Nissan, eNV200, Evalia

Nissan komt met 7-persoons uitvoering van elektrische Evalia

De eerste 7-persoons elektrische auto is op de markt gekomen. Nissan levert de volledig elektrisch aangedreven e-NV200 Evalia binnenkort als zevenzitter vanaf 31.574,95 euro. Daar komt de batterijhuur dan nog bij (vanaf 88 euro per maand). Inclusief batterij is de zevenpersoons Nissan e-NV200 Evalia verkrijgbaar vanaf 37.479,75 euro. 

Taxi-ondernemers die interesse hebben in de 7-persoonsversie zullen nog even moeten wachten. Het voertuig is op dit moment nog niet goedgekeurd als taxi voor zeven personen. “Nederland heeft daarvoor hele specifieke eisen, we zijn op dit moment nog bezig met de taxikeuring”, laat de woordvoerder van Nissan weten. Wel is de 5-persoonsversie als taxi op dit moment al volledig goedgekeurd.

Meerprijs

Het gaat om een bescheiden meerprijs voor de 7-zitter ten opzichte van de versie met vijf zitplaatsen. Het verschilt bedraagt nog geen 600 euro. Bovendien is de Nissan e-NV200 Evalia momenteel de enige zevenpersoonsauto die in aanmerking komt voor 4 procent bijtelling (netto bijtelling 52 euro per maand).

Nissan presenteerde de e-NV200 Evalia onlangs op de AutoRAI. Daar trok hij flink wat belangstelling. “Voor met name kinderdagverblijven, hotels en (airport) shuttleservices blijkt deze elektrisch aangedreven zevenzitter zeer interessant”, meldt Nissan. “Maar ook gezinnen met meer dan drie kinderen en voor leaserijders kan de Nissan e-NV200 Evalia uitkomst bieden. Daarnaast is de e-NV200 Evalia tot minimaal 2016 vrijgesteld van MRB.”

Actieradius

De Nissan e-NV200 Evalia biedt een actieradius tot 170 kilometer (volgens NEDC). De elektromotor levert een vermogen van 80 kW (109 pk). Het is dezelfde aandrijflijn als in de Nissan LEAF. Alleen heeft de Evalia een andere batterij en een krachtiger regeneratief remsysteem.

Via het netwerk thuis (3,3 kW/16A) duurt het circa acht uur om de lithium-ion-batterij volledig op te laden. Via de optionele 6,6 kW/32A-lader wordt de oplaadtijd gehalveerd tot slechts vier uur. Ook bestaat de mogelijkheid om te laden via een speciale CHAdeMO DC 50 kW-snellader die de batterij in slechts 30 minuten voor 80 procent oplaadt. De vijfpersoons Nissan e-NV200 Evalia met een flinke laadruimte is reeds te koop voor prijzen vanaf 30.982,05 euro. De e-NV200 Evalia zevenzitter is per direct te bestellen.

De elektrische eNV200 is eerder al aan een rijtest onderworpen door TaxiProTV:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

10 reacties op “Nissan komt met 7-persoons uitvoering van elektrische Evalia”

Johan Zevenbergen|08.05.15|11:52

Opbrengst Ritje Schiphol vanaf de Veluwe ca € 140,00
Uur rijden €40,00 loonkosten
4 uur laden € 120,00 loonkosten
Laadkosten € 25,00
Uur terug rijden € 40,00 loonkosten.
Auto 8 uur opladen.
Verzekering kosten, onderhoud, afschrijving, keuring, bct, meter, printer.
Ben niet zo goed in rekenen maar volgens mij moet de actieradius wat om hoog.

M. Martins.|08.05.15|13:05

En ook niet mooi ook.

Johannes Albertz|13.05.15|21:17

Bij TCA rijden er een paar rond,5-persoons, geen accuhuur, eerste jaar gratis, daarna inleveren of leasen/kopen.
Actieradius in de winter: 85 km. In de zomer 110 120.
Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je zo’ ding koopt. 35 ruggen, geen bpm terug, en 2 tientjes per dienst voor je kilowatt-uren, en een ritje boven de 50 km moet je laten lopen, of halverwege je dienst een ritje boven de 10 km al.
Weg met die stroomauto’s, werkt voor geen meter, ook die Schiphol-Tesla’s niet, bereik

Johannes Albertz|13.05.15|21:18

max 250 km. In de VS is het bereik ook al omlaag bijgesteld naar 175 mijl.

