Zorgvervoercentrale Nederland ziekenvervoer app

ZCN maakt succesvolle start met ziekenvervoer Menzis en VGZ

Foto: ZCN

Zorgvervoercentrale Nederland is tevreden met de start van het ziekenvervoer voor Menzis en VGZ. Intensief overleg, degelijke afspraken en goede samenwerking met alle stakeholders zouden gezorgd hebben voor een goede implementatie van de uitgebreide dienstverlening.

De regievervoerder is sinds 1 januari 2022 verantwoordelijk voor de regie en uitvoering van het vervoer voor de twee zorgverzekeraars. Het bedrijf is trots om twee tevreden opdrachtgevers én duizenden nieuwe reizigers aan het portfolio van vervoersopdrachten toegevoegd te hebben. De nieuwe reizigers geven de ritten gemiddeld 4,5 van de 5 sterren als beoordeling via de de ZCN-app.

Samen met zorginstellingen, opdrachtgevers en een netwerk van betrouwbare vervoerders, zorgt ZCN voor een stabiele uitvoering tijdens de gehele contractperiode. Het tekort aan chauffeurs is echter ook bij de regievoerder niet onopgemerkt gebleven. “We hebben die wetenschap bewust meegenomen in de implementatie van het vervoer. Het is van invloed geweest op de inrichting van ons vervoerdersnetwerk voor deze opdrachten. Met succes”, stelt het bedrijf.

Reiziger altijd centraal

Bij het ziekenvervoer wordt veel waarde gehecht aan kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid, betaalbaarheid en tijdigheid. “Zo hanteren we laagdrempelige methodes voor het aanmelden van een rit met de gebruiksvriendelijke app of de via persoonlijke reizigersomgeving op de website, waar men na inloggen terechtkomt. Voor de reizigers die dat graag willen is het aanmelden middels een persoonlijk telefoongesprek ook altijd mogelijk.”

De reiziger staat volgens de regievoerder dan ook altijd centraal en er wordt grote waarde gehecht aan communicatie. “Proactief, actief en achteraf. Dat wordt niet alleen als prettig ervaren door de reizigers, het levert ook waardevolle input voor eventuele verbeteringen welke we ook daadwerkelijk doorvoeren.” ZCN stelt er klaar voor te zijn om haar deskundigheid breder in te zetten. Momenteel worden er nieuwe mogelijkheden onderzocht om de succesvolle dienstverlening verder uit te breiden.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

ZCN maakt succesvolle start met ziekenvervoer Menzis en VGZ | TaxiPro
Zorgvervoercentrale Nederland ziekenvervoer app

ZCN maakt succesvolle start met ziekenvervoer Menzis en VGZ

Foto: ZCN

Zorgvervoercentrale Nederland is tevreden met de start van het ziekenvervoer voor Menzis en VGZ. Intensief overleg, degelijke afspraken en goede samenwerking met alle stakeholders zouden gezorgd hebben voor een goede implementatie van de uitgebreide dienstverlening.

De regievervoerder is sinds 1 januari 2022 verantwoordelijk voor de regie en uitvoering van het vervoer voor de twee zorgverzekeraars. Het bedrijf is trots om twee tevreden opdrachtgevers én duizenden nieuwe reizigers aan het portfolio van vervoersopdrachten toegevoegd te hebben. De nieuwe reizigers geven de ritten gemiddeld 4,5 van de 5 sterren als beoordeling via de de ZCN-app.

Samen met zorginstellingen, opdrachtgevers en een netwerk van betrouwbare vervoerders, zorgt ZCN voor een stabiele uitvoering tijdens de gehele contractperiode. Het tekort aan chauffeurs is echter ook bij de regievoerder niet onopgemerkt gebleven. “We hebben die wetenschap bewust meegenomen in de implementatie van het vervoer. Het is van invloed geweest op de inrichting van ons vervoerdersnetwerk voor deze opdrachten. Met succes”, stelt het bedrijf.

Reiziger altijd centraal

Bij het ziekenvervoer wordt veel waarde gehecht aan kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid, betaalbaarheid en tijdigheid. “Zo hanteren we laagdrempelige methodes voor het aanmelden van een rit met de gebruiksvriendelijke app of de via persoonlijke reizigersomgeving op de website, waar men na inloggen terechtkomt. Voor de reizigers die dat graag willen is het aanmelden middels een persoonlijk telefoongesprek ook altijd mogelijk.”

De reiziger staat volgens de regievoerder dan ook altijd centraal en er wordt grote waarde gehecht aan communicatie. “Proactief, actief en achteraf. Dat wordt niet alleen als prettig ervaren door de reizigers, het levert ook waardevolle input voor eventuele verbeteringen welke we ook daadwerkelijk doorvoeren.” ZCN stelt er klaar voor te zijn om haar deskundigheid breder in te zetten. Momenteel worden er nieuwe mogelijkheden onderzocht om de succesvolle dienstverlening verder uit te breiden.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.