HaarsGroep Krimpen aan den IJssel

HaarsGroep nieuwe contractvervoerder Krimpen aan den IJssel

Sinds kort is de HaarsGroep de nieuwe doelgroepenvervoerder in de gemeente Krimpen aan den IJssel.

De opdracht is in twee percelen aanbesteed. Perceel 1 betreft het leerlingenvervoer, perceel 2 het wmo-vervoer. Het gaat in dat eerste kader momenteel om zo’n 165 leerlingen maar dat aantal kan uiteraard groeien of krimpen. Bij de opdracht is ook het Jeugdwetvervoer inbegrepen en dat kan binnen beide percelen worden uitgevoerd. Heel langdurig is de opdracht in eerste instantie niet: deze ging op 1 augustus jongstleden in en loopt na twee jaar weer af. Wel kan de gemeente Krimpen aan den IJssel de contracten nog drie keer met een jaar verlengen, waardoor de uiterste einddatum 31 juli 2025 is.

Prijs, duurzaamheid, communicatie en chauffeurs

De inschrijvingen op deze aanbesteding zijn op vier punten beoordeeld. De prijs werd voor 40 procent meegewogen; duurzaamheid en de kwaliteitsplannen voor communicatie en chauffeurs elk voor 20 procent. Voor beide tarieven werden minimale tarieven voorgeschreven. Inschrijvers met lagere biedingen zouden hoe dan ook niet voor gunning in aanmerking komen. Duurzaamheid komt zoals steeds vaker in vervoersaanbestedingen neer op de inzet van duurzaam materieel.

Na afronding van de procedure is de aankondiging van de gemeente dan ook duidelijk: “De gemeente Krimpen aan den IJssel heeft een nieuwe doelgroepenvervoerder gecontracteerd. De nieuwe vervoerder is de HaarsGroep, een bekende regionale vervoersaanbieder. De HaarsGroep kwam als beste uit de bus op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en prijs, waardoor de gemeente Krimpen besloten heeft om afscheid van de huidige vervoerder te nemen.” De vervoersovereenkomst is, zoals vermeld, inmiddels ingegaan.

Lees ook: HaarsGroep neemt taxibedrijf Schiks en Megens over

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij ProMedia.

1 reactie op “HaarsGroep nieuwe contractvervoerder Krimpen aan den IJssel”

Mark Berentssen|13.08.20|12:23

Leuke woordspeling, het aantal kan ‘Krimpen’

Hoeveel inchrijvers waren er dan? Wat was het plafondtarief… Want die zogenaamde bodems te rvoorkoming van te lage inschrijving zijn vaak zo laag. daar kan Uber het niet eens voor organiseren.