Bertho Eckhardt, KNV Taxi, voorzitter

Taxibranche positief over evaluatie, wel gemengde gevoelens over afschaffen vakbekwaamheid taxi-ondernemer

De taxibranche reageert positief op de maatregelen die staatssecretaris Mansveld heeft aangekondigd. De versoepelde regels op het gebied van taxameter, printbon, tariefkaart en fysiek vergunningbewijs kunnen op brede steun rekenen. Maar de taxibranche kijkt wel met gemengde gevoelens naar het afschaffen van de vakbekwaamheid taxi-ondernemer.

“Wij zijn daar niet echt enthousiast over. Het vergroot de kans op gelukszoekers en ééndagsvliegen in de taxibranche die zeer risicovol zijn voor ons imago”, reageert KNV Taxi-voorzitter Bertho Eckhardt.

Vakbekwaamheid

“Ook binnen onze vereniging zijn de meningen verdeeld over dit onderwerp. Al hebben we wel begrip voor het standpunt van IenM. De toegevoegde waarde van de vakbekwaamheid is discutabel. En afschaffing zorgt ervoor dat alle schimmige constructies met VOF en procuratiehouders verdwijnen”, zegt Eckhardt.

In de praktijk zorgde de vakbekwaamheid ervoor dat nieuwe toetreders in de taximarkt een extra drempel over moesten. Duco Douwstra van de Stichting Taxibelangen Nederland vreest voor een hoop nieuwe zzp-taxichauffeurs in de markt. “De ondernemers vakbekwaamheid afschaffen is gelijk aan de deregulering van 2001, maar dan in het kwadraat”, licht hij toe. “Bovendien is het oneerlijk tegenover alle huidige taxi-ondernemers die wel geïnvesteerd hebben in hun diploma.”

Dat de verplichte printbon gaat verdwijnen en wordt vervangen door de ‘vraag of de klant een bon wil’, is wel een goede ontwikkeling vinden alle partijen. “Dat is sowieso altijd een onzinnige verplichting geweest”, zegt Douwstra. “En op zo’n verplichte tariefkaart in de taxi heeft nog nooit een klant gekeken.”

TTO-wetgeving

Uit de evaluatie bleek verder dat Mansveld niet echt warm loopt voor de TTO-wetgeving, zoals die in sommige steden is ingevoerd. Vooral KNV is daar altijd sterk voorstander van geweest. “Maar er komt waarschijnlijk geen nieuwe wetgeving op dat gebied, dus verandert er uiteindelijk niet zoveel”, merkt KNV Taxi-secretaris Hubert Andela op. “Het was altijd al de keuze van een gemeente welk beleid ze willen voeren over de opstapmarkt. Dat blijft zo.”

Maar over het algemeen is hij positief over de brief van Mansveld. “Het is goed voor de taxibranche, want de meeste regels werkten kostenverhogend en waren overbodige dingen geworden. Ooit waren die dingen nodig, maar dat is nu achterhaald”, zegt hij.

Wel mist Andela opmerkingen van de staatssecretaris in de evaluatie over de verplichte jaarlijkse taximeterkeuring. Ook op de tariefstelling van Kiwa is niet ingegaan in de brief naar de Kamer. “Dat is toch wel jammer. Want die taximeterkeuring is onzin. En als de staatssecretaris écht de kosten voor taxi-ondernemers wil verlagen, dan is de meeste winst te behalen bij het prijsbeleid van Kiwa”, vindt Andela. “Want 1500 euro om een papieren vergunning af te geven is natuurlijk belachelijk.”

Bart Pals

Lees ook: Evaluatie Taxiwet: ondernemersvergunning taxi verdwijnt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

42 reacties op “Taxibranche positief over evaluatie, wel gemengde gevoelens over afschaffen vakbekwaamheid taxi-ondernemer”

Johan Zevenbergen|06.05.15|15:51

Het negatieve aspect in deze voorstellen is 10 x groter als het positieve of het voordeel.
De monopolisten lanceren een landelijke app, waarbij het risico, de inkomsten en de subsidie in diverse BV,s kunnen worden weg gezet met gekke Henkie aan het roer.
En ondernemers geen ander keus hebben dan zich aan te sluiten, en provisie te betalen.

Marion van Dijk|06.05.15|15:52

En hiep hiep hoera 1 gunstig bericht “niet enthousiast over afschaffen ondernemersdiploma” Of is dat een zoethoudertje want het is geen “tegen” het afschaffen. Wel printertje geen printertje, wel klokkeuring geen klokkeuring hoe lang blijft die sollen met de branche doorgaan? Wanneer gaat de KNV eens ballen tonen en is informeren wat er echt speelt. Is het lezen van taxipro zo moeilijk? waarom bestaat dit forum eigenlijk.

