DVG, kantoor, franchisegever, taxiorganisatie, vervoerder

Samenwerking DVG en GreenStar voor verbeteren rijgedrag

GreenStar maakt rijgedrag per taxichauffeur inzichtelijk. Hiermee kunnen taxibedrijven gericht hun chauffeurs ondersteunen in het verbeteren van hun rijgedrag. Dit levert een forse besparing op: gemiddeld € 200,- tot € 800,- per voertuig per jaar. DVG en GreenStar gaan een samenwerking aan en kunnen hierdoor een scherp tarief en een speciale kennismakingsactie voor DVG-franchisenemers bieden.

Na een grondige evaluatie van enkele leveranciers heeft DVG het initiatief GreenStar (van het bedrijf Ovis Telematics BV) geselecteerd als samenwerkingspartner op het gebied rijgedraganalyse en -verbetering.

“Een belangrijke overweging was dat GreenStar reeds 40 taxibedrijven ondersteunt en goede referenties kan laten zien”, meldt Mark Weinholt van DVG. “Daarnaast is GreenStar als enige in de taximarkt in staat om per dienst (per chauffeur) rijgedrag te analyseren.”

Rijgedrag meten en verbeteren

GreenStar verzamelt rijgedraginformatie met een kleine “EcoBox”, die plug&play in de OBD-stekker van een voertuig gestoken kan worden. Inbouw door een monteur is dus niet nodig. De rijgedragmetingen worden automatisch doorgegeven aan de GreenStar software die het rijgedrag omzet in een rijgedragcijfer.

Vervolgens kan het taxibedrijf kiezen hoe hij rijgedragfeedback wil ontvangen. Bijvoorbeeld via een dagelijkse mail, een wekelijkse ranglijst op naam dan wel personeelsnummer en/of een maandelijks managementrapport. Ook zou de wagenparkbeheerder een ‘rijgedrag-battle’ voor zijn chauffeurs op kunnen zetten.

Bewustwording

“Het verbeteren van de rij-eigenschappen begint al bij bewustwording”, ligt directeur Hans Schaap van GreenStar toe. “Door het plaatsen van de Ecobox kan een taxibedrijf heel transparant meten wat het rijgedrag van chauffeurs is. Hierdoor worden zij zich bewust van hun handelingen en zullen ze beter hun best doen om netjes en milieuvriendelijk te rijden. Daarmee bespaar je als taxibedrijf op brandstof, schades en boek je CO2-reductie.”

DVG heeft ruim 100 franchisenemers en is daarmee een van de grootste spelers op de personenvervoermarkt. De organisatie is ISO 14001 gecertificeerd. Weinholt: “We werken constant aan zo milieuvriendelijk mogelijk rijden. GreenStar draagt hieraan bij.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , , ,

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Samenwerking DVG en GreenStar voor verbeteren rijgedrag”

Taxi Rotterdam|20.03.15|23:06

Ja hoor!!! Slim DVG (knipoog)

Samenwerking DVG en GreenStar voor verbeteren rijgedrag | TaxiPro
DVG, kantoor, franchisegever, taxiorganisatie, vervoerder

Samenwerking DVG en GreenStar voor verbeteren rijgedrag

GreenStar maakt rijgedrag per taxichauffeur inzichtelijk. Hiermee kunnen taxibedrijven gericht hun chauffeurs ondersteunen in het verbeteren van hun rijgedrag. Dit levert een forse besparing op: gemiddeld € 200,- tot € 800,- per voertuig per jaar. DVG en GreenStar gaan een samenwerking aan en kunnen hierdoor een scherp tarief en een speciale kennismakingsactie voor DVG-franchisenemers bieden.

Na een grondige evaluatie van enkele leveranciers heeft DVG het initiatief GreenStar (van het bedrijf Ovis Telematics BV) geselecteerd als samenwerkingspartner op het gebied rijgedraganalyse en -verbetering.

“Een belangrijke overweging was dat GreenStar reeds 40 taxibedrijven ondersteunt en goede referenties kan laten zien”, meldt Mark Weinholt van DVG. “Daarnaast is GreenStar als enige in de taximarkt in staat om per dienst (per chauffeur) rijgedrag te analyseren.”

Rijgedrag meten en verbeteren

GreenStar verzamelt rijgedraginformatie met een kleine “EcoBox”, die plug&play in de OBD-stekker van een voertuig gestoken kan worden. Inbouw door een monteur is dus niet nodig. De rijgedragmetingen worden automatisch doorgegeven aan de GreenStar software die het rijgedrag omzet in een rijgedragcijfer.

Vervolgens kan het taxibedrijf kiezen hoe hij rijgedragfeedback wil ontvangen. Bijvoorbeeld via een dagelijkse mail, een wekelijkse ranglijst op naam dan wel personeelsnummer en/of een maandelijks managementrapport. Ook zou de wagenparkbeheerder een ‘rijgedrag-battle’ voor zijn chauffeurs op kunnen zetten.

Bewustwording

“Het verbeteren van de rij-eigenschappen begint al bij bewustwording”, ligt directeur Hans Schaap van GreenStar toe. “Door het plaatsen van de Ecobox kan een taxibedrijf heel transparant meten wat het rijgedrag van chauffeurs is. Hierdoor worden zij zich bewust van hun handelingen en zullen ze beter hun best doen om netjes en milieuvriendelijk te rijden. Daarmee bespaar je als taxibedrijf op brandstof, schades en boek je CO2-reductie.”

DVG heeft ruim 100 franchisenemers en is daarmee een van de grootste spelers op de personenvervoermarkt. De organisatie is ISO 14001 gecertificeerd. Weinholt: “We werken constant aan zo milieuvriendelijk mogelijk rijden. GreenStar draagt hieraan bij.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , , ,

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Samenwerking DVG en GreenStar voor verbeteren rijgedrag”

Taxi Rotterdam|20.03.15|23:06

Ja hoor!!! Slim DVG (knipoog)