Toezichthouders belangrijke rol bij TTO’s Nieuw-Zeeland

Gepubliceerd op 23-04-2011 om 10:00
taxistandplaats, Nieuw-Zeeland, taxi

De Approved Taxi Organisation (ATO) is de Nieuw-Zeelandse voorloper van de Nederlandse TTO. Daar heeft men geleerd van gemaakte fouten. “Goede controle binnen én op de TTO is echt een noodzaak”, zegt Tim Reddish van de New Zealand Taxi Federation.

De Nieuw-Zeelandse ATO’s werden een verplichting toen de sector in 1989 werd gedereguleerd. Zo’n ATO was in eerste instantie bedoeld om met minimaal 14 taxi’s een 24/7-dienstverlening te kunnen garanderen.

Inpectie

Maar pas toen de overheid een speciaal taxi-inspectieteam opstartte, kwam er een nieuwe regel die de ATO-bewindvoerders mede-verantwoordelijk maakte voor het gedrag van de aangeslotenen en de vergunningverleners toonden eindelijk interesse in het checken van de ATO-regels.

Niet alle ATO’s voldoen aan de gevraagde kwaliteit, vertelt Reddish. “Een aantal is aasgier gebleven. Voor hen is de titel ATO niet meer dan een goedkope vlag. Maar de inspecties maken hen het leven steeds moeilijker.”

Kijk voor het complete artikel in PV Magazine 2. Ook abonnee worden? Kijk op www.pvmagazine.nl

logo, Personen Vervoer, Magazine, PV

Verder in PV Magazine 2:

• De vakbonden zeggen de CAO met de payrolling-sector op. Wat betekent dat voor de taxisector? En is payrollen voor TTO’s misschien een administratieve oplossing? Dat niet iedereen even enthousiast is over deze betaal-oplossing wordt ook duidelijk.

• Juist nu er flink krimp zit in de budgetten voor openbaar vervoer komt vraagafhankelijke vervoersoplossing met taxi en taxibus weer om de hoek kijken. Welke rol kan de taxi in het landelijke gebied spelen? Maar het concept van dit vraagafhankelijke vervoer moet nodig worden afgestoft, vonden Europese vervoersexperts onlangs in Parijs. Een verslag.

• En verder in nummer 2 van Magazine Personenvervoer (www.pvmagazine.nl): het nieuwe OV-bedrijf op de Nederlandse markt (EBS/Egged), een test met inductief laden van personenauto’s, ‘slow-fill’ gastankinstallatie voor Bios-groep, Koninklijke Roeiers als taxichauffeur, nieuwe eisen en nieuw design voor Brusselse taxi’s en de langste taxirit ter wereld.

Onderwerpen: , , ,

Reageer ook

Nog maximaal tekens.

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Meer nieuws

“TaxiPro

Partners

Gratis nieuwsbrief

Video Congres Contractvervoer

Taxi cao-vragen?

In dit werk verdien je al niet zoveel en daar komt het lidmaatschap nog bovenop.
De bonden hebben ervoor gezorgd dat de lonen omhoog gingen in de afgelopen jaren. Veel andere zaken zijn ook veel beter geregeld doordat wij met de werkgevers zijn gaan praten. Natuurlijk kost het lidmaatschap geld. De maandbijdrage is lager naarmate je minder verdient. Dat vinden wij wel zo eerlijk. En als bond regelen we heel veel voor je. Vraag maar eens aan collega's die lid zijn.
powered by AxiTaxi

Poll

In mijn regio zijn veel illegale snorders actief.

Facebook

Twitter

1.502 followers
Volg ons op Twitter