Kiwa, Register, hoofdkantoor

Tweede Kamer wil duidelijkheid over forse tarieven Kiwa

Ook de Tweede Kamer maakt zich nu druk over de forse tarieven van Kiwa. Daarom moet de regering ervoor zorgen dat Kiwa-kaarten voortaan zo veel mogelijk op kostprijsniveau worden verkocht. En zo snel mogelijk het parlement hierover informeren. Daartoe is een motie aangenomen door de Tweede Kamer. Ook taxichauffeurs betalen forse bedragen voor de uitgifte van vergunningen (1488 euro) en chauffeurskaarten (131 euro, bijna 3x de prijs van een paspoort).

De Kamerleden Bisschop, Dik-Faber, De Rouwe en Madlener hebben geconstateerd dat bijvoorbeeld de prijzen voor de verplichte tachograafkaarten voor de transportsector beduidend hoger liggen dan de kostprijs. En zien dat deze kaart in andere Europese landen flink goedkoper is.

Monopolie Kiwa

“Het is redelijk om bij een dergelijke verplichte kaart alleen de kostprijs te berekenen, mede omdat het monopolie van Kiwa als de uitgevende instantie goedkopere alternatieven uitsluit”, vinden zij.

In de motie wordt alleen de verplichte tachograafkaarten voor de transportsector genoemd. Maar als blijkt dat ook deze tegen woekerwinsten worden verkocht, zullen ook de andere tarieven zeer waarschijnlijk onder de loep worden genomen.

De motie luidt als volgt:

MOTIE VAN HET LID BISSCHOP C.S. 

De Kamer, 

gehoord de beraadslaging, 

constaterende dat transporteurs beduidend meer dan de kostprijs moeten betalen voor de verplichte tachograafkaarten; 

overwegende dat het bij een dergelijke verplichte kaart redelijk is om de kostprijs te berekenen, mede omdat het monopolie van Kiwa als de uitgevende instantie goedkopere alternatieven uitsluit; 

voorts overwegende dat in andere Europese landen de prijs van deze kaarten substantieel lager ligt; 

verzoekt de regering, te bevorderen dat de tachograafkaarten zo veel mogelijk op kostprijsniveau worden verkocht en de Kamer hierover nader te informeren, 

en gaat over tot de orde van de dag. 

Bisschop Dik-Faber De Rouwe Madlener 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Tweede Kamer wil duidelijkheid over forse tarieven Kiwa”

R|06.11.14|12:51

wishful thinking

Lucas Alberts|06.11.14|13:54

Doe dat dan met terug werkende kracht, ik heb verdomme net een kapitaal uitgegeven aan die hele zooi.
En dat van een WW uitkering!
Ze moeten die KIWA beter controleren, het is net de mafia!

Monique Latch|06.11.14|16:24

Geldklopperij noem ik dat! Ik kon alleen mijn pincode niet vinden en moest het volle pond betalen voor een nieuwe pas!!

Ton van Dalfsen|06.11.14|17:41

Ach ja, Kiwa , wie is daar ook alweer grootaandeelhouder van ? Ja de man van….

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:25

Op 15 jan 2014 eiste de hoofdredacteur v/h Nieuwsblad Transport mede namens KNV ( 200 duizend aangesloten chauffeurs ) inzage in het contract, met een Beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur, dit werd niet door de rechter gehonoreerd. KIWA en het ministerie ( Schultz van Haegen ) lieten eensgezind weten dat zij niet van plan zijn deze contracten te openbaren.

Deze boven genoemde bewindslieden zijn weer de gebruikelijke – AMBTELIJKE MOSTERD NA DE MAALTIJD.

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:33

Het is voor mij niet te bevatten dat een Minister ( Schultz van Haegen )een – één twéétje met een bedrijf van haar echtgenoot kan maken waardoor er 3 miljoen in het achterzakje verdwijnt !!