Johannes Albertz|13.05.15|21:19

Op naar de watetstoftaxi!

M. Martins.|13.05.15|22:28

In plaats van bpm krijg je 5000 subsidie van Amsterdam + nog een paar duizend aftrek van de belasting.

20 euro voor stroom per dienst? Dat lijkt me een beetje veel.

Wel een lelijk hok. Zou dan eerder voor de leaf gaan.

Martin van der Plas|15.05.15|15:31

M.Martins, heb je geinformeerd wat snelladen onderweg bij een station kost???

Dit is echt geen handel voor de taxibranche. Tenzij je groen rijden belangrijker vindt dan winst uit onderneming.
Maar dan wordt het mijns inziens meer een filantropische instelling ipv een taxionderneming.

Ton van Dalfsen|16.05.15|11:49

Electrisch rijden is een hype. Waterstof is de toekomst. In de nachtelijke uren rij ik ook diverse malen Tesla’s voorbij dat ze niet harder gaan dan 80. En ook nog met klanten erin. Ze moeten soms zo langzaam rijden om de eindbestemming te kunnen halen. En als ze leeg naar schiphol rijden schieten ze je voorbij. Ze hadden op schiphol beter hybride mercedes stationwagens moeten kopen. Ben je een beetje bezig met het milieu en nog veel bagage ruimte

M. Martins.|17.05.15|12:23

Ik dacht dat stroom goedkoper zou zijn dan diesel. Ben ik nog aan het uitzoeken hoe of wat.

Johan Zevenbergen|20.05.15|09:31

Overheid wil particulieren ook aanschaf subsidie gaan geven voor elektrische auto,s.
Kun je straks dus goedkoop meerijd service gaan verlenen en lekker gaan snorren.
Overheid moet er niet gewoon is gestopt worden met al die subsidie,s?

Nissan komt met 7-persoons uitvoering van elektrische Evalia | TaxiPro
Nissan, eNV200, Evalia

Nissan komt met 7-persoons uitvoering van elektrische Evalia

De eerste 7-persoons elektrische auto is op de markt gekomen. Nissan levert de volledig elektrisch aangedreven e-NV200 Evalia binnenkort als zevenzitter vanaf 31.574,95 euro. Daar komt de batterijhuur dan nog bij (vanaf 88 euro per maand). Inclusief batterij is de zevenpersoons Nissan e-NV200 Evalia verkrijgbaar vanaf 37.479,75 euro. 

Taxi-ondernemers die interesse hebben in de 7-persoonsversie zullen nog even moeten wachten. Het voertuig is op dit moment nog niet goedgekeurd als taxi voor zeven personen. “Nederland heeft daarvoor hele specifieke eisen, we zijn op dit moment nog bezig met de taxikeuring”, laat de woordvoerder van Nissan weten. Wel is de 5-persoonsversie als taxi op dit moment al volledig goedgekeurd.

Meerprijs

Het gaat om een bescheiden meerprijs voor de 7-zitter ten opzichte van de versie met vijf zitplaatsen. Het verschilt bedraagt nog geen 600 euro. Bovendien is de Nissan e-NV200 Evalia momenteel de enige zevenpersoonsauto die in aanmerking komt voor 4 procent bijtelling (netto bijtelling 52 euro per maand).

Nissan presenteerde de e-NV200 Evalia onlangs op de AutoRAI. Daar trok hij flink wat belangstelling. “Voor met name kinderdagverblijven, hotels en (airport) shuttleservices blijkt deze elektrisch aangedreven zevenzitter zeer interessant”, meldt Nissan. “Maar ook gezinnen met meer dan drie kinderen en voor leaserijders kan de Nissan e-NV200 Evalia uitkomst bieden. Daarnaast is de e-NV200 Evalia tot minimaal 2016 vrijgesteld van MRB.”

