amsterdam, taxi, taxistandplaats, laad- en losplek

Laad- en losplekken Amsterdam ’s nachts als taxistandplaats

De gemeente Amsterdam laat taxichauffeurs in de avond en nacht een deel van de laad- en losplaatsen voortaan gebruiken als taxistandplaats. Deze laad- en losplaatsen zijn met een bord gemarkeerd als deeltijd-taxistandplaats. De plaatsen zijn alleen beschikbaar voor TTO-taxichauffeurs.

Taxi’s krijgen zo extra standplaatsen in de buurt van horeca en uitgaansgelegenheden, zij hoeven minder rond te rijden. Klanten vinden zo een taxi dicht in de buurt.

TTO-taxi’s

In totaal komen er ruim honderd extra plekken in de avonduren beschikbaar voor TTO-taxi’s. Het dubbelgebruik van de laad- en losplaatsen als taxistandplaats is in overleg met de taxibranche en de stadsdelen gerealiseerd en de locaties zijn in overleg gekozen.

In stadsdeel Zuid zijn de standplaatsen al gemarkeerd met borden, het gaat hier om 14 locaties met 37 plekken. In stadsdeel Centrum komen er voor het eind van het jaar 53 van deze nachtelijke taxistandplaatsen bij, in Oost gaat het om 8 locaties, met 16 plekken, in stadsdeel West komen er ook enkele locaties bij.

Taxistandplaats

De laad- en losplekken zijn in de meeste gevallen tussen 20.00 en 06.00 uur in gebruik als taxistandplaats, er zijn plekken waar dit korter is. Dit staat altijd met borden aangegeven. De avondlijke taxistandplaatsen zijn vooral in de buurt van uitgaansgelegenheden en horeca.

Een overzicht van deze nachtelijke standplaatsen vindt u hier (PDF, 203 kB).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Laad- en losplekken Amsterdam ’s nachts als taxistandplaats”

Wim Bekkerin|12.12.14|23:49

Met een Taxi-vergunning mag ik volgens de wet mijn werk doen door heel Nederland. Echter wordt ik nu verplicht om in elke gemeente lid te worden, tegen de nodige kosten, van een TTO organisatie. Zonder dit lidmaatschap mag ik geen passagiers meenemen van de meeste taxi plaatsen in de (grote) gemeentes.

Wim Bekkerin|12.12.14|23:49

Zelfs de wachtplaatsen (b.v. AMC in Amsterdam)zijn voorbehouden aan TTO AMS taxi’s. Bepalen de grote gemeentes de taxi wet, of de regering?
Ik vraag mij af of het bordje “Alleen TTO Taxi’s” toegestaan” wel wettelijk
wordt gedekt. Taak voor de (slapende0 SFT???)

Rodney Barten|19.12.14|20:52

@ Wim….volgens mij zijn TTO’s niet wettelijk verplicht, het is een verordering..en dan mag het dus wel.

Laad- en losplekken Amsterdam ’s nachts als taxistandplaats | TaxiPro
amsterdam, taxi, taxistandplaats, laad- en losplek

Laad- en losplekken Amsterdam ’s nachts als taxistandplaats

De gemeente Amsterdam laat taxichauffeurs in de avond en nacht een deel van de laad- en losplaatsen voortaan gebruiken als taxistandplaats. Deze laad- en losplaatsen zijn met een bord gemarkeerd als deeltijd-taxistandplaats. De plaatsen zijn alleen beschikbaar voor TTO-taxichauffeurs.

Taxi’s krijgen zo extra standplaatsen in de buurt van horeca en uitgaansgelegenheden, zij hoeven minder rond te rijden. Klanten vinden zo een taxi dicht in de buurt.

TTO-taxi’s

In totaal komen er ruim honderd extra plekken in de avonduren beschikbaar voor TTO-taxi’s. Het dubbelgebruik van de laad- en losplaatsen als taxistandplaats is in overleg met de taxibranche en de stadsdelen gerealiseerd en de locaties zijn in overleg gekozen.

In stadsdeel Zuid zijn de standplaatsen al gemarkeerd met borden, het gaat hier om 14 locaties met 37 plekken. In stadsdeel Centrum komen er voor het eind van het jaar 53 van deze nachtelijke taxistandplaatsen bij, in Oost gaat het om 8 locaties, met 16 plekken, in stadsdeel West komen er ook enkele locaties bij.

Taxistandplaats

De laad- en losplekken zijn in de meeste gevallen tussen 20.00 en 06.00 uur in gebruik als taxistandplaats, er zijn plekken waar dit korter is. Dit staat altijd met borden aangegeven. De avondlijke taxistandplaatsen zijn vooral in de buurt van uitgaansgelegenheden en horeca.

Een overzicht van deze nachtelijke standplaatsen vindt u hier (PDF, 203 kB).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Laad- en losplekken Amsterdam ’s nachts als taxistandplaats”

Wim Bekkerin|12.12.14|23:49

Met een Taxi-vergunning mag ik volgens de wet mijn werk doen door heel Nederland. Echter wordt ik nu verplicht om in elke gemeente lid te worden, tegen de nodige kosten, van een TTO organisatie. Zonder dit lidmaatschap mag ik geen passagiers meenemen van de meeste taxi plaatsen in de (grote) gemeentes.

Wim Bekkerin|12.12.14|23:49

Zelfs de wachtplaatsen (b.v. AMC in Amsterdam)zijn voorbehouden aan TTO AMS taxi’s. Bepalen de grote gemeentes de taxi wet, of de regering?
Ik vraag mij af of het bordje “Alleen TTO Taxi’s” toegestaan” wel wettelijk
wordt gedekt. Taak voor de (slapende0 SFT???)

Rodney Barten|19.12.14|20:52

@ Wim….volgens mij zijn TTO’s niet wettelijk verplicht, het is een verordering..en dan mag het dus wel.