rolstoeltaxi, taxi, wmo-vervoer

Gelderse gemeenten klaar voor overgang naar ViaVé

De gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Oldebroek en Putten hebben alles gereed om vanaf 1 januari 2017 hun deel van het vervoer van Regiotaxi Gelderland over te nemen. Dit gebeurt onder de nieuwe naam ViaVé. Noot – Regie Centraal voert de regie op het vervoer, dat door drie taxibedrijven zal worden verzorgd.

De wethouders Verkeer en Vervoer van de gemeenten hebben onlangs samen stilgestaan bij het feit dat er per 1 januari het één en ander gaat veranderen. Samen met de combinatie Noot Touringcar Ede BV – Regie Centraal BV en de vervoerders nemen de gemeenten het vraagafhankelijk vervoer over van de provincie Gelderland.

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de overgang van Regiotaxi Gelderland naar ViaVé. Zo kunnen reizigers voor het boeken van een rit terecht op een ander telefoonnummer dan voorheen en is er een nieuwe website beschikbaar waar alle informatie voor reizigers op staat. Bestaande klanten ontvangen een informatiepakket en kunnen nu al de ritten boeken die zij vanaf 1 januari 2017 willen gaan maken. Voor de reizigers zijn de voertuigen van ViaVé duidelijk herkenbaar aan de bestickering.

Andere vormen van vervoer

Noot Touringcar Ede – Regie Centraal gaat onder de naam ViaVé Reizen alle vervoersaanvragen van het vraagafhankelijk vervoer aannemen, plannen en uitzetten bij Taxicentrale Zwolle, Taxicentrale Witteveen en Munckhof Taxi. In de loop van 2017 en 2018 zal ViaVé ook andere vormen van vervoer, zoals leerlingenvervoer, jeugdvervoer en dagbestedingsvervoer, gaan combineren. Deze samenvoeging vindt plaats met het oog op efficiency.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

6 reacties op “Gelderse gemeenten klaar voor overgang naar ViaVé”

Johan Zevenbergen|19.12.16|10:49

Blijf het raar vinden dat er een vermogen aan subsidie,s word verstrekt voor dit soort projecten,
en de lokale ondernemer glas hard oneerlijk word beconcurreerd en buiten spel word gezet met deze subsidie pot.
Moet een taxi uit Zwolle of emmeloord dus eerst ff naar putten of Ermelo voor een paar ritjes,
dan wel staat er een auto/ bus een grootdeel van de dag stil in de buurt, met een gesubsidieerde of vrijwillige chauffeur.
En sloopt men de lokale markt, waardoor er straks dus niets meer is.

J.s. van Bochove|19.12.16|11:06

EU regels zijn nu eenmaal (voorlopig) helaas niet te veranderen, erger vind ik het dat gemeentes niet onderzoeken met wat voor soort bedrijven zij in zee gaan. een welbekend berucht bedrijf uit Lemmer heeft lak aan het volgen van regels waar personeel weer ernstig de dupe van geworden is. alleen onder bedreiging en beklag doen bij de opdrachtgever wordt er eindelijk eens een baanaanbod gedaan aan het OPOV personeel en dat pas vanaf half december. schandalig gedrag dus.

Paul Dijkhuizen|22.12.16|11:46

Al die tussenhandel, regiecentrales, diverse BV’s, verschillende uitvoerders, scheiding van contact tussen opdrachtgever (de gemeenten) en uitvoerders, alles om maar nóg goedkoper het vervoer te kunnen doen… Ik hou mijn hart vast.

J.s. van Bochove|22.12.16|13:08

het vervoer gaat niet goedkoper worden per reiziger, alleen maar duurder. alle combinaties die nu tussen WVG en overig vervoer gereden worden zullen uit elkaar getrokken worden met als conclusie meer lege kilometers voor beide partijen. buiten dat het dus duurder gaat worden ook nog eens milieu onvriendelijker, meer voertuigen voor hetzelfde aantal (waarschijnlijk afnemend) reizigers. bedacht door overheden die alleen maar milieueisen willen aanscherpen.

Frank te Grotenhuis|28.12.16|18:05

Tja er bestaan nu eenmaal europeese regels en daar houdt men zich aan.

Koste wat het kost.

Piet Pietersen|18.01.17|11:58

De mindset bij de gemeenten moet veranderen. Aanbesteding is slechts een (voorgeschreven) middel om het doel te bereiken. Het doel is het verzorgen van vervoer, dat is de taak/opdracht van de gemeente. Gemeenten hebben nu vaak als doel het doorvoeren van een bezuiniging over de rug van de vervoerders en leggen de verantwoordelijkheid volledig bij de vervoerders. Goede kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Gelderse gemeenten klaar voor overgang naar ViaVé | TaxiPro
rolstoeltaxi, taxi, wmo-vervoer

Gelderse gemeenten klaar voor overgang naar ViaVé

De gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Oldebroek en Putten hebben alles gereed om vanaf 1 januari 2017 hun deel van het vervoer van Regiotaxi Gelderland over te nemen. Dit gebeurt onder de nieuwe naam ViaVé. Noot – Regie Centraal voert de regie op het vervoer, dat door drie taxibedrijven zal worden verzorgd.

