taxichauffeur, taxi

Loonsverhoging taxichauffeurs in 2013 gehandhaafd

FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen houden vast aan de loonsverhoging van taxichauffeurs per 1 januari 2013, zoals afgesproken in de CAO Taxivervoer. In de huidige cao is vastgelegd dat werknemers bovenop de reguliere prijsinflatie in 2013 een loonsverhoging van drie procent krijgen. Maar wegens economisch moeilijke tijden en bezuinigingen van de regering wilde brancheorganisatie KNV Taxi deze loonstijging beperken. Daar gaan de vakbonden echter niet mee akkoord.

“We hadden net afgesproken met de werkgevers om tijdens de volgende onderhandelingen te praten over zaken die we in de huidige cao hebben laten liggen. Daar hadden we een jaar de tijd voor uitgetrokken”, zegt Remko Mast van FNV Bondgenoten.

Cao-stijging

“Toch waren we bereid om het voorstel van de KNV Taxi in overweging te nemen en de cao-stijging eventueel over een langere periode uit te smeren. Onze voorwaarde was wel dat er dan een nieuwe, langlopende cao zou worden afgesloten. Helaas waren werkgevers daartoe niet bereid en kwamen ze met een mager aanbod. We vonden het te ver gaan om de drie procent loonsverhoging van werknemers te schrappen”, zegt Mast.

“Uiteindelijk heeft FNV Taxi om meerdere redenen besloten de huidige cao niet tussentijds open te breken. Allereerst is de cao een verworvenheid voor werknemers waar niet zomaar aan mag worden getornd. Wanneer je dat wel doet, creëer je een precedent voor andere cao’s die dan dreigen niet te worden nageleefd.”

Kosten

Bovendien gaan ook de kosten voor werknemers omhoog. Dit uit zich onder andere in de stijging van de btw en de verzekeringen. De kaderleden vinden daarom dat eerder gemaakte afspraken dienen te worden gerespecteerd. Mast: “Ze zijn boos dat werkgevers juist nu deze verandering wil doorvoeren, omdat de werknemers eindelijk zouden worden gecompenseerd voor de dingen die ze aan het begin van de cao hadden weggegeven.”

Verder meent FNV Taxi dat aanbestedende partijen (provincies en gemeenten) en bedrijven met een bedenkelijke reputatie het meest profiteren van de offer die werknemers brengen door van de cao-stijging af te zien.

Imago

“Opmerkelijk is dat bedrijven die geen goed imago hebben het hardst schreeuwen dat de cao moet worden opengebroken, terwijl goede bedrijven zoals Connexxion en de Biosgroep de huidige cao willen handhaven”, zegt Mast

De nieuwe cao onderhandelingen beginnen in januari 2013. Mast verwacht dat het zware en lange gesprekken gaan worden tussen de vakbonden en werkgevers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Loonsverhoging taxichauffeurs in 2013 gehandhaafd”

Henk Valkenburg|01.11.12|10:30

Op deze manier gaan er waarschijnlijk nog tientallen taxibedrijven er aan, die kostenstijging voor werknemers daar is de prijscompensatie voor, dus dat is geen argument. Met 3% stijging, 3% prijscompensatie, tredeverhoging van 2% en nog stijging sociale lasten worden werkgevers met 10% kostenstijging opgezadeld, dat is toch toch te idioot voor woorden in tijden waarin alle tarieven zwaar onder druk staan. FNV dit is een hele foute actie!

Hans van der Wijst|01.11.12|11:04

Afspraken zijn afspraken.

Henk Valkenburg|01.11.12|11:17

Ook als je jouw werkgever daarmee de nek omdraait? Ook lekker makkelijk van Connexxion en Biosgroep om hiermee akkoord te gaan aangezien zij met een heel groot gedeelte onderaannemers werken en daar dan dus niks van merken.

