Connexxion, rolstoelbus, Tribus

Connexxion wint leerlingenvervoer Utrecht, deel elektrisch

De aanbesteding van het leerlingenvervoer in Utrecht is gewonnen door vervoersbedrijf Connexxion. Het gaat in totaal om het vervoer van 850 scholieren. “Op diverse percelen hebben we als tweede of derde gescoord op prijs, maar de kwaliteit heeft de doorslag gegeven”, laat Connexxion-woordvoerder Hendri Beltman weten. Zo zet Connexxion onder meer twintig elektrische taxi’s in bij het vervoer.

In de weging werd kwaliteit voor 70% meegeteld en prijs voor 30%. Het gaat vooralsnog om een voorlopige gunning, omdat de Alcatel periode nog loopt.

Plan van aanpak

“Ik ben hier ongelofelijk blij mee”, zegt Marc Rozendal, directeur Taxi. “We staken in de beoordeling met kop en schouders uit boven de andere inschrijvers. Denk daarbij aan bijvoorbeeld routeverkenningen, routebeoordelingen en tal van andere kwaliteitsaspecten.”

Voor het dagelijkse vervoer van de 850 scholieren moet het wagenpark worden uitgebreid van zestig (op dit moment) naar ongeveer 150 voertuigen. Zo’n twintig daarvan zullen elektrisch zijn aangedreven. Ook het chauffeurscorps moet navenant groeien: van omstreeks zestig naar 150.

OPOV-regeling

“Op grond van de OPOV-regeling zullen we de chauffeurs van de huidige vervoerder een baanaanbod doen. In het programma van eisen, zoals de gemeente Utrecht dat heeft opgesteld, is ook een zogenaamde social returnparagraaf opgenomen. Dat houdt in dat een bepaald percentage werknemers wordt aangetrokken uit de bestanden van het UWV”, aldus Rozendal.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Connexxion wint leerlingenvervoer Utrecht, deel elektrisch”

Paul Dijkhuizen|23.04.15|14:06

150 voertuigen, 150 (deeltijd) werknemers / 850 scholieren , dat is dus 1 auto met een werknemer voor iedere 6 kinderen… Vraag me toch echt af hoeveel het kost om 1 kind naar school te brengen en weer op te halen? (nog afgezien van de overheadkosten, aanbestedingskosten, kosten om de subsidies te verdelen, controleren, uitkeringen voor de mensen die hierdoor hun baan verliezen etc etc etc…)

Johan Zevenbergen|23.04.15|19:33

Waarschijnlijk werknemers met behoud van uitkering zijn, anders doorbreekt de cirkel.