Cabman BCT, Boordcomputer Taxi

Stel al je vragen over de Boordcomputer Taxi

De inbouw van de Boordcomputer Taxi is in volle gang. Deze periode worden tienduizenden taxi’s van het apparaat voorzien. Dat leidt tot veel vragen en onduidelijkheden onder taxi-ondernemers. Tijdens de Nationale Taxidag is er een speciale workshop waarbij de betrokken partijen alle vragen van de taxibranche over het apparaat beantwoorden.

De Inspectie Leefomgeving en Transport geeft uitleg over de BCT-controles.
Leon van Lier vertelt alles over de bediening van de Cabman BCT.
De Belastingdienst beantwoordt vragen over de fiscale gevolgen van het gebruik BCT.
Rob Doodkorte van Neone beantwoordt alle vragen over de Taxitronic BCT.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu vertelt over de BCT-wet- en regelgeving.
Olof Dieckhaus spreekt met taxi-ondernemers over de Quipment BCT.

Maar er is nog veel meer te doen tijdens de Nationale Taxidag:

Kom ook naar de Nationale Taxidag op 18 september in Maarssen.

Schrijf in via: www.taxipro.nl/taxidag-2014/registratie/

Banner, NTD4, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

16 reacties op “Stel al je vragen over de Boordcomputer Taxi”

Rex Urban|12.08.14|13:32

Begin dan maar met alle openstaande vragen op deze site gesteld te beantwoorden en oplossingen aan te reiken. Niet met een antwoord komen, ja, het is verplicht. Maak de beloftes gedaan door KNV waar. Bewijs het nut van de electroniche handtekening en leg uit hoe om te gaan met privacy en fraudegevoeligheid van het apparaat. Leg ook het financiele plaatje uit. Geef ook de tegenstanders een plek op deze Taxidag en doe iets met hun argumenten.
Wel zo eerlijk en nuttig.

Rodney Barten|12.08.14|20:38

Ik denk dat de heren allemaal een behoorlijke kluif hebben op de taxidag, in het bijzonder Olaf Dieckhaus….

Jan Pastoor|13.08.14|01:10

vragen stellen<<<< ????????? die rommel werkt niet eens naar behoren,,,dat weten zij ook wel daar !!!!!!!!!

Jan Pastoor|13.08.14|01:13

heren taxiboeren,kunt wij niet met een paar duizend taxi,s naar den haag!!!!om de boel op de kop tezetten daar!!!!! het taxi rijden levert al geen ruk op perdag,,,,een dagie denn haag is best wel mooi toghh,,zijn we der eens ff uit!!!!!

Taxi Volendam|13.08.14|09:53

@ Jan Pastoor: Waarom niet in Maarssen Jan? Daar is de BCT fabriek bij elkaar. Ik lees dat je je vragen per mail moet indienen bij TaxiPro.
Dat is jammer.
Ik mis wel een aantal belangrijke bedrijven die kritisch zijn over de BCT,
het College Bescherming Persoonsgegevens, Het Adviescollege Toetsing administratieve Lasten, een onafhankelijk accountancy en onafhankelijke techneuten.
De uigenodigde hierboven preken natuurlijk voor eigen parochie.
Misschien kunnen meer sprekers uigenodigd worden?

Rodney Barten|13.08.14|10:57

Lezen de heren van Cabman, Taxitronic en Quipment somst geen Taxipro? Waarom gaan ze nu op de Taxidag pas tekst en uitleg geven? Waarom hebben zij hun klanten niet goed van te voren ingelicht bij aanschaf? Waarom krijg ik nooit een mailtje van Taxitronic met de juiste uitleg? Nemen de heren nu wellicht even de tijd om alle vragen die via deze site gesteld zijn even te filteren en te beantwoorden middels een vraag en antwoord formulier?

Duco Douwstra|13.08.14|11:45

De BCT heeft uitsluitend verliezers opgeleverd,bedrijven die goed geautomatiseerd waren,hebben nu gestoorde automatisering, sommigen zijn voor meer dan 100 duizend euro het schip in gegaan met Quipment. Taxitronic heeft in Dec.2013 na een angstvallig stilgehouden faillissement ook al een doorstart moeten maken.Via allerhande dubieuze en nooit afgesproken maandelijkse toeslagen,probeert Taxitronic het hooft boven water te houden,maar voor hoelang?Voorlopig zal er niks meer gekocht of verkocht