Anja Klein|01.11.12|13:29

Heb je dan liever dat de hardwerkende taxi-chauffeur zijn nek word omgedraaid?
We zouden nu eindelijk krijgen waar we al jaren recht op hebben.
Taxi-chauffeurs zijn, word als 1 van de slechts betaalde banen beschouwd.
Het word eindelijk tijd dat dat een beetje recht word getrokken.

J.s. van Bochove|01.11.12|14:23

Veel werkgevers hebben zich jarenlang ingezet voor de loonstijging, nu het even echt niet meer gaat zal iedereen in moeten leveren of pas op de plaats moeten maken. Ik ga graag voor baan behoud ipv nog meer inkrimpen vanwege de verhogingen. Werknemers moeten maar eens na gaan denken aan, nu 100% loon of straks 70% uitkering. (helaas is het nu even niet anders) Voor bedrijven zijn de kosten onvoorzien te hard gestegen, en de eisen onredelijk hoog.

Sandor Mahn|01.11.12|17:10

Die 3% hoort nog steeds bij een verhoging om de boel eindelijk eens een beetje gelijk te trekken met andere CAO’s. Jarenlang hebben we achter gelopen en waren we financieel het ondergeschoven kindje. Als iedere taxi-werkgever hogere tarieven zou gaan eisen bij de opdrachtgevers tijdens aanbestedingen, en niet zo laag mogelijk inschrijven om het werk maar binnen te hebben terwijl dat niet rendabel is, zou er ook eens meer geld binnen komen en zouden de chauffeurs niet te hoeven worden benadeeld.

Het salaris van de loondienst chauffeur is nog steeds bereken op een groot deel van de goede jaren in de branche dat je als chauffeur nog wel een met een goede fooi aan het eind van de maand thuis kwam.
De tijd van fooi is over en het salaris is is wel op zijn plaats gebleven, ik als alleen staande hard werkende man mag iedere maand weer blij zijn dat ik het heb gered door er naast nog een baan bij te hebben die mij net de eindjes aan elkaar weet te laten knopen.

Dus die 3% gewoon door laten gaan we hebben er gewoon recht op, de werkgevers hebben jaren lang van ons lage loon geprofiteerd en konden daardoor die prijzen oorlog onderling aangaan nu ze elkaar kapot hebben geconkureert mag de werknemer het weer oplossen, nou liever nog 70% ww dan weer de werkgever tegemoet te komen.

John van Beek|02.11.12|03:54

Het zou me benieuwen wat de maximale taxi tarieven voor 2013 worden. Zouden die net zoveel stijgen als de loonkosten? Als dat niet het geval is dan gaan bedrijven niet meer investeren in personeel en wagens. Uiteindelijk worden daar de chauffeurs weer de dupe van. En met de boordcomputer in het vooruitzicht verwacht ik een hoop bedrijven die over de kop gaan. Dus beste collega’s denk na voordat je wat zegt. Soms is het beter om iets minder te eisen en meer te investeren in je toekomst.

Anja Klein|02.11.12|09:17

Dat is ook makkelijhk gezegd…………. ik neem aan dat u een werkgever bent?
ALLES word duurder, als ik deze loonsverhoging niet krijg ga IK failliet!
Gelukkig werk ik al jaren voor een werkgever die het zeer goed doet.
En hij is zo’n reus als de bedrijven die hier genoemd worden.

Anja Klein|02.11.12|09:19

Correctie: NIET zo’n reus als hier genoemd worden!

@John van Beek Ik moet al twee banen hebben om rond te kunnen komen omdat het taxi salaris niet voldoende is en dan nog inleveren ?? zeker 2 verdiener waardoor je er zo over denkt, ik ben helaas alleen en moet het alleen ophoesten, werk om te leven en leef niet om t werken wat nu eiogenlijk het geval is.

