taxistandplaats

Stationsstandplaats voor Nijmeegse taxi’s tijdens Vierdaagse

Nijmeegse taxi’s die lid zijn van de Vereniging Kwaliteitstaxi Nijmegen (VKTN) krijgen tijdens de komende Vierdaagsefeesten ook een eigen standplaats op het Stationsplein. Dit naast de standplaats op de Bisschop Hamerstraat, die voorgaande jaren al uitsluitend voor leden gereserveerd was.

De VKTN is opgericht om wantoestanden met ‘vreemde’ taxi’s tijdens de Vierdaagsefeesten te voorkomen. Ook taxibedrijven van buiten de regio kunnen zich bij de vereniging aansluiten, op voorwaarde dat ze aan de gestelde kwaliteitseisen voldoen.

Standplaats

Het vignet voor de standplaats geldt als een soort kwaliteitskeurmerk. Goede kennis van het Nijmeegse stratennetwerk is één van de eisen om voor het vignet in aanmerking te komen. Leden van de vereniging worden op die kennis getoetst.

De voorgaande twee jaren hadden leden van de VKTN al een gunstige locatie aan de rand van het centrum. Tijdens de feesten rond de Nijmeegse Vierdaagse, van 12 tot en met 18 juli, komt daar dit jaar dus ook de locatie bij Centraal Station Nijmegen bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

10 reacties op “Stationsstandplaats voor Nijmeegse taxi’s tijdens Vierdaagse”

Paul Dijkhuizen|27.06.14|16:54

Huh, ik dacht toch echt dat héél Nederland één vervoersgebied was, (althans dat was de bedoeling bij het vrijgeven van de taximarkt, meer marktwerking etc.) hoezo dan de opmerking “vreemde taxi’s”? Of zien we nu ineens in dat dat vrijgeven niet zo’n goed idee was… Je mag straks alleen taxivervoer doen in een regio wanneer je (betalend?) lid ben van een vereniging, of een TTO, of een ‘keurmerk’… als je maar betaald dus…

Ed Van Eecke|27.06.14|21:24

Dat heet nu vrije marktwerking…14 jaar later gaan gemeenten weer allemaal reguleren…wanneer de overheid weer…alles draait uit op een flop, blijkt… Ik ga liever terug naar het oude systeem van reguleren…alle problemen opgelost, weer een inkomenseis opzetten waarbij 50% aan contractvervoer anders geen vergunning. Dit voorkomt ook de wildgroei, waar de overheid nu vanaf wilt maar dan met een dure bct.. Dit had in ieder geval de ondernemers en de overheid heel veel miljoenen minder gekost!

Ton van Dalfsen|28.06.14|09:19

Precies Ed, Net weer als van voor WP2000 , alles reguleren. Nu zetten ze allemaal dure TTO’s op terwijl dat voorkomen had kunnen worden door het weer te reguleren. Vergunning aanvragen voor de gemeente waar je actief wil zijn. Ik pleit daar al heel lang voor hier op taxipro. KNV snapt er ook geen snars van. dus daar hoef je het niet van te verwachten. Zit daar een voorzitter die nog nooit taxiondernemer is geweest en er dus geen verstand van heeft.

Ton van Dalfsen|28.06.14|09:22

Dit hebben we hier ook in de regio Amsterdam. TTO in Amsterdam waardoor je als buiten taxi niet in Amsterdam van de straat mag oppikken. maar de amsterdamse taxi’s mogen het wel buiten amsterdam. Te krom voor woorden.

Ed Van Eecke|28.06.14|22:29

Ik denk dat ik wel mag stellen, nu in méér dan een kwart van de provincies en gemeenten tegen de WP2000 in, die het taxiverkeer weer reguleren, dat ook WP2000 is geflopt! Want van vrije marktwerking is geen sprake meer.
Kan mij iemand vertellen wat ik nu aan die hele dure ondernemersvergunning heb voor HEEL Nederland?

Rik de Swart|30.06.14|17:24

Je kunt de vrije marktwerking er wel inhouden, maar wel wat strikter te werk gaan. Allereerst invoeren dat iedere ondernemer een taxivergunning moet hebben, dus ook de zzp-er, en vennoten. Anders alleen loondienst mogelijk. Want daar zit het grootste probleem van die wildgroei. Het is te gemakkelijk om de vergunningplicht en cao-plicht te ontwijken.
Daarnaast kun je de chauffeurspas regionaal gaan maken. Dus examen in Nijmegen dan mag je in nijmegen taxistanplaatsen gebruiken.

Rik de Swart|30.06.14|17:28

en als je in a.dam ook op taxistandplaatsen wil staan, dan daar een extra examen doen.
Het is allemaal vrij simpel om de markt gezond te maken. Maar de overheid kan niet simpel denken. Die jagen alle ondernemers op kosten door zo,n belachelijke bct aan te schaffen waar je niks mee kan. en dan denken ze de problemen op te lossen.
Voor Nijmegen is dit in ieder geval een goede oplossing voorlopig. zeker ook voor de klanten!

Ed Van Eecke|30.06.14|20:17

Heeft iemand al eens uitgerekend aan wat voor extra kosten de ondernemer is opgezadeld sinds de invoering van WP2000? Morgen toch maar eens mijn boekhouder vragen…

Dick Bakker|13.07.14|22:17

rik lees je verhaal nog eens een keer. Een ondernemer met taxivegunning is een ZZPer maar een ondernemer met allemaal “pachtertjes” sorry vofjes(alleen voor het geld voor de ondernemer) das pas goed Dat moeten ze aan pakken. Dat gezeik over ZZP ers dat ben ik 29 jaar wat een gelul steeds