Taxi Electric, Tesla, elektrische taxi, taxichauffeur, Schiphol, Amsterdam

Taxi Electric krijgt investering om sneller door te groeien

Nederland, Schiphol, 25 augustus 2014 taxi, Tesla, Tesla Model S, elektrisch, elektrische, auto, electric, car, cab, Taxi Electric, schiphol, airport, luchthaven Foto: Thomas Schlijper

Het elektrische taxibedrijf Taxi Electric uit Amsterdam heeft een flink bedrag aan groeikapitaal ontvangen van Social Impact Ventures NL. Door deze investering kan Taxi Electric het aantal elektrische taxi’s versneld uitbreiden, ook naar andere steden. Hoeveel de investering precies bedraagt is niet bekendgemaakt. Maar Social Impact Ventures geeft aan gemiddeld 1,5 miljoen euro per deal te geven en ondersteuning aan het bedrijf om te groeien.

Dit is de eerste investering van het eerder dit jaar opgerichte Social Impact Ventures NL dat zich focust op sociale ondernemingen die met een gezond bedrijfsmodel oplossingen bieden voor maatschappelijke problemen.

Taxi Electric

Taxi Electric heeft nu 33 taxi’s in regio Amsterdam rijden, waarvan sinds kort ook 10 Tesla’s. Het bedrijf is opgericht in 2011 en was een van de eerste volledig elektrische taxiservices van Europa. Het bedrijf wil de taximarkt te verduurzamen.

Als Social Enterprise streeft Taxi Electric op diverse vlakken een positieve bijdrage aan de maatschappij na. Dit komt ook terug in het personeelsbeleid. Door chauffeurs actief te werven onder vijftigplussers heeft Taxi Electric tientallen mensen die langdurig werkloos waren aan werk kunnen helpen.

Strategie

Ruud Zandvliet, mede-oprichter Taxi Electric over Social Impact Ventures: “Wij zijn erg blij met Social Impact Ventures als partner. Ze hebben een hands-on mentaliteit en brengen zowel commerciële als Social Enterprise expertise mee. Op basis van hun brede know-how hebben we onze strategie op een aantal vlakken al aangepast. De eerste impact is daarmee nu al gerealiseerd.”

Astrid de Reuver, Managing Partner Social Impact Ventures NL: “De huidige generatie heeft succesvolle ondernemers nodig die met baanbrekende innovaties maatschappelijke uitdagingen weten op te lossen. Wij zijn er om deze Social Enterprises met groeikapitaal en kennis te ondersteunen. Taxi Electric is een schoolvoorbeeld van een sociale onderneming die impact op zowel ‘people’ als ‘planet’ realiseert, die steunen we graag om zo groot mogelijk te worden.”

Opschalen

Investeringsmaatschappij Social Impact Ventures NL focust zich op social enterprises die 3-5 jaar bestaan, die (bijna) winstgevend zijn en die klaar zijn om op te schalen. Hiermee draagt Social Impact Ventures NL bij aan het vergroten van de maatschappelijke impact van deze bedrijven. Social Impact Ventures NL wordt ondersteund door de Nationale Postcode Loterij en Stichting DOEN.

Lees ook: Elektrisch taxibedrijf Taxi-E vergroot taximarkt Amsterdam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

13 reacties op “Taxi Electric krijgt investering om sneller door te groeien”

.|22.10.14|15:03

Welke concurrent van taxi krijg geen subsidie. Word je toch doodmoe van het strooien met geld.
Dit hele land is verziekt door subsidies en gratis geld.

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:04

Dus Social Impact Ventures NL wordt betaald door alle Nederlanders die een lot hebben bij de postcodeloterij. Dat is nog eens geld incasseren

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:17

Ik ga een Tesla kopen en klop bij Social Impact Ventures NL aan en vraag om te investeren in mijn onderneming. Dan weet ik zeker dat mijn wagen door mijn buren die een lot bij de postcodeloterij hebben wordt betaald.

Marian de Vries|22.10.14|15:39

Bij elk succes van een andere partij reageert de heer van Dalfsen negatief. Was o.a. ook zo bij de taxi-aanbesteding Schiphol.
Wat een naar leven moet deze man hebben, zwaar gefrustreerd. Richt je op je eigen bedrijf en zorg dat je daar vrolijk van word. Voel je je veel beter bij !

Groeten, John

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:56

@ Marian of John, Ik voel mij heel goed en mijn bedrijf gaat heel goed en kan er ook heel goed van leven. Ik doe het op eigen kracht zonder subsidies en dat is pas ondernemen. Gun ieder bedrijf zoals ook Taxi electric het succes. Zet alleen de feiten neer en kom voor mijn mening uit wat niet verboden is. negatief kun je ook positief zien.

Rodney Barten|22.10.14|16:06

Het is belachelijk dat deze investeringsmaatschappij geld krijgt van de postcodeloterij, het is gewoon een commercieel bedrijf die winst wil maken. Verder is de Tesla wel een hele mooie auto, je ziet ze de laatste week erg veel rijden op Schiphol:)

Ton van Dalfsen|22.10.14|16:17

@ Rodney, En dan wordt ik negatief bestempeld! Tesla is zeker een mooie auto en nog ruim ook.