Taxi Quaaden|06.05.15|16:22

Kan aan mij liggen, maar ik mis het positieve toch. Denk dat KNV de enige is die positieve zaken ziet. Ik zie alleen maar negatieve dingen. De versoepeling zie ik liever in de rust- en rijtijden ipv het afschaffen van de bon-verplichting. Heeft het KNV het hele document wel gelezen en met de achterban gechecked wat zij ervan vinden….

Harry Dupa|06.05.15|16:23

Nou, sorry hoor. Maar als het KNV deze pagina -en vooral de reacties die gegeven worden- als leidraad moet gaan nemen, dan zijn we echt nog een stuk verder van huis.

Johan Zevenbergen|06.05.15|16:48

Welk huis?
Dat is straks alleen nog weggelegd voor de monopolisten en zakkenv.lers.

Chand Malik|06.05.15|17:19

Ze is stap voor stap de weg vrij aan het maken voor uberpop dat is wel duidelijk.
Ze wilt alle diplomas vergunningen en bct weg doen, volkomen corrupt.

De taxi branche heeft al een slechte naam en er zijn te veel taxis, zonder die examens wordt het een nog groter rotzooi.
En €1500 voor een papiertje van €2,- is ook belachelijk
Ze doet de branche hiermee niks goeds aan alleen uberpop.
Aftreden mansveld!

Johan Zevenbergen|06.05.15|17:42

Samengevat,
Een motie van wantrouwen Mansveld, doe u voordeel er mee.

TheMikex5|06.05.15|19:53

Van heel de vakbewaamheid is er maar 1 module van de 5 waar je iets aan hebt, de rest maak van je geen betere Taxichauffeur , weg ermee voegt niks toe , chauffeurspas blijft gewoon zoals het is en, VOG hoeft ook niet want na een misdrijf wordt de pas gewoon ingetrokken.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:08

Hoe hoger de drempel, des te minder gelukzoekers en eendagsvliegen.
En vrijwilligers voor plof BV,s en listige vof,s.

Taxi Janti|06.05.15|20:08

Terug naar af. Het is toch geen koehandel! In plaats van dat je de regels aanscherpt om geen “woekerchauffeurs/woekerbedrijven”(zogenaamde VOF) als paddestoelen uit de lucht komen tegen te gaan, ga je juist de maatregelen versoepelen om je eigen kas (1500,- euro per keer/straks ubberpop)te spekken en dit tenkostten van de taxi branche. Kwaliteit cq Scherpe prijs/bescherming consument bereik je meer door scholing, controles, juiste interventies cq accredatie, informatie te verschaffen.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:34

Zie de eerste reactie al van de Connexion, die ziet z,n bedje al gespreid.
Eerst jaren alle subsidies opgeslokt, want o ze hadden het zo slecht.
Al de chauffeurs gedesillusioneerd, de halve taxi branche gesloopt met wurg contracten en onmogelijke lage aanbestedingen.
En nu in een keer doorstomen naar marktleider.
En straks mogen wij dikke provisie betalen, en een concurrentie beding tekenen.
Waar doet mij dit aan denken?

Paul Dijkhuizen|06.05.15|20:45

Ik begrijp niet zo goed welke taxibranche ze hier bedoelen die positief reageert op de maatregelen van de staatssecretaris, ik zie toch veel meer de negatieve reacties. Zo’n tariefkaart en vergunningsbewijs in de auto, maakt mij niet zoveel uit, ook een bonnetje printen, kost niet zo heel veel, VOF’s kunnen verdwijnen maar wat krijgen we er voor terug? Niks over de geldverslindende tarieven voor TTO lidmaatschap, verzekeringen, SFT, KIWA, BCT, aanbestedingen, concurrentie van vrijwilligers etc.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:58

vof,s opheffen is wat kort door de bocht, daar je dan als echtpaar of familie geen bedrijfje meer kan hebben behoudens een ploft BV
Je kunt uiteraard wel eisen aan de te verstrekken vergunning verbinden, waardoor je misbruik uit sluit.

leo Pcm|06.05.15|21:41

En ze willen ook de blauwe kentekens afschaffen!!!
Allemaal maatregelen om het bedje voor Ubber pop klaar te maken, erg doorzichtig hoor.
Het resultaat zal zijn dat veel taxibedrijven met personeel failliet zullen gaan, en in plaats daarvan een ongebreidelde groei van PACHTERS!!
Vof mag blijven, maar dan alleen voor familieleden of maximaliseren tot 2 deelnemers. Als ze dat zouden doen dan wordt het weer een stuk beter.
De maatregelen die ze nu willen treffen geef ik helemaal cent tabak voor!!

leo Pcm|06.05.15|21:45

de bezoeker: Chand Malik.
Ik ben het bijna helemaal met jou eens, alleen de vergunning nog duurder maken zou ook helpen, of te wel de drempel hoger maken voor mensen die er over nadenken om een taxibedrijf te beginnen.

leo Pcm|06.05.15|21:47

Johan Zevenbergen.
Ik ben het helemaal met jou eens!
Pachters weg erméé!!!

leo Pcm|06.05.15|22:15

Vergunning moet nog strenger worden en veel duurder en Vof afschaffen!! dat zijn maatregelen waar we iets aan hebben.
De bct werkt goed , ik hoef niks meer op te schrijven, en nou weer afschaffen om Uber pop tegemoet te komen!!!klootzakken zijn het!!

