connexxion, kantoor

Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland naar Connexxion

Connexxion Taxi Services heeft de aanbesteding voor de Mobiliteitscentrale Flevoland gewonnen. Voor deze tender hadden elf partijen ingeschreven, waaronder één uit Zweden (Samres AB). Het is voor het eerst dat er een buitenlandse partij ingeschreven heeft bij een taxitender. Het gaat om een voorlopige gunning, omdat de Alcatel-periode nog loopt.

Een mobiliteitscentrale is een zelfstandig opererend orgaan, dat voor de provincie en gemeenten vervoeraanvragen voor meerdere vervoersystemen verzamelt, plant en uitzet bij één of meerdere vervoerders.

Regiotaxi Flevoland

Voor de nieuwe aanbesteding van Regiotaxi Flevoland hebben provincie en gemeenten ervoor gekozen een scheiding aan te brengen tussen de regie over het vervoer en uitvoering van het vervoer, waarbij beide functies separaat op de markt worden ingekocht. Nu Connexxion de regie gaat doen, is het vervoersbedrijf uitgesloten voor de daadwerkelijke uitvoer van het vervoer.

Behalve regiotaxi kunnen ook andere vervoervormen aan de regiefunctie worden toegevoegd. Een dergelijk model is vernieuwend in Nederland. Om het model zorgvuldig te implementeren wordt gekozen voor een groeimodel. Vanaf de start voert de mobiliteitscentrale regie over Regiotaxi Flevoland. Op termijn kunnen andere vormen van vervoer (AWBZ-, Wsw,-, leerlingen- en Valysvervoer) worden toegevoegd.

Contract

Het contract start na de definitieve gunning en loopt tot en met 31 december 2018 en kan twee maal verlengd worden met 2 jaar. De werkzaamheden van de mobiliteitscentrale starten met het ondersteunen van de opdrachtgever bij de inkoop van vervoer. De exploitatie van Regiotaxi Flevoland via de mobiliteitscentrale start op 1 januari 2016.

Vervoerders beperken zich in dit model tot het rijden van ritten. Zij worden los van de regiefunctie gecontracteerd door de opdrachtgever, en staan in de uitvoering onder gedelegeerd opdrachtgeverschap van de mobiliteitscentrale.

Bestek

Het bestek voor de Mobiliteitscentrale Flevoland is onlangs verkozen tot het Beste OV-bestek 2015. De inzending van Flevoland onderscheidt zich volgens de jury onder meer door de overzichtelijkheid en de relatief grote vrijheid die de uitvoerder krijgt. Voor een heel complexe opdracht is gedelegeerd opdrachtgeverschap gecreëerd.

Er zijn weinig gunningscriteria benoemd, waardoor een inschrijver in staat is om zich beter te onderscheiden. Daarbij is de focus gelegd op ‘need to have’, in plaats van op ‘nice to have’. De positie van de reiziger is in dit bestek expliciet geborgd door een periodiek overleg met een reizigerspanel in te stellen. Daarnaast is een bonus voor de vervoerder gekoppeld aan de reizigerstevredenheid.

Inschrijvers

De volgende elf partijen hadden zich ingeschreven voor de aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland:

  1. Regie Centraal B.V. (92), Amersfoort
  2. Connexxion Taxi Services B.V., IJsselmuiden
  3. Regie Centrale B.V (10), Amersfoort
  4. Samres AB, Lund (Zweden)
  5. De Regie Centrale B.V., Boxtel
  6. RVC Nederland B.V., Enschede
  7. Rotterdamse Mobiliteit Centrale B.V., Rotterdam
  8. De Vier Gewesten B.V., Rijen
  9. Munckhof B.V., Horst
  10. Regie & Uitvoering Sociaal Domein B.V., Gorinchem
  11. Vervoersmanagement Noord-Nederland B.V., Assen

Lees ook: Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland: scheiding regie en uitvoering

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland naar Connexxion”

Paul Dijkhuizen|23.04.15|13:48

Nu kunnen andere bedrijven dus voor Connexxion het werk gaan doen, tegen afbraakprijzen, het is de keus, rijden voor kostprijs, of geen werk meer, succes daar in Flevoland! Wat is er toch mis mee om iemand die het werk doet daar gewoon een normale vergoeding voor te betalen? Zodat diegene in zijn of haar onderhoud kan voorzien, dat diegene een inkomen kan genereren met zijn of haar arbeid, en daar belasting over kan betalen, zijn sociale lasten kan voldoen, hypotheek kan aflossen, leven…

Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland naar Connexxion | TaxiPro
connexxion, kantoor

Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland naar Connexxion

Connexxion Taxi Services heeft de aanbesteding voor de Mobiliteitscentrale Flevoland gewonnen. Voor deze tender hadden elf partijen ingeschreven, waaronder één uit Zweden (Samres AB). Het is voor het eerst dat er een buitenlandse partij ingeschreven heeft bij een taxitender. Het gaat om een voorlopige gunning, omdat de Alcatel-periode nog loopt.

