Charlie, Aptroot, VVD, Kamerlid

Kamerleden: ‘Schultz, bekijk tariefstructuur Kiwa eens goed!’

Mededingingsautoriteit NMA heeft nog geen reactie gegeven op het verzoek van KNV om een onderzoek te starten naar het prijsbeleid van Kiwa. Wel heeft Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) deze week in het debat over de begroting van Infrastructuur aan minister Schultz van Haegen gevraagd: “Wilt u nog een keer goed kijken naar de tarieven van Kiwa die skyhigh lijken te gaan?.”

Dat meldt KNV Taxi-secretaris Hubert Andela.

Tariefsverhoging

Aptroot en zijn collega’s De Rouwe (CDA), Monasch (PvdA) en Verhoeven (D66) beloofden vorige week in KNV’s jaarlijkse Pulchri-debat dat ze aandacht zouden vragen voor Kiwa’s extreem grote tariefsverhogingen voor chauffeurskaarten en ondernemersvergunningen voor taxi- en tourincarvervoer. “We hadden de Kamerleden nog even aan hun belofte herinnerd”, vertelt Andela.

Kiwa geeft de wettelijk verplichte vergunningen en chauffeurskaarten namens de overheid uit, maar weigert volgens KNV daarbij transparantie over bedrijfsvoering en kostprijs.

Nieuwe taxipas

Onlangs werd de prijs van een nieuwe taxipas (chauffeurskaart) met maar liefst 200 procent verhoogd. Chauffeurskaarten kosten nu maar liefst 107 euro excl. BTW. Terwijl de prijs van een huidige taxipas voorheen zo’n 56 euro was.

In Nederland hebben circa 4800 bedrijven en 40.000 chauffeurs in het taxi en touringcarvervoer met deze documenten te maken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Kamerleden: ‘Schultz, bekijk tariefstructuur Kiwa eens goed!’”

Mike.Rotterdam|23.11.11|18:00

Mogen de meterprijzen ook met 200% omhoog? Als de klant het niet kan betalen,hoe moet een taxi ondernemer dat dan doen! De taxi moet transparant zijn qua prijs en keurmerk en moet aan verschrikkelijk veel opgelegde dingen voldoen,maar Kiwa mag gewoon zonder overleg hun gang gaan.Voordat Kiwa de passen en vergunningen vervaardigde werd dit voor een lagere prijs gedaan en daar is toch ook bekend hoeveel arbeidstijd dit kost.

Sandra|23.11.11|19:22

De Kiwa kaarten zijn slechts 1 onderdeel van de Boordcomputer Taxi.
De Prijs van de chauffeurskaarten vallen in het niet ,vergeleken met de beloofde prijs die de boordcomputer compleet zou gaan kosten n.l. € 600 tot € 1000 !
K.N.V , waarom wordt er niet naar de totale prijs van een ingebouwde werkende BCT gekeken
Die is inmiddels 500 procent of meer duurder !
Laat Hubert Andela , Minister Schultz en Heer Aptroot dat ook even uitleggen en daar daadwerkelijk iets aan doen.

Cor van Tuil|23.11.11|19:59

Wat een club zeg, dat K.N.V.. Er zijn al zo veel ondeugdelijke punten over de B.C.T. op Taxi Pro
te lezen geweest. Nergens hebben ze op gereageerd, erger nog, er aan meegewerkt !
Nu zeuren om €107 voor een kaart?
En de rest dan ? Voor een handmatig te bedienen, fraude gevoelige B.C.T. is elke cent een cent te veel betaald.
Kleinere taxibedrijven in het land moeten kennelijk om zeep, anders kan ik het niet zien.
Bedankt :K.N.V, I.V.W, VVD .
Als het met aanbestedingen niet lukt misschien zo.

AHAJAM|24.11.11|13:22

er is geen eerlijkheid meer, in deze wereld ,ieder een denk allen aan zich zelf om zakken te vullen hoe dan ook als het kan,ike ike en de rest laten maar stekken

paul|15.12.11|17:34

Moet je als KNV bestuurder eigenlijk ook een diploma, medische keuring, bestuurspas e.d. bezitten? En zo ja, wat kosten deze? Ook zou ik wel eens willen weten wat de heer Andela per jaar verdient en hoe zijn werkzaamheden worden geregistreerd… Ik neem niet aan dat hij ook een apparaatje heeft die al zijn doen en laten in werktijd registreerd en als hij pauze houdt op zijn werkplek, hij dan ook een boete kan verwachten…

JR du Rieu|03.08.12|15:52

De taxi pas is nun inderdaag buitensporig duur was hem kwijt geraakt doordat eerst een passagier hem van dashboard op de grond gooide en daarna was ik 2 x van taxi gewisseld de volgende dag kon ik hem nergens meer vinden kiwa zij dat de prijs verhoging kwam doordat de staatsdrukkerij
2 keer van eigenaar was veranderd.

