schipholtaxi, taxi, vliegveld, luchthaven, taxi

Taxivervoer Schiphol naar Bios, BBF en WdK; 100 Tesla’s

De aanbesteding voor het taxivervoer vanaf luchthaven Schiphol is gewonnen door de taxibedrijven Bios-groep Rotterdam (ZCN), BBF Schipholtaxi en Willemsen De Koning. De concessie gaat op 1 juni in. Zowel Taxi Centrale Amsterdam als Connexxion vissen hierdoor achter het net. Er zullen 100 elektrische Tesla-taxi’s ingezet worden voor het taxivervoer vanaf de luchthaven.

De voorlopige gunning geldt voor een periode van acht jaar (vier jaar en een optie voor nog eens twee keer twee jaar).

Taxicentrale

TCA en Connexxion bekijken nu de uitslag en beslissen later of er mogelijkheden zijn om bezwaar aan te tekenen tegen de uitslag. Taxivervoer vanaf Schiphol kan zeer lucratief zijn. Taxi-ondernemers betalen forse bedragen om vanaf de luchthaven te mogen rijden.

Naast het aanbieden van kwalitatief en kwantitatief hoogwaardig taxivervoer was de belangrijkste eis het leveren van een aanzienlijke bijdrage aan de duurzaamheidsambities van Schiphol op het gebied van luchtkwaliteit en CO2-uitstoot. “De aanbiedingen van alle partijen waren innovatief en van zeer hoog niveau”, laat Schiphol weten.

Elektrische Schiphol taxi’s

“Het personen taxivervoer vanaf Schiphol zal vanaf eind 2014 worden uitgevoerd door meer dan 100 volledig elektrische taxi’s van Tesla Motors. Hiermee draagt het taxivervoer bij aan de verduurzaming van de mobiliteit op de luchthaven”, aldus Schiphol.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

14 reacties op “Taxivervoer Schiphol naar Bios, BBF en WdK; 100 Tesla’s”

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:04

Kwalitatief en kwantitatief hoogwaardig taxivervoer ? Hmmm hoe durven ze dat te zeggen. Wij krijgen steeds meer klanten om opgehaald te worden doordat er daar van alles achter het stuur zit. En als je toevallig daar langs de buffer rijdt en je hebt toevallig klanten in je auto schaam je je omdat ze daar lopen schreeuwen e.d. En niet alleen wij maar ook vele taxibedrijven halen hun klanten steeds meer op. Bijv. als een schiphol taxichauffeur klanten in zijn auto krijgt en willen naar Best western

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:07

Hoofddorp gebracht worden , brengen ze naar bijv. hier bij ons in Uithoorn zodat het meer opbrengt. Hoe vaak wij wel niet die zelfde klanten terug naar hoofddorp Best Western moeten brengen is ontelbaar. En dat alleen omdat ze 2 uur gewacht hebben op de geluksrit en het moeten stellen met een ritje naar hoofddorp om dan weer aan te sluiten. En de meeste chauffeurs zijn de TTO aangesloten chauffeurs.

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:25

Schiphol zou ook de regio schiphol, taxibedrijven een kans moeten geven om daar als aanvuller te mogen laden. Dan dragen ze ook bij aan de taxi economie van schiphol regio.

Tjerk Vinckx|09.04.14|22:13

Innovatief en van zeer hoog niveau, hmmmm.

Waar hoorden we dat eerder, oja bij het open van – A BETTER PLACE -,een accu verwisselstation neer gezet met 5 miljoen Europese subsidie uhhhh dat ging al snel failliet. We konden weer fluiten naar de centjes.

De BBF groep, dat zijn toch die taxi’s die overal wild geparkeerd staan op de luchthaven en overlast geven bij het Total tankstation.

Het moet toch niet gekker worden in taxiland, hoogwaardig en kwaliteit personenvervoer, hahahaha.

Erman Sakit|09.04.14|23:26

Het draait allemaal om geld meer niet. Ik was Taxi chauffeur bij Connexxion, maar wat ik nu allemaal lees.. Connexxion verdwijnt(heel raar), dus NS kan ook zomaar een keer verdwijnen? concessies alleen maar gewonnen door ZCN(heel raar,2 cent goedkoper rijden YEAH right), waar blijft dan de kwaliteit van het vervoer,hoe kom je daar bij, waar vis je dat zomaar vandaan, wat is groen, wat zijn concessies, waar kijken jullie naar?

