Edwin Besseling, Bestax, taxibedrijf

Taxi Besseling: Al 25 jaar vooruitstrevend en innovatief

Stilstand is achteruitgang, zo vindt Taxi Besseling (Bestax). Het familiebedrijf uit Amersfoort bestaat volgende maand 25 jaar, maar werkt met de nieuwste technieken.

Zo heeft het personenvervoersbedrijf een eigen intranet, waar een hoop administratieve zaken voor de chauffeurs digitaal worden bijgehouden. Iedere chauffeur logt aan het einde van de dienst in om bijvoorbeeld de rittenstaat digitaal goed te keuren.

Administratie

“Dat scheelt niet alleen ons een hoop administratie, ook voor de chauffeur is het goed”, licht directeur Edwin Besseling toe. “Hij hoeft niet perse langs de centrale om de rittenstaat af te geven, maar kan gewoon thuis vanachter de pc op ons intranet inloggen. En wij hoeven niet meer eindeloos alles handmatig te controleren. Dat scheelt een hoop tijd.”

Op het intranet worden de chauffeurs onder meer geïnformeerd over het rooster, eventuele verschillen in de portemonnee en er kan verlof aangevraagd worden. Ook wordt hij geïnformeerd over eventuele klachten. In de kantine zijn drie computers beschikbaar voor de chauffeurs, of hij kan vanaf thuis inloggen.

Digitaal

Ook in de rituitgifte is techniek erg belangrijk. Tegenwoordig worden ritten niet meer mondeling doorgegeven, zoals 25 jaar geleden wel het geval was. De door Korton WinTax geleverde ritagenda zorgt voor de rituitgifte en de verwerking van alle teruggekoppelde gegevens. Deze digitale communicatie wordt bij Besseling Taxi ondersteund door het Mobitex netwerk van RAM  Mobile Data.

“We hebben daarvoor vroeger ook gebruik gemaakt van GPRS van KPN, maar hadden regelmatig te maken met storingen”, vertelt Besseling. En door storingen is rituitgifte onmogelijk voor een taxibedrijf met 90 auto’s. “En een dubbele GPRS inbouwen is niet te doen. Dat is veel te duur.” Bovendien levert een bedrijf als Besseling altijd (snelle) service. “Iedere minuut is daarvoor belangrijk”, weet Besseling als geen ander.

Noodvoorziening

“Als er 6 minuten lang geen contact kan zijn met een auto, dan staan we nooit binnen tien minuten bij de klant voor de deur. Het Mobitex-netwerk van RAM heeft ons gelukkig nog nooit in de steek gelaten. Daarom is er geen noodzaak meer voor een aparte noodvoorziening.”

Maar ook als het gaat om het bestellen van een taxi, gaat Besseling met de moderne tijd mee. Via de module OnLine Bestellen is het mogelijk om zelf ritten te registreren, te muteren en te annuleren in het centrale Agenda-systeem van Bestax. Ook  is een taxi simpelweg per sms te bestellen. En facturen kunnen desgewenst digitaal per email verzonden worden.

“Er zijn tegenwoordig heel veel manieren om te communiceren met de klant”, zegt Besseling. “En wij gaan daarin graag mee.” 

Bart Pals

Besseling Taxi nodigt iedereen om het vijfentwintig jarig bestaan te vieren op zaterdag 16 oktober vanaf 12.00 uur tot 17.00 uur op de centrale in Amersfoort.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Taxi Besseling: Al 25 jaar vooruitstrevend en innovatief”

Duco Douwstra|23.09.10|11:20

Geweldig hoe Taxi Besseling innovatief goed bezig is. Een geweldig bedrijf op kwaliteit, service en vooruitstrevende automatisering. Besseling heeft het goed begrepen SLIMMER WERKEN IS MEER RENDABEL DAN HARDER WERKEN. Ga zo door Edwin, je collega’s hebben het makkelijk ze hoeven alleen maar te doen wat jij al hebt uitgevonden.

Groeten Duco Douwstra
http://www.werkmaptaxi.nl

Jaap|23.09.10|11:49

Leuk verhaal, goed voorbeeld.

G. Bijkerk|20.10.10|18:27

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb de gewoonte om mij te laten bellen door Bestax 5 minuten voordat de taxi arriveert. Dit wordt door mijn vrouw standaard aangevraagd. Helaas heb ik de ervaring dat dit niet altijd gebeurt. Vandaag gebeurde dit twee keer niet. Het te bellen nummer is 06 51096084. Het betrof de afgesproken ritten voor 10.10 uur en 12.20 uur. Navraag bij de chauffeur levert steevast als reactie op: “ik heb u wel gebeld. Ik heb geen reden om aan hun woorden te twijfelen. Mogelijk is er sprake van een technische storing of krijgt men van de centrale een ander nummer door. Ik verzoek u vriendelijk e.e.a. uit te zoeken, het te verbeteren en mij over het resultaat daarvan te informeren. Met vriendelijke groet, G. Bijkerk, pasnummer 7320547.