De wethouders Verkeer en Vervoer van de gemeenten hebben onlangs samen stilgestaan bij het feit dat er per 1 januari het één en ander gaat veranderen. Samen met de combinatie Noot Touringcar Ede BV – Regie Centraal BV en de vervoerders nemen de gemeenten het vraagafhankelijk vervoer over van de provincie Gelderland.

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de overgang van Regiotaxi Gelderland naar ViaVé. Zo kunnen reizigers voor het boeken van een rit terecht op een ander telefoonnummer dan voorheen en is er een nieuwe website beschikbaar waar alle informatie voor reizigers op staat. Bestaande klanten ontvangen een informatiepakket en kunnen nu al de ritten boeken die zij vanaf 1 januari 2017 willen gaan maken. Voor de reizigers zijn de voertuigen van ViaVé duidelijk herkenbaar aan de bestickering.

Andere vormen van vervoer

Noot Touringcar Ede – Regie Centraal gaat onder de naam ViaVé Reizen alle vervoersaanvragen van het vraagafhankelijk vervoer aannemen, plannen en uitzetten bij Taxicentrale Zwolle, Taxicentrale Witteveen en Munckhof Taxi. In de loop van 2017 en 2018 zal ViaVé ook andere vormen van vervoer, zoals leerlingenvervoer, jeugdvervoer en dagbestedingsvervoer, gaan combineren. Deze samenvoeging vindt plaats met het oog op efficiency.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

6 reacties op “Gelderse gemeenten klaar voor overgang naar ViaVé”

Johan Zevenbergen|19.12.16|10:49

Blijf het raar vinden dat er een vermogen aan subsidie,s word verstrekt voor dit soort projecten,
en de lokale ondernemer glas hard oneerlijk word beconcurreerd en buiten spel word gezet met deze subsidie pot.
Moet een taxi uit Zwolle of emmeloord dus eerst ff naar putten of Ermelo voor een paar ritjes,
dan wel staat er een auto/ bus een grootdeel van de dag stil in de buurt, met een gesubsidieerde of vrijwillige chauffeur.
En sloopt men de lokale markt, waardoor er straks dus niets meer is.

J.s. van Bochove|19.12.16|11:06

EU regels zijn nu eenmaal (voorlopig) helaas niet te veranderen, erger vind ik het dat gemeentes niet onderzoeken met wat voor soort bedrijven zij in zee gaan. een welbekend berucht bedrijf uit Lemmer heeft lak aan het volgen van regels waar personeel weer ernstig de dupe van geworden is. alleen onder bedreiging en beklag doen bij de opdrachtgever wordt er eindelijk eens een baanaanbod gedaan aan het OPOV personeel en dat pas vanaf half december. schandalig gedrag dus.

Paul Dijkhuizen|22.12.16|11:46

Al die tussenhandel, regiecentrales, diverse BV’s, verschillende uitvoerders, scheiding van contact tussen opdrachtgever (de gemeenten) en uitvoerders, alles om maar nóg goedkoper het vervoer te kunnen doen… Ik hou mijn hart vast.

J.s. van Bochove|22.12.16|13:08

het vervoer gaat niet goedkoper worden per reiziger, alleen maar duurder. alle combinaties die nu tussen WVG en overig vervoer gereden worden zullen uit elkaar getrokken worden met als conclusie meer lege kilometers voor beide partijen. buiten dat het dus duurder gaat worden ook nog eens milieu onvriendelijker, meer voertuigen voor hetzelfde aantal (waarschijnlijk afnemend) reizigers. bedacht door overheden die alleen maar milieueisen willen aanscherpen.

Frank te Grotenhuis|28.12.16|18:05

Tja er bestaan nu eenmaal europeese regels en daar houdt men zich aan.

Koste wat het kost.

Piet Pietersen|18.01.17|11:58

De mindset bij de gemeenten moet veranderen. Aanbesteding is slechts een (voorgeschreven) middel om het doel te bereiken. Het doel is het verzorgen van vervoer, dat is de taak/opdracht van de gemeente. Gemeenten hebben nu vaak als doel het doorvoeren van een bezuiniging over de rug van de vervoerders en leggen de verantwoordelijkheid volledig bij de vervoerders. Goede kwaliteit kost nu eenmaal geld.