Drive ugo: innovatie binnen bestaande taxiwet prima mogelijk

Om innovatief te zijn en mensen via een gebruiksvriendelijke app een goede taxi te laten bestellen is geen aanpassing van de taxiwet nodig. “Ook met de huidige wetgeving zijn wij prima in staat om flink te innoveren in de taxisector”, vertelt Mark Stephan, directeur Drive ugo. “We hebben er wel flink voor moeten investeren.” Drive ugo is het eerst taxi franchise-concept in Nederland met vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Hilversum en Nijmegen.

Het concept van Drive ugo is als volgt: taxi-ondernemers kunnen zich vanaf 10 voertuigen aansluiten bij Drive ugo. Die zorgt voor de auto’s met opvallende bestickering. Klanten kunnen ritten bestellen via een smartphone-app, waarbij achteraf met creditcard of automatische incasso betaald kan worden. Ook kan de chauffeur beoordeeld worden, zodat de manager precies weet hoe zij presteren.

Merk

“Drive ugo is een merk. En omdat wij flink opvallen op straat, hebben wij ervoor gezorgd dat we precies aan alle wetgeving voldoen”, zegt Stephan. “Want anders krijgen we problemen met de ILT. Ook wij zouden graag een ritprijs berekenen via smartphone, maar hebben toch geĂŻnvesteerd in Boordcomputer Taxi’s met taxameter. De overheid moet snel duidelijkheid geven waarom andere partijen, zoals Uber, niet aangepakt worden als zij hun ritprijs berekenen via de smartphone.”

De taxi-organisatie is het afgelopen jaar flink bezig geweest met het ontwikkelen van de techniek. Zo kunnen er tegenwoordig ook ritten ontvangen worden op de BCT, dat hoeft niet per se via de smartphone app voor chauffeurs. Al heeft de taxi-ondernemer wel flinke kritiek op de BCT.

Smartphone

“Het apparaat is jaren geleden bedacht. Hij heeft gewoon teveel protocollen, die achterhaald zijn. Daardoor kunnen we er eigenlijk niet goed mee werken. Een smartphone is veel beter geschikt voor alle nieuwe functies. Ook wij versturen een factuur per email. Dat zou voldoende moeten zijn, een geprinte bon heeft geen enkele meerwaarde.”

Drive Ugo heeft zich ontwikkeld tot een taxi-franchiseorganisatie met uniforme uitstraling die zich richt op de zakelijke en consumentenmarkt. De taxidienst is vorig jaar in Amsterdam begonnen en heeft nu ook vestigingen in Den Haag, Hilversum en Nijmegen. Ook andere andere taxi-ondernemers kunnen zich aansluiten als franchisenemer, om zo onder één uniform merk te opereren.

Franchise

Een nieuwe franchisenemer krijgt de beschikking over nieuwe auto’s (Kia Optima), ingebouwde Boordcomputer Taxi’s en ritten vanuit Drive Ugo. Hij kan daarbij gewoon zijn eigen ritten blijven rijden voor eigen bestaande klanten.

“Het is heel makkelijk een Drive Ugo-franchise op te starten. Een belangrijk onderdeel van ons concept is de uniforme en herkenbare uitstraling. We zijn een merk, dat stralen we uit. Net als Starbucks. Daar is de koffie overal van dezelfde goede kwaliteit. Dat is bij ons ook het geval.”

Chauffeurs

Een lokale franchise-vestiging krijgt via het management-dashboard inzicht hoe zijn chauffeurs presteren. “Klanten geven een waardering na het afleggen van een rit. Zo blijft de franchisers in gesprek met zijn chauffeurs om iedereen op hetzelfde hoge service-niveau te houden”, vertelt Stephan.

“Ondernemers kunnen door ons scherpe tarief flink besparen op hun wagenpark. We streven naar landelijke dekking en zijn druk bezig met het opstarten van nieuwe vestigingen. Bovendien genereren wij via onze business account ritten per regio voor de franchisenemer en leggen hier een infrastructuur voor aan. De franchisenemer kan ook zijn huidige ritten blijven rijden.”

