menzis, zorgverzekeraar, kantoor

Zittend ziekenvervoer Menzis naar PZN, KCN en Vijfstromenland

De aanbesteding zittend ziekenvervoer van Zorgverzekeraar Menzis is definief gegund. Het contract gaat 1 januari 2013 in voor de periode van drie jaar met twee opties van 1 jaar. De volgende bedrijven hebben de volgende percelen gegund gekregen:

  • Perceel A (Groningen, Noord Drenthe): Stichting Coördinatie Personenvervoer Noord Nederland (KCN) te Winschoten
  • Perceel B (Twente, Gelderland, ZO Utrecht): Personenvervoer Vijfstromenland B.V. te Tiel
  • Perceel C (rest van Nederland): Personen- en Zorgvervoer Nederland (PZN) te Tilburg

Onderaannemers

Alle personenvervoerbedrijven maken gebruik van onderaannemers. De regiecentrales mogen zelf beslissen welke onderaannemer zij inschakelen. “Die zijn bij ons bekend en moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als de hoofdaannemers, zoals we hebben opgesteld in het bestek”, licht contractmanager Alie Heirman van Menzis toe.

De passagiers mogen maximaal een half uur te vroeg in het ziekenhuis worden afgezet. De maximale omrijtijd bedraagt 25% van de normale reistijd. De hoofdaannemers zijn verantwoordelijk voor het presteren van de door hen ingeschakelde onderaannemers.

Prijs

Dat Menzis een zeer scherpe prijs van 1,00 euro per beladen kilometer betaalt aan de hoofdaannemers (de onderaannemers ontvangen dus nog minder) voor percelen A en B (zelfde prijspeil als 2007), dat wil Heirman niet bevestigen.

“Wij noemen geen prijzen. Als een vervoerder onvoldoende presteert, hebben wij de mogelijkheid het contract op te zeggen. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat de vervoerders de zaken goed regelen en dat onze verzekerden de juiste service ontvangen.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Zittend ziekenvervoer Menzis naar PZN, KCN en Vijfstromenland”

Taxiboer|15.07.12|15:19

0,96 euro excl. btw voor perceel A en B. Ik wens de winnende bedrijven veel sterkte, ten eerste om het werk in de onderaannemng kwijt te raken, ten tweede om er niet kapot op te rijden.

Inschrijven tegen dit soort waanzintarieven maakt de markt helemaal kapot!

Taxiboerin|16.07.12|09:54

Er is altijd wel weer een Taxiboer(in) die gaat rijden als onderaannemer!

Gedupeerde|19.07.12|15:53

Het is belachelijk waar er tegenwoordig voor aanbesteed wordt. Er zou een bodemprijs in het leven geroepen moeten worden zodat opdrachtgevers niet voor een dubbeltje op de eerste rang komen te zitten en de klanten helemaal achteraan… Het is gewoon schandalig wat er allemaal gebeurt!!!

Frank|19.07.12|22:22

Aanbestedingen zouden verboden moeten worden , laat ieder bedrijf meerijden , voor een tarief die we samen bepalen . Moeten er nog meer bedrijven kapot gaan omdat de overheid meer concurentie wil .

bruintje|19.07.12|22:53

Beste mensen, het is nog erger. De prijs is € 1,00 incl BTW dat is dus € 0.94 opbrengst per kilometer.
En in beide percelen moest Menzis loten tussen drie inschrijvers die op de laagste prijs zaten!
Menzis is de lachende derde nadat Achmea al de tarieven naar rond de € 1,00 zag gaan miv 1 juli.
Als onderaannemer krijgen we voor Menzis ritjes sinds 2007 dik meer als die € 1,00 en ex btw.
Ze hoeven ons nu niet te vragen maar er zijn vast weer stumperds te vinden.

fed|20.07.12|19:35

Waarom zou een een ondernemer voor een 8 gaan als een 6 ook voldoende is. Daar er geen garantie is bij goede kwaliteit volgende aanbesteding te winnen. 2 chauffeurs beknibbellen op uren 3 passagiers wachttijden door meer combi s tegelijk. Lijkt wel een systeem uit 1903 .zeer tevreden bij huidige werkgever, moeten gedwongen met opdracht mee. WIL ZELF MIJN WERKGEVER UIT KIEZEN. NIET DOOR EEN AANBESTEDING. WAT KUNNEN WE VAN DE NIEUWE WERKGEVER VERWACHTEN MET ZO N LAGE PRIJS .

Wim01|26.07.12|11:31

Lees de aanbestedingeisen van de Valis maar eens. De eisen welke aan automatischering, opleidingen en voertuigen worden gesteld en de hoge risico, als de NS (weer) niet rijdt bij kettiingritten etc.etc. mag niet meer kosten dan 1,05 per beladen kilometer incl. BTW. Jij mag meedoen als je
rond de 0,90 per km.zit. (incl. BTW) Dan kom je als ondernemer met 1,00 euro per km. nog goed weg met Menzies. DE SFT werkt hieraan mee, door wel te blaffen, maar niet te bijten!

