TTO, Den Haag, taxivergunning, taxi, taxibedrijf, Van der Wijst Taxicentrale Haaglanden

Den Haag telt nu 727 TTO-chauffeurs voor opstapmarkt

Den Haag telt nu 727 taxichauffeurs die de opstapmarkt mogen bedienen in de stad. Dat aantal chauffeurs heeft namelijk een groen-gele pas ontvangen. Die pas krijgen chauffeurs als ze voldoen aan de eisen en aangesloten zijn bij een TTO. Er zijn negen verschillende TTO’s in de Hofstad. In april van dit jaar werd de eerste van deze vergunningen uitgereikt aan Taxicentrale Haaglanden.

Voor de invoering van de taxiverordening had van de ongeveer 700 Haagse taxichauffeurs slechts vijf procent het toen geldende keurmerk. De taxiverordening is op 1 mei 2014 in werking getreden.

Taxivervoer

Wethouder Tom de Bruijn (Verkeer en Vervoer): “De invoering van de nieuwe verordening is vrij geruisloos gegaan en dat is vooral ook een compliment aan de chauffeurs zelf. Zij hebben hard gewerkt om de kwaliteit van het taxivervoer te verbeteren. Voor een stad als Den Haag met zoveel bezoekers uit binnen- en buitenland is dat natuurlijk heel belangrijk.”

De gemeente Den Haag sloot in 2009 het Haags Taxiconvenant af met de Stichting Taxibelang Haaglanden (STH) en de landelijke brancheorganisatie KNV Taxi. Doel was het verbeteren van de kwaliteit van het Haagse taxivervoer, onder andere door het invoeren van een Haags taxikeurmerk.

TTO

Sindsdien hebben negen taxiorganisaties een vergunning gekregen voor het aanbieden van vervoer in Den Haag, 727 chauffeurs hebben zich bij deze organisaties aangesloten. Iedere aangesloten chauffeur krijgt een groen-gele pas, die toegang geeft tot de met pollers afgesloten standplaatsen.

De verordening stelt dat elke chauffeur die de opstapmarkt wil bedienen over het Haags taxikeurmerk HTx moet beschikken en moet zijn aangesloten bij een Toegelaten Taxiorganisatie (TTO). Dit moet een impuls geven aan de kwaliteit van het Haagse taxivervoer. Een Haagse TTO telt minimaal 30 chauffeurs en 15 voertuigen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Den Haag telt nu 727 TTO-chauffeurs voor opstapmarkt”

Paul Dijkhuizen|14.11.14|09:57

5390 euro per aanvraag + 235 euro per aangesloten chauffeur…. Maar daarvoor mogen ze dan op de beste stekjes van de stad staan en krijgen ze toestemming om binnen een door de gemeente aangewezen gebied te werken…. Prima, maar dan niet daarbuiten komen hè! …Geld betalen aan de ‘machthebbers’ voor een voorkeursbehandeling, hm, waar doet me dat nou aan denken….

Ton van Dalfsen|14.11.14|14:12

@ Paul, Juist,Prima zo’n TTO maar zeker niet daarbuiten komen. Doet mij denken aan Amsterdam. Wij mogen niet in de stad op straat laden , maar zij wel buiten de stad. Blijf lekker in je eigen stad dan. Kijk maar eens naar Schiphol. Schiphol ligt in de gemeente Haarlemmermeer maar alleen de TTO aangesloten amsterdamse taxi’s mogen alleen daar op de standplaats. Of heb ik dat mis ? want zie geen enkele taxi van buiten amsterdam daar

Paul Dijkhuizen|14.11.14|14:38

Het is toch te gek om los te lopen, straks moet je voor iedere stad, iedere gemeente, ieder dorp, ieder gehucht, woonwijk, industriegebied, enzovoort een aparte vergunning hebben. Lost het iets op, nee maar de gemeentes kunnen er geld aan verdienen! En in plaats van zaken te moeten doen met enkele honderden chauffeurs hoeven ze nu alleen nog enkele TTO’s hun besluiten door te geven, protesteren is vergunning kwijt… Zoals Herman Kuiphof het ooit eens zei; ‘Zijn we er toch ingetuind…’

Ton van Dalfsen|14.11.14|14:55

Dit had allemaal niet gehoeven. Gewoon vergunningen gemeentelijk uitgeven zoals van voor de herziening wp2000. Heb je meteen gratis en voor niets een gemeentelijke TTO. En is elke taxiondernemer waar hij zijn vergunning heeft verkregen beschermd.

Rodney Barten|15.11.14|15:31

@ Ton: Wat een hopeloos ouderwetse gedachte…we leven inmiddels in 2014, bijna 2015. Ik wil met mijn vergunning kunnen werken waar ik maar wil, ik heb geen bescherming nodig van de overheid om op een eerlijke manier mijn geld te verdienen.

Ton van Dalfsen|16.11.14|17:38

@ Rodney, De overheid wil toch zo graag TTO’s ? Dan ook overal toepassen door weer de vergunningen gemeentelijk uit te geven. Je bent tenminste in je eigen plaats met de opstap markt beschermd. Tuurlijk mag je overal werken zolang je maar niet van de straat op pikt.

Rodney Barten|16.11.14|20:13

Ton: TTO’s zijn er alleen maar om de gemeentekas mee te spekken, het is niet eens landelijk want elke stad heeft een andere verordening. Het is ook belachelijk dat je niet gewoon klanten mag oppikken buiten de standplaatsen om. Strengere eisen stellen aan de chauffeur, vof constructies aanpakken en voorlopig geen nieuwe vergunningen meer afgegeven zou een oplossing zijn.

