taxibord, daklicht, taxi

Wmo-vervoer Leeuwarden door taxicentrale Wolters in orde

Taxibedrijf Wolters komt zijn contractuele verplichtingen voor het wmo-vervoer in Leeuwarden uitstekend na. Dat meldt het college van B en W. De gemeenteraadsfractie van het CDA had vragen gesteld over de stiptheid in de uitvoering van het Wmo-vervoer en de afhandeling van klachten daarover.

In de overeenkomst met de vervoerder is bepaald dat met betrekking tot de vastgestelde aanrijdtijden (maximaal 15 minuten na het afgesproken ophaaltijdstip) een marge van 5% wordt gehanteerd. Bij meer dan 5% overschrijding krijgt de vervoerder een boete opgelegd.

Marge

“Uit de managementrapportages blijkt dat in 2010 en 2011 de marge van 5% niet is overschreden. Het college constateert dat de vervoerder zijn contractuele verplichtingen nakomt”, schrijft het gemeentebestuur.

Het gemiddelde aantal klachten bedraagt slechts 7 per week op gemiddeld 4.000 ritten per week. In de overeenkomst met de vervoerder is bepaald dat de vervoerder een registratie bijhoudt van de ingediende klachten en dat hij deze klachten reglmatig met de gemeente bespreekt.

Klachtenregistratie

“Omdat de vervoerder een klachtenregistratie moet bijhouden is geborgd dat alle klachten over “te laat” ritten meetellen. Overigens wordt iedere “te laat” rit geregistreerd in het centrale computerprogramma van de vervoerder, ook ritten waarover geen klacht worden ingediend. Daarom tellen alle ritten, die het ophaaltijdstip met meer dan 15 minuten overschrijden, mee voor de foutmarge.”

De tussen de gemeente en het taxibedrijf afgesproken klachtenprocedure maakt onderdeel uit van de vervoersovereenkomst. Deze overeenkomst heeft een looptijd tot 1 april 2013. “Er is geen aanleiding om met de vervoerder te overleggen over wijzigingen in de overeenkomst omdat hij zijn contractuele verplichtingen nakomt, ook wat betreft de foutmarge van 5%”, aldus het college.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Wmo-vervoer Leeuwarden door taxicentrale Wolters in orde | TaxiPro
taxibord, daklicht, taxi

Wmo-vervoer Leeuwarden door taxicentrale Wolters in orde

Taxibedrijf Wolters komt zijn contractuele verplichtingen voor het wmo-vervoer in Leeuwarden uitstekend na. Dat meldt het college van B en W. De gemeenteraadsfractie van het CDA had vragen gesteld over de stiptheid in de uitvoering van het Wmo-vervoer en de afhandeling van klachten daarover.

In de overeenkomst met de vervoerder is bepaald dat met betrekking tot de vastgestelde aanrijdtijden (maximaal 15 minuten na het afgesproken ophaaltijdstip) een marge van 5% wordt gehanteerd. Bij meer dan 5% overschrijding krijgt de vervoerder een boete opgelegd.

Marge

“Uit de managementrapportages blijkt dat in 2010 en 2011 de marge van 5% niet is overschreden. Het college constateert dat de vervoerder zijn contractuele verplichtingen nakomt”, schrijft het gemeentebestuur.

Het gemiddelde aantal klachten bedraagt slechts 7 per week op gemiddeld 4.000 ritten per week. In de overeenkomst met de vervoerder is bepaald dat de vervoerder een registratie bijhoudt van de ingediende klachten en dat hij deze klachten reglmatig met de gemeente bespreekt.

Klachtenregistratie

“Omdat de vervoerder een klachtenregistratie moet bijhouden is geborgd dat alle klachten over “te laat” ritten meetellen. Overigens wordt iedere “te laat” rit geregistreerd in het centrale computerprogramma van de vervoerder, ook ritten waarover geen klacht worden ingediend. Daarom tellen alle ritten, die het ophaaltijdstip met meer dan 15 minuten overschrijden, mee voor de foutmarge.”

De tussen de gemeente en het taxibedrijf afgesproken klachtenprocedure maakt onderdeel uit van de vervoersovereenkomst. Deze overeenkomst heeft een looptijd tot 1 april 2013. “Er is geen aanleiding om met de vervoerder te overleggen over wijzigingen in de overeenkomst omdat hij zijn contractuele verplichtingen nakomt, ook wat betreft de foutmarge van 5%”, aldus het college.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.