Bart Pals

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Drive ugo: innovatie binnen bestaande taxiwet prima mogelijk”

Taxi Volendam|18.11.14|12:35

Wat heeft een Taxi bestellen met de Taxiwet te maken? Niets! Daar bemoeit de Taxiwet zich niet mee. Innovatie is altijd mogelijk geweest, niets nieuws in de Taxibranche. De BCT staat innovatie enorm in de weg en onnodig duur . Dat maakt Mark Stephan maar weer eens duidelijk.

Tjerk Vinckx|18.11.14|17:21

Drive Ugo is een voorbeeld van innovatief denken en snel opschakelen waar neer het basis concept niet werkt.Drive Ugo begon naar mijn weten met chauffeurs in loondienst, dat was geen haalbare kaart en is nu een franchiseondernemer.
Het – ei van Columbus -voor bedrijven met loonchauffeurs.Zorg dat je de chauffeurs in een plof BV worden onder gebracht, doorstarten als franchiseondernemer met bestaande chauffeurs.
Niks geen CAO, SFT en weet ik al niet wat voor regels.
Slim bezig die Drive Ugo !!

M. Martins.|18.11.14|18:36

Kan nooit levensvatbaar zijn met alleen belwerk of app.

Yvonne de Jonge-Meij|21.11.14|14:37

Definitie Drive Ugo: Leveranciers van auto’s met apparatuur, minimale afname 5 stuks Ă  500 euro.
Ugo Nijmegen wordt geleid door Dhr.van Zwaaij en consorten (voormalig TMG Stertax). UGO Nijmegen werkt met ZZP´ers. Velen weten niets van de afdracht hetgeen zij moeten plegen, zodat met kan wachten op de volgende faillissementen, immers ieder ZZP´er is zelf aansprakelijk bij een eventueel falend beleid. Conclusie: De ZZP´ers, alsmede wij burgers zijn wederom de dupe.

Peter de Jonge

Bart van den Berg|21.11.14|19:25

De dupe ben je, als je geen CCV ondernemersvergunning hebt, je niet goed vooraf informeert, of je (als vermeende ZZP-er) aansluit bij een labiel vofje. Drive Ugo klopt en het concept valt of staat bij de integriteit van de franchiser. De Ugo App is interessant voor Urban twintigers en dertigers, een te kleine doelgroep om rendabel te ondernemen. Nogmaals: het concept is prachtig, zolang het in goede handen is.

Bart van den Berg|22.11.14|20:15

Not minding other peoples business, was de verklaring van de oudste mens ter wereld voor haar ouderdom. Mocht je bereid zijn de diepere laag onder deze uitspraak te vinden…zoek ze! Ik deel je mening over misbruik van regelingen etc.

Yvonne de Jonge-Meij|23.11.14|09:48

Oh ja Bart, wetgeving!!!! Een pensioenfonds die al vanaf het begin van het jaar een vonnis heeft en er niets mee doet. Een curator die zegt: het zou “maar” om 200.000 euro gaan!!! Het UWV die zegt er nog steeds mee bezig te zijn, dit al vanaf maart 2014. Waar zijn we mee bezig????

Peter de Jonge

Duco Douwstra|26.11.14|11:12

Wie loopt het grootste risico? volgens mij toch Drive Ugo. Iedere volwassen mens kan gewoon de voorwaarden en de risico’s onderzoeken of door een deskundige laten onderzoeken en daarna een beslissing nemen.Drive Ugo lijkt mooi en ik hoop dat ze het redden en dat de klanten en de Zzp-ers veel plezier hebben van dit concept. En ook zij zien de BCT drama’s duidelijk. Veel bedrijven hebben een BCT maar doen er zo min mogelijk mee,een dummy naast het bestaande systeem.Als die er nog inzit.

