taxistandplaats, Schiphol, drukte, taxi, taxichauffeur

Taxichauffeurs Schiphol protesteren tegen ronselaars

Taxichauffeurs hebben maandag op Schiphol de toegang tot de officiële standplaatsen geblokkeerd. Daarmee maakten zij hun onvrede over op de luchthaven actieve taxironselaars kenbaar.

De blokkade van de slagboom die toegang geeft tot de standplaats bij Schiphol Plaza werd vanaf ongeveer 14.00 uur geblokkeerd. Dat leidde tot lange rijen wachtende reizigers. De aanwezige ronselaars zouden meteen zijn vertrokken, zo meldt RTV Noord-Holland. De blokkade werd later in de middag opgeheven, maar de boze chauffeurs gaven nog wel een vervolg aan hun actie met een claxonneerprotest.

Momenteel mogen drie taxidiensten formeel hun diensten aanbieden op de taxistandplaats bij Schiphol Plaza. Door de luchthaven worden reizigers ook gewezen op het feit dat ze niet in zee moeten gaan met de ronselaars door wie ze benaderd kunnen worden. Gaan reizigers toch overstag, dan worden ze meegenomen naar een parkeerplaats waar de auto staat. Deze werkwijze zou leiden tot overlast; daarnaast zien de officiële chauffeurs zich bedreigd in hun broodwinning.

Officiële standplaatsen

Deze werkwijze was overigens lange tijd toegestaan. Door een gerechtelijk besluit zouden alle legale chauffeurs klanten mogen oppikken bij Schiphol Plaza omdat dit openbare weg is. Een aanpassing van de Algemene Plaatselijke Verordening maakt dat het sinds 1 januari weer verboden is om klanten voor taxi’s te werven op andere locaties dan de officiële standplaatsen.

Sinds kort lopen de ronselaars bovendien de kans beboet te worden door opsporingsambtenaren van de gemeente Haarlemmermeer.  Iemand die voor de eerste keer als ronselaar wordt betrapt kan een boete van 350 euro verwachten. Bij herhaling kan dat oplopen tot 1.500 euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

10 reacties op “Taxichauffeurs Schiphol protesteren tegen ronselaars”

Rodney Barten|14.06.16|13:42

Zucht, je struikelt over de ronselaars, en de boa’s staan er gewoon na te kijken.

Ton van Dalfsen|14.06.16|15:57

Tja, Schiphol blijft een moeilijke materie. Als je schiphol op rijdt staat er een groot bord Privé terrein met de geldende algemene verkeersbesluiten en naleving. Volgens het APV van Haarlemmermeer mag je wel taxidiensten aanbieden bij de taxistandplaats. Tegenwoordig staan daar dus veel ronselaars en kunnen ze er niets tegen doen. Binnenin schiphol ook weer een ander verhaal: Van wie is het gebouw? Is het privé eigendom van schiphol? of is het eigendom van gemeente Haarlemmermeer? Op ieder

Ton van Dalfsen|14.06.16|16:00

z’n taxivergunning staat: werkgebieden: NEDERLAND. en ook op de laatste nieuw uitgegeven exemplaren. Dus de ene wet druist tegen de andere wet in. m.a.w. als de ronselaars een boete krijgen. kunnen ze in verweer gaan en naar mijn idee ook nog WEER gelijk krijgen. Het blijft moeilijk dat schiphol. Mijn zegen hebben de ronselaars als ze maar mijn klanten niet lastig vallen

Mo El|14.06.16|18:05

Schiphol verdient hier miljoenen aan op jaar basis vandaar dat ze de taxichauffeurs zwart maken en bodybuilders met een crimineel verleden als zogenaamde taxihost neerzetten om de ronselaars em chaffeurs die hun dienstem aanbieden dwars te zitten.
Ben vaak genoeg met een niet schipholchauffeur meegegaan en duizenden andere met mij en zij rijden goedkoper dan de schipholtaxi en de service is goed.