Dominic Emmerik|07.05.15|00:10

Ik ben deze maand pas begonnen voor mezelf te rijden,net alle kosten achter de rug. Wat een drama dit!!!

EFO EFO|07.05.15|04:00

MEVROUW MANSVELD JE VERPEST DE HELE TAXIBRANCHE JULLIE SPELEN MET MENSEN DIE HUN BROOD VERDIENEN MET TAXIWERK,PAS HEEL KORT GELEDEN RECENTELIJK HABBEN JULLIE ZOVEEL REGELTJES GEBRACHT BCT TTO ONDERNEMERSPAS ECT TAXIMETERKEURING TARIEFKAARTEN ECT.. EN NU WILT U DAT REGELTJES ALLEMAAL WEGZETTEN EN AANPASSEN OMDAT UBER HET WILT WAARSCHIJNLIJJK HEBT U EEN HEEL SPECIAAL BAND MET UBER, ER ZIJN AL VEELSTEVEEL TAXI’S STRATEN ZIJN VOL MET TAXIS VAKBEKWAAMHEID MOET BLIJVEN.

EFO EFO|07.05.15|04:18

DE VOFJES KUNNEN OOK OP VERSCHILLENDE MANIEREN GECONTROLEERD EN AANGEPAKT WORDEN ER KUNNEN REGELS GEBRACHT WORDEN VOOR VOFJES OM BEPAALDE ONGEWENSTE ZAKEN TE KUNNEN STOPPEN VAKBEKWAAMHEID MOET BLIJVEN,ER ZIJN AL TEVEEL TAXI’S VOORAL IN AMSTERDAM, AMSTERDAM IS OVERVOL AAN TAXI’S EN TAXICHAUFFEURS ER MOET EEN WET GEMAAKT WORDEN ZOALS EEN WACHTLIJST AAN TAXICHAUFFEURSPASSEN OF VERGUNNINGEN OM DE EXCESS IN DE TAXIBRANCHE AAN TAXI’S TE STOPPEN EN IN BALANS TE HOUDEN.

Jan Pastoor|07.05.15|10:24

Waneer grijpen wij als zelfstandige ondernemers eens in!! met dat klootjes volk in den haag!!…en een ieder die lid is van het KNV,,ik zouw vandaag het lidmaatschap nog opzeggen!!!!

M. Martins.|07.05.15|11:43

KNV en al die andere belangenvertegenwoordigers heb je niets aan. Zitten er voor eigen parochie.

Patricia van Bladel|07.05.15|12:06

Kan iemand mij vertellen of deze nieuwe regelgeving ook consequenties heeft voor de kwaliteitseisen aan het Rolstoeltaxivervoer?

Johan Zevenbergen|07.05.15|12:08

Straks alleen nog app slaven.

Paul Dijkhuizen|07.05.15|14:07

Ik denk dat alle taxichauffeurs straks als zzp-er aan het werk moeten, zich verplicht bij een app-dienst moeten aansluiten en dan van daaruit op alles gecontroleerd gaan worden, omzet, gereden snelheid, door wie ze besteld zijn, van waar naar waar, arbeidstijd etc.

Johan Zevenbergen|07.05.15|14:21

Precies Paul,
Kunnen de uitkering ook meteen afgeschaft worden want iedereen is als zzp-er in dienst van de wereld app. Beheerders.
Die dan lekker kunnen fuseren, en bonussen kunnen uit betalen.
Hoezo kloof tussen arm en rijk.

Johan Zevenbergen|07.05.15|14:24

Dus gewoon weg met de verzorgingsstaat en hup weer ieder voor zich.
Of zal het niet zover komen, Mansveld?

Dick Bakker|07.05.15|14:36

Paul Dijkhuizen
Een Uberstrijdster heeft de moed opgegeven heel jammer die had het enige juiste antwoord op deze soap MASSAAL PROTEST maar daar helpt ze volgens jou Uber mee. Onzin verhaal de meeste willen protest. Maar ze stelde de vraag waar het artikel uit de Volkskrant is. Neem toch aan de je zo trots als een pauw bent dat je ons heb kunnen vertegenwoordigen. Ben benieuwd.

Paul Dijkhuizen|07.05.15|16:33

@Dick, er is mij door de journalist van de volkskrant naar MIJN mening gevraagd, niet naar die van de STN, ik reageer hier ook als privé persoon, die dingen moet je niet door elkaar halen. De STN wordt bestuurd door vrijwilligers, die niet dagelijks of beroepsmatig hiermee bezig zijn, vandaar dat de reactie van de STN misschien wat langer duurt… Naar MIJN mening is een staking niet de juiste weg, maar als jij of wie dan ook het anders wil, ik zal je niet tegenhouden, maar helpen waar ik kan.

