Van der Wijst

Van der Wijst blij met behoud Taxbus-vervoer

Foto: Taxibedrijf Van der Wijst

Taxibedrijf van der Wijst blijft ook de komende jaren één van de Taxbus-vervoerders. Dit wmo- en ouderenvervoer in achttien Noord-Brabantse gemeenten vormt een belangrijke opdracht voor het bedrijf uit Bladel. Vanaf 1 maart 2020 zal Van der Wijst in toenemende mate met elektrische voertuigen gaan rijden.

Die startdatum luidt een periode in die maximaal negen jaar gaat duren: vijf jaar initiële looptijd, mogelijk gevolgd door diverse verlengingen. Taxibedrijf van der Wijst is als vervoerder nu al zo’n tien jaar betrokken bij Taxbus, deels in eigen beheer en deels als onderaannemer. Het gaat om het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer van ouderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke handicap in achttien gemeenten binnen de metropoolregio Eindhoven.

‘Groot deel van wat wij doen’

Voor het familiebedrijf met zo’n zestig voertuigen en rond de honderd medewerkers vormt Taxbus een belangrijke opdracht. “Wij rijden vooral zorgvervoer, met naast de Taxbus bijvoorbeeld Valys en dagbestedingsvervoer. Taxbus is wel een heel groot deel van wat wij doen, het is een groot project waar we veel auto’s en chauffeurs voor inzetten. Dus er hing voor ons best wel wat van af om deze opdracht te behouden en we zijn dan ook erg blij dat dit is gelukt”, legt directeur Roij Michelbrink uit.

Elektrisch rijden

De klus is in verschillende percelen opgedeeld. Daarvan had en houdt Van der Wijst er twee: de Kempen en de A2-gemeenten Valkenswaard, Heeze en Cranendonck. Ook Connexxion en Alptax kregen ieder een perceel gegund. Inhoudelijk verandert er weinig voor Van der Wijst, maar in de aanbesteding is wel meer dan voorheen gevraagd om een duurzame uitvoering van het vervoer. 

“Wij vullen dat in door steeds meer ritten met elektrische voertuigen te gaan rijden”, vertelt Michelbrink. “Aan het begin van de opdracht, dus op 1 maart 2020, zetten we zeven exemplaren van de KIA Soul in. Later bouwen we dat steeds verder uit, tot we op enig moment alle Taxbus-ritten met elektrische voertuigen zullen doen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Van der Wijst blij met behoud Taxbus-vervoer | TaxiPro
Van der Wijst

Van der Wijst blij met behoud Taxbus-vervoer

Foto: Taxibedrijf Van der Wijst

Taxibedrijf van der Wijst blijft ook de komende jaren één van de Taxbus-vervoerders. Dit wmo- en ouderenvervoer in achttien Noord-Brabantse gemeenten vormt een belangrijke opdracht voor het bedrijf uit Bladel. Vanaf 1 maart 2020 zal Van der Wijst in toenemende mate met elektrische voertuigen gaan rijden.

Die startdatum luidt een periode in die maximaal negen jaar gaat duren: vijf jaar initiële looptijd, mogelijk gevolgd door diverse verlengingen. Taxibedrijf van der Wijst is als vervoerder nu al zo’n tien jaar betrokken bij Taxbus, deels in eigen beheer en deels als onderaannemer. Het gaat om het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer van ouderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke handicap in achttien gemeenten binnen de metropoolregio Eindhoven.

‘Groot deel van wat wij doen’

Voor het familiebedrijf met zo’n zestig voertuigen en rond de honderd medewerkers vormt Taxbus een belangrijke opdracht. “Wij rijden vooral zorgvervoer, met naast de Taxbus bijvoorbeeld Valys en dagbestedingsvervoer. Taxbus is wel een heel groot deel van wat wij doen, het is een groot project waar we veel auto’s en chauffeurs voor inzetten. Dus er hing voor ons best wel wat van af om deze opdracht te behouden en we zijn dan ook erg blij dat dit is gelukt”, legt directeur Roij Michelbrink uit.

Elektrisch rijden

De klus is in verschillende percelen opgedeeld. Daarvan had en houdt Van der Wijst er twee: de Kempen en de A2-gemeenten Valkenswaard, Heeze en Cranendonck. Ook Connexxion en Alptax kregen ieder een perceel gegund. Inhoudelijk verandert er weinig voor Van der Wijst, maar in de aanbesteding is wel meer dan voorheen gevraagd om een duurzame uitvoering van het vervoer. 

“Wij vullen dat in door steeds meer ritten met elektrische voertuigen te gaan rijden”, vertelt Michelbrink. “Aan het begin van de opdracht, dus op 1 maart 2020, zetten we zeven exemplaren van de KIA Soul in. Later bouwen we dat steeds verder uit, tot we op enig moment alle Taxbus-ritten met elektrische voertuigen zullen doen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.