Duco Douwstra|13.08.14|12:05

worden.De ILT die zowel de leverancier als de hele taxibranche met leugens,valse voorlichting en dreigende taal,vanaf 2005 al in de tang hebben gehouden.Ze hebben de uitkomsten van de rapporten van Actel en Technolution verzwegen.De IVW heeft de Politiek herhaaldelijk voorgelogen over de te behalen besparingen met de digitale rittenstaten,terwijl de leveranciers deze mogelijkheid al voor 2006 aanboden.Met de BCT is juist het tegenovergestelde bereikt de digitale administratie is in heel veel

Duco Douwstra|13.08.14|12:14

gevallen veranderd in een puinhoop,met coördinaten die nergens op slaan,gecodeerde gegevens die je tegen een maandelijkse vergoeding kan laten decoderen.Wil de ondernemer die deze oplichting had gekraakt mij nog even bellen!Dus wat gaan de leveranciers uit leggen op de 18e ?Dat ze zich mee hebben laten slepen door de IVW in de hoop en het vertrouwen dat de IVW iedereen zou dwingen om bij hen nieuwe apparatuur aan te schaffen.Maar IVW stelde onmogelijke eisen waardoor uitlevering 7 jaar duurde

Ton van Dalfsen|13.08.14|12:22

@Duco, Als je bewijzen hebt dat ze de rapporten verzwegen hebben , en bewijzen hebt dat het IVW de politiek herhaaldelijk heeft voorgelogen. Dan lijkt mij bij een proces tegen de overheid nu al gewonnen en de BCT voorlopig verledentijd is ? Je koopt een BCT en moet ook nog eens een abo afsluiten om de gegevens te decoderen. Belachelijk! En ook nog niet eens verplicht waardoor de belastingdienst jou BCT niet kan controleren.

Duco Douwstra|13.08.14|13:09

Al deze bewijzen hebben Rex en ik al jarenlang keer op keer op TaxiPro gepubliceerd.Wij zijn in het bezit van Actal adviescollege regeldruk en Techolution rapporten en de offerte van Quipment uit 2006 waarin letterlijk staat “6. Gebruik van de ‘digitale rittenstaat’, wat een aanzienlijke tijd/geldbesparing per chauffeur oplevert omdat er geen handgeschreven rittenstaat meer gemaakt hoeft te worden” Er was geen tijd meer om te testen wegens geldgebrek en regeldruk,dus was het buigen of barsten.

Rex Urban|13.08.14|14:18

De Regeling houdende specificaties van de boordcomputer taxi, (Regeling specificaties boordcomputer taxi) Geproduceerd door Technolution te Gouda zijn in mijn bezit. Wil je ze lezen, mail of bel me, dan stuur ik ze toe. Ook hierin is te lezen dat de bct NIET DEUGD. Technolution geeft dit rapport niet vrij. Niet toegestaan door de opdrachtgever, Verkeer en waterstaat, aldus Technolution.

Rodney Barten|13.08.14|16:27

Ik heb Taxitronic en heb besloten geen duur abo af te nemen om te decoderen. Geen flauw idee wat mijn BCT dus opslaat. Ik hou mijn werkmapje netjes bij maar rittenlijsten niet meer. Soms gaat er qua bediening wat fout of heeft het apparaatje een storinkje, kan niets corrigeren.
@Rex: Stuur mij De Regeling toe, ben erg benieuwd.

t_x04|13.08.14|20:45

Programma om te decoderen zelf laten ontwikkelen.

Rick Goedhart|17.08.14|14:43

Juist goed zo’n live sessie. Er wordt hier van alles geroepen, face to face is veel beter. @Duco: ‘Taxitronic heeft in Dec.2013 na een angstvallig stilgehouden faillissement ook al een doorstart moeten maken’

Onzin, een van Taxitronic’s toeleveranciers, die overigens niet alleen van BCT’s afhankelijk is maar veel meer doet, is toen omgevallen en is doorgestart. Taxitronic niet. Ik bedoel maar, zo komen de verhalen de wereld in …..

Danny Karssen|17.08.14|16:15

Dit is 1 en al geldklopperij die hele boordcomputer! Komt uber nog eens leuk om de hoek kijken met ze particuliere diensten, als dat gelegaliseerd word heb je helemaal taxi oorlog in heel Nederland. Eerst alle taxi ondernemers laten duizenden euro’s laten investeren in boordcomputers die voor geen ene meter werken maar wel hoge boete krijgt als je dat ding er niet in hebt, allemaal onzin, ritstaten en werkmap werkt het beste, boordcomputer zit vol met fouten vooral die van Quipment

Stel al je vragen over de Boordcomputer Taxi | TaxiPro
Cabman BCT, Boordcomputer Taxi

Stel al je vragen over de Boordcomputer Taxi

De inbouw van de Boordcomputer Taxi is in volle gang. Deze periode worden tienduizenden taxi’s van het apparaat voorzien. Dat leidt tot veel vragen en onduidelijkheden onder taxi-ondernemers. Tijdens de Nationale Taxidag is er een speciale workshop waarbij de betrokken partijen alle vragen van de taxibranche over het apparaat beantwoorden.