Zittend ziekenvervoer Menzis naar PZN, KCN en Vijfstromenland | TaxiPro
menzis, zorgverzekeraar, kantoor

Zittend ziekenvervoer Menzis naar PZN, KCN en Vijfstromenland

De aanbesteding zittend ziekenvervoer van Zorgverzekeraar Menzis is definief gegund. Het contract gaat 1 januari 2013 in voor de periode van drie jaar met twee opties van 1 jaar. De volgende bedrijven hebben de volgende percelen gegund gekregen:

  • Perceel A (Groningen, Noord Drenthe): Stichting Coördinatie Personenvervoer Noord Nederland (KCN) te Winschoten
  • Perceel B (Twente, Gelderland, ZO Utrecht): Personenvervoer Vijfstromenland B.V. te Tiel
  • Perceel C (rest van Nederland): Personen- en Zorgvervoer Nederland (PZN) te Tilburg

Onderaannemers

Alle personenvervoerbedrijven maken gebruik van onderaannemers. De regiecentrales mogen zelf beslissen welke onderaannemer zij inschakelen. “Die zijn bij ons bekend en moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als de hoofdaannemers, zoals we hebben opgesteld in het bestek”, licht contractmanager Alie Heirman van Menzis toe.

De passagiers mogen maximaal een half uur te vroeg in het ziekenhuis worden afgezet. De maximale omrijtijd bedraagt 25% van de normale reistijd. De hoofdaannemers zijn verantwoordelijk voor het presteren van de door hen ingeschakelde onderaannemers.

Prijs

Dat Menzis een zeer scherpe prijs van 1,00 euro per beladen kilometer betaalt aan de hoofdaannemers (de onderaannemers ontvangen dus nog minder) voor percelen A en B (zelfde prijspeil als 2007), dat wil Heirman niet bevestigen.

“Wij noemen geen prijzen. Als een vervoerder onvoldoende presteert, hebben wij de mogelijkheid het contract op te zeggen. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat de vervoerders de zaken goed regelen en dat onze verzekerden de juiste service ontvangen.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Zittend ziekenvervoer Menzis naar PZN, KCN en Vijfstromenland”

Taxiboer|15.07.12|15:19

0,96 euro excl. btw voor perceel A en B. Ik wens de winnende bedrijven veel sterkte, ten eerste om het werk in de onderaannemng kwijt te raken, ten tweede om er niet kapot op te rijden.

Inschrijven tegen dit soort waanzintarieven maakt de markt helemaal kapot!

Taxiboerin|16.07.12|09:54

Er is altijd wel weer een Taxiboer(in) die gaat rijden als onderaannemer!

Gedupeerde|19.07.12|15:53

Het is belachelijk waar er tegenwoordig voor aanbesteed wordt. Er zou een bodemprijs in het leven geroepen moeten worden zodat opdrachtgevers niet voor een dubbeltje op de eerste rang komen te zitten en de klanten helemaal achteraan… Het is gewoon schandalig wat er allemaal gebeurt!!!

Frank|19.07.12|22:22

Aanbestedingen zouden verboden moeten worden , laat ieder bedrijf meerijden , voor een tarief die we samen bepalen . Moeten er nog meer bedrijven kapot gaan omdat de overheid meer concurentie wil .

bruintje|19.07.12|22:53

Beste mensen, het is nog erger. De prijs is € 1,00 incl BTW dat is dus € 0.94 opbrengst per kilometer.
En in beide percelen moest Menzis loten tussen drie inschrijvers die op de laagste prijs zaten!
Menzis is de lachende derde nadat Achmea al de tarieven naar rond de € 1,00 zag gaan miv 1 juli.
Als onderaannemer krijgen we voor Menzis ritjes sinds 2007 dik meer als die € 1,00 en ex btw.
Ze hoeven ons nu niet te vragen maar er zijn vast weer stumperds te vinden.

fed|20.07.12|19:35

Waarom zou een een ondernemer voor een 8 gaan als een 6 ook voldoende is. Daar er geen garantie is bij goede kwaliteit volgende aanbesteding te winnen. 2 chauffeurs beknibbellen op uren 3 passagiers wachttijden door meer combi s tegelijk. Lijkt wel een systeem uit 1903 .zeer tevreden bij huidige werkgever, moeten gedwongen met opdracht mee. WIL ZELF MIJN WERKGEVER UIT KIEZEN. NIET DOOR EEN AANBESTEDING. WAT KUNNEN WE VAN DE NIEUWE WERKGEVER VERWACHTEN MET ZO N LAGE PRIJS .

Wim01|26.07.12|11:31

Lees de aanbestedingeisen van de Valis maar eens. De eisen welke aan automatischering, opleidingen en voertuigen worden gesteld en de hoge risico, als de NS (weer) niet rijdt bij kettiingritten etc.etc. mag niet meer kosten dan 1,05 per beladen kilometer incl. BTW. Jij mag meedoen als je
rond de 0,90 per km.zit. (incl. BTW) Dan kom je als ondernemer met 1,00 euro per km. nog goed weg met Menzies. DE SFT werkt hieraan mee, door wel te blaffen, maar niet te bijten!