Sandor Mahn|02.11.12|10:44

@John van Beek Minder eisen???????? Het salaris van de loondienstchauffeur lag 4 jaar geleden nog 25% (VIJFENTWINTIG PROCENT) onder het niveau van gelijkwaardig werk. Door de laatste verhogingen is het iets bijgetrokken maar nog lopen wij achter. En dan met droge ogen durven beweren dat wij minder moeten eisen??? Zoals ik al eerder zei: Het wordt tijd dat er door opdrachtgevers eens betaald wordt wat het waard is i.p.v. de chaufeur te duperen!!!!!

John van Beek|03.11.12|15:01

Beste DJ Arend ik hoop dat je ervan bewust bent dat je een tweede baan ook in je rijtijdenboek moet noteren. En dat jij je houdt aan je minimale weekelijkse rust van 45 uur achter elkaar of 2x 24 uur. Anders ben je in overtreding en dat gaat je dan een hoop geld kosten en je werkgever ook. En als je niet rond kan komen dan moet je toch naar je uitgaves kijken en niet alleen naar je inkomen. En ja ik ben een werkgever, maar ik ben er wel een die ook meedenkt met de chauffeurs. failliet=geen werk

Sandor Mahn|03.11.12|18:52

@John van Beek Ten eerste is het een werkmap en geen rijtijdenboek, ten tweede hoef je het alleen bij de bijzonderheden te vermelden: http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/taxi/chauffeurs/wet_en_regelgeving/registratie_van_het_vervoer/

Ten derde ben ik blij dat je mijn baas niet bent!!!

Ciska Verstraeten|04.11.12|08:47

Om deze verhogingen voor elkaar gekregen te hebben met die zgn inhaalslag van 30% . Hebben wij als chauffeur genoeg moeten inleveren op ons salaris voor dat dit in werking ging.
Denk maar aan de ploegentoeslag o.a.
Dus gewoon aan de afspraken houden waar wij als Chauffeur recht op hebben, en dan nog is het niet voldoende ingehaald.Doe dit vak met 200% en veel liefde,ben ook alleenst vrouw, en respect dj-Arend.
Dus we gaan er voor en ik zeg :DOEN!!!!!!!!!

Paul Dijkhuizen|05.11.12|10:47

Connexxion en de Bios-groep ‘goede bedrijven’?? Die Remko Mast en de FNV snappen er geloof ik niet zo heel veel van… Andere bedrijven schreeuwen inderdaad harder, omdat zij het zonder subsidie moeten doen. Juist vanwege deze geldverslindende, door de staat gesteunde, concurrenten is de huidige taximarkt voor de overige bedrijven ingestort en kampen overige werkgevers met te weinig omzet waardoor loonstijgingen in de praktijk onbetaalbaar zijn! snappen jullie dat? ciska, sandor, anja en arend?

J.s. van Bochove|05.11.12|10:58

Als werkgevers en werknemers zo tegenover elkaar blijven hakken takken verliezen we wel het probleem uit het oog. Inderdaad is er nu bij veel bedrijven geen geld voor verhogingen, maar we moeten ons allemaal tot het uiterste inzetten om de Europese regelgeving te herzien maar ook plaatselijke overheden laten inzien dat Nederland wel ernstig ziek is en dat de economie alleen gebaat is bij het (fatsoenlijk) laten voortbestaan van het MKB. Werknemers en werkgevers zetten zich al tot het uiterste in

@john van beek Allereerst wie bepaalt wat mijn uitgaves zijn dat jij durft te zeggen eens naar mijn uitgaves te moeten kijken een hele grote lef heb je, weet niet wat jou inkomen is dat jij je met mijn uitgave durft te bemoeien, maar jij betaald waarschijnlijk geen huur en geen gas, licht, inboedelverzekering dat je zo makkelijk praat, kan er nog wel op door gaan maar dat doen we ff niet.
@j.s. van Bochhove u heeft het goed laat ze vanuit de overheid het boete kleed maar een aantrekken.