Ik ben gelukkig klaar met het taxi rijden man dit gaat nergens heen.

Arie Op Safari|10.04.14|16:16

wordt lachen op de eertse dag van de nieuwe concessie. al die “bollebozen” hebben in een tesla gezeten, achter het stuur, voor een proefrit. niemand heeft waarschijnlijk de moeite genomen achterin te stappen, als je langer bent dan 1.80mtr pas je er namelijk niet in !

Carreen Dekker|10.04.14|17:37

Ik vind dat de heer van Dalfsen een beetje alles over een kam scheert. Ik heb ook voor CXX op schiphol gewerkt, ik herken mij zelf echt niet in zijn beschrijving van “de taxi chauffeur op schiphol”, sterker nog, vele van ons deden echt hun best een visite kaartje te zijn. Misschien zijn de druiven een beetje zuur voor meneer?

Tim Vermeer|11.04.14|06:43

Wat gebeurt er dan wanneer er een klant komt die naar Maastricht wil? Want voor dat soort ritten staan ze toch allemaal op Schiphol. Wordt deze klant er dan bij Den Bosch uit gegooid omdat de accu leeg is? Wat is het bereik van deze auto’s en waar kunnen ze onderweg bijladen langs de snelweg? Volgens mij werken elektrische taxi’s vanaf Schiphol gewoonweg niet. Maar gelukkig kunnen ze dan wel de kleine ritjes in de omgeving rijden, zodat ze tenminste nog iets hebben na 2 of 3 uur wachten.

Ton van Dalfsen|11.04.14|08:49

@Carreen Dekker, Ik scheer niet alles over één kam. Als je goed leest zeg ik “een schiphol taxichauffeur” en niet “de taxi chauffeur op schiphol”. Ik profiteer alleen maar van dit soort praktijken. Als Schiphol het goed wil doen moeten ze een leider aanstellen die al de nodige ervaring in de taxibranche heeft. En daardoor de taxi’s in betere banen zal leiden dan nu het geval is.

JE VE AA|17.04.14|13:08

@tim Vermeer, daar hebben ze idd niet over nagedacht, maar dat gebeurd wel vaker, overigens moet de chauffeur dan ook nog even een kwartiertje koffie drinken met de klant, anders krijgt hij problemen ivm de rijtijden wet, voordeel is dan weer wel dat ie de accu’s kan bijladen……het moet niet veel gekker worden

Ton van Dalfsen|17.04.14|16:48

Innovatie is goed en sta ik ook honderd procent achter , echter moet het wel goed uitvoerbaar zijn. Maar wat ik vanochtend hoorde sloeg echt alles: Een aanvullende taxi op schiphol kreeg een klant en moest naar Den Haag en de klant vroeg aan hem of hij creditcard accepteerd ? kreeg niet echt een duidelijk antwoord en ze zijn gaan rijden. Bij het brug rest. ging de taxichauffeur naar de shell pomp. vertelde dat hij moest tanken en of de klant dat betaalde met een bedrag extra met de creditcard

Ton van Dalfsen|17.04.14|16:57

zodat de rit betaald is. De klant weigerd dit natuurlijk en uiteindelijk maar in Den Haag naar een ATM gereden zodat de rit betaald zal worden. Het moet toch niet gekker worden. En dat bedoel ik nou met een goede leider daar op schiphol die niet alleen achter zijn broootje zit maar ook op straat alles aanschouwt.

Ton van Dalfsen|18.04.14|08:15

Voor wat betreft Schiphol moet je eenheid hebben wat herkenbaar is. Bij iedereen dezelfde taxibord op het dak met dezelfde naam , of iedereen dezelfde kleur van de wagen. Ook dat iedere taxichauffeur creditcards aanneemt. Nette broek ( geen spijkerbroek ) en kolbert. TX keur hoeft niet want dat is een wassen neus want iedereen levert kwaliteit volgens de eisen van de overheid.

Ton van Dalfsen|12.06.14|11:17

De concessie is op 1 Juni ingegaan en ik zie nog niet 1 Tesla daar rond rijden.