Mo El|14.06.16|18:10

Jammer voor die jongens dat de media wordt opgehitst door schiphol om hun zwart te maken.
Waarom zou schiphol een taximarkt moeten beheren waar ze miljoenen aan verdienen terwijl dit een taak is van de overheid.

Schiphol gaat ook in strijd tegen apv omdat ze zelf ronselen door middel van taxihosten.

Kees Tuppe|14.06.16|20:05

Waarom mag Schiphol zoals elk bedrijf geen geld verdienen en is Mo El zelf toevallig ook een ronselaar?…

Willem Film|15.06.16|00:38

Mo El iedere taxichauffeur mag op Spl, buiten het bel – en contractvervoer, zijn diensten aanbieden. Alleen we zijn hier in NL en Spl wil dat in goede banen leiden. Spl wil graag dat je je eenmalig registreert en netjes in de rij samen met je collega’s gaat wachten tot je aan de beurt bent. De parkeerplek (buffer) die Spl beschikbaar stelt, betaal je een kleine vergoeding voor. Is altijd goedkoper dan de dure P-garage a 10 p/uur.

Maar jij en je vrienden hebben maling aan deze regels….

Willem Film|15.06.16|00:46

Jullie gaan 3 meter voor de standplaats staan. Stichten verwarring door de zelfde Splhesjes te dragen. Belemmeren klanten de doorgang, misleiden klanten, trekken koffers uit handen etc. Erg klantonvriendelijk en vooral intimiderend. Het ergste is dat je je eigen collega’s benadeeld en vooral de collega’s waar je vader geboren is. Wat je doet is klanten stelen. Je zou je moeten schamen.

Tjerk Vinckx|16.06.16|02:34

@ Hr.Willem Film, u heeft het netjes verwoord,daar is geen spelt tussen te krijgen.
Klasse !!

Carl van Rees|16.06.16|12:12

Helemaal me eens hr Willem Film
ze vallen zelf chauffeurs lastig die met hun klanten naar de parkeergarage lopen

Taxichauffeurs Schiphol protesteren tegen ronselaars | TaxiPro
taxistandplaats, Schiphol, drukte, taxi, taxichauffeur

Taxichauffeurs Schiphol protesteren tegen ronselaars

Taxichauffeurs hebben maandag op Schiphol de toegang tot de officiële standplaatsen geblokkeerd. Daarmee maakten zij hun onvrede over op de luchthaven actieve taxironselaars kenbaar.

De blokkade van de slagboom die toegang geeft tot de standplaats bij Schiphol Plaza werd vanaf ongeveer 14.00 uur geblokkeerd. Dat leidde tot lange rijen wachtende reizigers. De aanwezige ronselaars zouden meteen zijn vertrokken, zo meldt RTV Noord-Holland. De blokkade werd later in de middag opgeheven, maar de boze chauffeurs gaven nog wel een vervolg aan hun actie met een claxonneerprotest.

Momenteel mogen drie taxidiensten formeel hun diensten aanbieden op de taxistandplaats bij Schiphol Plaza. Door de luchthaven worden reizigers ook gewezen op het feit dat ze niet in zee moeten gaan met de ronselaars door wie ze benaderd kunnen worden. Gaan reizigers toch overstag, dan worden ze meegenomen naar een parkeerplaats waar de auto staat. Deze werkwijze zou leiden tot overlast; daarnaast zien de officiële chauffeurs zich bedreigd in hun broodwinning.

Officiële standplaatsen

Deze werkwijze was overigens lange tijd toegestaan. Door een gerechtelijk besluit zouden alle legale chauffeurs klanten mogen oppikken bij Schiphol Plaza omdat dit openbare weg is. Een aanpassing van de Algemene Plaatselijke Verordening maakt dat het sinds 1 januari weer verboden is om klanten voor taxi’s te werven op andere locaties dan de officiële standplaatsen.