Actieradius

De Nissan e-NV200 Evalia biedt een actieradius tot 170 kilometer (volgens NEDC). De elektromotor levert een vermogen van 80 kW (109 pk). Het is dezelfde aandrijflijn als in de Nissan LEAF. Alleen heeft de Evalia een andere batterij en een krachtiger regeneratief remsysteem.

Via het netwerk thuis (3,3 kW/16A) duurt het circa acht uur om de lithium-ion-batterij volledig op te laden. Via de optionele 6,6 kW/32A-lader wordt de oplaadtijd gehalveerd tot slechts vier uur. Ook bestaat de mogelijkheid om te laden via een speciale CHAdeMO DC 50 kW-snellader die de batterij in slechts 30 minuten voor 80 procent oplaadt. De vijfpersoons Nissan e-NV200 Evalia met een flinke laadruimte is reeds te koop voor prijzen vanaf 30.982,05 euro. De e-NV200 Evalia zevenzitter is per direct te bestellen.

De elektrische eNV200 is eerder al aan een rijtest onderworpen door TaxiProTV:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

10 reacties op “Nissan komt met 7-persoons uitvoering van elektrische Evalia”

Johan Zevenbergen|08.05.15|11:52

Opbrengst Ritje Schiphol vanaf de Veluwe ca € 140,00
Uur rijden €40,00 loonkosten
4 uur laden € 120,00 loonkosten
Laadkosten € 25,00
Uur terug rijden € 40,00 loonkosten.
Auto 8 uur opladen.
Verzekering kosten, onderhoud, afschrijving, keuring, bct, meter, printer.
Ben niet zo goed in rekenen maar volgens mij moet de actieradius wat om hoog.

M. Martins.|08.05.15|13:05

En ook niet mooi ook.

Johannes Albertz|13.05.15|21:17

Bij TCA rijden er een paar rond,5-persoons, geen accuhuur, eerste jaar gratis, daarna inleveren of leasen/kopen.
Actieradius in de winter: 85 km. In de zomer 110 120.
Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je zo’ ding koopt. 35 ruggen, geen bpm terug, en 2 tientjes per dienst voor je kilowatt-uren, en een ritje boven de 50 km moet je laten lopen, of halverwege je dienst een ritje boven de 10 km al.
Weg met die stroomauto’s, werkt voor geen meter, ook die Schiphol-Tesla’s niet, bereik

Johannes Albertz|13.05.15|21:18

max 250 km. In de VS is het bereik ook al omlaag bijgesteld naar 175 mijl.

Johannes Albertz|13.05.15|21:19

Op naar de watetstoftaxi!

M. Martins.|13.05.15|22:28

In plaats van bpm krijg je 5000 subsidie van Amsterdam + nog een paar duizend aftrek van de belasting.

20 euro voor stroom per dienst? Dat lijkt me een beetje veel.

Wel een lelijk hok. Zou dan eerder voor de leaf gaan.

Martin van der Plas|15.05.15|15:31

M.Martins, heb je geinformeerd wat snelladen onderweg bij een station kost???

Dit is echt geen handel voor de taxibranche. Tenzij je groen rijden belangrijker vindt dan winst uit onderneming.
Maar dan wordt het mijns inziens meer een filantropische instelling ipv een taxionderneming.

Ton van Dalfsen|16.05.15|11:49

Electrisch rijden is een hype. Waterstof is de toekomst. In de nachtelijke uren rij ik ook diverse malen Tesla’s voorbij dat ze niet harder gaan dan 80. En ook nog met klanten erin. Ze moeten soms zo langzaam rijden om de eindbestemming te kunnen halen. En als ze leeg naar schiphol rijden schieten ze je voorbij. Ze hadden op schiphol beter hybride mercedes stationwagens moeten kopen. Ben je een beetje bezig met het milieu en nog veel bagage ruimte

M. Martins.|17.05.15|12:23

Ik dacht dat stroom goedkoper zou zijn dan diesel. Ben ik nog aan het uitzoeken hoe of wat.

Johan Zevenbergen|20.05.15|09:31

Overheid wil particulieren ook aanschaf subsidie gaan geven voor elektrische auto,s.
Kun je straks dus goedkoop meerijd service gaan verlenen en lekker gaan snorren.
Overheid moet er niet gewoon is gestopt worden met al die subsidie,s?