Tribus, verlengde gordel, rolstoelbus, taxi

Geen inkomensgrens wmo-vervoer Oosterschelderegio

De gemeenten in de Oosterschelderegio, zoals gemeente Hulst, herroepen definitief de beslissing om een inkomensgrens in te stellen voor de Regiotaxi. Aanleiding is het verbod voor gemeenten om inkomenspolitiek te voeren. De inwoners die gebruik maken van het wmo-vervoer raken dus definitief hun pasje niet kwijt.

De gemeenten gaan contact opnemen met de mensen die eerder een afwijzing kregen, zo meldt de PZC.

Vervoerspas

Sterker nog, ook mensen die eerder een afwijzing kregen vanwege een te hoog inkomen maken nu wel kans op een pasje. Omdat de gemeente geen inkomenspolitiek mag voeren, mag het inkomen ook geen criterium zijn voor het toekennen van een vervoerspas.

Ouderen en zieken met een inkomen van meer dan anderhalf keer het minimumloon zouden aanvankelijk per 1 januari 1,30 euro in plaats van 18 cent per kilometer gaan betalen. De zeven gemeenten in de Oosterschelderegio wilden de regiotaxi duurder maken om de kosten van het WMO-vervoer in de hand te houden.

Centrale Raad van Beroep

Eerder had de Centrale Raad van Beroep al bepaald dat de gemeenten geen inkomensgrenzen mochten hanteren. Binnenkort komen de gemeenten bij elkaar om te praten over alternatieve bezuinigingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Geen inkomensgrens wmo-vervoer Oosterschelderegio | TaxiPro
Tribus, verlengde gordel, rolstoelbus, taxi

Geen inkomensgrens wmo-vervoer Oosterschelderegio

De gemeenten in de Oosterschelderegio, zoals gemeente Hulst, herroepen definitief de beslissing om een inkomensgrens in te stellen voor de Regiotaxi. Aanleiding is het verbod voor gemeenten om inkomenspolitiek te voeren. De inwoners die gebruik maken van het wmo-vervoer raken dus definitief hun pasje niet kwijt.

De gemeenten gaan contact opnemen met de mensen die eerder een afwijzing kregen, zo meldt de PZC.

Vervoerspas

Sterker nog, ook mensen die eerder een afwijzing kregen vanwege een te hoog inkomen maken nu wel kans op een pasje. Omdat de gemeente geen inkomenspolitiek mag voeren, mag het inkomen ook geen criterium zijn voor het toekennen van een vervoerspas.

Ouderen en zieken met een inkomen van meer dan anderhalf keer het minimumloon zouden aanvankelijk per 1 januari 1,30 euro in plaats van 18 cent per kilometer gaan betalen. De zeven gemeenten in de Oosterschelderegio wilden de regiotaxi duurder maken om de kosten van het WMO-vervoer in de hand te houden.

Centrale Raad van Beroep

Eerder had de Centrale Raad van Beroep al bepaald dat de gemeenten geen inkomensgrenzen mochten hanteren. Binnenkort komen de gemeenten bij elkaar om te praten over alternatieve bezuinigingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.