Johan Zevenbergen|07.05.15|16:35

Zie ook niet dat het achterdeurtjes gezwets wat heeft op geleverd,
Oja toch wel voor Connexion en Uber,
Maar niet voor de vervoersondernemers.

Johan Zevenbergen|07.05.15|16:38

Aldus laat je horen ondernemers,
op dit moment is 62,5 % tegen de verandering.

Fatih Albostanli|07.05.15|21:56

Misschien is dit wel de oplossing om samen te kunnen werken tegen uber en SMARTcab

Marion van Dijk|08.05.15|13:21

vooralsnog 65 procent tegen en 35 voor beetje voorbarig KNV

Rodney Barten|08.05.15|13:23

Paul:Ik mag toch hopen dat de bestuurders van STN toch allemaal dezelfde mening hebben en er eenzijdig word gedacht, of word er alleen maar geluisterd naar de voorzitter? Ik zie weinig beweging bij de club behalve af en toe een mailtje dat iemand zich voorstelt of oud nieuws. Waarom word er geen mail gestuurd met vragen wat de leden willen, waarom word er geen algemene vergadering georganiseerd en waarom is een staking geen goed idee? Je moet beginnen met schreeuwen voordat het schip gezonken is

Dennis Hoorn|09.05.15|05:15

Helemaal geweldig deze nieuwe regels
Eindelijk houd het op met het zakken vullen van al die zogenaamde procuratiehouders.
Onnodige printbronnetjes uitprinten.
Vergunningsbewijs in het dashboardkastje 5 jaar bewaren en dan een nieuwe moeten kopen waar niemand naar kijkt.
bct verplichting wat alleen maar ellende is en onduidelijk .
Geen taxameter meer aan bij vaste prijs afspraak bijvoorbeeld Schipholservice
Privacy weer een beetje terug in de taxi

Johan Zevenbergen|09.05.15|10:49

@Dennis,
Het verdwijnen van de procuratiehouders zal versterkende negatieve gevolgen hebben .
Zo zullen de grote vof,s uit eenvallen en er tal van zzp,er bijkomen, en allerlei parttimers.
Die geen andere keus hebben zich aan te sluiten bij een app beheerder.
Verder zullen alle BV geen vakbekwaam persoon meer nodig hebben, houd in dat elke gek aan het roer gezet kan worden.
En er dus oneindige piramides aan (plof)BV tjes kunnen ontstaan.
Laat mij raden wie straks het monopolie heeft.

Johan Zevenbergen|09.05.15|11:08

Ook de meter verdwijn niet, maar mag bijv in combi met de app gebruik worden.
Het vergunningsbewijs niet bij je hoeven hebben betekend niet dat de vergunning is afgeschaft.
De bct is weer een ander verhaal, daar zal mansveld wel geen gezichtsverlies op willen lijden.
Boven die heeft de belastingdienst mede gefinancierd,

Johan Zevenbergen|09.05.15|11:27

En gelet op de nieuwe extra zzp ers belasting, zal deze groep uiteindelijk ook verdwijnen.
En de wetgeving voor flexwerkers
is dus iedereen gewoon weer in dienst van een plof BV.
En is het cirkeltje weer rond.
THE end

Turk Yenisey|04.06.15|04:36

als de ondernemersdiploma afgeschaft wordt ga ik lekker met de uitkering beter uitkering krijgen want door teveel taxi’s hou je nu al bijna niks meer over en als de ondernemersdiploma wordt afgeschaft dant wordt het taxibranche bestormd door teveel nieuwe en onbekwame chauffeurs.Ondernemersdiploma moet blijven en bij een vof ook een ondernemersdiploma eisen dan gaat illegaal pachten stoppen.

Floris Van Dinter|13.06.15|19:15

Het ondernemersdiploma mag zo afgeschaft worden!! timmermannen, schilders etc kunnen ook allemaal zo een bedrijf opstarten! Het zijn de taxiondernemers zelf die erop tegen zijn omdat ze aan hun brood denken maar uiteindelijk is het 1 grote vijver en de vissen bepalen zelf wel waar ze eten! Door het eventueel kopen van een diploma leg je de drempel ook al hoog!! ik kan niet niet leren maar wel werken!! Ik kan het financiële gedeelte zo door een boekhouder laten doen en zelf lekker rijden

Floris Van Dinter|13.06.15|19:16

Afschaffen dat ondernemersdiploma !!!

Floris Van Dinter|13.06.15|19:21

Als ik zo goed kon leren was ik geen taxichauffeur geweest!! En nu houden ze je nog tegen door die 5 modules te halen!!