Drive ugo: innovatie binnen bestaande taxiwet prima mogelijk | TaxiPro

Drive ugo: innovatie binnen bestaande taxiwet prima mogelijk

Om innovatief te zijn en mensen via een gebruiksvriendelijke app een goede taxi te laten bestellen is geen aanpassing van de taxiwet nodig. “Ook met de huidige wetgeving zijn wij prima in staat om flink te innoveren in de taxisector”, vertelt Mark Stephan, directeur Drive ugo. “We hebben er wel flink voor moeten investeren.” Drive ugo is het eerst taxi franchise-concept in Nederland met vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Hilversum en Nijmegen.

Het concept van Drive ugo is als volgt: taxi-ondernemers kunnen zich vanaf 10 voertuigen aansluiten bij Drive ugo. Die zorgt voor de auto’s met opvallende bestickering. Klanten kunnen ritten bestellen via een smartphone-app, waarbij achteraf met creditcard of automatische incasso betaald kan worden. Ook kan de chauffeur beoordeeld worden, zodat de manager precies weet hoe zij presteren.

Merk

“Drive ugo is een merk. En omdat wij flink opvallen op straat, hebben wij ervoor gezorgd dat we precies aan alle wetgeving voldoen”, zegt Stephan. “Want anders krijgen we problemen met de ILT. Ook wij zouden graag een ritprijs berekenen via smartphone, maar hebben toch geĂŻnvesteerd in Boordcomputer Taxi’s met taxameter. De overheid moet snel duidelijkheid geven waarom andere partijen, zoals Uber, niet aangepakt worden als zij hun ritprijs berekenen via de smartphone.”

De taxi-organisatie is het afgelopen jaar flink bezig geweest met het ontwikkelen van de techniek. Zo kunnen er tegenwoordig ook ritten ontvangen worden op de BCT, dat hoeft niet per se via de smartphone app voor chauffeurs. Al heeft de taxi-ondernemer wel flinke kritiek op de BCT.

Smartphone

“Het apparaat is jaren geleden bedacht. Hij heeft gewoon teveel protocollen, die achterhaald zijn. Daardoor kunnen we er eigenlijk niet goed mee werken. Een smartphone is veel beter geschikt voor alle nieuwe functies. Ook wij versturen een factuur per email. Dat zou voldoende moeten zijn, een geprinte bon heeft geen enkele meerwaarde.”

Drive Ugo heeft zich ontwikkeld tot een taxi-franchiseorganisatie met uniforme uitstraling die zich richt op de zakelijke en consumentenmarkt. De taxidienst is vorig jaar in Amsterdam begonnen en heeft nu ook vestigingen in Den Haag, Hilversum en Nijmegen. Ook andere andere taxi-ondernemers kunnen zich aansluiten als franchisenemer, om zo onder één uniform merk te opereren.

Franchise

Een nieuwe franchisenemer krijgt de beschikking over nieuwe auto’s (Kia Optima), ingebouwde Boordcomputer Taxi’s en ritten vanuit Drive Ugo. Hij kan daarbij gewoon zijn eigen ritten blijven rijden voor eigen bestaande klanten.

“Het is heel makkelijk een Drive Ugo-franchise op te starten. Een belangrijk onderdeel van ons concept is de uniforme en herkenbare uitstraling. We zijn een merk, dat stralen we uit. Net als Starbucks. Daar is de koffie overal van dezelfde goede kwaliteit. Dat is bij ons ook het geval.”

Chauffeurs

Een lokale franchise-vestiging krijgt via het management-dashboard inzicht hoe zijn chauffeurs presteren. “Klanten geven een waardering na het afleggen van een rit. Zo blijft de franchisers in gesprek met zijn chauffeurs om iedereen op hetzelfde hoge service-niveau te houden”, vertelt Stephan.

“Ondernemers kunnen door ons scherpe tarief flink besparen op hun wagenpark. We streven naar landelijke dekking en zijn druk bezig met het opstarten van nieuwe vestigingen. Bovendien genereren wij via onze business account ritten per regio voor de franchisenemer en leggen hier een infrastructuur voor aan. De franchisenemer kan ook zijn huidige ritten blijven rijden.”