Een mobiliteitscentrale is een zelfstandig opererend orgaan, dat voor de provincie en gemeenten vervoeraanvragen voor meerdere vervoersystemen verzamelt, plant en uitzet bij één of meerdere vervoerders.

Regiotaxi Flevoland

Voor de nieuwe aanbesteding van Regiotaxi Flevoland hebben provincie en gemeenten ervoor gekozen een scheiding aan te brengen tussen de regie over het vervoer en uitvoering van het vervoer, waarbij beide functies separaat op de markt worden ingekocht. Nu Connexxion de regie gaat doen, is het vervoersbedrijf uitgesloten voor de daadwerkelijke uitvoer van het vervoer.

Behalve regiotaxi kunnen ook andere vervoervormen aan de regiefunctie worden toegevoegd. Een dergelijk model is vernieuwend in Nederland. Om het model zorgvuldig te implementeren wordt gekozen voor een groeimodel. Vanaf de start voert de mobiliteitscentrale regie over Regiotaxi Flevoland. Op termijn kunnen andere vormen van vervoer (AWBZ-, Wsw,-, leerlingen- en Valysvervoer) worden toegevoegd.

Contract

Het contract start na de definitieve gunning en loopt tot en met 31 december 2018 en kan twee maal verlengd worden met 2 jaar. De werkzaamheden van de mobiliteitscentrale starten met het ondersteunen van de opdrachtgever bij de inkoop van vervoer. De exploitatie van Regiotaxi Flevoland via de mobiliteitscentrale start op 1 januari 2016.

Vervoerders beperken zich in dit model tot het rijden van ritten. Zij worden los van de regiefunctie gecontracteerd door de opdrachtgever, en staan in de uitvoering onder gedelegeerd opdrachtgeverschap van de mobiliteitscentrale.

Bestek

Het bestek voor de Mobiliteitscentrale Flevoland is onlangs verkozen tot het Beste OV-bestek 2015. De inzending van Flevoland onderscheidt zich volgens de jury onder meer door de overzichtelijkheid en de relatief grote vrijheid die de uitvoerder krijgt. Voor een heel complexe opdracht is gedelegeerd opdrachtgeverschap gecreëerd.

Er zijn weinig gunningscriteria benoemd, waardoor een inschrijver in staat is om zich beter te onderscheiden. Daarbij is de focus gelegd op ‘need to have’, in plaats van op ‘nice to have’. De positie van de reiziger is in dit bestek expliciet geborgd door een periodiek overleg met een reizigerspanel in te stellen. Daarnaast is een bonus voor de vervoerder gekoppeld aan de reizigerstevredenheid.

Inschrijvers

De volgende elf partijen hadden zich ingeschreven voor de aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland:

  1. Regie Centraal B.V. (92), Amersfoort
  2. Connexxion Taxi Services B.V., IJsselmuiden
  3. Regie Centrale B.V (10), Amersfoort
  4. Samres AB, Lund (Zweden)
  5. De Regie Centrale B.V., Boxtel
  6. RVC Nederland B.V., Enschede
  7. Rotterdamse Mobiliteit Centrale B.V., Rotterdam
  8. De Vier Gewesten B.V., Rijen
  9. Munckhof B.V., Horst
  10. Regie & Uitvoering Sociaal Domein B.V., Gorinchem
  11. Vervoersmanagement Noord-Nederland B.V., Assen

Lees ook: Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland: scheiding regie en uitvoering

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Aanbesteding Mobiliteitscentrale Flevoland naar Connexxion”

Paul Dijkhuizen|23.04.15|13:48

Nu kunnen andere bedrijven dus voor Connexxion het werk gaan doen, tegen afbraakprijzen, het is de keus, rijden voor kostprijs, of geen werk meer, succes daar in Flevoland! Wat is er toch mis mee om iemand die het werk doet daar gewoon een normale vergoeding voor te betalen? Zodat diegene in zijn of haar onderhoud kan voorzien, dat diegene een inkomen kan genereren met zijn of haar arbeid, en daar belasting over kan betalen, zijn sociale lasten kan voldoen, hypotheek kan aflossen, leven…