Taxibranche positief over evaluatie, wel gemengde gevoelens over afschaffen vakbekwaamheid taxi-ondernemer | TaxiPro
Bertho Eckhardt, KNV Taxi, voorzitter

Taxibranche positief over evaluatie, wel gemengde gevoelens over afschaffen vakbekwaamheid taxi-ondernemer

De taxibranche reageert positief op de maatregelen die staatssecretaris Mansveld heeft aangekondigd. De versoepelde regels op het gebied van taxameter, printbon, tariefkaart en fysiek vergunningbewijs kunnen op brede steun rekenen. Maar de taxibranche kijkt wel met gemengde gevoelens naar het afschaffen van de vakbekwaamheid taxi-ondernemer.

“Wij zijn daar niet echt enthousiast over. Het vergroot de kans op gelukszoekers en ééndagsvliegen in de taxibranche die zeer risicovol zijn voor ons imago”, reageert KNV Taxi-voorzitter Bertho Eckhardt.

Vakbekwaamheid

“Ook binnen onze vereniging zijn de meningen verdeeld over dit onderwerp. Al hebben we wel begrip voor het standpunt van IenM. De toegevoegde waarde van de vakbekwaamheid is discutabel. En afschaffing zorgt ervoor dat alle schimmige constructies met VOF en procuratiehouders verdwijnen”, zegt Eckhardt.

In de praktijk zorgde de vakbekwaamheid ervoor dat nieuwe toetreders in de taximarkt een extra drempel over moesten. Duco Douwstra van de Stichting Taxibelangen Nederland vreest voor een hoop nieuwe zzp-taxichauffeurs in de markt. “De ondernemers vakbekwaamheid afschaffen is gelijk aan de deregulering van 2001, maar dan in het kwadraat”, licht hij toe. “Bovendien is het oneerlijk tegenover alle huidige taxi-ondernemers die wel geïnvesteerd hebben in hun diploma.”

Dat de verplichte printbon gaat verdwijnen en wordt vervangen door de ‘vraag of de klant een bon wil’, is wel een goede ontwikkeling vinden alle partijen. “Dat is sowieso altijd een onzinnige verplichting geweest”, zegt Douwstra. “En op zo’n verplichte tariefkaart in de taxi heeft nog nooit een klant gekeken.”

TTO-wetgeving

Uit de evaluatie bleek verder dat Mansveld niet echt warm loopt voor de TTO-wetgeving, zoals die in sommige steden is ingevoerd. Vooral KNV is daar altijd sterk voorstander van geweest. “Maar er komt waarschijnlijk geen nieuwe wetgeving op dat gebied, dus verandert er uiteindelijk niet zoveel”, merkt KNV Taxi-secretaris Hubert Andela op. “Het was altijd al de keuze van een gemeente welk beleid ze willen voeren over de opstapmarkt. Dat blijft zo.”

Maar over het algemeen is hij positief over de brief van Mansveld. “Het is goed voor de taxibranche, want de meeste regels werkten kostenverhogend en waren overbodige dingen geworden. Ooit waren die dingen nodig, maar dat is nu achterhaald”, zegt hij.

Wel mist Andela opmerkingen van de staatssecretaris in de evaluatie over de verplichte jaarlijkse taximeterkeuring. Ook op de tariefstelling van Kiwa is niet ingegaan in de brief naar de Kamer. “Dat is toch wel jammer. Want die taximeterkeuring is onzin. En als de staatssecretaris écht de kosten voor taxi-ondernemers wil verlagen, dan is de meeste winst te behalen bij het prijsbeleid van Kiwa”, vindt Andela. “Want 1500 euro om een papieren vergunning af te geven is natuurlijk belachelijk.”

Bart Pals

Lees ook: Evaluatie Taxiwet: ondernemersvergunning taxi verdwijnt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

42 reacties op “Taxibranche positief over evaluatie, wel gemengde gevoelens over afschaffen vakbekwaamheid taxi-ondernemer”

Johan Zevenbergen|06.05.15|15:51

Het negatieve aspect in deze voorstellen is 10 x groter als het positieve of het voordeel.
De monopolisten lanceren een landelijke app, waarbij het risico, de inkomsten en de subsidie in diverse BV,s kunnen worden weg gezet met gekke Henkie aan het roer.
En ondernemers geen ander keus hebben dan zich aan te sluiten, en provisie te betalen.

Marion van Dijk|06.05.15|15:52

En hiep hiep hoera 1 gunstig bericht “niet enthousiast over afschaffen ondernemersdiploma” Of is dat een zoethoudertje want het is geen “tegen” het afschaffen. Wel printertje geen printertje, wel klokkeuring geen klokkeuring hoe lang blijft die sollen met de branche doorgaan? Wanneer gaat de KNV eens ballen tonen en is informeren wat er echt speelt. Is het lezen van taxipro zo moeilijk? waarom bestaat dit forum eigenlijk.

