Busje Amsterdams Vervoer Collectief
Personeelstekort

Jeugdzorgorganisatie Groei & Glunder zit zonder chauffeurs na vertrek vervoerder

Een van de busjes van AVC. Foto: Amsterdams Vervoer Collectief

Jeugdzorgorganisatie Groei & Glunder en Vesper (BSO) zitten in de problemen. Na het vertrek van de vaste vervoerder, kunnen de kinderen niet meer naar de groepen worden gebracht. Taxibedrijf Amsterdams Vervoer Collectief (AVC), wat voorheen de ritten verzorgde, zegt noodgedwongen te hebben moeten stoppen. 

“Ze zeggen dat ze het niet meer kunnen bolwerken door een tekort aan personeel”, laat Groei & Glunder weten. “Ook de tijden waarop de kinderen vervoerd moeten worden, rond 14.30 uur, kunnen ze niet meer leveren.”

Max Kuhner, directeur van AVC, bevestigt voor een groot deel deze lezing. “Door het personeelstekort ben ik niet langer instaat om de kwaliteit en tijdigheid te garanderen”, laat hij weten. “Groei & Glunder heb ik hiervan tijdig op de hoogte gesteld. Een aantal weken geleden heb ik ze daarover gemaild. Het is dus niet zo dat we van de een op de andere dag de stekker eruit hebben getrokken.”

Daarnaast heeft Kuhner nog een aantal alternatieven aangeboden. “Ik heb drie taxibedrijven aangedragen in de hoop dat zij hen wél konden helpen. Dat was een kleine, middelgrote en een grote onderneming. Ik heb echt geprobeerd om een zachte landing voor ze te creëren.”

Greenwheels

Desondanks heeft het vertrek van Amsterdams Vervoer Collectief voor grote problemen bij Groei & Glunder gezorgd. Als tijdelijke oplossing maakt het bedrijf, wat zich onder meer bezig houdt met gezins- en schoolbegeleiding, nu gebruik van Greenwheels. “Dat zijn huurauto’s waarmee we de kinderen kunnen vervoeren, maar dat is niet ideaal. We hopen zo snel mogelijk een andere vervoerder te vinden. Daar zijn we druk mee bezig.”

Helpende hand

Ook Noot Personenvervoer is op de hoogte van de problemen bij Groei & Glunder. Het vervoersbedrijf uit Ede heeft besloten een handje te helpen. “Wij zouden wellicht wat busjes kunnen regelen waarmee jullie personeel de kinderen dan zelf haalt. Wij rijden zelf niet in Amsterdam”, laat directeur Martijn Kersing via LinkedIn weten.

Groei & Glunder is blij met de uitgestoken hand, maar realiseert zich dat de problemen daardoor nog niet zijn opgelost. “Zo’n busje is superfijn, maar wij blijven dan wel tegen hetzelfde probleem aanlopen. Namelijk dat we dan zelf de kinderen moeten vervoeren. Het gaat om de chauffeurs.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Jeugdzorgorganisatie Groei & Glunder zit zonder chauffeurs na vertrek vervoerder | TaxiPro
Busje Amsterdams Vervoer Collectief
Personeelstekort

Jeugdzorgorganisatie Groei & Glunder zit zonder chauffeurs na vertrek vervoerder

Een van de busjes van AVC. Foto: Amsterdams Vervoer Collectief

Jeugdzorgorganisatie Groei & Glunder en Vesper (BSO) zitten in de problemen. Na het vertrek van de vaste vervoerder, kunnen de kinderen niet meer naar de groepen worden gebracht. Taxibedrijf Amsterdams Vervoer Collectief (AVC), wat voorheen de ritten verzorgde, zegt noodgedwongen te hebben moeten stoppen. 

“Ze zeggen dat ze het niet meer kunnen bolwerken door een tekort aan personeel”, laat Groei & Glunder weten. “Ook de tijden waarop de kinderen vervoerd moeten worden, rond 14.30 uur, kunnen ze niet meer leveren.”

Max Kuhner, directeur van AVC, bevestigt voor een groot deel deze lezing. “Door het personeelstekort ben ik niet langer instaat om de kwaliteit en tijdigheid te garanderen”, laat hij weten. “Groei & Glunder heb ik hiervan tijdig op de hoogte gesteld. Een aantal weken geleden heb ik ze daarover gemaild. Het is dus niet zo dat we van de een op de andere dag de stekker eruit hebben getrokken.”

Daarnaast heeft Kuhner nog een aantal alternatieven aangeboden. “Ik heb drie taxibedrijven aangedragen in de hoop dat zij hen wél konden helpen. Dat was een kleine, middelgrote en een grote onderneming. Ik heb echt geprobeerd om een zachte landing voor ze te creëren.”

Greenwheels

Desondanks heeft het vertrek van Amsterdams Vervoer Collectief voor grote problemen bij Groei & Glunder gezorgd. Als tijdelijke oplossing maakt het bedrijf, wat zich onder meer bezig houdt met gezins- en schoolbegeleiding, nu gebruik van Greenwheels. “Dat zijn huurauto’s waarmee we de kinderen kunnen vervoeren, maar dat is niet ideaal. We hopen zo snel mogelijk een andere vervoerder te vinden. Daar zijn we druk mee bezig.”

Helpende hand

Ook Noot Personenvervoer is op de hoogte van de problemen bij Groei & Glunder. Het vervoersbedrijf uit Ede heeft besloten een handje te helpen. “Wij zouden wellicht wat busjes kunnen regelen waarmee jullie personeel de kinderen dan zelf haalt. Wij rijden zelf niet in Amsterdam”, laat directeur Martijn Kersing via LinkedIn weten.

Groei & Glunder is blij met de uitgestoken hand, maar realiseert zich dat de problemen daardoor nog niet zijn opgelost. “Zo’n busje is superfijn, maar wij blijven dan wel tegen hetzelfde probleem aanlopen. Namelijk dat we dan zelf de kinderen moeten vervoeren. Het gaat om de chauffeurs.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.