Trevvel elektrische bus

Beoordeling Trevvel nog hoger in 2e coronajaar: 9,2 voor chauffeurs

Foto: persbericht Trevvel

Reizigers van Trevvel gaven de dienstverlening van de vervoerder in 2021 een nog betere beoordeling dan in 2020. Dit blijkt uit onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research en de beoordelingen van klanten via de Trevvel-app. De chauffeurs kregen een 9,2 als waarderingscijfer. 

Voor het vervoer naar school, dagbesteding en werk, wat onder de naam Trevvel Route valt, werd het rapportcijfer 7,8 gegeven. Trevvel Samen, het sociaal-recreatief vervoer, scoorde een 8,1. Aan het onderzoek van het Blauw Research deden 4.000 respondenten mee. In de Trevvel app gaven 25.000 gebruikers een beoordeling. De totale dienstverlening van Trevvel is hiermee aan bod gekomen: van boeking tot nazorg, van callcenter tot chauffeur.

Nog hogere score in 2022

De hoge scores zouden in lijn liggen met de strategie van de vervoerder. Er wordt namelijk gestreefd naar een hoge kwaliteit en klanttevredenheid. Om deze reden wordt de klanttevredenheid ook continu gemonitord. Hieruit bleek het hele jaar al dat belangrijke indicatoren, zoals stiptheid en klachtenpercentage, een positieve trend lieten zien.

De directie van Trevvel is blij met de behaalde resultaten en heeft de ambitie om deze in 2022 nog verder te verhogen. “We zijn een heel stabiel bedrijf met medewerkers die hart hebben voor hun werk”, stelt algemeen directeur Arno van Haasterecht. “Wij vinden het belangrijk dat iedereen dagelijks met plezier naar het werk komt, op en top gemotiveerd is en vakmanschap bezit. Daarom investeren we veel in onze mensen en ook uit dit onderzoek blijkt weer dat onze klanten dit merken en waarderen.”

Vele aanpassingen

Een hoge klanttevredenheid binnen het doelgroepenvervoer in 2021 was volgens Trevvel echter niet vanzelfsprekend. Het bedrijf stelt dat de verminderde filedruk van vooral voor de zomer één van de weinige meevallers was. Bovendien raakten de steeds veranderende coronamaatregelen voortdurend het doelgroepenvervoer en de reizigers. De vele aanpassingen werden door zowel de vervoerder als de reizigers als onprettig ervaren. “Zeker bij bepaalde groepen schoolkinderen en ouderen zijn voorspelbaarheid en een vaste structuur binnen het vervoer erg belangrijk. Daarnaast vallen veel reizigers binnen de risicogroep. Zij zijn extra kritisch op de vervoerder en medereizigers”, meent de vervoerder.

De huidige krapte op de arbeidsmarkt zorgt ten slotte bij veel vervoerders voor problemen in de uitvoering. Door  flink te investeren in het personeelsbestand stelt Trevvel dat zij dit voldoende op niveau behouden hebben. Ondanks de druk op het vervoer door de gevolgen van corona, de huidige omikronvariant en de tekorten op de arbeidsmarkt weet Trevvel dus nog steeds een goede dienstverlening neer te zetten. En hoewel de uitdagingen aan het begin van 2022 nog forser zijn, kijkt het bedrijf met vertrouwen naar de toekomst.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Beoordeling Trevvel nog hoger in 2e coronajaar: 9,2 voor chauffeurs | TaxiPro
Trevvel elektrische bus

Beoordeling Trevvel nog hoger in 2e coronajaar: 9,2 voor chauffeurs

Foto: persbericht Trevvel

Reizigers van Trevvel gaven de dienstverlening van de vervoerder in 2021 een nog betere beoordeling dan in 2020. Dit blijkt uit onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research en de beoordelingen van klanten via de Trevvel-app. De chauffeurs kregen een 9,2 als waarderingscijfer. 

Voor het vervoer naar school, dagbesteding en werk, wat onder de naam Trevvel Route valt, werd het rapportcijfer 7,8 gegeven. Trevvel Samen, het sociaal-recreatief vervoer, scoorde een 8,1. Aan het onderzoek van het Blauw Research deden 4.000 respondenten mee. In de Trevvel app gaven 25.000 gebruikers een beoordeling. De totale dienstverlening van Trevvel is hiermee aan bod gekomen: van boeking tot nazorg, van callcenter tot chauffeur.

Nog hogere score in 2022

De hoge scores zouden in lijn liggen met de strategie van de vervoerder. Er wordt namelijk gestreefd naar een hoge kwaliteit en klanttevredenheid. Om deze reden wordt de klanttevredenheid ook continu gemonitord. Hieruit bleek het hele jaar al dat belangrijke indicatoren, zoals stiptheid en klachtenpercentage, een positieve trend lieten zien.

De directie van Trevvel is blij met de behaalde resultaten en heeft de ambitie om deze in 2022 nog verder te verhogen. “We zijn een heel stabiel bedrijf met medewerkers die hart hebben voor hun werk”, stelt algemeen directeur Arno van Haasterecht. “Wij vinden het belangrijk dat iedereen dagelijks met plezier naar het werk komt, op en top gemotiveerd is en vakmanschap bezit. Daarom investeren we veel in onze mensen en ook uit dit onderzoek blijkt weer dat onze klanten dit merken en waarderen.”

Vele aanpassingen

Een hoge klanttevredenheid binnen het doelgroepenvervoer in 2021 was volgens Trevvel echter niet vanzelfsprekend. Het bedrijf stelt dat de verminderde filedruk van vooral voor de zomer één van de weinige meevallers was. Bovendien raakten de steeds veranderende coronamaatregelen voortdurend het doelgroepenvervoer en de reizigers. De vele aanpassingen werden door zowel de vervoerder als de reizigers als onprettig ervaren. “Zeker bij bepaalde groepen schoolkinderen en ouderen zijn voorspelbaarheid en een vaste structuur binnen het vervoer erg belangrijk. Daarnaast vallen veel reizigers binnen de risicogroep. Zij zijn extra kritisch op de vervoerder en medereizigers”, meent de vervoerder.

De huidige krapte op de arbeidsmarkt zorgt ten slotte bij veel vervoerders voor problemen in de uitvoering. Door  flink te investeren in het personeelsbestand stelt Trevvel dat zij dit voldoende op niveau behouden hebben. Ondanks de druk op het vervoer door de gevolgen van corona, de huidige omikronvariant en de tekorten op de arbeidsmarkt weet Trevvel dus nog steeds een goede dienstverlening neer te zetten. En hoewel de uitdagingen aan het begin van 2022 nog forser zijn, kijkt het bedrijf met vertrouwen naar de toekomst.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.