De Inspectie Leefomgeving en Transport geeft uitleg over de BCT-controles.
Leon van Lier vertelt alles over de bediening van de Cabman BCT.
De Belastingdienst beantwoordt vragen over de fiscale gevolgen van het gebruik BCT.
Rob Doodkorte van Neone beantwoordt alle vragen over de Taxitronic BCT.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu vertelt over de BCT-wet- en regelgeving.
Olof Dieckhaus spreekt met taxi-ondernemers over de Quipment BCT.

Maar er is nog veel meer te doen tijdens de Nationale Taxidag:

Kom ook naar de Nationale Taxidag op 18 september in Maarssen.

Schrijf in via: www.taxipro.nl/taxidag-2014/registratie/

Banner, NTD4, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

16 reacties op “Stel al je vragen over de Boordcomputer Taxi”

Rex Urban|12.08.14|13:32

Begin dan maar met alle openstaande vragen op deze site gesteld te beantwoorden en oplossingen aan te reiken. Niet met een antwoord komen, ja, het is verplicht. Maak de beloftes gedaan door KNV waar. Bewijs het nut van de electroniche handtekening en leg uit hoe om te gaan met privacy en fraudegevoeligheid van het apparaat. Leg ook het financiele plaatje uit. Geef ook de tegenstanders een plek op deze Taxidag en doe iets met hun argumenten.
Wel zo eerlijk en nuttig.

Rodney Barten|12.08.14|20:38

Ik denk dat de heren allemaal een behoorlijke kluif hebben op de taxidag, in het bijzonder Olaf Dieckhaus….

Jan Pastoor|13.08.14|01:10

vragen stellen<<<< ????????? die rommel werkt niet eens naar behoren,,,dat weten zij ook wel daar !!!!!!!!!

Jan Pastoor|13.08.14|01:13

heren taxiboeren,kunt wij niet met een paar duizend taxi,s naar den haag!!!!om de boel op de kop tezetten daar!!!!! het taxi rijden levert al geen ruk op perdag,,,,een dagie denn haag is best wel mooi toghh,,zijn we der eens ff uit!!!!!

Taxi Volendam|13.08.14|09:53

@ Jan Pastoor: Waarom niet in Maarssen Jan? Daar is de BCT fabriek bij elkaar. Ik lees dat je je vragen per mail moet indienen bij TaxiPro.
Dat is jammer.
Ik mis wel een aantal belangrijke bedrijven die kritisch zijn over de BCT,
het College Bescherming Persoonsgegevens, Het Adviescollege Toetsing administratieve Lasten, een onafhankelijk accountancy en onafhankelijke techneuten.
De uigenodigde hierboven preken natuurlijk voor eigen parochie.
Misschien kunnen meer sprekers uigenodigd worden?

Rodney Barten|13.08.14|10:57

Lezen de heren van Cabman, Taxitronic en Quipment somst geen Taxipro? Waarom gaan ze nu op de Taxidag pas tekst en uitleg geven? Waarom hebben zij hun klanten niet goed van te voren ingelicht bij aanschaf? Waarom krijg ik nooit een mailtje van Taxitronic met de juiste uitleg? Nemen de heren nu wellicht even de tijd om alle vragen die via deze site gesteld zijn even te filteren en te beantwoorden middels een vraag en antwoord formulier?

Duco Douwstra|13.08.14|11:45

De BCT heeft uitsluitend verliezers opgeleverd,bedrijven die goed geautomatiseerd waren,hebben nu gestoorde automatisering, sommigen zijn voor meer dan 100 duizend euro het schip in gegaan met Quipment. Taxitronic heeft in Dec.2013 na een angstvallig stilgehouden faillissement ook al een doorstart moeten maken.Via allerhande dubieuze en nooit afgesproken maandelijkse toeslagen,probeert Taxitronic het hooft boven water te houden,maar voor hoelang?Voorlopig zal er niks meer gekocht of verkocht