Taxi Quaaden|06.05.15|16:22

Kan aan mij liggen, maar ik mis het positieve toch. Denk dat KNV de enige is die positieve zaken ziet. Ik zie alleen maar negatieve dingen. De versoepeling zie ik liever in de rust- en rijtijden ipv het afschaffen van de bon-verplichting. Heeft het KNV het hele document wel gelezen en met de achterban gechecked wat zij ervan vinden….

Harry Dupa|06.05.15|16:23

Nou, sorry hoor. Maar als het KNV deze pagina -en vooral de reacties die gegeven worden- als leidraad moet gaan nemen, dan zijn we echt nog een stuk verder van huis.

Johan Zevenbergen|06.05.15|16:48

Welk huis?
Dat is straks alleen nog weggelegd voor de monopolisten en zakkenv.lers.

Chand Malik|06.05.15|17:19

Ze is stap voor stap de weg vrij aan het maken voor uberpop dat is wel duidelijk.
Ze wilt alle diplomas vergunningen en bct weg doen, volkomen corrupt.

De taxi branche heeft al een slechte naam en er zijn te veel taxis, zonder die examens wordt het een nog groter rotzooi.
En €1500 voor een papiertje van €2,- is ook belachelijk
Ze doet de branche hiermee niks goeds aan alleen uberpop.
Aftreden mansveld!

Johan Zevenbergen|06.05.15|17:42

Samengevat,
Een motie van wantrouwen Mansveld, doe u voordeel er mee.

TheMikex5|06.05.15|19:53

Van heel de vakbewaamheid is er maar 1 module van de 5 waar je iets aan hebt, de rest maak van je geen betere Taxichauffeur , weg ermee voegt niks toe , chauffeurspas blijft gewoon zoals het is en, VOG hoeft ook niet want na een misdrijf wordt de pas gewoon ingetrokken.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:08

Hoe hoger de drempel, des te minder gelukzoekers en eendagsvliegen.
En vrijwilligers voor plof BV,s en listige vof,s.

Taxi Janti|06.05.15|20:08

Terug naar af. Het is toch geen koehandel! In plaats van dat je de regels aanscherpt om geen “woekerchauffeurs/woekerbedrijven”(zogenaamde VOF) als paddestoelen uit de lucht komen tegen te gaan, ga je juist de maatregelen versoepelen om je eigen kas (1500,- euro per keer/straks ubberpop)te spekken en dit tenkostten van de taxi branche. Kwaliteit cq Scherpe prijs/bescherming consument bereik je meer door scholing, controles, juiste interventies cq accredatie, informatie te verschaffen.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:34

Zie de eerste reactie al van de Connexion, die ziet z,n bedje al gespreid.
Eerst jaren alle subsidies opgeslokt, want o ze hadden het zo slecht.
Al de chauffeurs gedesillusioneerd, de halve taxi branche gesloopt met wurg contracten en onmogelijke lage aanbestedingen.
En nu in een keer doorstomen naar marktleider.
En straks mogen wij dikke provisie betalen, en een concurrentie beding tekenen.
Waar doet mij dit aan denken?

Paul Dijkhuizen|06.05.15|20:45

Ik begrijp niet zo goed welke taxibranche ze hier bedoelen die positief reageert op de maatregelen van de staatssecretaris, ik zie toch veel meer de negatieve reacties. Zo’n tariefkaart en vergunningsbewijs in de auto, maakt mij niet zoveel uit, ook een bonnetje printen, kost niet zo heel veel, VOF’s kunnen verdwijnen maar wat krijgen we er voor terug? Niks over de geldverslindende tarieven voor TTO lidmaatschap, verzekeringen, SFT, KIWA, BCT, aanbestedingen, concurrentie van vrijwilligers etc.

Johan Zevenbergen|06.05.15|20:58

vof,s opheffen is wat kort door de bocht, daar je dan als echtpaar of familie geen bedrijfje meer kan hebben behoudens een ploft BV
Je kunt uiteraard wel eisen aan de te verstrekken vergunning verbinden, waardoor je misbruik uit sluit.

leo Pcm|06.05.15|21:41

En ze willen ook de blauwe kentekens afschaffen!!!
Allemaal maatregelen om het bedje voor Ubber pop klaar te maken, erg doorzichtig hoor.
Het resultaat zal zijn dat veel taxibedrijven met personeel failliet zullen gaan, en in plaats daarvan een ongebreidelde groei van PACHTERS!!
Vof mag blijven, maar dan alleen voor familieleden of maximaliseren tot 2 deelnemers. Als ze dat zouden doen dan wordt het weer een stuk beter.
De maatregelen die ze nu willen treffen geef ik helemaal cent tabak voor!!

leo Pcm|06.05.15|21:45

de bezoeker: Chand Malik.
Ik ben het bijna helemaal met jou eens, alleen de vergunning nog duurder maken zou ook helpen, of te wel de drempel hoger maken voor mensen die er over nadenken om een taxibedrijf te beginnen.

leo Pcm|06.05.15|21:47

Johan Zevenbergen.
Ik ben het helemaal met jou eens!
Pachters weg erméé!!!

leo Pcm|06.05.15|22:15

Vergunning moet nog strenger worden en veel duurder en Vof afschaffen!! dat zijn maatregelen waar we iets aan hebben.
De bct werkt goed , ik hoef niks meer op te schrijven, en nou weer afschaffen om Uber pop tegemoet te komen!!!klootzakken zijn het!!

