Salarisadministratie Recura

Nieuwe loonadministratie gekoppeld aan besparing op arbeidskosten

Bron: Recura

Recura breidt zijn activiteiten uit met een pakket voor salarisadministratie. Die dienst wordt gekoppeld aan de bestaande dienstverlening: het terugdringen van de arbeidskosten met behulp van subsidies, kortingen en premies. Op deze manier denkt de onderneming uit Delft nog meer voor zijn bestaande klanten te kunnen betekenen.

Recura is gespecialiseerd in het helpen van bedrijven met het terugdringen van de arbeidskosten. Dan kan het om ziekteverzuim gaan, maar ook om uitzoeken met welke subsidies en regelingen de kosten voor personeel omlaag kunnen worden gebracht. De loonkosten zijn voor elk bedrijf een grote, zo niet de grootste post. Door de steeds veranderende wet- en regelgeving is het voor bedrijven vaak lastig om op de hoogte te blijven van de kortingen en premies waar men voor sommige werknemers recht op heeft.

Daarnaast hebben alle subsidies en kortingsregelingen hun eigen regels, administratieve eisen en aanvraagprocedures. Als die post van de arbeidskosten kan worden verkleind is dat mooi meegenomen. Recura kan voor bedrijven een uitgebreid loonkostenonderzoek doen, op zoek naar gemiste kortingen en subsidies. Die blijken er altijd wel te zijn.

Drie opties

De nieuwe salarisadministratie sluit direct op de bestaande diensten aan, legt Björn Smit uit. “Als bedrijven voor onze salarisadministratie kiezen, kunnen we vanaf dat moment van elke nieuwe medewerker checken of er een subsidie of premie op terug te halen is. Als het om geheel nieuwe klanten gaat, kunnen we dat loononderzoek ook voor het bestaande personeel doen. Het salarispakket zelf verschilt niet noemenswaardig van wat er nu al op de markt is, maar onze meerwaarde zit hem duidelijk in de kennis die wij hebben van sociale wet- en regelgeving.”

Kiest een bedrijf eenmaal voor de salarisadministratie van Recura, dan zijn er drie mogelijkheden voor de invulling. Smit: “Optie één is dat ze onze salarissoftware gebruiken, maar wel alles zelf doen. Optie twee is dat we onderling afspreken wie welke taken voor zijn rekening neemt. De derde optie is dat het bedrijf alles aan ons uit handen geeft en er verder weinig omkijken naar heeft. Ze hoeven dan alleen maar de mutaties aan ons door te geven. Hoe meer je uit handen geeft, hoe duurder het uiteraard wordt, waarbij de omvang van het bedrijf in kwestie ook nog een rol speelt in de uiteindelijke prijsstelling.”

Doorgroeien

In 2016 heeft Recura de nieuwe dienst opgezet en getest; nu wordt alles in de praktijk uitgerold. Bij eigen klanten is het systeem nog niet uitgetest, maar belangstelling is er volgens Smit zeker. “Op dit moment is onze salarisadministratie geschikt voor bedrijven met enkele werknemers tot 250 personeelsleden. Van daaruit kunnen we doorgroeien naar bedrijven met nog grotere personeelsbestanden. Het is voor ons immers ook een nieuwe dienst, dus we zorgen liever eerst dat de basis goed is.”

“Het helpt natuurlijk ook dat we dit eerst bij onze eigen klanten uitrollen. Tot voor kort was die samenwerking er toch vooral één op projectbasis, waarbij je elkaar na het loonkostenonderzoek eigenlijk niet meer zag. Dat is zonde, omdat er meerdere malen in het jaar subsidies bijkomen en weer verdwijnen, waardoor je al snel geld laat liggen. En als we al een flinke besparing voor iemand hebben gerealiseerd, is het contact doorgaans goed. Diezelfde klanten benaderen ons nu om eens te komen praten over de salarisadministratie”, aldus Smit.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Nieuwe loonadministratie gekoppeld aan besparing op arbeidskosten | TaxiPro
Salarisadministratie Recura

Nieuwe loonadministratie gekoppeld aan besparing op arbeidskosten

Bron: Recura

Recura breidt zijn activiteiten uit met een pakket voor salarisadministratie. Die dienst wordt gekoppeld aan de bestaande dienstverlening: het terugdringen van de arbeidskosten met behulp van subsidies, kortingen en premies. Op deze manier denkt de onderneming uit Delft nog meer voor zijn bestaande klanten te kunnen betekenen.

