Willemsen de Koning, Personenvervoer, Arnhem, taxi

Willemsen de Koning, DVG en Noot winnen leerlingenvervoer regio Overijssel

Willemsen de Koning heeft de voorlopige gunning van het leerlingenvervoer in de gemeenten Olst-Wijhe, Raalte, Deventer, Zutphen en Brummen gewonnen. DVG is winnaar in het perceel Epe. Noot Personenvervoer heeft de percelen Voorst en Lochem voorlopig gegund gekregen. Willemsen de Koning won onlangs ook de aanbesteding van de Regiotaxi in Overijssel.

Drie bedrijven schreven in voor de aanbesteding van het leerlingenvervoer. Afvaller TCR kan nog bezwaar maken tegen de uitkomst. Daarna wordt de gunning definitief. De deelnemende gemeenten hebben het vervoer van leerlingen gezamenlijk aanbesteed. Besloten werd dat te laten uitvoeren door één bedrijf en het gebied op te delen in percelen.

Regiotaxi

WDK won onlangs ook, samen met Connexxion, de aanbesteding van het regiotaxi-vervoer in Overijssel. De gemeenten en provincie hebben daarbij bewust gekozen voor een contractduur van de Regiotaxi tot 1 januari 2016.

De gemeenten en provincie willen voor 2016 en verder met inwoners en belangenorganisaties kijken welke mogelijkheden er zijn op het gebied van doelgroepenvervoer, vrijwilligersvervoer en andere oplossingen om de bereikbaarheid van dorpen en kernen te garanderen. Dit in verband met de nieuwe zorgtaken die gemeenten krijgen op het gebied van AWBZ-vervoer en de bezuinigingen van het Rijk richting provincies op het gebied van het openbaar vervoer.

Auteur: Bart Pals

10 reacties op “Willemsen de Koning, DVG en Noot winnen leerlingenvervoer regio Overijssel”

Marja DeDijcker|17.06.14|11:43

Regiotaxi Salland weg, Leerlingenvervoer weg….
Niemand, maar dan ook helemaal niemand in Raalte, Deventer, Olst-Wijhe etc. snapt hier ook maar iets van. Hebben de gemeenten enig idee wat ze dit uiteindelijk gaat kosten? Letterlijk honderden mensen raken hun baan kwijt. Een goed sociaal bedrijf dat in tijdbestek van een paar maanden helemaal kapot gemaakt wordt.

Marja DeDijcker|17.06.14|11:43

Laten we hopen dat er bezwaar gemaakt wordt. het zal niet de eerste keer zijn dat een aanbesteding over gedaan moet worden of dat de gunning onjuist blijkt te zijn…

Marc Hogenberg|17.06.14|14:38

Hallo Marja, je reactie is mijns inziens niet geheel terecht. De winnaar van de aanbesteding is vaak verplicht om een (groot) deel van het personeel van de vorige vervoerder over te nemen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een lokale vervoerder vervangen wordt door een landelijke vervoerder.

Ton van Dalfsen|18.06.14|14:27

Als Willemsen de Koning BALLEN heeft laten ze het vervoer door de plaatselijke taxibedrijven het vervoer uitvoeren.

Marja DeDijcker|18.06.14|15:36

Beste Marc,
Klopt wat je zegt. Maar uiteindelijk levert het meestal schade op.

En beste Ton,
dat mag alleen wanneer in de aanbesteding reeds gemeld is dat men voornemens is het door anderen (onderaanneming)te laten uitvoeren. En dat is in deze niet gebeurd. Dus mag het niet door anderen gedaan worden.

Marja DeDijcker|18.06.14|15:38

Zou ik bijna het belangrijkste vergeten:

TCR HEEFT BEZWAAR GEMAAKT TEGEN DE UITKOMST VAN DEZE AANBESTEDING!

Ton van Dalfsen|18.06.14|16:06

Denk je als chauffeur lang bij je werkgever te kunnen werken en naar volle tevredenheid , moet je noodgedwongen overstappen En misschien ook nog slechter afkomen. CAO mag wel hetzelfde zijn , maar cultuur binnen een bedrijf is iets anders. Hoop dat TCR het bezwaar wint !!!!! Neem hiervan aan dat ze iets gevonden hebben om het aan te vechten.

Bert Doorn|25.06.14|14:55

Wilt u zo vriendelijk zijn te vermelden dat TCR in beroep is gegaan an dat de rechtszaak 27 augustus is. De uitspraak volgt dan na ongeveer 2 weken.

Dank u!

schaap|30.06.14|22:36

en nu failliet deventer en zutphen

Ton van Dalfsen|01.07.14|11:45

Zo zie je maar weer , heb in andere onderwerpen al aangegeven dat WP2000 overboord gezet moet worden en weer reguleren. Elk bedrijf zijn eigen regio/stad/plaats. geen aanbestedingen meer en gunnen aan plaatselijke bedrijven. standaard tarief voor heel nederland. Marja vertelde al dat de gemeentes geen idee hebben wat ze aanrichten. En de landelijke vervoerder was eerst toch ook lokale vervoerder in zijn eigen regio.