Dominic Emmerik|07.05.15|00:10

Ik ben deze maand pas begonnen voor mezelf te rijden,net alle kosten achter de rug. Wat een drama dit!!!

EFO EFO|07.05.15|04:00

MEVROUW MANSVELD JE VERPEST DE HELE TAXIBRANCHE JULLIE SPELEN MET MENSEN DIE HUN BROOD VERDIENEN MET TAXIWERK,PAS HEEL KORT GELEDEN RECENTELIJK HABBEN JULLIE ZOVEEL REGELTJES GEBRACHT BCT TTO ONDERNEMERSPAS ECT TAXIMETERKEURING TARIEFKAARTEN ECT.. EN NU WILT U DAT REGELTJES ALLEMAAL WEGZETTEN EN AANPASSEN OMDAT UBER HET WILT WAARSCHIJNLIJJK HEBT U EEN HEEL SPECIAAL BAND MET UBER, ER ZIJN AL VEELSTEVEEL TAXI’S STRATEN ZIJN VOL MET TAXIS VAKBEKWAAMHEID MOET BLIJVEN.

EFO EFO|07.05.15|04:18

DE VOFJES KUNNEN OOK OP VERSCHILLENDE MANIEREN GECONTROLEERD EN AANGEPAKT WORDEN ER KUNNEN REGELS GEBRACHT WORDEN VOOR VOFJES OM BEPAALDE ONGEWENSTE ZAKEN TE KUNNEN STOPPEN VAKBEKWAAMHEID MOET BLIJVEN,ER ZIJN AL TEVEEL TAXI’S VOORAL IN AMSTERDAM, AMSTERDAM IS OVERVOL AAN TAXI’S EN TAXICHAUFFEURS ER MOET EEN WET GEMAAKT WORDEN ZOALS EEN WACHTLIJST AAN TAXICHAUFFEURSPASSEN OF VERGUNNINGEN OM DE EXCESS IN DE TAXIBRANCHE AAN TAXI’S TE STOPPEN EN IN BALANS TE HOUDEN.

Jan Pastoor|07.05.15|10:24

Waneer grijpen wij als zelfstandige ondernemers eens in!! met dat klootjes volk in den haag!!…en een ieder die lid is van het KNV,,ik zouw vandaag het lidmaatschap nog opzeggen!!!!

M. Martins.|07.05.15|11:43

KNV en al die andere belangenvertegenwoordigers heb je niets aan. Zitten er voor eigen parochie.

Patricia van Bladel|07.05.15|12:06

Kan iemand mij vertellen of deze nieuwe regelgeving ook consequenties heeft voor de kwaliteitseisen aan het Rolstoeltaxivervoer?

Johan Zevenbergen|07.05.15|12:08

Straks alleen nog app slaven.

Paul Dijkhuizen|07.05.15|14:07

Ik denk dat alle taxichauffeurs straks als zzp-er aan het werk moeten, zich verplicht bij een app-dienst moeten aansluiten en dan van daaruit op alles gecontroleerd gaan worden, omzet, gereden snelheid, door wie ze besteld zijn, van waar naar waar, arbeidstijd etc.

Johan Zevenbergen|07.05.15|14:21

Precies Paul,
Kunnen de uitkering ook meteen afgeschaft worden want iedereen is als zzp-er in dienst van de wereld app. Beheerders.
Die dan lekker kunnen fuseren, en bonussen kunnen uit betalen.
Hoezo kloof tussen arm en rijk.

Johan Zevenbergen|07.05.15|14:24

Dus gewoon weg met de verzorgingsstaat en hup weer ieder voor zich.
Of zal het niet zover komen, Mansveld?

Dick Bakker|07.05.15|14:36

Paul Dijkhuizen
Een Uberstrijdster heeft de moed opgegeven heel jammer die had het enige juiste antwoord op deze soap MASSAAL PROTEST maar daar helpt ze volgens jou Uber mee. Onzin verhaal de meeste willen protest. Maar ze stelde de vraag waar het artikel uit de Volkskrant is. Neem toch aan de je zo trots als een pauw bent dat je ons heb kunnen vertegenwoordigen. Ben benieuwd.