Kamerleden: ‘Schultz, bekijk tariefstructuur Kiwa eens goed!’ | TaxiPro
Charlie, Aptroot, VVD, Kamerlid

Kamerleden: ‘Schultz, bekijk tariefstructuur Kiwa eens goed!’

Mededingingsautoriteit NMA heeft nog geen reactie gegeven op het verzoek van KNV om een onderzoek te starten naar het prijsbeleid van Kiwa. Wel heeft Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) deze week in het debat over de begroting van Infrastructuur aan minister Schultz van Haegen gevraagd: “Wilt u nog een keer goed kijken naar de tarieven van Kiwa die skyhigh lijken te gaan?.”

Dat meldt KNV Taxi-secretaris Hubert Andela.

Tariefsverhoging

Aptroot en zijn collega’s De Rouwe (CDA), Monasch (PvdA) en Verhoeven (D66) beloofden vorige week in KNV’s jaarlijkse Pulchri-debat dat ze aandacht zouden vragen voor Kiwa’s extreem grote tariefsverhogingen voor chauffeurskaarten en ondernemersvergunningen voor taxi- en tourincarvervoer. “We hadden de Kamerleden nog even aan hun belofte herinnerd”, vertelt Andela.

Kiwa geeft de wettelijk verplichte vergunningen en chauffeurskaarten namens de overheid uit, maar weigert volgens KNV daarbij transparantie over bedrijfsvoering en kostprijs.

Nieuwe taxipas

Onlangs werd de prijs van een nieuwe taxipas (chauffeurskaart) met maar liefst 200 procent verhoogd. Chauffeurskaarten kosten nu maar liefst 107 euro excl. BTW. Terwijl de prijs van een huidige taxipas voorheen zo’n 56 euro was.

In Nederland hebben circa 4800 bedrijven en 40.000 chauffeurs in het taxi en touringcarvervoer met deze documenten te maken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Kamerleden: ‘Schultz, bekijk tariefstructuur Kiwa eens goed!’”

Mike.Rotterdam|23.11.11|18:00

Mogen de meterprijzen ook met 200% omhoog? Als de klant het niet kan betalen,hoe moet een taxi ondernemer dat dan doen! De taxi moet transparant zijn qua prijs en keurmerk en moet aan verschrikkelijk veel opgelegde dingen voldoen,maar Kiwa mag gewoon zonder overleg hun gang gaan.Voordat Kiwa de passen en vergunningen vervaardigde werd dit voor een lagere prijs gedaan en daar is toch ook bekend hoeveel arbeidstijd dit kost.

Sandra|23.11.11|19:22

De Kiwa kaarten zijn slechts 1 onderdeel van de Boordcomputer Taxi.
De Prijs van de chauffeurskaarten vallen in het niet ,vergeleken met de beloofde prijs die de boordcomputer compleet zou gaan kosten n.l. € 600 tot € 1000 !
K.N.V , waarom wordt er niet naar de totale prijs van een ingebouwde werkende BCT gekeken
Die is inmiddels 500 procent of meer duurder !
Laat Hubert Andela , Minister Schultz en Heer Aptroot dat ook even uitleggen en daar daadwerkelijk iets aan doen.

Cor van Tuil|23.11.11|19:59

Wat een club zeg, dat K.N.V.. Er zijn al zo veel ondeugdelijke punten over de B.C.T. op Taxi Pro
te lezen geweest. Nergens hebben ze op gereageerd, erger nog, er aan meegewerkt !
Nu zeuren om €107 voor een kaart?
En de rest dan ? Voor een handmatig te bedienen, fraude gevoelige B.C.T. is elke cent een cent te veel betaald.
Kleinere taxibedrijven in het land moeten kennelijk om zeep, anders kan ik het niet zien.
Bedankt :K.N.V, I.V.W, VVD .
Als het met aanbestedingen niet lukt misschien zo.

AHAJAM|24.11.11|13:22

er is geen eerlijkheid meer, in deze wereld ,ieder een denk allen aan zich zelf om zakken te vullen hoe dan ook als het kan,ike ike en de rest laten maar stekken

paul|15.12.11|17:34

Moet je als KNV bestuurder eigenlijk ook een diploma, medische keuring, bestuurspas e.d. bezitten? En zo ja, wat kosten deze? Ook zou ik wel eens willen weten wat de heer Andela per jaar verdient en hoe zijn werkzaamheden worden geregistreerd… Ik neem niet aan dat hij ook een apparaatje heeft die al zijn doen en laten in werktijd registreerd en als hij pauze houdt op zijn werkplek, hij dan ook een boete kan verwachten…

JR du Rieu|03.08.12|15:52

De taxi pas is nun inderdaag buitensporig duur was hem kwijt geraakt doordat eerst een passagier hem van dashboard op de grond gooide en daarna was ik 2 x van taxi gewisseld de volgende dag kon ik hem nergens meer vinden kiwa zij dat de prijs verhoging kwam doordat de staatsdrukkerij
2 keer van eigenaar was veranderd.