dvg, personenvervoer, taxibedrijf

DVG Personenvervoer nieuwe vervoerder Regiotaxi Vechtdal

DVG Personenvervoer gaat de Regiotaxi Vechtdal uitvoeren voor een periode van maximaal 6 jaar.  Dat is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincie Overijssel en de gemeenten Dalfsen, Ommen en Hardenberg in mei 2011 zijn gestart.

De daadwerkelijke uitvoering van het vervoer wordt straks door taxibedrijf TCR Vervoer verzorgd via centrales in Dalfsen en Hardenberg. DVG neemt hiermee het stokje over van de huidige vervoerder Vervoersmanagement Noord-Nederland (VMNN). De nieuwe concessie start op 1 januari 2012.

Voertuigen

DVG schaft voor de uitvoering van Regiotaxi Vechtdal allemaal nieuwe voertuigen aan die voldoen aan de hoogste milieueisen, waaronder een aantal auto’s dat rijdt op biobrandstof. Vaste klanten van de regiotaxi ontvangen in december uitgebreide persoonlijke informatie over de nieuwe vervoerder.

De provincie Overijssel is verantwoordelijk voor al het openbaar vervoer in West-Overijssel. Vanwege de gemeentelijke verantwoordelijkheid voor de WMO’ers wordt het regiotaxivervoer mede gefinancierd door de gemeenten Dalfsen, Ommen en Hardenberg. Regiotaxi Vechtdal bestaat sinds 2000. Jaarlijks worden er ruim 125.000 ritten gemaakt met de regiotaxi.

Verbeteringen

Om het reizen met de Regiotaxi nog aantrekkelijker en makkelijker te maken heeft de provincie de afgelopen periode een aantal verbeteringen doorgevoerd. Hierbij gaat het onder andere om:

  • Kortingstarief: de regiotaxipas (7,50 euro per jaar) is niet meer nodig om in aanmerking te komen voor het kortingstarief van 1 euro per zone. Korting geldt op verbindingen waar geen bus of trein rijdt en doordeweeks ’s avonds na 18 uur en in het weekend.
  • De wachttijd aan de telefoon is maximaal 180 seconden. Na 120 seconden wachttijd krijgt de klant de mogelijkheid een voicemail achter te laten. Hij/zij wordt dan teruggebeld.
  • Per 1 januari aanstaande betaalt de klant gereden kilometers over de kortste afstand in plaats van in zones.
  • Reismarges: Aan reizigers wordt standaard gevraagd naar een gewenste vertrektijd of een gewenste aankomsttijd. De marge wordt teruggebracht tot maximaal 15 minuten voor aankomst of maximaal 15 minuten na de gewenste vertrektijd.
  • Terugbelservice: vijf minuten voor aankomst van de taxi ontvangt de reiziger een telefoontje of SMS.
  • Internet: naast de reservering via de telefoon, is boeken en betalen via internet per 1 januari aanstaande ook mogelijk.

Kijk voor meer informatie over de regiotaxi op www.regiotaxi.overijssel.nl.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.