Vervolg, werkgever en werknemer van de kleine bedrijven hebben idd al genoeg gedaan maar als de overheid alleen maar oog heeft voor de grote kapitale bedrijven die nog eens europees gesubsidieerd worden dan kunnen we wel aan de gang blijven met als werknemer en kleine werkgever met inleveren maar dat schiet dan nog niet op. @Paul Dijkhuizen, ik snap je wel maar moeten wij de werknemers er maar weer de dupe van worden nou ik zeg nee ga nog liever de gedeeltelijke ww in dan weer toe te geven.

J.s. van Bochove|05.11.12|13:42

Zowel privé als wel zakelijk stijgen onze kosten buiten alle redelijkheid. Werkgevers, werknemers en de bonden zullen gezamenlijk actie moeten ondernemen richting ons vadertje overheid. We moeten zien dat er druk komt te staan op het onderwerp “gezond ondernemen” Momenteel is dat voor beiden partijen nog niet te realiseren en er zullen altijd ondernemers blijven bestaan die onder de kostprijs blijven inschrijven. Juist hierom zullen bij aanbestedingen de regels drastisch veranderd moeten worden

Sandor Mahn|05.11.12|14:27

@Paul Dijkhuizen: Als je nou van mening bent dat je door die vermeende subsidie omzet/winst misloopt zou het dan niet eens tijd worden daartegen te ageren i.p.v. de verliezen over de rug van werknemers terug te willen verdienen d.m.v. het voortijdig openbreken van het CAO?? Maar ja, dat is natuurlijk de moeilijkste manier dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? Ben absoluut met je eens dat die aanbestedingen veranderd/afgeschaft dienen te worden.

John van Beek|05.11.12|17:00

@DJ Arend ik ga me absoluut niet met je uitgaves bemoeien dat mag je lekker zelf doen. Ik zei alleen dat je niet alleen naar je inkomen moet kijken, maar ook naar je uitgaves. Mensen met 3000 netto komen soms ook niet rond. En uiteraard is het een werkmap ipv rijtijdenboek. Maar je dient in je dagelijkse- en wekelijkse rust geen arbeid te verrichten. En je mag volgens mij niet meer dan 45 uur per week arbeid verrichten.

@John van Beek 3000 euro netto is dat wat ik over hou als ik bij jou kom werken ?? dan hierbij mijn sollicitatie dan kan ik mijn andere werk ook opzeggen, dus klets geen onzin want je weet zelf ook wel dat een taxi chauffeur dat never nooit verdient dus ik zie het idd als bemoeienis met mijn uitgaven.

John van Beek|05.11.12|18:19

@DJ Arend. Volgens mij kunnen we bete stoppen met deze conversatie, want je wil het niet begrijpen of je kan het niet. Maar ik gaf je enkel een paar tips/opmerkingen. Ik wens je verder veel succes en wijsheid toe.

@John van Beek jij wil niet inzien dat het salaris wat een loondienst chauffeur nu verdient nog steeds niet in verhouding staat met gelijkwaardig werk, personeel mag inleveren als de werkgevers (bazen) maar niks te kort komen.
Maar idd beter deze discussie te stoppen met je want jij bent de werkgever die niet wil inleveren en ik de werknemer die ook niets wil inleveren.

TaxiJIL|06.12.12|11:11

Ik ben nu 10 maanden taxi-chauffeur en ik vind het echt leuk maar dat salaris…Ik ben 54 jaar en verdien € 1728 bruto. Als ik € 150 fooi per maand krijg dan ben ik al heel blij. Je hebt zoveel verantwoording over je passagiers. Ik rij regelmatig met een Vito busje door het drukke Amsterdam met 8 passagiers waar complete anarchie in het verkeer heerst, voetgangers en fietsers, ze doen maar wat! En dan krijg je zo’n salaris. En dan praten over bevriezen van lonen? Schei toch eens uit!