Taxivervoer Schiphol naar Bios, BBF en WdK; 100 Tesla’s | TaxiPro
schipholtaxi, taxi, vliegveld, luchthaven, taxi

Taxivervoer Schiphol naar Bios, BBF en WdK; 100 Tesla’s

De aanbesteding voor het taxivervoer vanaf luchthaven Schiphol is gewonnen door de taxibedrijven Bios-groep Rotterdam (ZCN), BBF Schipholtaxi en Willemsen De Koning. De concessie gaat op 1 juni in. Zowel Taxi Centrale Amsterdam als Connexxion vissen hierdoor achter het net. Er zullen 100 elektrische Tesla-taxi’s ingezet worden voor het taxivervoer vanaf de luchthaven.

De voorlopige gunning geldt voor een periode van acht jaar (vier jaar en een optie voor nog eens twee keer twee jaar).

Taxicentrale

TCA en Connexxion bekijken nu de uitslag en beslissen later of er mogelijkheden zijn om bezwaar aan te tekenen tegen de uitslag. Taxivervoer vanaf Schiphol kan zeer lucratief zijn. Taxi-ondernemers betalen forse bedragen om vanaf de luchthaven te mogen rijden.

Naast het aanbieden van kwalitatief en kwantitatief hoogwaardig taxivervoer was de belangrijkste eis het leveren van een aanzienlijke bijdrage aan de duurzaamheidsambities van Schiphol op het gebied van luchtkwaliteit en CO2-uitstoot. “De aanbiedingen van alle partijen waren innovatief en van zeer hoog niveau”, laat Schiphol weten.

Elektrische Schiphol taxi’s

“Het personen taxivervoer vanaf Schiphol zal vanaf eind 2014 worden uitgevoerd door meer dan 100 volledig elektrische taxi’s van Tesla Motors. Hiermee draagt het taxivervoer bij aan de verduurzaming van de mobiliteit op de luchthaven”, aldus Schiphol.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

14 reacties op “Taxivervoer Schiphol naar Bios, BBF en WdK; 100 Tesla’s”

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:04

Kwalitatief en kwantitatief hoogwaardig taxivervoer ? Hmmm hoe durven ze dat te zeggen. Wij krijgen steeds meer klanten om opgehaald te worden doordat er daar van alles achter het stuur zit. En als je toevallig daar langs de buffer rijdt en je hebt toevallig klanten in je auto schaam je je omdat ze daar lopen schreeuwen e.d. En niet alleen wij maar ook vele taxibedrijven halen hun klanten steeds meer op. Bijv. als een schiphol taxichauffeur klanten in zijn auto krijgt en willen naar Best western

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:07

Hoofddorp gebracht worden , brengen ze naar bijv. hier bij ons in Uithoorn zodat het meer opbrengt. Hoe vaak wij wel niet die zelfde klanten terug naar hoofddorp Best Western moeten brengen is ontelbaar. En dat alleen omdat ze 2 uur gewacht hebben op de geluksrit en het moeten stellen met een ritje naar hoofddorp om dan weer aan te sluiten. En de meeste chauffeurs zijn de TTO aangesloten chauffeurs.

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:25

Schiphol zou ook de regio schiphol, taxibedrijven een kans moeten geven om daar als aanvuller te mogen laden. Dan dragen ze ook bij aan de taxi economie van schiphol regio.

Tjerk Vinckx|09.04.14|22:13

Innovatief en van zeer hoog niveau, hmmmm.

Waar hoorden we dat eerder, oja bij het open van – A BETTER PLACE -,een accu verwisselstation neer gezet met 5 miljoen Europese subsidie uhhhh dat ging al snel failliet. We konden weer fluiten naar de centjes.

De BBF groep, dat zijn toch die taxi’s die overal wild geparkeerd staan op de luchthaven en overlast geven bij het Total tankstation.

Het moet toch niet gekker worden in taxiland, hoogwaardig en kwaliteit personenvervoer, hahahaha.

Erman Sakit|09.04.14|23:26

Het draait allemaal om geld meer niet. Ik was Taxi chauffeur bij Connexxion, maar wat ik nu allemaal lees.. Connexxion verdwijnt(heel raar), dus NS kan ook zomaar een keer verdwijnen? concessies alleen maar gewonnen door ZCN(heel raar,2 cent goedkoper rijden YEAH right), waar blijft dan de kwaliteit van het vervoer,hoe kom je daar bij, waar vis je dat zomaar vandaan, wat is groen, wat zijn concessies, waar kijken jullie naar?