Johan Kruizinga|22.10.14|16:19

Maakt niet uit. Dit soort bedrijven gaan hopeloos op de fles na een jaar of drie vier. Dan komen ze er achter dat hun wagenpark niets meer waard is maar nog wel met enorme kosten zitten om het te vervangen. Bedrijfsrisico met electrische auto’s is werkelijk enorm! Denk ook dat de bios-groep hierdoor in de problemen komt. Die rijden namelijk ok met peperdure tesla’s rond schiphol. Bijkomend probleem: Electrische auto’s zijn niet erg milieuvriendelijk!

.|22.10.14|18:57

@Ton van Dalfsen heeft gelijk.

Subsidie is belachelijk. Voor de ene wel en voor de ander niet.

Ik wil ook een Tesla, ach weet je wat, Tesla’s voor iedereen. :)

@Johan Kruizinga.

Dat risico ligt volledig bij de chauffeur die ook nog een woekerprijzen moet betalen. Ik heb geen medelijden met de chauffeurs.

Ton van Dalfsen|22.10.14|22:29

Ben benieuwd of Taxi electric of de grote partner/financier dit in de landelijke media zullen brengen en vertellen dat dit betaald wordt uit het potje van Postcode loterij en stichting doen. Denk dat er dan veel mensen die loten hebben afhaken omdat het geld wat voor goede doelen bestemd is, nu wordt gebruikt om commerciële bedrijven nog meer winstgevend te maken.

Paul Dijkhuizen|30.10.14|13:22

Socialreturn, groen, milieu, maatschappelijk, ‘people and planet’…. Dé promotiewoorden van de laatste jaren! Het doel van het veelvuldig gebruik van deze woorden: Geld verdienen… zoveel en zo makkelijk mogelijk het liefst! Net als de stichting DOEN, de Postcodeloterij enz.enz. Of dacht je dat die bedrijven gratis werkten?

.|30.10.14|14:20

En ondertussen werkt KLM met Uber en niet met de 167 elektrische taxi’s op Schiphol. Duurzaamheid en milieuvriendelijk is een grote leugen. Of het kost geld of je verdiend er een pak geld mee. Het publiek trapt er massaal in.

.|30.10.14|14:23

Postcode loterij en haar dochters is een grote banencarrosel waarbij BNNers zich helemaal vol laten lopen met geld. Ook hier trapt het publiek massaal in.

Taxi Electric krijgt investering om sneller door te groeien | TaxiPro
Taxi Electric, Tesla, elektrische taxi, taxichauffeur, Schiphol, Amsterdam

Taxi Electric krijgt investering om sneller door te groeien

Nederland, Schiphol, 25 augustus 2014 taxi, Tesla, Tesla Model S, elektrisch, elektrische, auto, electric, car, cab, Taxi Electric, schiphol, airport, luchthaven Foto: Thomas Schlijper

Het elektrische taxibedrijf Taxi Electric uit Amsterdam heeft een flink bedrag aan groeikapitaal ontvangen van Social Impact Ventures NL. Door deze investering kan Taxi Electric het aantal elektrische taxi’s versneld uitbreiden, ook naar andere steden. Hoeveel de investering precies bedraagt is niet bekendgemaakt. Maar Social Impact Ventures geeft aan gemiddeld 1,5 miljoen euro per deal te geven en ondersteuning aan het bedrijf om te groeien.

Dit is de eerste investering van het eerder dit jaar opgerichte Social Impact Ventures NL dat zich focust op sociale ondernemingen die met een gezond bedrijfsmodel oplossingen bieden voor maatschappelijke problemen.

Taxi Electric

Taxi Electric heeft nu 33 taxi’s in regio Amsterdam rijden, waarvan sinds kort ook 10 Tesla’s. Het bedrijf is opgericht in 2011 en was een van de eerste volledig elektrische taxiservices van Europa. Het bedrijf wil de taximarkt te verduurzamen.

Als Social Enterprise streeft Taxi Electric op diverse vlakken een positieve bijdrage aan de maatschappij na. Dit komt ook terug in het personeelsbeleid. Door chauffeurs actief te werven onder vijftigplussers heeft Taxi Electric tientallen mensen die langdurig werkloos waren aan werk kunnen helpen.

Strategie

Ruud Zandvliet, mede-oprichter Taxi Electric over Social Impact Ventures: “Wij zijn erg blij met Social Impact Ventures als partner. Ze hebben een hands-on mentaliteit en brengen zowel commerciële als Social Enterprise expertise mee. Op basis van hun brede know-how hebben we onze strategie op een aantal vlakken al aangepast. De eerste impact is daarmee nu al gerealiseerd.”

Astrid de Reuver, Managing Partner Social Impact Ventures NL: “De huidige generatie heeft succesvolle ondernemers nodig die met baanbrekende innovaties maatschappelijke uitdagingen weten op te lossen. Wij zijn er om deze Social Enterprises met groeikapitaal en kennis te ondersteunen. Taxi Electric is een schoolvoorbeeld van een sociale onderneming die impact op zowel ‘people’ als ‘planet’ realiseert, die steunen we graag om zo groot mogelijk te worden.”