Loonsverhoging taxichauffeurs in 2013 gehandhaafd | TaxiPro
taxichauffeur, taxi

Loonsverhoging taxichauffeurs in 2013 gehandhaafd

FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen houden vast aan de loonsverhoging van taxichauffeurs per 1 januari 2013, zoals afgesproken in de CAO Taxivervoer. In de huidige cao is vastgelegd dat werknemers bovenop de reguliere prijsinflatie in 2013 een loonsverhoging van drie procent krijgen. Maar wegens economisch moeilijke tijden en bezuinigingen van de regering wilde brancheorganisatie KNV Taxi deze loonstijging beperken. Daar gaan de vakbonden echter niet mee akkoord.

“We hadden net afgesproken met de werkgevers om tijdens de volgende onderhandelingen te praten over zaken die we in de huidige cao hebben laten liggen. Daar hadden we een jaar de tijd voor uitgetrokken”, zegt Remko Mast van FNV Bondgenoten.

Cao-stijging

“Toch waren we bereid om het voorstel van de KNV Taxi in overweging te nemen en de cao-stijging eventueel over een langere periode uit te smeren. Onze voorwaarde was wel dat er dan een nieuwe, langlopende cao zou worden afgesloten. Helaas waren werkgevers daartoe niet bereid en kwamen ze met een mager aanbod. We vonden het te ver gaan om de drie procent loonsverhoging van werknemers te schrappen”, zegt Mast.

“Uiteindelijk heeft FNV Taxi om meerdere redenen besloten de huidige cao niet tussentijds open te breken. Allereerst is de cao een verworvenheid voor werknemers waar niet zomaar aan mag worden getornd. Wanneer je dat wel doet, creëer je een precedent voor andere cao’s die dan dreigen niet te worden nageleefd.”

Kosten

Bovendien gaan ook de kosten voor werknemers omhoog. Dit uit zich onder andere in de stijging van de btw en de verzekeringen. De kaderleden vinden daarom dat eerder gemaakte afspraken dienen te worden gerespecteerd. Mast: “Ze zijn boos dat werkgevers juist nu deze verandering wil doorvoeren, omdat de werknemers eindelijk zouden worden gecompenseerd voor de dingen die ze aan het begin van de cao hadden weggegeven.”

Verder meent FNV Taxi dat aanbestedende partijen (provincies en gemeenten) en bedrijven met een bedenkelijke reputatie het meest profiteren van de offer die werknemers brengen door van de cao-stijging af te zien.

Imago

“Opmerkelijk is dat bedrijven die geen goed imago hebben het hardst schreeuwen dat de cao moet worden opengebroken, terwijl goede bedrijven zoals Connexxion en de Biosgroep de huidige cao willen handhaven”, zegt Mast

De nieuwe cao onderhandelingen beginnen in januari 2013. Mast verwacht dat het zware en lange gesprekken gaan worden tussen de vakbonden en werkgevers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

27 reacties op “Loonsverhoging taxichauffeurs in 2013 gehandhaafd”

Henk Valkenburg|01.11.12|10:30

Op deze manier gaan er waarschijnlijk nog tientallen taxibedrijven er aan, die kostenstijging voor werknemers daar is de prijscompensatie voor, dus dat is geen argument. Met 3% stijging, 3% prijscompensatie, tredeverhoging van 2% en nog stijging sociale lasten worden werkgevers met 10% kostenstijging opgezadeld, dat is toch toch te idioot voor woorden in tijden waarin alle tarieven zwaar onder druk staan. FNV dit is een hele foute actie!

Hans van der Wijst|01.11.12|11:04

Afspraken zijn afspraken.

Henk Valkenburg|01.11.12|11:17

Ook als je jouw werkgever daarmee de nek omdraait? Ook lekker makkelijk van Connexxion en Biosgroep om hiermee akkoord te gaan aangezien zij met een heel groot gedeelte onderaannemers werken en daar dan dus niks van merken.