DEZE POLITIEKE CORRUPTE BEERPUT MOET GEOPEND WORDEN, DE DREK BEGINT AL AARDIG TE GISTEN, uiteindelijke zal de prut de ambitie van deze minister verstikken !!

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:42

Mevr. Jenny Thunnissen, Inspecteur-Generaal Inspectie Leefomgeving en Transport schrijft op bladzijde 5 van het Meerjarenplan 2013 – 2017 het volgende:

De inspectie heeft daarbij de plicht om onafhankelijk en deskundig te oordelen, belangenverstrengeling te mijden, voorbeeldgedrag te tonen en zich publiekelijk te verantwoorden.

Dit geldt zeker niet voor de hoogste baas, Minister Schultz van Haegen.

WAT EEN BLAMAGE VOOR EEN DEMOCRATIE !!!!!!

Hudson Taxi|06.11.14|21:29

De taxibranche slikt intussen alles. Daar kunnen we niet omheen. Erger nog, wij betalen het hele gelag.
Dat is wel dom ja.

Ellen Meulenveld|09.11.14|12:29

TE laat, we zijn al falliet

Rob Rörik|13.11.14|11:27

KIWA wat een boevenbende niks als geldklopperij,meteen afschaffen corrupte bende.

Paul Dijkhuizen|14.11.14|14:18

Taxivergunning aangevraagd voor een VOF, afgewezen door KIWA op verkeerde gronden, medewerker van KIWA raadde me aan om een advocaat in de arm te nemen, bezwaar bij ILT, die daar als beoordelaar, voorzitter én vertegenwoordiger van KIWA zat (heel vreemd), ILT zich in allerlei bochten gewrongen om KIWA toch maar gelijk te geven, inmiddels vele maanden verder, chauffeurs niet kunnen rijden, BCT subsidie misgelopen, maar we vechten door, we gaan in beroep!
ILT, google ‘leidinggeven definitie’ eens!

Tweede Kamer wil duidelijkheid over forse tarieven Kiwa | TaxiPro
Kiwa, Register, hoofdkantoor

Tweede Kamer wil duidelijkheid over forse tarieven Kiwa

Ook de Tweede Kamer maakt zich nu druk over de forse tarieven van Kiwa. Daarom moet de regering ervoor zorgen dat Kiwa-kaarten voortaan zo veel mogelijk op kostprijsniveau worden verkocht. En zo snel mogelijk het parlement hierover informeren. Daartoe is een motie aangenomen door de Tweede Kamer. Ook taxichauffeurs betalen forse bedragen voor de uitgifte van vergunningen (1488 euro) en chauffeurskaarten (131 euro, bijna 3x de prijs van een paspoort).

De Kamerleden Bisschop, Dik-Faber, De Rouwe en Madlener hebben geconstateerd dat bijvoorbeeld de prijzen voor de verplichte tachograafkaarten voor de transportsector beduidend hoger liggen dan de kostprijs. En zien dat deze kaart in andere Europese landen flink goedkoper is.

Monopolie Kiwa

“Het is redelijk om bij een dergelijke verplichte kaart alleen de kostprijs te berekenen, mede omdat het monopolie van Kiwa als de uitgevende instantie goedkopere alternatieven uitsluit”, vinden zij.

In de motie wordt alleen de verplichte tachograafkaarten voor de transportsector genoemd. Maar als blijkt dat ook deze tegen woekerwinsten worden verkocht, zullen ook de andere tarieven zeer waarschijnlijk onder de loep worden genomen.

De motie luidt als volgt:

MOTIE VAN HET LID BISSCHOP C.S. 