Opschalen

Investeringsmaatschappij Social Impact Ventures NL focust zich op social enterprises die 3-5 jaar bestaan, die (bijna) winstgevend zijn en die klaar zijn om op te schalen. Hiermee draagt Social Impact Ventures NL bij aan het vergroten van de maatschappelijke impact van deze bedrijven. Social Impact Ventures NL wordt ondersteund door de Nationale Postcode Loterij en Stichting DOEN.

Lees ook: Elektrisch taxibedrijf Taxi-E vergroot taximarkt Amsterdam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

13 reacties op “Taxi Electric krijgt investering om sneller door te groeien”

.|22.10.14|15:03

Welke concurrent van taxi krijg geen subsidie. Word je toch doodmoe van het strooien met geld.
Dit hele land is verziekt door subsidies en gratis geld.

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:04

Dus Social Impact Ventures NL wordt betaald door alle Nederlanders die een lot hebben bij de postcodeloterij. Dat is nog eens geld incasseren

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:17

Ik ga een Tesla kopen en klop bij Social Impact Ventures NL aan en vraag om te investeren in mijn onderneming. Dan weet ik zeker dat mijn wagen door mijn buren die een lot bij de postcodeloterij hebben wordt betaald.

Marian de Vries|22.10.14|15:39

Bij elk succes van een andere partij reageert de heer van Dalfsen negatief. Was o.a. ook zo bij de taxi-aanbesteding Schiphol.
Wat een naar leven moet deze man hebben, zwaar gefrustreerd. Richt je op je eigen bedrijf en zorg dat je daar vrolijk van word. Voel je je veel beter bij !

Groeten, John

Ton van Dalfsen|22.10.14|15:56

@ Marian of John, Ik voel mij heel goed en mijn bedrijf gaat heel goed en kan er ook heel goed van leven. Ik doe het op eigen kracht zonder subsidies en dat is pas ondernemen. Gun ieder bedrijf zoals ook Taxi electric het succes. Zet alleen de feiten neer en kom voor mijn mening uit wat niet verboden is. negatief kun je ook positief zien.

Rodney Barten|22.10.14|16:06

Het is belachelijk dat deze investeringsmaatschappij geld krijgt van de postcodeloterij, het is gewoon een commercieel bedrijf die winst wil maken. Verder is de Tesla wel een hele mooie auto, je ziet ze de laatste week erg veel rijden op Schiphol:)

Ton van Dalfsen|22.10.14|16:17

@ Rodney, En dan wordt ik negatief bestempeld! Tesla is zeker een mooie auto en nog ruim ook.

Johan Kruizinga|22.10.14|16:19

Maakt niet uit. Dit soort bedrijven gaan hopeloos op de fles na een jaar of drie vier. Dan komen ze er achter dat hun wagenpark niets meer waard is maar nog wel met enorme kosten zitten om het te vervangen. Bedrijfsrisico met electrische auto’s is werkelijk enorm! Denk ook dat de bios-groep hierdoor in de problemen komt. Die rijden namelijk ok met peperdure tesla’s rond schiphol. Bijkomend probleem: Electrische auto’s zijn niet erg milieuvriendelijk!

.|22.10.14|18:57

@Ton van Dalfsen heeft gelijk.

Subsidie is belachelijk. Voor de ene wel en voor de ander niet.

Ik wil ook een Tesla, ach weet je wat, Tesla’s voor iedereen. :)

@Johan Kruizinga.

Dat risico ligt volledig bij de chauffeur die ook nog een woekerprijzen moet betalen. Ik heb geen medelijden met de chauffeurs.

Ton van Dalfsen|22.10.14|22:29

Ben benieuwd of Taxi electric of de grote partner/financier dit in de landelijke media zullen brengen en vertellen dat dit betaald wordt uit het potje van Postcode loterij en stichting doen. Denk dat er dan veel mensen die loten hebben afhaken omdat het geld wat voor goede doelen bestemd is, nu wordt gebruikt om commerciële bedrijven nog meer winstgevend te maken.

Paul Dijkhuizen|30.10.14|13:22

Socialreturn, groen, milieu, maatschappelijk, ‘people and planet’…. Dé promotiewoorden van de laatste jaren! Het doel van het veelvuldig gebruik van deze woorden: Geld verdienen… zoveel en zo makkelijk mogelijk het liefst! Net als de stichting DOEN, de Postcodeloterij enz.enz. Of dacht je dat die bedrijven gratis werkten?

.|30.10.14|14:20

En ondertussen werkt KLM met Uber en niet met de 167 elektrische taxi’s op Schiphol. Duurzaamheid en milieuvriendelijk is een grote leugen. Of het kost geld of je verdiend er een pak geld mee. Het publiek trapt er massaal in.

.|30.10.14|14:23

Postcode loterij en haar dochters is een grote banencarrosel waarbij BNNers zich helemaal vol laten lopen met geld. Ook hier trapt het publiek massaal in.