Bart Pals

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Drive ugo: innovatie binnen bestaande taxiwet prima mogelijk”

Taxi Volendam|18.11.14|12:35

Wat heeft een Taxi bestellen met de Taxiwet te maken? Niets! Daar bemoeit de Taxiwet zich niet mee. Innovatie is altijd mogelijk geweest, niets nieuws in de Taxibranche. De BCT staat innovatie enorm in de weg en onnodig duur . Dat maakt Mark Stephan maar weer eens duidelijk.

Tjerk Vinckx|18.11.14|17:21

Drive Ugo is een voorbeeld van innovatief denken en snel opschakelen waar neer het basis concept niet werkt.Drive Ugo begon naar mijn weten met chauffeurs in loondienst, dat was geen haalbare kaart en is nu een franchiseondernemer.
Het – ei van Columbus -voor bedrijven met loonchauffeurs.Zorg dat je de chauffeurs in een plof BV worden onder gebracht, doorstarten als franchiseondernemer met bestaande chauffeurs.
Niks geen CAO, SFT en weet ik al niet wat voor regels.
Slim bezig die Drive Ugo !!

M. Martins.|18.11.14|18:36

Kan nooit levensvatbaar zijn met alleen belwerk of app.

Yvonne de Jonge-Meij|21.11.14|14:37

Definitie Drive Ugo: Leveranciers van auto’s met apparatuur, minimale afname 5 stuks Ă  500 euro.
Ugo Nijmegen wordt geleid door Dhr.van Zwaaij en consorten (voormalig TMG Stertax). UGO Nijmegen werkt met ZZP´ers. Velen weten niets van de afdracht hetgeen zij moeten plegen, zodat met kan wachten op de volgende faillissementen, immers ieder ZZP´er is zelf aansprakelijk bij een eventueel falend beleid. Conclusie: De ZZP´ers, alsmede wij burgers zijn wederom de dupe.

Peter de Jonge

Bart van den Berg|21.11.14|19:25

De dupe ben je, als je geen CCV ondernemersvergunning hebt, je niet goed vooraf informeert, of je (als vermeende ZZP-er) aansluit bij een labiel vofje. Drive Ugo klopt en het concept valt of staat bij de integriteit van de franchiser. De Ugo App is interessant voor Urban twintigers en dertigers, een te kleine doelgroep om rendabel te ondernemen. Nogmaals: het concept is prachtig, zolang het in goede handen is.

Bart van den Berg|22.11.14|20:15

Not minding other peoples business, was de verklaring van de oudste mens ter wereld voor haar ouderdom. Mocht je bereid zijn de diepere laag onder deze uitspraak te vinden…zoek ze! Ik deel je mening over misbruik van regelingen etc.

Yvonne de Jonge-Meij|23.11.14|09:48

Oh ja Bart, wetgeving!!!! Een pensioenfonds die al vanaf het begin van het jaar een vonnis heeft en er niets mee doet. Een curator die zegt: het zou “maar” om 200.000 euro gaan!!! Het UWV die zegt er nog steeds mee bezig te zijn, dit al vanaf maart 2014. Waar zijn we mee bezig????

Peter de Jonge

Duco Douwstra|26.11.14|11:12

Wie loopt het grootste risico? volgens mij toch Drive Ugo. Iedere volwassen mens kan gewoon de voorwaarden en de risico’s onderzoeken of door een deskundige laten onderzoeken en daarna een beslissing nemen.Drive Ugo lijkt mooi en ik hoop dat ze het redden en dat de klanten en de Zzp-ers veel plezier hebben van dit concept. En ook zij zien de BCT drama’s duidelijk. Veel bedrijven hebben een BCT maar doen er zo min mogelijk mee,een dummy naast het bestaande systeem.Als die er nog inzit.