Recura is gespecialiseerd in het helpen van bedrijven met het terugdringen van de arbeidskosten. Dan kan het om ziekteverzuim gaan, maar ook om uitzoeken met welke subsidies en regelingen de kosten voor personeel omlaag kunnen worden gebracht. De loonkosten zijn voor elk bedrijf een grote, zo niet de grootste post. Door de steeds veranderende wet- en regelgeving is het voor bedrijven vaak lastig om op de hoogte te blijven van de kortingen en premies waar men voor sommige werknemers recht op heeft.

Daarnaast hebben alle subsidies en kortingsregelingen hun eigen regels, administratieve eisen en aanvraagprocedures. Als die post van de arbeidskosten kan worden verkleind is dat mooi meegenomen. Recura kan voor bedrijven een uitgebreid loonkostenonderzoek doen, op zoek naar gemiste kortingen en subsidies. Die blijken er altijd wel te zijn.

Drie opties

De nieuwe salarisadministratie sluit direct op de bestaande diensten aan, legt Björn Smit uit. “Als bedrijven voor onze salarisadministratie kiezen, kunnen we vanaf dat moment van elke nieuwe medewerker checken of er een subsidie of premie op terug te halen is. Als het om geheel nieuwe klanten gaat, kunnen we dat loononderzoek ook voor het bestaande personeel doen. Het salarispakket zelf verschilt niet noemenswaardig van wat er nu al op de markt is, maar onze meerwaarde zit hem duidelijk in de kennis die wij hebben van sociale wet- en regelgeving.”

Kiest een bedrijf eenmaal voor de salarisadministratie van Recura, dan zijn er drie mogelijkheden voor de invulling. Smit: “Optie één is dat ze onze salarissoftware gebruiken, maar wel alles zelf doen. Optie twee is dat we onderling afspreken wie welke taken voor zijn rekening neemt. De derde optie is dat het bedrijf alles aan ons uit handen geeft en er verder weinig omkijken naar heeft. Ze hoeven dan alleen maar de mutaties aan ons door te geven. Hoe meer je uit handen geeft, hoe duurder het uiteraard wordt, waarbij de omvang van het bedrijf in kwestie ook nog een rol speelt in de uiteindelijke prijsstelling.”

Doorgroeien

In 2016 heeft Recura de nieuwe dienst opgezet en getest; nu wordt alles in de praktijk uitgerold. Bij eigen klanten is het systeem nog niet uitgetest, maar belangstelling is er volgens Smit zeker. “Op dit moment is onze salarisadministratie geschikt voor bedrijven met enkele werknemers tot 250 personeelsleden. Van daaruit kunnen we doorgroeien naar bedrijven met nog grotere personeelsbestanden. Het is voor ons immers ook een nieuwe dienst, dus we zorgen liever eerst dat de basis goed is.”

“Het helpt natuurlijk ook dat we dit eerst bij onze eigen klanten uitrollen. Tot voor kort was die samenwerking er toch vooral één op projectbasis, waarbij je elkaar na het loonkostenonderzoek eigenlijk niet meer zag. Dat is zonde, omdat er meerdere malen in het jaar subsidies bijkomen en weer verdwijnen, waardoor je al snel geld laat liggen. En als we al een flinke besparing voor iemand hebben gerealiseerd, is het contact doorgaans goed. Diezelfde klanten benaderen ons nu om eens te komen praten over de salarisadministratie”, aldus Smit.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.