Ik ben gelukkig klaar met het taxi rijden man dit gaat nergens heen.

Arie Op Safari|10.04.14|16:16

wordt lachen op de eertse dag van de nieuwe concessie. al die “bollebozen” hebben in een tesla gezeten, achter het stuur, voor een proefrit. niemand heeft waarschijnlijk de moeite genomen achterin te stappen, als je langer bent dan 1.80mtr pas je er namelijk niet in !

Carreen Dekker|10.04.14|17:37

Ik vind dat de heer van Dalfsen een beetje alles over een kam scheert. Ik heb ook voor CXX op schiphol gewerkt, ik herken mij zelf echt niet in zijn beschrijving van “de taxi chauffeur op schiphol”, sterker nog, vele van ons deden echt hun best een visite kaartje te zijn. Misschien zijn de druiven een beetje zuur voor meneer?

Tim Vermeer|11.04.14|06:43

Wat gebeurt er dan wanneer er een klant komt die naar Maastricht wil? Want voor dat soort ritten staan ze toch allemaal op Schiphol. Wordt deze klant er dan bij Den Bosch uit gegooid omdat de accu leeg is? Wat is het bereik van deze auto’s en waar kunnen ze onderweg bijladen langs de snelweg? Volgens mij werken elektrische taxi’s vanaf Schiphol gewoonweg niet. Maar gelukkig kunnen ze dan wel de kleine ritjes in de omgeving rijden, zodat ze tenminste nog iets hebben na 2 of 3 uur wachten.

Ton van Dalfsen|11.04.14|08:49

@Carreen Dekker, Ik scheer niet alles over één kam. Als je goed leest zeg ik “een schiphol taxichauffeur” en niet “de taxi chauffeur op schiphol”. Ik profiteer alleen maar van dit soort praktijken. Als Schiphol het goed wil doen moeten ze een leider aanstellen die al de nodige ervaring in de taxibranche heeft. En daardoor de taxi’s in betere banen zal leiden dan nu het geval is.

JE VE AA|17.04.14|13:08

@tim Vermeer, daar hebben ze idd niet over nagedacht, maar dat gebeurd wel vaker, overigens moet de chauffeur dan ook nog even een kwartiertje koffie drinken met de klant, anders krijgt hij problemen ivm de rijtijden wet, voordeel is dan weer wel dat ie de accu’s kan bijladen……het moet niet veel gekker worden

Ton van Dalfsen|17.04.14|16:48

Innovatie is goed en sta ik ook honderd procent achter , echter moet het wel goed uitvoerbaar zijn. Maar wat ik vanochtend hoorde sloeg echt alles: Een aanvullende taxi op schiphol kreeg een klant en moest naar Den Haag en de klant vroeg aan hem of hij creditcard accepteerd ? kreeg niet echt een duidelijk antwoord en ze zijn gaan rijden. Bij het brug rest. ging de taxichauffeur naar de shell pomp. vertelde dat hij moest tanken en of de klant dat betaalde met een bedrag extra met de creditcard

Ton van Dalfsen|17.04.14|16:57

zodat de rit betaald is. De klant weigerd dit natuurlijk en uiteindelijk maar in Den Haag naar een ATM gereden zodat de rit betaald zal worden. Het moet toch niet gekker worden. En dat bedoel ik nou met een goede leider daar op schiphol die niet alleen achter zijn broootje zit maar ook op straat alles aanschouwt.

Ton van Dalfsen|18.04.14|08:15

Voor wat betreft Schiphol moet je eenheid hebben wat herkenbaar is. Bij iedereen dezelfde taxibord op het dak met dezelfde naam , of iedereen dezelfde kleur van de wagen. Ook dat iedere taxichauffeur creditcards aanneemt. Nette broek ( geen spijkerbroek ) en kolbert. TX keur hoeft niet want dat is een wassen neus want iedereen levert kwaliteit volgens de eisen van de overheid.

Ton van Dalfsen|12.06.14|11:17

De concessie is op 1 Juni ingegaan en ik zie nog niet 1 Tesla daar rond rijden.