Paul Dijkhuizen|07.05.15|16:33

@Dick, er is mij door de journalist van de volkskrant naar MIJN mening gevraagd, niet naar die van de STN, ik reageer hier ook als privé persoon, die dingen moet je niet door elkaar halen. De STN wordt bestuurd door vrijwilligers, die niet dagelijks of beroepsmatig hiermee bezig zijn, vandaar dat de reactie van de STN misschien wat langer duurt… Naar MIJN mening is een staking niet de juiste weg, maar als jij of wie dan ook het anders wil, ik zal je niet tegenhouden, maar helpen waar ik kan.

Johan Zevenbergen|07.05.15|16:35

Zie ook niet dat het achterdeurtjes gezwets wat heeft op geleverd,
Oja toch wel voor Connexion en Uber,
Maar niet voor de vervoersondernemers.

Johan Zevenbergen|07.05.15|16:38

Aldus laat je horen ondernemers,
op dit moment is 62,5 % tegen de verandering.

Fatih Albostanli|07.05.15|21:56

Misschien is dit wel de oplossing om samen te kunnen werken tegen uber en SMARTcab

Marion van Dijk|08.05.15|13:21

vooralsnog 65 procent tegen en 35 voor beetje voorbarig KNV

Rodney Barten|08.05.15|13:23

Paul:Ik mag toch hopen dat de bestuurders van STN toch allemaal dezelfde mening hebben en er eenzijdig word gedacht, of word er alleen maar geluisterd naar de voorzitter? Ik zie weinig beweging bij de club behalve af en toe een mailtje dat iemand zich voorstelt of oud nieuws. Waarom word er geen mail gestuurd met vragen wat de leden willen, waarom word er geen algemene vergadering georganiseerd en waarom is een staking geen goed idee? Je moet beginnen met schreeuwen voordat het schip gezonken is

Dennis Hoorn|09.05.15|05:15

Helemaal geweldig deze nieuwe regels
Eindelijk houd het op met het zakken vullen van al die zogenaamde procuratiehouders.
Onnodige printbronnetjes uitprinten.
Vergunningsbewijs in het dashboardkastje 5 jaar bewaren en dan een nieuwe moeten kopen waar niemand naar kijkt.
bct verplichting wat alleen maar ellende is en onduidelijk .
Geen taxameter meer aan bij vaste prijs afspraak bijvoorbeeld Schipholservice
Privacy weer een beetje terug in de taxi

Johan Zevenbergen|09.05.15|10:49

@Dennis,
Het verdwijnen van de procuratiehouders zal versterkende negatieve gevolgen hebben .
Zo zullen de grote vof,s uit eenvallen en er tal van zzp,er bijkomen, en allerlei parttimers.
Die geen andere keus hebben zich aan te sluiten bij een app beheerder.
Verder zullen alle BV geen vakbekwaam persoon meer nodig hebben, houd in dat elke gek aan het roer gezet kan worden.
En er dus oneindige piramides aan (plof)BV tjes kunnen ontstaan.
Laat mij raden wie straks het monopolie heeft.

Johan Zevenbergen|09.05.15|11:08

Ook de meter verdwijn niet, maar mag bijv in combi met de app gebruik worden.
Het vergunningsbewijs niet bij je hoeven hebben betekend niet dat de vergunning is afgeschaft.
De bct is weer een ander verhaal, daar zal mansveld wel geen gezichtsverlies op willen lijden.
Boven die heeft de belastingdienst mede gefinancierd,

Johan Zevenbergen|09.05.15|11:27

En gelet op de nieuwe extra zzp ers belasting, zal deze groep uiteindelijk ook verdwijnen.
En de wetgeving voor flexwerkers
is dus iedereen gewoon weer in dienst van een plof BV.
En is het cirkeltje weer rond.
THE end

Turk Yenisey|04.06.15|04:36

als de ondernemersdiploma afgeschaft wordt ga ik lekker met de uitkering beter uitkering krijgen want door teveel taxi’s hou je nu al bijna niks meer over en als de ondernemersdiploma wordt afgeschaft dant wordt het taxibranche bestormd door teveel nieuwe en onbekwame chauffeurs.Ondernemersdiploma moet blijven en bij een vof ook een ondernemersdiploma eisen dan gaat illegaal pachten stoppen.

Floris Van Dinter|13.06.15|19:15

Het ondernemersdiploma mag zo afgeschaft worden!! timmermannen, schilders etc kunnen ook allemaal zo een bedrijf opstarten! Het zijn de taxiondernemers zelf die erop tegen zijn omdat ze aan hun brood denken maar uiteindelijk is het 1 grote vijver en de vissen bepalen zelf wel waar ze eten! Door het eventueel kopen van een diploma leg je de drempel ook al hoog!! ik kan niet niet leren maar wel werken!! Ik kan het financiële gedeelte zo door een boekhouder laten doen en zelf lekker rijden

Floris Van Dinter|13.06.15|19:16

Afschaffen dat ondernemersdiploma !!!

Floris Van Dinter|13.06.15|19:21

Als ik zo goed kon leren was ik geen taxichauffeur geweest!! En nu houden ze je nog tegen door die 5 modules te halen!!