan namelijk niet zonder taxiondernemers want dit gaat amsterdam dan miljoenen kosten dat willen zij ook niet maak een vuist en doe het eens.

a.r.lasschuit|06.07.12|05:54

Beste Glenn, je bent wel erg naief, denk aan het vrij geven van de taximarkt, allemaal hun geld kwijt, er gebeurde niets, snel geestelijk herstel toegewenst.

Albert.

Gert|06.07.12|11:22

Onlangs onder de benaming Lenteakkoord beslotenr fors te bezuinigingen met ingang van 2013. Die bezuinigingen moeten er aan bijdragen dat Nederland in het nieuwe jaar aan Europese begrotingsnormen voldoet. Ook de gehandicaptenzorg moet daartoe inleveren:
• de vervoerstarieven voor dagbesteding worden méér dan gehalveerd
Komend jaar bestaat er geen taxivervoer meer! Dus BCT voor wie?

Cabknowhow|06.07.12|19:26

“Taxitronic geeft bij monde van directeur Rob Doodkorte aan geen behoefte te hebben de vraag over prijs en beschikbaarheid van hun BCT te beantwoorden.”

Met deze arrogantie is Taxitronic groot geworden en door deze arrogantie gaat Taxitronic ten onder en ondertussen het vakantie geld van de medewerkers in twee delen moeten betalen omdat er geen geld is.

Goed gedaan Rob……………………….

paul|10.07.12|16:38

Welk systeem ik ook zou moeten gebruiken, maakt mij niet uit, desnoods rijdt er continu een belastingcontroleur mee en betaal ik hem iedere dag contant uit… Als we nu eens een redelijke vergoeding voor onze diensten mogen vragen i.p.v. de door de overheid in al zijn ONwijsheid vastgestelde maximumtarieven, en al die gesubsidieerde concurrentie eens beëindigd wordt, vind ik het allemaal prima…!

Sandra|13.07.12|10:47

Paul, dat is niet zo maar uit te leggen.Wil je je boekhouding geautomatiseerd met een basis BCT doen?
Dat gaat niet zo maar, dus je moet opletten dat hetgeen je aankoopt te koppelen is aan de huidige systemen die je hebt of aan wil schaffen en kijken of daar programma’s voor zijn.
Het is ook belangrijk of de spullen die je koopt universeel zijn, want als je leverancier er mee stopt, kun je alles weggooien.
Een onafhankelijke computer deskundige raadplegen als je gaat inkopen is m’n advies.

paul|13.07.12|16:05

Sandra, dat was mijn punt niet… Mijn stelling is dat de huidige tarieven gewoon veel te laag zijn om überhaupt een taxi rendabel te krijgen. Investeringen, in wat dan ook, zijn met de huidige tarieven niet terug te verdienen. Men verwacht een knappe auto, die snel voor de deur staat, met een chauffeur die allerlei diploma’s heeft en dat het bedrijf zich keurig aan de regels houdt en alles geautomatiseerd heeft en bij voorkeur ook nog een keurmerk heeft, en dat voor een appel en een ei…

Sandra|13.07.12|19:44

@ Paul
Ik zie het ja.
Door alle regelgeving wat enorme kosten met zich mee brengt moeten de tarieven om hoog ja, om kosten dekkend te werken. Maar dan stapt niemand meer in een taxi, te duur dus.
Ik ben voor het aantal Taxi’s te beperken. Je omzet beneden een bepaald bedrag per uur, geen vergunning.
Voor nieuwkomers eerst werk aantonen, anders geen vergunning.
Deregulering werkt niet, Manipuleerbare BCT ook niet. Het roer moet om na 12 jaar miskleunen.
Belasting eist geen boordcomputer.