Anja Klein|01.11.12|13:29

Heb je dan liever dat de hardwerkende taxi-chauffeur zijn nek word omgedraaid?
We zouden nu eindelijk krijgen waar we al jaren recht op hebben.
Taxi-chauffeurs zijn, word als 1 van de slechts betaalde banen beschouwd.
Het word eindelijk tijd dat dat een beetje recht word getrokken.

J.s. van Bochove|01.11.12|14:23

Veel werkgevers hebben zich jarenlang ingezet voor de loonstijging, nu het even echt niet meer gaat zal iedereen in moeten leveren of pas op de plaats moeten maken. Ik ga graag voor baan behoud ipv nog meer inkrimpen vanwege de verhogingen. Werknemers moeten maar eens na gaan denken aan, nu 100% loon of straks 70% uitkering. (helaas is het nu even niet anders) Voor bedrijven zijn de kosten onvoorzien te hard gestegen, en de eisen onredelijk hoog.

Sandor Mahn|01.11.12|17:10

Die 3% hoort nog steeds bij een verhoging om de boel eindelijk eens een beetje gelijk te trekken met andere CAO’s. Jarenlang hebben we achter gelopen en waren we financieel het ondergeschoven kindje. Als iedere taxi-werkgever hogere tarieven zou gaan eisen bij de opdrachtgevers tijdens aanbestedingen, en niet zo laag mogelijk inschrijven om het werk maar binnen te hebben terwijl dat niet rendabel is, zou er ook eens meer geld binnen komen en zouden de chauffeurs niet te hoeven worden benadeeld.

Het salaris van de loondienst chauffeur is nog steeds bereken op een groot deel van de goede jaren in de branche dat je als chauffeur nog wel een met een goede fooi aan het eind van de maand thuis kwam.
De tijd van fooi is over en het salaris is is wel op zijn plaats gebleven, ik als alleen staande hard werkende man mag iedere maand weer blij zijn dat ik het heb gered door er naast nog een baan bij te hebben die mij net de eindjes aan elkaar weet te laten knopen.

Dus die 3% gewoon door laten gaan we hebben er gewoon recht op, de werkgevers hebben jaren lang van ons lage loon geprofiteerd en konden daardoor die prijzen oorlog onderling aangaan nu ze elkaar kapot hebben geconkureert mag de werknemer het weer oplossen, nou liever nog 70% ww dan weer de werkgever tegemoet te komen.

John van Beek|02.11.12|03:54

Het zou me benieuwen wat de maximale taxi tarieven voor 2013 worden. Zouden die net zoveel stijgen als de loonkosten? Als dat niet het geval is dan gaan bedrijven niet meer investeren in personeel en wagens. Uiteindelijk worden daar de chauffeurs weer de dupe van. En met de boordcomputer in het vooruitzicht verwacht ik een hoop bedrijven die over de kop gaan. Dus beste collega’s denk na voordat je wat zegt. Soms is het beter om iets minder te eisen en meer te investeren in je toekomst.

Anja Klein|02.11.12|09:17

Dat is ook makkelijhk gezegd…………. ik neem aan dat u een werkgever bent?
ALLES word duurder, als ik deze loonsverhoging niet krijg ga IK failliet!
Gelukkig werk ik al jaren voor een werkgever die het zeer goed doet.
En hij is zo’n reus als de bedrijven die hier genoemd worden.

Anja Klein|02.11.12|09:19

Correctie: NIET zo’n reus als hier genoemd worden!

@John van Beek Ik moet al twee banen hebben om rond te kunnen komen omdat het taxi salaris niet voldoende is en dan nog inleveren ?? zeker 2 verdiener waardoor je er zo over denkt, ik ben helaas alleen en moet het alleen ophoesten, werk om te leven en leef niet om t werken wat nu eiogenlijk het geval is.

