Taxi, Arns, Overloon, taxibedrijf, directeur

Ook de directeur springt soms zelf in de wagen bij Taxi Arns

De olie in de spreekwoordelijke taxi-machine is klantvriendelijkheid. “Als het moet, spring ik zelf in de wagen”, zegt Peter Arns. Arns is directeur van de gelijknamige taxionderneming in Overloon. In de loop van 2012 breidde Taxi Arns met negen rolstoelbussen van Tribus zijn wagenpark uit tot 39 voertuigen.

Vóór 2005 verhuurde Arns zich nog als business chauffeur voor een andere taxionderneming. Toen zijn voorstel om binnen dit bedrijf het zakelijk vervoer verder uit te bouwen geen gehoor vond, heeft hij zijn eigen taxionderneming opgericht: Taxi Arns.

Zakelijk vervoer

“Zakelijk vervoer is het leukste wat er is. Je leert je vaste klanten kennen en raakt met ze vertrouwd. Het zijn stuk voor stuk ondernemende en interessante mensen”. Om dat werk goed te doen, moet je wel over een flinke dosis mensenkennis beschikken, aldus Arns. “Fingerspitzengefühl is essentieel, maar dat maakt het werk juist zo aantrekkelijk”.

Inmiddels heeft Taxi Arns meer dan 65 chauffeurs op de weg zitten. Zakelijk vervoer is nog steeds core business, maar de afgelopen jaren is contractvervoer een steeds grotere rol gaan spelen in het bedrijf. Momenteel verzorgt Taxi Arns onder andere Valysvervoer, leerlingenvervoer, WMO-vervoer en VKB-vervoer. Een heel andere tak van sport dan zakelijk en individueel vervoer, maar Arns hanteert hetzelfde uitgangspunt: ‘voor de klant doe je alles’.

Klantcontact

Binnen een bedrijf van 60 man vereist een dergelijke instelling een bijzondere aanpak. “Ik heb ook thuis de actuele ritinformatie op beeldschermen staan en ben dus altijd op de hoogte. Mocht er iets spaak lopen, dan kan ik zelf gelijk bijspringen.”

Door zelf achter het stuur te kruipen, houdt Arns ook contact met zijn klanten. “Dat blijft ook bij contractvervoer heel belangrijk. Wmo- en Valysvervoer is soms lastig te plannen. Als je goed met de passagiers door één deur kunt, dan vinden ze het meestal niet zo erg als je op het laatste moment een rit moet verzetten”.

Rolstoelbus

De klantgerichte houding van Arns verklaart tevens zijn keuze voor Tribus als leverancier van de rolstoelbussen. “Bij mij komt de klant op de eerste plaats. Een dergelijke houding waardeer ik ook bij mijn eigen leveranciers. De mensen van Tribus zijn uit hetzelfde hout gesneden als ik.”

Voor een goede bedrijfsvoering is niet alleen de communicatie met de klant essentieel, maar ook  tussen centrale en taxichauffeur. Arns: “We hebben in al onze voertuigen een dataterminal van Quipment. De communicatie tussen centrale en chauffeur is hierdoor optimaal en up-to-date.  Sinds 2005 hebben wij een positieve ervaring met Quipment en mede hierdoor zijn de nieuwe boordcomputers die vereist zijn al besteld.”

Vervoersbudget

Dat verschillende vormen van contractvervoer door bezuinigen onder druk komen te staan, ziet Arns niet als een bedreiging. “Ze kunnen onmogelijk alle vervoersbudgetten wegsnijden. Dan loopt de zorg vast.” 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Ook de directeur springt soms zelf in de wagen bij Taxi Arns | TaxiPro
Taxi, Arns, Overloon, taxibedrijf, directeur

Ook de directeur springt soms zelf in de wagen bij Taxi Arns

De olie in de spreekwoordelijke taxi-machine is klantvriendelijkheid. “Als het moet, spring ik zelf in de wagen”, zegt Peter Arns. Arns is directeur van de gelijknamige taxionderneming in Overloon. In de loop van 2012 breidde Taxi Arns met negen rolstoelbussen van Tribus zijn wagenpark uit tot 39 voertuigen.

Vóór 2005 verhuurde Arns zich nog als business chauffeur voor een andere taxionderneming. Toen zijn voorstel om binnen dit bedrijf het zakelijk vervoer verder uit te bouwen geen gehoor vond, heeft hij zijn eigen taxionderneming opgericht: Taxi Arns.

Zakelijk vervoer

“Zakelijk vervoer is het leukste wat er is. Je leert je vaste klanten kennen en raakt met ze vertrouwd. Het zijn stuk voor stuk ondernemende en interessante mensen”. Om dat werk goed te doen, moet je wel over een flinke dosis mensenkennis beschikken, aldus Arns. “Fingerspitzengefühl is essentieel, maar dat maakt het werk juist zo aantrekkelijk”.

Inmiddels heeft Taxi Arns meer dan 65 chauffeurs op de weg zitten. Zakelijk vervoer is nog steeds core business, maar de afgelopen jaren is contractvervoer een steeds grotere rol gaan spelen in het bedrijf. Momenteel verzorgt Taxi Arns onder andere Valysvervoer, leerlingenvervoer, WMO-vervoer en VKB-vervoer. Een heel andere tak van sport dan zakelijk en individueel vervoer, maar Arns hanteert hetzelfde uitgangspunt: ‘voor de klant doe je alles’.

Klantcontact

Binnen een bedrijf van 60 man vereist een dergelijke instelling een bijzondere aanpak. “Ik heb ook thuis de actuele ritinformatie op beeldschermen staan en ben dus altijd op de hoogte. Mocht er iets spaak lopen, dan kan ik zelf gelijk bijspringen.”

Door zelf achter het stuur te kruipen, houdt Arns ook contact met zijn klanten. “Dat blijft ook bij contractvervoer heel belangrijk. Wmo- en Valysvervoer is soms lastig te plannen. Als je goed met de passagiers door één deur kunt, dan vinden ze het meestal niet zo erg als je op het laatste moment een rit moet verzetten”.

Rolstoelbus

De klantgerichte houding van Arns verklaart tevens zijn keuze voor Tribus als leverancier van de rolstoelbussen. “Bij mij komt de klant op de eerste plaats. Een dergelijke houding waardeer ik ook bij mijn eigen leveranciers. De mensen van Tribus zijn uit hetzelfde hout gesneden als ik.”

Voor een goede bedrijfsvoering is niet alleen de communicatie met de klant essentieel, maar ook  tussen centrale en taxichauffeur. Arns: “We hebben in al onze voertuigen een dataterminal van Quipment. De communicatie tussen centrale en chauffeur is hierdoor optimaal en up-to-date.  Sinds 2005 hebben wij een positieve ervaring met Quipment en mede hierdoor zijn de nieuwe boordcomputers die vereist zijn al besteld.”

Vervoersbudget

Dat verschillende vormen van contractvervoer door bezuinigen onder druk komen te staan, ziet Arns niet als een bedreiging. “Ze kunnen onmogelijk alle vervoersbudgetten wegsnijden. Dan loopt de zorg vast.” 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.