regiotaxi, Gelderland, taxi, taxichauffeur, passagier

Aanbesteding Regiotaxi Gelderland naar deze taxibedrijven

De voorlopige gunning van de Regiotaxi Gelderland is bekend. Het vervoerperceel Noord Veluwe is voorlopig gegund aan Zorgcentrale Nederland (ZCN Totaalvervoer). De vervoerpercelen Achterhoek, Stedendriehoek, De Vallei en Rivierenland (4) zijn voorlopig gegund aan Willemsen De Koning uit Arnhem.

Het callcenter is voorlopig gegund aan RVC (Regionaal Vervoerscentrum) in Enschede.

Alcatelperiode

Nadat bij alle inschrijvers de uitslag bekend is gemaakt, is de alcatelperiode ingegaan. Dat is een periode van 15 dagen waarin verliezende inschrijvers vragen kunnen stellen over de beoordeling en waarin zij mogelijk een procedure kunnen starten tegen het voornemen tot gunning.

Pas na die periode en indien er geen procedures zijn gestart, wordt de gunning definitief. “Wij verwachten dat we voor 1 mei de definitieve gunning bekend kunnen maken”, laat woordvoerder Michel Hulsink weten.

Auteur: Bart Pals

15 reacties op “Aanbesteding Regiotaxi Gelderland naar deze taxibedrijven”

mulder|16.04.12|17:02

ik begrijp niet dat er niet verder gekeken word naar hoe n bedrijf functioneert ????
bv omgaan met klanten en of personeel

arnold|17.04.12|12:44

Ja fijn, he? We kunnen weer op zoek naar ander werk, want bij ons zijn de Regiotaxi ook kwijt. De nieuwe vervoerder gaat voor 3,50 per zone rijden, terwijl er nu voor 5,50 per zone wordt uitgekeerd. Dat betekent vooral veel stress, overvolle bussen, onmogelijke combinaties, enzovoortrs.
Begrijpt u het nog? Ik niet meer! Ik ga wel op zoek naar iets anders, als er iets anders te vinden is voor een vent van bijna 50. Maar ik ben he-le-maal klaar met die k*t taxiwereld!!!!

piet|17.04.12|19:31

helemaal mee eens arnold!!!!!!! echt balen dit

Bart.|18.04.12|16:37

Dag vast contract, bedankt overheid. Heel fijn dat er zo naar kwaliteit gekeken wordt, zijn de reizigers ook erg blij mee. Voor welk hongerloontje mag een chauffeur de reizigers vervoeren? Want die zijn de enige die uitgeknepen kunnen worden. Vele gezinnen zitten deze maanden in de stress, houden we werk en tegen welke condities? Bij G.G.Z. kunnen ze niet aankloppen, dat kost geld, en dat hebben ze toch al niet. Wat een maatschappij!!!!

berrie|20.04.12|11:26

ik vind dat w de koning het verdiend het is een goed taxi bedrijf.
ze zijn er goed voor de klanten want die zijn er erg tevreden en ze zijn ook goed voor het personeel.
natuurlijk kan het qua loon beter maar dat is overal,we mogen blij zijn dat we mogen werken.

kees|21.04.12|00:13

Spijtig dat wij het contract kwijt zijn…
Wat is er gaande… van euro 5.50 per zone naar euro 3.50 terwijl de loon en brandstofkosten 10 respectievelijk 30 % zijn gestegen ?
Wat een gigantische besparing zal dit opleveren! Het is te mooi om waar te zijn !
Hoe gaat ZCN dit doen?

henk van mullem|21.04.12|13:21

ja Kees heel taxirijdend Nederland vraagt zich af hoe je auto,s op de weg kunt houden voor de prijs van een bakfiets.maar eerst de onzekerheid weg bij het rijdend personel:de O.P.O.V regeling OvergangPersoneel bij Overgang Vervoerscontract van 75 % naar 100% zoals bij het Openbaar Vervoer en ook moet er iets geregeld worden voor de indirecten centralisten/planners etc want die zijn ook het haasje bij contractwisseling en dat zal allemaal aan de CAO tafel moeten gebeuren.steunonswordt vakbondslid

kees|21.04.12|22:59

ja Henk, door de vakbonden zijn de salarissen heel veel gestegen. Resultaat: oude ervaren taxichauffeurs met een vast contract dreigen werkloos te worden en jonge goedkope taxichauffeurs met een nul uren contract krijgen een baan.
Kosten wat het kost wil ik en veel andere chauffeurs knokken voor het bedrijf waar ze werken- Onze baas wil voor ons het beste en andersom ook- maar nu ondanks al onze inzet en inspanningen zijn we ons contract kwijt- Hoe kan dit ?