Sandor Mahn|02.11.12|10:44

@John van Beek Minder eisen???????? Het salaris van de loondienstchauffeur lag 4 jaar geleden nog 25% (VIJFENTWINTIG PROCENT) onder het niveau van gelijkwaardig werk. Door de laatste verhogingen is het iets bijgetrokken maar nog lopen wij achter. En dan met droge ogen durven beweren dat wij minder moeten eisen??? Zoals ik al eerder zei: Het wordt tijd dat er door opdrachtgevers eens betaald wordt wat het waard is i.p.v. de chaufeur te duperen!!!!!

John van Beek|03.11.12|15:01

Beste DJ Arend ik hoop dat je ervan bewust bent dat je een tweede baan ook in je rijtijdenboek moet noteren. En dat jij je houdt aan je minimale weekelijkse rust van 45 uur achter elkaar of 2x 24 uur. Anders ben je in overtreding en dat gaat je dan een hoop geld kosten en je werkgever ook. En als je niet rond kan komen dan moet je toch naar je uitgaves kijken en niet alleen naar je inkomen. En ja ik ben een werkgever, maar ik ben er wel een die ook meedenkt met de chauffeurs. failliet=geen werk

Sandor Mahn|03.11.12|18:52

@John van Beek Ten eerste is het een werkmap en geen rijtijdenboek, ten tweede hoef je het alleen bij de bijzonderheden te vermelden: http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/taxi/chauffeurs/wet_en_regelgeving/registratie_van_het_vervoer/

Ten derde ben ik blij dat je mijn baas niet bent!!!

Ciska Verstraeten|04.11.12|08:47

Om deze verhogingen voor elkaar gekregen te hebben met die zgn inhaalslag van 30% . Hebben wij als chauffeur genoeg moeten inleveren op ons salaris voor dat dit in werking ging.
Denk maar aan de ploegentoeslag o.a.
Dus gewoon aan de afspraken houden waar wij als Chauffeur recht op hebben, en dan nog is het niet voldoende ingehaald.Doe dit vak met 200% en veel liefde,ben ook alleenst vrouw, en respect dj-Arend.
Dus we gaan er voor en ik zeg :DOEN!!!!!!!!!

Paul Dijkhuizen|05.11.12|10:47

Connexxion en de Bios-groep ‘goede bedrijven’?? Die Remko Mast en de FNV snappen er geloof ik niet zo heel veel van… Andere bedrijven schreeuwen inderdaad harder, omdat zij het zonder subsidie moeten doen. Juist vanwege deze geldverslindende, door de staat gesteunde, concurrenten is de huidige taximarkt voor de overige bedrijven ingestort en kampen overige werkgevers met te weinig omzet waardoor loonstijgingen in de praktijk onbetaalbaar zijn! snappen jullie dat? ciska, sandor, anja en arend?

J.s. van Bochove|05.11.12|10:58

Als werkgevers en werknemers zo tegenover elkaar blijven hakken takken verliezen we wel het probleem uit het oog. Inderdaad is er nu bij veel bedrijven geen geld voor verhogingen, maar we moeten ons allemaal tot het uiterste inzetten om de Europese regelgeving te herzien maar ook plaatselijke overheden laten inzien dat Nederland wel ernstig ziek is en dat de economie alleen gebaat is bij het (fatsoenlijk) laten voortbestaan van het MKB. Werknemers en werkgevers zetten zich al tot het uiterste in

@john van beek Allereerst wie bepaalt wat mijn uitgaves zijn dat jij durft te zeggen eens naar mijn uitgaves te moeten kijken een hele grote lef heb je, weet niet wat jou inkomen is dat jij je met mijn uitgave durft te bemoeien, maar jij betaald waarschijnlijk geen huur en geen gas, licht, inboedelverzekering dat je zo makkelijk praat, kan er nog wel op door gaan maar dat doen we ff niet.
@j.s. van Bochhove u heeft het goed laat ze vanuit de overheid het boete kleed maar een aantrekken.

