HaltetaxiRRReis, Gelderland

Gebruik Gelderse haltetaxidienst RRReis nog beneden verwachting

Impressie van de haltetaxi. Foto: Paul Pietersen, Qarin

De nieuwe Gelderse haltetaxidienst RRReis had na de lancering te kampen met wat opstartproblemen. Volgens de provincie Gelderland is de situatie inmiddels verbeterd. Omdat het gebruik nog tegenvalt, start de provincie binnenkort met een marketingcampagne om de bekendheid van de deeltaxi te vergroten.

De nieuwe haltetaxi is op 3 april gestart als opvolger van het OV-vangnet dat de gemeenten daarvoor verzorgden in combinatie met het doelgroepenvervoer. Begin vorig jaar heeft het provinciebestuur besloten om deeltaxivervoer te blijven aanbieden, maar dan wel in een verbeterde vorm onder de noemer haltetaxiRRReis, als flexibele aanvulling op het openbaar vervoer. Het is bestemd als voorziening voor het voor- en natransport. De haltetaxi moet een alternatief bieden als lopen of fietsen niet mogelijk is.

De naam van de nieuwe haltetaxi sluit aan op RRReis, de naam waaronder het openbaar vervoer in Gelderland, Flevoland en Overijssel wordt aangeboden. Mobiliteitsbedrijf Qarin is na een aanbesteding verkozen voor de uitvoering van het vervoer, de ritaanname, de planning en de monitoring. De flexibele deeltaxi rijdt niet volgens een dienstregeling, maar kan op verschillende manieren gereserveerd worden: via de reisplanner of app van RRReis, via 9292 of telefonisch.

Aansluiting op 9292

Op dit moment zijn er zo’n vijftig gebruikers van de haltetaxi, laat een woordvoerster van de provincie Gelderland weten. Dat aantal ligt nog niet op het peil dat verwacht werd omdat het reserveringssysteem nog niet optimaal werkte. “Dat heeft te maken met de aansluiting op platform 9292. Die integratie liep vertraging op. Dat is nu beter en dan kan ook de marketing gaan starten en kunnen we er meer bekendheid aan geven”, aldus de woordvoerster.

De reizigers die gebruik maken van RRReis zijn volgens haar tevreden over de nieuwe dienst.

Lees ook

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Yvonne Ton

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Gebruik Gelderse haltetaxidienst RRReis nog beneden verwachting | TaxiPro
HaltetaxiRRReis, Gelderland

Gebruik Gelderse haltetaxidienst RRReis nog beneden verwachting

Impressie van de haltetaxi. Foto: Paul Pietersen, Qarin

De nieuwe Gelderse haltetaxidienst RRReis had na de lancering te kampen met wat opstartproblemen. Volgens de provincie Gelderland is de situatie inmiddels verbeterd. Omdat het gebruik nog tegenvalt, start de provincie binnenkort met een marketingcampagne om de bekendheid van de deeltaxi te vergroten.

De nieuwe haltetaxi is op 3 april gestart als opvolger van het OV-vangnet dat de gemeenten daarvoor verzorgden in combinatie met het doelgroepenvervoer. Begin vorig jaar heeft het provinciebestuur besloten om deeltaxivervoer te blijven aanbieden, maar dan wel in een verbeterde vorm onder de noemer haltetaxiRRReis, als flexibele aanvulling op het openbaar vervoer. Het is bestemd als voorziening voor het voor- en natransport. De haltetaxi moet een alternatief bieden als lopen of fietsen niet mogelijk is.

De naam van de nieuwe haltetaxi sluit aan op RRReis, de naam waaronder het openbaar vervoer in Gelderland, Flevoland en Overijssel wordt aangeboden. Mobiliteitsbedrijf Qarin is na een aanbesteding verkozen voor de uitvoering van het vervoer, de ritaanname, de planning en de monitoring. De flexibele deeltaxi rijdt niet volgens een dienstregeling, maar kan op verschillende manieren gereserveerd worden: via de reisplanner of app van RRReis, via 9292 of telefonisch.

Aansluiting op 9292

Op dit moment zijn er zo’n vijftig gebruikers van de haltetaxi, laat een woordvoerster van de provincie Gelderland weten. Dat aantal ligt nog niet op het peil dat verwacht werd omdat het reserveringssysteem nog niet optimaal werkte. “Dat heeft te maken met de aansluiting op platform 9292. Die integratie liep vertraging op. Dat is nu beter en dan kan ook de marketing gaan starten en kunnen we er meer bekendheid aan geven”, aldus de woordvoerster.

De reizigers die gebruik maken van RRReis zijn volgens haar tevreden over de nieuwe dienst.

Lees ook

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Yvonne Ton

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.