RegioRijder

Hoger rapportcijfer voor doelgroepenvervoer RegioRijder

Bron: brochure RegioRijder

Het wmo-vervoer onder de vlag van RegioRijder in onder meer de gemeenten Zandvoort, Haarlem en Bloemendaal krijgt van de gebruikers een rapportcijfer 8. Dat is net zo hoog als in 2017 en net iets beter dan de 7,8 die vorig jaar werd genoteerd. Het oordeel over het leerlingenvervoer ging in een jaar tijd van een 6,3 naar een 7,3.

RegioRijder betreft het doelgroepenvervoer in Beverwijk, Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmermeer, Heemskerk, Heemstede, Velsen en Zandvoort. Ook het leerlingenvervoer in Beverwijk, Haarlemmermeer, Heemskerk en Vesen valt binnen dit systeem. De andere vier gemeenten zijn in dit verband pas met ingang van het huidige schooljaar ingestroomd. Bij het onderzoeken van de klanttevredenheid in het leerlingenvervoer zijn Haarlem, Zandvoort, Bloemendaal en Heemstede daarom buiten beschouwing gebleven.

Bij het wmo-vervoer zijn mensen gevraagd naar zaken als het contact met de vervoercentrale, de ritplanning, wachttijd, chauffeurs en de voertuigen. Dat leidde net als in 2017 tot een algeheel rapportcijfer van een 8,0. vorig jaar kende de waardering met een 7,8 een bescheiden dipje. Voor het leerlingenvervoer is de waardering fors verbeterd: de 6,3 van het schooljaar 2017-2018 werd een jaargang later met een vol punt verbeterd.

Klachtafhandeling kan beter

Hoewel veel respondenten de klachtafhandeling verbeterd vinden, is het algehele oordeel over dit aspect niet verbeterd. Diverse respondenten geven aan dat ze niet altijd een terugkoppeling krijgen op ingediende klachten. Daar moet het Regionaal Contractmanagement Team samen met de vervoercentrale iets aan gaan doen.

Ook de digitale dienstverlening is een verbeterpunt, net als de soms als lang ervaren wachttijden bij het wmo-vervoer. Door de invoering van een aantal mobiliteitspunten op drie locaties van het Spaarne Gasthuis, moet boeken makkelijker worden en de wachttijd korter. Sommige mensen vinden de instap van de busjes hoog, maar deze zijn specifiek voor wmo-vervoer ontworpen en daar zal dus niets aan veranderen. Wel kan mogelijk winst worden behaald in de communicatie over dit aspect van het vervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

2 reacties op “Hoger rapportcijfer voor doelgroepenvervoer RegioRijder”

Pierre van Aert|10.12.19|13:45

Zegt mij allemaal niets. Met de klachten wordt intern geweldig geschoemeld volgens mij. Tegen een klager wordt als eerste gezegd, stuurt u maar een mailtje, terwijl de meeste WMO-klanten helemaal geen computer hebben, dat is de eerste barriere. Tegen de chauffeurs wordt gezegd dat alle ritten binnen de norm zijn gereden, terwijl wij soms dag na dag gewoon alles te laat rijden.

Mark Berentssen|12.12.19|11:49

De Regiorijder, is dat niet het project waarbij Forseti zelf haar kennis en kunde in uitvoering dient te brengen? Waar er geen vervoersders voor de geldende voorwaarden willen rijden en er waarschijnlijk alleen geld aan ‘onderzoek’ wordt uitgegeven in plaats aan uitvoering.

Eigen hetzelfde probleem dat de zorg heeft. Jaarlijks meer managers = minder zusters….. Wat zou de patient het liefste zien denken jullie.

Hoger rapportcijfer voor doelgroepenvervoer RegioRijder | TaxiPro
RegioRijder

Hoger rapportcijfer voor doelgroepenvervoer RegioRijder

Bron: brochure RegioRijder

Het wmo-vervoer onder de vlag van RegioRijder in onder meer de gemeenten Zandvoort, Haarlem en Bloemendaal krijgt van de gebruikers een rapportcijfer 8. Dat is net zo hoog als in 2017 en net iets beter dan de 7,8 die vorig jaar werd genoteerd. Het oordeel over het leerlingenvervoer ging in een jaar tijd van een 6,3 naar een 7,3.

RegioRijder betreft het doelgroepenvervoer in Beverwijk, Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmermeer, Heemskerk, Heemstede, Velsen en Zandvoort. Ook het leerlingenvervoer in Beverwijk, Haarlemmermeer, Heemskerk en Vesen valt binnen dit systeem. De andere vier gemeenten zijn in dit verband pas met ingang van het huidige schooljaar ingestroomd. Bij het onderzoeken van de klanttevredenheid in het leerlingenvervoer zijn Haarlem, Zandvoort, Bloemendaal en Heemstede daarom buiten beschouwing gebleven.

Bij het wmo-vervoer zijn mensen gevraagd naar zaken als het contact met de vervoercentrale, de ritplanning, wachttijd, chauffeurs en de voertuigen. Dat leidde net als in 2017 tot een algeheel rapportcijfer van een 8,0. vorig jaar kende de waardering met een 7,8 een bescheiden dipje. Voor het leerlingenvervoer is de waardering fors verbeterd: de 6,3 van het schooljaar 2017-2018 werd een jaargang later met een vol punt verbeterd.

Klachtafhandeling kan beter

Hoewel veel respondenten de klachtafhandeling verbeterd vinden, is het algehele oordeel over dit aspect niet verbeterd. Diverse respondenten geven aan dat ze niet altijd een terugkoppeling krijgen op ingediende klachten. Daar moet het Regionaal Contractmanagement Team samen met de vervoercentrale iets aan gaan doen.

Ook de digitale dienstverlening is een verbeterpunt, net als de soms als lang ervaren wachttijden bij het wmo-vervoer. Door de invoering van een aantal mobiliteitspunten op drie locaties van het Spaarne Gasthuis, moet boeken makkelijker worden en de wachttijd korter. Sommige mensen vinden de instap van de busjes hoog, maar deze zijn specifiek voor wmo-vervoer ontworpen en daar zal dus niets aan veranderen. Wel kan mogelijk winst worden behaald in de communicatie over dit aspect van het vervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

2 reacties op “Hoger rapportcijfer voor doelgroepenvervoer RegioRijder”

Pierre van Aert|10.12.19|13:45

Zegt mij allemaal niets. Met de klachten wordt intern geweldig geschoemeld volgens mij. Tegen een klager wordt als eerste gezegd, stuurt u maar een mailtje, terwijl de meeste WMO-klanten helemaal geen computer hebben, dat is de eerste barriere. Tegen de chauffeurs wordt gezegd dat alle ritten binnen de norm zijn gereden, terwijl wij soms dag na dag gewoon alles te laat rijden.

Mark Berentssen|12.12.19|11:49

De Regiorijder, is dat niet het project waarbij Forseti zelf haar kennis en kunde in uitvoering dient te brengen? Waar er geen vervoersders voor de geldende voorwaarden willen rijden en er waarschijnlijk alleen geld aan ‘onderzoek’ wordt uitgegeven in plaats aan uitvoering.

Eigen hetzelfde probleem dat de zorg heeft. Jaarlijks meer managers = minder zusters….. Wat zou de patient het liefste zien denken jullie.