Taxi Besseling: Al 25 jaar vooruitstrevend en innovatief | TaxiPro
Edwin Besseling, Bestax, taxibedrijf

Taxi Besseling: Al 25 jaar vooruitstrevend en innovatief

Stilstand is achteruitgang, zo vindt Taxi Besseling (Bestax). Het familiebedrijf uit Amersfoort bestaat volgende maand 25 jaar, maar werkt met de nieuwste technieken.

Zo heeft het personenvervoersbedrijf een eigen intranet, waar een hoop administratieve zaken voor de chauffeurs digitaal worden bijgehouden. Iedere chauffeur logt aan het einde van de dienst in om bijvoorbeeld de rittenstaat digitaal goed te keuren.

Administratie

“Dat scheelt niet alleen ons een hoop administratie, ook voor de chauffeur is het goed”, licht directeur Edwin Besseling toe. “Hij hoeft niet perse langs de centrale om de rittenstaat af te geven, maar kan gewoon thuis vanachter de pc op ons intranet inloggen. En wij hoeven niet meer eindeloos alles handmatig te controleren. Dat scheelt een hoop tijd.”

Op het intranet worden de chauffeurs onder meer geïnformeerd over het rooster, eventuele verschillen in de portemonnee en er kan verlof aangevraagd worden. Ook wordt hij geïnformeerd over eventuele klachten. In de kantine zijn drie computers beschikbaar voor de chauffeurs, of hij kan vanaf thuis inloggen.

Digitaal

Ook in de rituitgifte is techniek erg belangrijk. Tegenwoordig worden ritten niet meer mondeling doorgegeven, zoals 25 jaar geleden wel het geval was. De door Korton WinTax geleverde ritagenda zorgt voor de rituitgifte en de verwerking van alle teruggekoppelde gegevens. Deze digitale communicatie wordt bij Besseling Taxi ondersteund door het Mobitex netwerk van RAM  Mobile Data.

“We hebben daarvoor vroeger ook gebruik gemaakt van GPRS van KPN, maar hadden regelmatig te maken met storingen”, vertelt Besseling. En door storingen is rituitgifte onmogelijk voor een taxibedrijf met 90 auto’s. “En een dubbele GPRS inbouwen is niet te doen. Dat is veel te duur.” Bovendien levert een bedrijf als Besseling altijd (snelle) service. “Iedere minuut is daarvoor belangrijk”, weet Besseling als geen ander.

Noodvoorziening

“Als er 6 minuten lang geen contact kan zijn met een auto, dan staan we nooit binnen tien minuten bij de klant voor de deur. Het Mobitex-netwerk van RAM heeft ons gelukkig nog nooit in de steek gelaten. Daarom is er geen noodzaak meer voor een aparte noodvoorziening.”

Maar ook als het gaat om het bestellen van een taxi, gaat Besseling met de moderne tijd mee. Via de module OnLine Bestellen is het mogelijk om zelf ritten te registreren, te muteren en te annuleren in het centrale Agenda-systeem van Bestax. Ook  is een taxi simpelweg per sms te bestellen. En facturen kunnen desgewenst digitaal per email verzonden worden.

“Er zijn tegenwoordig heel veel manieren om te communiceren met de klant”, zegt Besseling. “En wij gaan daarin graag mee.” 

Bart Pals

Besseling Taxi nodigt iedereen om het vijfentwintig jarig bestaan te vieren op zaterdag 16 oktober vanaf 12.00 uur tot 17.00 uur op de centrale in Amersfoort.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Taxi Besseling: Al 25 jaar vooruitstrevend en innovatief”

Duco Douwstra|23.09.10|11:20

Geweldig hoe Taxi Besseling innovatief goed bezig is. Een geweldig bedrijf op kwaliteit, service en vooruitstrevende automatisering. Besseling heeft het goed begrepen SLIMMER WERKEN IS MEER RENDABEL DAN HARDER WERKEN. Ga zo door Edwin, je collega’s hebben het makkelijk ze hoeven alleen maar te doen wat jij al hebt uitgevonden.

Groeten Duco Douwstra
http://www.werkmaptaxi.nl

Jaap|23.09.10|11:49

Leuk verhaal, goed voorbeeld.

G. Bijkerk|20.10.10|18:27

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb de gewoonte om mij te laten bellen door Bestax 5 minuten voordat de taxi arriveert. Dit wordt door mijn vrouw standaard aangevraagd. Helaas heb ik de ervaring dat dit niet altijd gebeurt. Vandaag gebeurde dit twee keer niet. Het te bellen nummer is 06 51096084. Het betrof de afgesproken ritten voor 10.10 uur en 12.20 uur. Navraag bij de chauffeur levert steevast als reactie op: “ik heb u wel gebeld. Ik heb geen reden om aan hun woorden te twijfelen. Mogelijk is er sprake van een technische storing of krijgt men van de centrale een ander nummer door. Ik verzoek u vriendelijk e.e.a. uit te zoeken, het te verbeteren en mij over het resultaat daarvan te informeren. Met vriendelijke groet, G. Bijkerk, pasnummer 7320547.