Den Haag telt nu 727 TTO-chauffeurs voor opstapmarkt | TaxiPro
TTO, Den Haag, taxivergunning, taxi, taxibedrijf, Van der Wijst Taxicentrale Haaglanden

Den Haag telt nu 727 TTO-chauffeurs voor opstapmarkt

Den Haag telt nu 727 taxichauffeurs die de opstapmarkt mogen bedienen in de stad. Dat aantal chauffeurs heeft namelijk een groen-gele pas ontvangen. Die pas krijgen chauffeurs als ze voldoen aan de eisen en aangesloten zijn bij een TTO. Er zijn negen verschillende TTO’s in de Hofstad. In april van dit jaar werd de eerste van deze vergunningen uitgereikt aan Taxicentrale Haaglanden.

Voor de invoering van de taxiverordening had van de ongeveer 700 Haagse taxichauffeurs slechts vijf procent het toen geldende keurmerk. De taxiverordening is op 1 mei 2014 in werking getreden.

Taxivervoer

Wethouder Tom de Bruijn (Verkeer en Vervoer): “De invoering van de nieuwe verordening is vrij geruisloos gegaan en dat is vooral ook een compliment aan de chauffeurs zelf. Zij hebben hard gewerkt om de kwaliteit van het taxivervoer te verbeteren. Voor een stad als Den Haag met zoveel bezoekers uit binnen- en buitenland is dat natuurlijk heel belangrijk.”

De gemeente Den Haag sloot in 2009 het Haags Taxiconvenant af met de Stichting Taxibelang Haaglanden (STH) en de landelijke brancheorganisatie KNV Taxi. Doel was het verbeteren van de kwaliteit van het Haagse taxivervoer, onder andere door het invoeren van een Haags taxikeurmerk.

TTO

Sindsdien hebben negen taxiorganisaties een vergunning gekregen voor het aanbieden van vervoer in Den Haag, 727 chauffeurs hebben zich bij deze organisaties aangesloten. Iedere aangesloten chauffeur krijgt een groen-gele pas, die toegang geeft tot de met pollers afgesloten standplaatsen.

De verordening stelt dat elke chauffeur die de opstapmarkt wil bedienen over het Haags taxikeurmerk HTx moet beschikken en moet zijn aangesloten bij een Toegelaten Taxiorganisatie (TTO). Dit moet een impuls geven aan de kwaliteit van het Haagse taxivervoer. Een Haagse TTO telt minimaal 30 chauffeurs en 15 voertuigen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Den Haag telt nu 727 TTO-chauffeurs voor opstapmarkt”

Paul Dijkhuizen|14.11.14|09:57

5390 euro per aanvraag + 235 euro per aangesloten chauffeur…. Maar daarvoor mogen ze dan op de beste stekjes van de stad staan en krijgen ze toestemming om binnen een door de gemeente aangewezen gebied te werken…. Prima, maar dan niet daarbuiten komen hè! …Geld betalen aan de ‘machthebbers’ voor een voorkeursbehandeling, hm, waar doet me dat nou aan denken….

Ton van Dalfsen|14.11.14|14:12

@ Paul, Juist,Prima zo’n TTO maar zeker niet daarbuiten komen. Doet mij denken aan Amsterdam. Wij mogen niet in de stad op straat laden , maar zij wel buiten de stad. Blijf lekker in je eigen stad dan. Kijk maar eens naar Schiphol. Schiphol ligt in de gemeente Haarlemmermeer maar alleen de TTO aangesloten amsterdamse taxi’s mogen alleen daar op de standplaats. Of heb ik dat mis ? want zie geen enkele taxi van buiten amsterdam daar

Paul Dijkhuizen|14.11.14|14:38

Het is toch te gek om los te lopen, straks moet je voor iedere stad, iedere gemeente, ieder dorp, ieder gehucht, woonwijk, industriegebied, enzovoort een aparte vergunning hebben. Lost het iets op, nee maar de gemeentes kunnen er geld aan verdienen! En in plaats van zaken te moeten doen met enkele honderden chauffeurs hoeven ze nu alleen nog enkele TTO’s hun besluiten door te geven, protesteren is vergunning kwijt… Zoals Herman Kuiphof het ooit eens zei; ‘Zijn we er toch ingetuind…’

Ton van Dalfsen|14.11.14|14:55

Dit had allemaal niet gehoeven. Gewoon vergunningen gemeentelijk uitgeven zoals van voor de herziening wp2000. Heb je meteen gratis en voor niets een gemeentelijke TTO. En is elke taxiondernemer waar hij zijn vergunning heeft verkregen beschermd.

Rodney Barten|15.11.14|15:31

@ Ton: Wat een hopeloos ouderwetse gedachte…we leven inmiddels in 2014, bijna 2015. Ik wil met mijn vergunning kunnen werken waar ik maar wil, ik heb geen bescherming nodig van de overheid om op een eerlijke manier mijn geld te verdienen.

Ton van Dalfsen|16.11.14|17:38

@ Rodney, De overheid wil toch zo graag TTO’s ? Dan ook overal toepassen door weer de vergunningen gemeentelijk uit te geven. Je bent tenminste in je eigen plaats met de opstap markt beschermd. Tuurlijk mag je overal werken zolang je maar niet van de straat op pikt.

Rodney Barten|16.11.14|20:13

Ton: TTO’s zijn er alleen maar om de gemeentekas mee te spekken, het is niet eens landelijk want elke stad heeft een andere verordening. Het is ook belachelijk dat je niet gewoon klanten mag oppikken buiten de standplaatsen om. Strengere eisen stellen aan de chauffeur, vof constructies aanpakken en voorlopig geen nieuwe vergunningen meer afgegeven zou een oplossing zijn.