Concessie streekbusvervoer IJsselmond moet opnieuw

De provincies Overijssel en Flevoland hebben besloten het streekbusvervoer in de concessie IJsselmond niet te gunnen. De twee ontvangen offertes op de Europese aanbesteding, van de Combinatie Noot Ede/Regiotaxi de Vallei en Connexxion, zitten met de vraagprijs boven het beschikbare budget.

De gedeputeerden Kok en Lodders, verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Overijssel en Flevoland, willen na de zomer met een nieuwe aanbestedingsprocedure de markt op gaan.

Evalueren

In de tussenliggende periode worden gesprekken gevoerd met verschillende vervoerders om deze aanbesteding te evalueren en input te verzamelen voor de nieuwe procedure. Hiermee blijft de reiziger ook in 2013 verzekerd van een goed openbaar vervoer.

“Uit de aanbesteding van de concessie IJsselmond blijkt wel dat de markt het zwaar heeft”, aldus de gedeputeerden Kok en Lodders. “We ontvangen minder inschrijvingen en de offertes die binnenkomen, zitten boven het budget. Terwijl we juist bij deze concessie het programma van eisen uitvoerig met vervoerders en experts hebben doorgesproken voordat we het op de markt hebben gebracht.”

Connexxion

De provincies Overijssel en Flevoland hebben de aanbesteding voor het busvervoer in de concessie IJsselmond eind januari 2012 in de markt gezet. Het concessiegebied bestaat uit het streekbusvervoer in het gebied Noordwest-Overijssel (Kampen, Genemuiden en Steenwijk) en Noordelijk en Oostelijk Flevoland.

Connexxion verzorgt op dit moment het openbaar vervoer in de concessie IJsselmond. Deze opdracht loopt in december 2012 af.

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Concessie streekbusvervoer IJsselmond moet opnieuw”

Martijn|30.05.12|11:58

Dit is toch te zot voor woorden! Volgens mij hebben ze niet in de gaten wat dit voor kosten en impact heeft op de deelnemende vervoerders.

Richard|30.05.12|13:31

Zo blijkt maar wat die aanbestedingen allemaal veroorzaken. Provincie wil hiervoor een bepaald budget uitgeven. Maar de vervoerder moet aan de hoogst mogelijke eisen voldoen. denk bijvoorbeeld aan millieu.
Het is toch van de zotte dat de aanbesteding opnieuw moet omdat ze beide boven het budget zitten. Wat verwacht de provincie nu eigenlijk? ze willen goed open vervoer hebben. Maar dat moest te koste van alles blijkbaar.

willem|30.05.12|22:37

Ik denk dat ze het toch intresanter vinden om minder te betalen en dan meer aanvullingen te doen via de bijstands uitkeringen.
Europees aanbesteed en dan wel de keuze uit TWEE offertes!

jan|31.05.12|09:16

Belachelijk voor woorden de provincie wil weer voor een kwartje op de eerste rij ik hoop dat de volgende concessie niemand inschrijft dan weten ze meteen waar ze aan toe zijn die mannetjes achter het bureau ze hebben zelf nog nooit van hun leven in een bus gezeten en willen nu de grote jongens uithangen langleve de aanbesteding de grootste geldverspilling van de eeuw.

johnjanos|31.05.12|16:27

Het wordt steeds gekker hier in Nederland…

Wout|01.06.12|13:01

Concessieverleners bestaan meer en meer uit goedwillende amateurs. Er wordt zo makkelijk met eisen gesmeten zonder dat de impact (€) bekend is. Dit is voor de derde keer dat de aanbesteding overnieuw moet. Ben benieuwd welke experts zij duur ingehuurd hebben. In ieder geval zonde van het geld. Ook wordt even niet stil gestaan bij de kosten die de concessiehouder maakt om een bid te doen. Amateurisme ten top en professioneel opdrachtgeverschap onwaardig!