Vervolg, werkgever en werknemer van de kleine bedrijven hebben idd al genoeg gedaan maar als de overheid alleen maar oog heeft voor de grote kapitale bedrijven die nog eens europees gesubsidieerd worden dan kunnen we wel aan de gang blijven met als werknemer en kleine werkgever met inleveren maar dat schiet dan nog niet op. @Paul Dijkhuizen, ik snap je wel maar moeten wij de werknemers er maar weer de dupe van worden nou ik zeg nee ga nog liever de gedeeltelijke ww in dan weer toe te geven.

J.s. van Bochove|05.11.12|13:42

Zowel privé als wel zakelijk stijgen onze kosten buiten alle redelijkheid. Werkgevers, werknemers en de bonden zullen gezamenlijk actie moeten ondernemen richting ons vadertje overheid. We moeten zien dat er druk komt te staan op het onderwerp “gezond ondernemen” Momenteel is dat voor beiden partijen nog niet te realiseren en er zullen altijd ondernemers blijven bestaan die onder de kostprijs blijven inschrijven. Juist hierom zullen bij aanbestedingen de regels drastisch veranderd moeten worden

Sandor Mahn|05.11.12|14:27

@Paul Dijkhuizen: Als je nou van mening bent dat je door die vermeende subsidie omzet/winst misloopt zou het dan niet eens tijd worden daartegen te ageren i.p.v. de verliezen over de rug van werknemers terug te willen verdienen d.m.v. het voortijdig openbreken van het CAO?? Maar ja, dat is natuurlijk de moeilijkste manier dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? Ben absoluut met je eens dat die aanbestedingen veranderd/afgeschaft dienen te worden.

John van Beek|05.11.12|17:00

@DJ Arend ik ga me absoluut niet met je uitgaves bemoeien dat mag je lekker zelf doen. Ik zei alleen dat je niet alleen naar je inkomen moet kijken, maar ook naar je uitgaves. Mensen met 3000 netto komen soms ook niet rond. En uiteraard is het een werkmap ipv rijtijdenboek. Maar je dient in je dagelijkse- en wekelijkse rust geen arbeid te verrichten. En je mag volgens mij niet meer dan 45 uur per week arbeid verrichten.

@John van Beek 3000 euro netto is dat wat ik over hou als ik bij jou kom werken ?? dan hierbij mijn sollicitatie dan kan ik mijn andere werk ook opzeggen, dus klets geen onzin want je weet zelf ook wel dat een taxi chauffeur dat never nooit verdient dus ik zie het idd als bemoeienis met mijn uitgaven.

John van Beek|05.11.12|18:19

@DJ Arend. Volgens mij kunnen we bete stoppen met deze conversatie, want je wil het niet begrijpen of je kan het niet. Maar ik gaf je enkel een paar tips/opmerkingen. Ik wens je verder veel succes en wijsheid toe.

@John van Beek jij wil niet inzien dat het salaris wat een loondienst chauffeur nu verdient nog steeds niet in verhouding staat met gelijkwaardig werk, personeel mag inleveren als de werkgevers (bazen) maar niks te kort komen.
Maar idd beter deze discussie te stoppen met je want jij bent de werkgever die niet wil inleveren en ik de werknemer die ook niets wil inleveren.

TaxiJIL|06.12.12|11:11

Ik ben nu 10 maanden taxi-chauffeur en ik vind het echt leuk maar dat salaris…Ik ben 54 jaar en verdien € 1728 bruto. Als ik € 150 fooi per maand krijg dan ben ik al heel blij. Je hebt zoveel verantwoording over je passagiers. Ik rij regelmatig met een Vito busje door het drukke Amsterdam met 8 passagiers waar complete anarchie in het verkeer heerst, voetgangers en fietsers, ze doen maar wat! En dan krijg je zo’n salaris. En dan praten over bevriezen van lonen? Schei toch eens uit!