Duco Douwstra|13.08.14|12:05

worden.De ILT die zowel de leverancier als de hele taxibranche met leugens,valse voorlichting en dreigende taal,vanaf 2005 al in de tang hebben gehouden.Ze hebben de uitkomsten van de rapporten van Actel en Technolution verzwegen.De IVW heeft de Politiek herhaaldelijk voorgelogen over de te behalen besparingen met de digitale rittenstaten,terwijl de leveranciers deze mogelijkheid al voor 2006 aanboden.Met de BCT is juist het tegenovergestelde bereikt de digitale administratie is in heel veel

Duco Douwstra|13.08.14|12:14

gevallen veranderd in een puinhoop,met coördinaten die nergens op slaan,gecodeerde gegevens die je tegen een maandelijkse vergoeding kan laten decoderen.Wil de ondernemer die deze oplichting had gekraakt mij nog even bellen!Dus wat gaan de leveranciers uit leggen op de 18e ?Dat ze zich mee hebben laten slepen door de IVW in de hoop en het vertrouwen dat de IVW iedereen zou dwingen om bij hen nieuwe apparatuur aan te schaffen.Maar IVW stelde onmogelijke eisen waardoor uitlevering 7 jaar duurde

Ton van Dalfsen|13.08.14|12:22

@Duco, Als je bewijzen hebt dat ze de rapporten verzwegen hebben , en bewijzen hebt dat het IVW de politiek herhaaldelijk heeft voorgelogen. Dan lijkt mij bij een proces tegen de overheid nu al gewonnen en de BCT voorlopig verledentijd is ? Je koopt een BCT en moet ook nog eens een abo afsluiten om de gegevens te decoderen. Belachelijk! En ook nog niet eens verplicht waardoor de belastingdienst jou BCT niet kan controleren.

Duco Douwstra|13.08.14|13:09

Al deze bewijzen hebben Rex en ik al jarenlang keer op keer op TaxiPro gepubliceerd.Wij zijn in het bezit van Actal adviescollege regeldruk en Techolution rapporten en de offerte van Quipment uit 2006 waarin letterlijk staat “6. Gebruik van de ‘digitale rittenstaat’, wat een aanzienlijke tijd/geldbesparing per chauffeur oplevert omdat er geen handgeschreven rittenstaat meer gemaakt hoeft te worden” Er was geen tijd meer om te testen wegens geldgebrek en regeldruk,dus was het buigen of barsten.

Rex Urban|13.08.14|14:18

De Regeling houdende specificaties van de boordcomputer taxi, (Regeling specificaties boordcomputer taxi) Geproduceerd door Technolution te Gouda zijn in mijn bezit. Wil je ze lezen, mail of bel me, dan stuur ik ze toe. Ook hierin is te lezen dat de bct NIET DEUGD. Technolution geeft dit rapport niet vrij. Niet toegestaan door de opdrachtgever, Verkeer en waterstaat, aldus Technolution.

Rodney Barten|13.08.14|16:27

Ik heb Taxitronic en heb besloten geen duur abo af te nemen om te decoderen. Geen flauw idee wat mijn BCT dus opslaat. Ik hou mijn werkmapje netjes bij maar rittenlijsten niet meer. Soms gaat er qua bediening wat fout of heeft het apparaatje een storinkje, kan niets corrigeren.
@Rex: Stuur mij De Regeling toe, ben erg benieuwd.

t_x04|13.08.14|20:45

Programma om te decoderen zelf laten ontwikkelen.

Rick Goedhart|17.08.14|14:43

Juist goed zo’n live sessie. Er wordt hier van alles geroepen, face to face is veel beter. @Duco: ‘Taxitronic heeft in Dec.2013 na een angstvallig stilgehouden faillissement ook al een doorstart moeten maken’

Onzin, een van Taxitronic’s toeleveranciers, die overigens niet alleen van BCT’s afhankelijk is maar veel meer doet, is toen omgevallen en is doorgestart. Taxitronic niet. Ik bedoel maar, zo komen de verhalen de wereld in …..

Danny Karssen|17.08.14|16:15

Dit is 1 en al geldklopperij die hele boordcomputer! Komt uber nog eens leuk om de hoek kijken met ze particuliere diensten, als dat gelegaliseerd word heb je helemaal taxi oorlog in heel Nederland. Eerst alle taxi ondernemers laten duizenden euro’s laten investeren in boordcomputers die voor geen ene meter werken maar wel hoge boete krijgt als je dat ding er niet in hebt, allemaal onzin, ritstaten en werkmap werkt het beste, boordcomputer zit vol met fouten vooral die van Quipment