Bertram|16.07.12|09:09

Het kan in de Taxiwereld niet snel verbeteren met de visie die er nu is .Ondernemers maken geen vuist, Zeuren over een kaart van 100 euro en zich niet bekommeren over de noodzaak en het kunnen van de basis eisen van de BCT. Pak direct de overige kosten aan , b.v. inbouwkeuringen, certificeerkosten, kortweg het hele automatiserings gebeuren wat nodig is en verdiep je daar in.
BCT project heeft op deze wijze geen enkele zin, weggegooid geld.

dick|24.07.12|13:55

JA paul laten we de taxi nog duurder maken zols jij het voorsteld komt er helemaal niemand meer in wat dom dom dom dit is natuurlijk helemaal geen oplossing

Oplettende |Ondernemer|31.07.12|20:42

Hoe kunnen BCT prijzen bekend zijn terwijl er nog niet een gecertificeerde BCT op de markt is en waar moet ik hem laten keuren?
Is het de bedoeling dat ik met al m’n taxi’s van Sneek naar Nijmegen moet rijden om de inbouwkeuring te laten doen?
Leveranciers of KNV, wees eens duidelijk.Taxi Pro, heeft U misschien bruikbare info? want daar kunnen we wat mee.
Mooie verhalen van 5000 verkochtte niet gecertificeerde BCT’s heeft niemand wat aan.
100 km op een 5 baans A2 =onzin, zo ook de BCT!!

glenn|31.07.12|22:05

nogmaals mensen de boortcomputer gaat er op deze manier dus niet komen te veel gezeik en geen fatsoenlijke oplossing de bct is niet betrouwbaar is te manipuleren laat het rijk zich maar eerst hierin verdiepen voordat ze dingen gaan verplichten die totaal geen zin hebben de fiscus zit ook maar te gissen wat een taxicauffeur per dag nu omzet het is heel erg triest want er valt bijna niets meer te verdienen maar wel moet de zzper iedere keer weer investeren in iets waarin niemand geloofd politici.

glenn|31.07.12|22:10

en nog even iets zolang er nog steeds hackers in de wereld zijn zal de bct niet een betrouwbare bron zijn voor de fiscus zoals zij zeggen er wordt zelfs ingebroken bij de belastingdienst door hackers heren van de belastingdienst open jullie ogen want deze zitten nog steeds dicht.

Sandra|31.07.12|23:24

@glenn
De boordcomputer kan niet zien, of er, en hoeveel betalende passagiers er in een taxi zitten, wat op z’n minst zou moeten kunnen om er betrouwbare informatie uit te krijgen.Gaat dus niet.
De belastingdienst weet dit, zij eisen dan ook geen boordcomputer, ILT wel, zei het onder valse voorwendselen.
Misschien kan het nieuwe kabinet de verplichting van de BCT aanpassen, waar een wil is, is een weg.
Of gaan we € 100 miljoen weggooien wat deze BCT ons gaat kosten?

glenn|09.08.12|21:36

nu even het volgende mijn mening is ze zijn bezig met een bct ik weet niet al hoelang maar tot op heden is er nog geen goed werkende BCT die door de rdw goedgekeurd is en dat zal ook wel een tijdje op zich laten wachten naar mijn mening ze zijn er nog lang niet het moet fraudebestendig zijn en dat wordt een heel groot probleem en dat weten zij ook maar ze willen het niet toegegeven eht wordt een gebed zonder einde Seduco gaat weer gelijk krijgen naar de rechter gaan en protesteren. geen BCT.

glenn|09.08.12|21:41

en nogmaals als er wel een goed werkende BCT zou komen hoe gaat het gehele kostenplaatje worden inclusief inbouwen , ik nog geen fatsoenlijke reactie gehad een BCT die aan gesloten kan worden op de huidige printers en taximeters kom eens over de brug met de totaalprijs en doe niet geheimzinnig hierover wij moeten nu wel eens weten waar wij aan toe zijn. mensen open eens je ogen en werk eens mee en denk mee voor ieders belang. in ieder geval kan elke huidige printer gekoppelt worden aan BCT.