Sinds kort lopen de ronselaars bovendien de kans beboet te worden door opsporingsambtenaren van de gemeente Haarlemmermeer.  Iemand die voor de eerste keer als ronselaar wordt betrapt kan een boete van 350 euro verwachten. Bij herhaling kan dat oplopen tot 1.500 euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

10 reacties op “Taxichauffeurs Schiphol protesteren tegen ronselaars”

Rodney Barten|14.06.16|13:42

Zucht, je struikelt over de ronselaars, en de boa’s staan er gewoon na te kijken.

Ton van Dalfsen|14.06.16|15:57

Tja, Schiphol blijft een moeilijke materie. Als je schiphol op rijdt staat er een groot bord Privé terrein met de geldende algemene verkeersbesluiten en naleving. Volgens het APV van Haarlemmermeer mag je wel taxidiensten aanbieden bij de taxistandplaats. Tegenwoordig staan daar dus veel ronselaars en kunnen ze er niets tegen doen. Binnenin schiphol ook weer een ander verhaal: Van wie is het gebouw? Is het privé eigendom van schiphol? of is het eigendom van gemeente Haarlemmermeer? Op ieder

Ton van Dalfsen|14.06.16|16:00

z’n taxivergunning staat: werkgebieden: NEDERLAND. en ook op de laatste nieuw uitgegeven exemplaren. Dus de ene wet druist tegen de andere wet in. m.a.w. als de ronselaars een boete krijgen. kunnen ze in verweer gaan en naar mijn idee ook nog WEER gelijk krijgen. Het blijft moeilijk dat schiphol. Mijn zegen hebben de ronselaars als ze maar mijn klanten niet lastig vallen

Mo El|14.06.16|18:05

Schiphol verdient hier miljoenen aan op jaar basis vandaar dat ze de taxichauffeurs zwart maken en bodybuilders met een crimineel verleden als zogenaamde taxihost neerzetten om de ronselaars em chaffeurs die hun dienstem aanbieden dwars te zitten.
Ben vaak genoeg met een niet schipholchauffeur meegegaan en duizenden andere met mij en zij rijden goedkoper dan de schipholtaxi en de service is goed.

Mo El|14.06.16|18:10

Jammer voor die jongens dat de media wordt opgehitst door schiphol om hun zwart te maken.
Waarom zou schiphol een taximarkt moeten beheren waar ze miljoenen aan verdienen terwijl dit een taak is van de overheid.

Schiphol gaat ook in strijd tegen apv omdat ze zelf ronselen door middel van taxihosten.

Kees Tuppe|14.06.16|20:05

Waarom mag Schiphol zoals elk bedrijf geen geld verdienen en is Mo El zelf toevallig ook een ronselaar?…

Willem Film|15.06.16|00:38

Mo El iedere taxichauffeur mag op Spl, buiten het bel – en contractvervoer, zijn diensten aanbieden. Alleen we zijn hier in NL en Spl wil dat in goede banen leiden. Spl wil graag dat je je eenmalig registreert en netjes in de rij samen met je collega’s gaat wachten tot je aan de beurt bent. De parkeerplek (buffer) die Spl beschikbaar stelt, betaal je een kleine vergoeding voor. Is altijd goedkoper dan de dure P-garage a 10 p/uur.

Maar jij en je vrienden hebben maling aan deze regels….

Willem Film|15.06.16|00:46

Jullie gaan 3 meter voor de standplaats staan. Stichten verwarring door de zelfde Splhesjes te dragen. Belemmeren klanten de doorgang, misleiden klanten, trekken koffers uit handen etc. Erg klantonvriendelijk en vooral intimiderend. Het ergste is dat je je eigen collega’s benadeeld en vooral de collega’s waar je vader geboren is. Wat je doet is klanten stelen. Je zou je moeten schamen.

Tjerk Vinckx|16.06.16|02:34

@ Hr.Willem Film, u heeft het netjes verwoord,daar is geen spelt tussen te krijgen.
Klasse !!

Carl van Rees|16.06.16|12:12

Helemaal me eens hr Willem Film
ze vallen zelf chauffeurs lastig die met hun klanten naar de parkeergarage lopen