henk van mullem|22.04.12|13:25

ja Kees zolang onze grandioze overheid in al zijn onwijsheid blijft vinden dat het gouden kalf genaamd marktwerking ook voor collektive voorzieningen geld zal daar weinig verandering in komen.maar….
als wij de organisatie graad net zo dicht kunnen krijgen als bij het O.V dus de scheet in DenHelder wordt geroken in Maastricht,en onze broodheren slaan de handen in een,en vechten mekaar niet meer de keet uit dan kan er zonder prijsafspraak toch een prijs gelijkheid ontstaan en komt hetinderdaad-

henk van mullem|22.04.12|13:41

aan op kwaliteit en staan voor ons werk de vakvrouw en man in personenvervoer en dan moeten de aanbestedende partijen ons volgen en hoeft er niet meer verliesgevend (uit pure wanhoop en noodzaak),
of kosten neutraal worden in geschreven op consessies pas dan is een goed belegde boterham een logisch iets en niet meer een kwestie van geluk hebben.
WIJ HEBBEN EEN DROOM,die WERKELIJKHEID moet WORDEN.
groetjes Henk van Mullem C.N.V Kaderlid en chauffeur..

Tegekvoorwoorden|22.04.12|18:59

Schandalig dit! Kijk eens de reportage “Stress door de taxibus” van Zembla. Zie hoe een dove/slechtziende vrouw gevraagd wordt een postcode op te zoeken (!!) omdat de telefonist de straat niet kent. Verder nog meer wantoestanden aan het licht:chauffeurs die maanden geen salaris krijgen, pensioenen/vakantiegeld dat weggesluisd wordt en een veel te hoge werkdruk. Door de aanbesteding wordt er massaal aan kwaliteit ingeleverd, wat voor de chauffeurs en de doelgroep zeer pijnlijk is.

kees|23.04.12|01:05

@tegek.Bij ons gaat het tot nog toe zo- geen subsidie voor het taxibedrijf indien te laat of te lang wordt omgereden. Reken maar dat het taxibedrijf alles op alles zet om op tijd te rijden!!! Als het inderdaad zo is dat in de nieuwe aanbesteding ook ritten uitbetaald worden die te laat zijn (zoals bij valys) dan is echt het einde inzicht. Er blijven dan alleen aso bedrijven en chauffeurs over die alleen rijden voor het geld. Zembla schetst een te zwart beeld. Het gaat vaak ook heel erg goed

Tegekvoorwoorden|23.04.12|15:36

en de setax?????????????

jeroen|23.04.12|21:31

Beste mede chauffeurs (m/v)

dat CTS het kwijt is is niet vreemd gezien het feit dat ze regelmatig meer dan een uur te laat bij de klanten aan komen en dat ligt NIET aan de chauffeurs. dat WDK het krijgt is naar mijn mening niet juist. deze heeft slimme constructies bedacht voor 0 uren contracten met hun chauffeurs en moeten het maar waar maken maar de tijd zal het leren.

subsidie van de gemeente Apeldoorn doet ook al heel veel voor ze. nette chauffeurs zitten er tussen maar de meesten…

kees|02.05.12|21:44

@gonnie- willems de koning doet niet de regiotaxi in noord oost Gelderland en heeft daar ook niet de aanbesteding gewonnen- de laatste zorg van een chauffeur zal de brandstofkeus zijn … op gas rijden gaat prima.. als er chauffeurs zijn die niet in staat zijn om op gas te rijden moeten ze echt een ander vak kiezen….
Als de winnaar van de aanbesteding de zelfde dienst verlening kan doen tegen lagere kosten moeten we allemmal blij zijn….maar de vraag blijft hoe hoe het mogelijk is….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.