De Kamer, 

gehoord de beraadslaging, 

constaterende dat transporteurs beduidend meer dan de kostprijs moeten betalen voor de verplichte tachograafkaarten; 

overwegende dat het bij een dergelijke verplichte kaart redelijk is om de kostprijs te berekenen, mede omdat het monopolie van Kiwa als de uitgevende instantie goedkopere alternatieven uitsluit; 

voorts overwegende dat in andere Europese landen de prijs van deze kaarten substantieel lager ligt; 

verzoekt de regering, te bevorderen dat de tachograafkaarten zo veel mogelijk op kostprijsniveau worden verkocht en de Kamer hierover nader te informeren, 

en gaat over tot de orde van de dag. 

Bisschop Dik-Faber De Rouwe Madlener 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Tweede Kamer wil duidelijkheid over forse tarieven Kiwa”

R|06.11.14|12:51

wishful thinking

Lucas Alberts|06.11.14|13:54

Doe dat dan met terug werkende kracht, ik heb verdomme net een kapitaal uitgegeven aan die hele zooi.
En dat van een WW uitkering!
Ze moeten die KIWA beter controleren, het is net de mafia!

Monique Latch|06.11.14|16:24

Geldklopperij noem ik dat! Ik kon alleen mijn pincode niet vinden en moest het volle pond betalen voor een nieuwe pas!!

Ton van Dalfsen|06.11.14|17:41

Ach ja, Kiwa , wie is daar ook alweer grootaandeelhouder van ? Ja de man van….

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:25

Op 15 jan 2014 eiste de hoofdredacteur v/h Nieuwsblad Transport mede namens KNV ( 200 duizend aangesloten chauffeurs ) inzage in het contract, met een Beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur, dit werd niet door de rechter gehonoreerd. KIWA en het ministerie ( Schultz van Haegen ) lieten eensgezind weten dat zij niet van plan zijn deze contracten te openbaren.

Deze boven genoemde bewindslieden zijn weer de gebruikelijke – AMBTELIJKE MOSTERD NA DE MAALTIJD.

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:33

Het is voor mij niet te bevatten dat een Minister ( Schultz van Haegen )een – één twéétje met een bedrijf van haar echtgenoot kan maken waardoor er 3 miljoen in het achterzakje verdwijnt !!

DEZE POLITIEKE CORRUPTE BEERPUT MOET GEOPEND WORDEN, DE DREK BEGINT AL AARDIG TE GISTEN, uiteindelijke zal de prut de ambitie van deze minister verstikken !!

Tjerk Vinckx|06.11.14|20:42

Mevr. Jenny Thunnissen, Inspecteur-Generaal Inspectie Leefomgeving en Transport schrijft op bladzijde 5 van het Meerjarenplan 2013 – 2017 het volgende:

De inspectie heeft daarbij de plicht om onafhankelijk en deskundig te oordelen, belangenverstrengeling te mijden, voorbeeldgedrag te tonen en zich publiekelijk te verantwoorden.

Dit geldt zeker niet voor de hoogste baas, Minister Schultz van Haegen.

WAT EEN BLAMAGE VOOR EEN DEMOCRATIE !!!!!!

Hudson Taxi|06.11.14|21:29

De taxibranche slikt intussen alles. Daar kunnen we niet omheen. Erger nog, wij betalen het hele gelag.
Dat is wel dom ja.

Ellen Meulenveld|09.11.14|12:29

TE laat, we zijn al falliet

Rob Rörik|13.11.14|11:27

KIWA wat een boevenbende niks als geldklopperij,meteen afschaffen corrupte bende.

Paul Dijkhuizen|14.11.14|14:18

Taxivergunning aangevraagd voor een VOF, afgewezen door KIWA op verkeerde gronden, medewerker van KIWA raadde me aan om een advocaat in de arm te nemen, bezwaar bij ILT, die daar als beoordelaar, voorzitter én vertegenwoordiger van KIWA zat (heel vreemd), ILT zich in allerlei bochten gewrongen om KIWA toch maar gelijk te geven, inmiddels vele maanden verder, chauffeurs niet kunnen rijden, BCT subsidie misgelopen, maar we vechten door, we gaan in beroep!
ILT, google ‘leidinggeven definitie’ eens!