Concessie streekbusvervoer IJsselmond moet opnieuw | TaxiPro

Concessie streekbusvervoer IJsselmond moet opnieuw

De provincies Overijssel en Flevoland hebben besloten het streekbusvervoer in de concessie IJsselmond niet te gunnen. De twee ontvangen offertes op de Europese aanbesteding, van de Combinatie Noot Ede/Regiotaxi de Vallei en Connexxion, zitten met de vraagprijs boven het beschikbare budget.

De gedeputeerden Kok en Lodders, verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Overijssel en Flevoland, willen na de zomer met een nieuwe aanbestedingsprocedure de markt op gaan.

Evalueren

In de tussenliggende periode worden gesprekken gevoerd met verschillende vervoerders om deze aanbesteding te evalueren en input te verzamelen voor de nieuwe procedure. Hiermee blijft de reiziger ook in 2013 verzekerd van een goed openbaar vervoer.

“Uit de aanbesteding van de concessie IJsselmond blijkt wel dat de markt het zwaar heeft”, aldus de gedeputeerden Kok en Lodders. “We ontvangen minder inschrijvingen en de offertes die binnenkomen, zitten boven het budget. Terwijl we juist bij deze concessie het programma van eisen uitvoerig met vervoerders en experts hebben doorgesproken voordat we het op de markt hebben gebracht.”

Connexxion

De provincies Overijssel en Flevoland hebben de aanbesteding voor het busvervoer in de concessie IJsselmond eind januari 2012 in de markt gezet. Het concessiegebied bestaat uit het streekbusvervoer in het gebied Noordwest-Overijssel (Kampen, Genemuiden en Steenwijk) en Noordelijk en Oostelijk Flevoland.

Connexxion verzorgt op dit moment het openbaar vervoer in de concessie IJsselmond. Deze opdracht loopt in december 2012 af.

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Concessie streekbusvervoer IJsselmond moet opnieuw”

Martijn|30.05.12|11:58

Dit is toch te zot voor woorden! Volgens mij hebben ze niet in de gaten wat dit voor kosten en impact heeft op de deelnemende vervoerders.

Richard|30.05.12|13:31

Zo blijkt maar wat die aanbestedingen allemaal veroorzaken. Provincie wil hiervoor een bepaald budget uitgeven. Maar de vervoerder moet aan de hoogst mogelijke eisen voldoen. denk bijvoorbeeld aan millieu.
Het is toch van de zotte dat de aanbesteding opnieuw moet omdat ze beide boven het budget zitten. Wat verwacht de provincie nu eigenlijk? ze willen goed open vervoer hebben. Maar dat moest te koste van alles blijkbaar.

willem|30.05.12|22:37

Ik denk dat ze het toch intresanter vinden om minder te betalen en dan meer aanvullingen te doen via de bijstands uitkeringen.
Europees aanbesteed en dan wel de keuze uit TWEE offertes!

jan|31.05.12|09:16

Belachelijk voor woorden de provincie wil weer voor een kwartje op de eerste rij ik hoop dat de volgende concessie niemand inschrijft dan weten ze meteen waar ze aan toe zijn die mannetjes achter het bureau ze hebben zelf nog nooit van hun leven in een bus gezeten en willen nu de grote jongens uithangen langleve de aanbesteding de grootste geldverspilling van de eeuw.

johnjanos|31.05.12|16:27

Het wordt steeds gekker hier in Nederland…

Wout|01.06.12|13:01

Concessieverleners bestaan meer en meer uit goedwillende amateurs. Er wordt zo makkelijk met eisen gesmeten zonder dat de impact (€) bekend is. Dit is voor de derde keer dat de aanbesteding overnieuw moet. Ben benieuwd welke experts zij duur ingehuurd hebben. In ieder geval zonde van het geld. Ook wordt even niet stil gestaan bij de kosten die de concessiehouder maakt om een bid te doen. Amateurisme ten top en professioneel opdrachtgeverschap onwaardig!