SELMS, taxi-app, taxi bestellen

Nieuwe taxi-bestel-app voor Amsterdam: SELMS

De taxibranche in Amsterdam is weer een nieuwe taxi-bestel-app rijker: SELMS. Initiatiefnemer is Mourad Berouijel El Kadiri, een Amsterdamse ondernemer en taxichauffeur. Er zijn op dit moment 40 Amsterdamse zzp-chauffeurs bij de app aangesloten. De taxi-app is nu nog alleen verkrijgbaar op iOS, later dit jaar ook op Android.

“We zijn begonnen in regio Amsterdam. Het is de bedoeling dat we volgend jaar uitbreiden naar Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Noord-Brabant”, vertelt El Kadiri.

Taxibus of limousine

De app onderscheidt zich door de mogelijkheid van een reservering vooraf én een schatting van de ritprijs. De afrekening gaat per creditcard waarbij de factuur per email wordt verzonden. Ook kan er gekozen worden voor een luxe auto (Mercedes-Benz E-Klasse), een limousine (Mercedes-Benz S-Klasse) of een taxibus (Mercedes-Benz Viano).  De aangesloten taxichauffeurs moeten aan alle wettelijke eisen voldoen.

De chauffeurs worden door klanten beoordeeld via een ratingsysteem in de app. Hierdoor wordt de kwaliteit gewaarborgd. Nadat ze een taxi hebben besteld, krijgen klanten een foto, het kenteken en het mobiele nummer van de chauffeur. Daarmee kunnen ze de taxi herkennen.

Zakelijke markt

De oprichter bedient vooral de zakelijke markt, expats en toeristen. Deze groep inclusief de reguliere consument is de doelgroep van de app SELMS. El Kadiri: “Daarom hebben we de website en de volledig in het Engels gemaakt. Op de dag van lancering hadden we 40 downloads, maar we verwachten dat dit snel gaat oplopen. Omdat we een start-up zijn en geen grote marketingbudgetten tot onze beschikking hebben, gaan we vooral via social media reclame maken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Nieuwe taxi-bestel-app voor Amsterdam: SELMS”

Bart van den Berg|13.08.15|20:37

En weer een app. Mijn schatting: Geen direct klantcontact (lekker makkelijk en goedkoop), geld snel binnen, geen traceerbaar vestigings- of correspondentie adres, geen belbaar telefoonnummer, geen website. Uitingen in het Engels op vrijblijvende sociale media. Buitenlanders zijn zo weer uit Nederland verdwenen, niks klachtenreglement of geschillencommissie. De moraal? De ondernemer incasseert, de 40 aan wettelijke eisen gehouden chauffeurs zijn binnen no-time ontoereikend liquide.

Ton van Dalfsen|15.08.15|14:48

Zoals je door de bomen het bos niet ziet, zal het ook gaan met Taxibestel Apps. Door de Apps zie je niet de App die jij wil. Iedereen heeft nu zijn eigen eilandje.