Taxibus Personenvervoer van der Wijst
Klanttevredenheidsonderzoek

Leerlingenvervoer Lansingerland krijgt een acht als eindcijfer

Taxibusje van Personenvervoer van der Wijst. Foto: Personenvervoer van der Wijst

Het leerlingenvervoer in de gemeente Lansingerland krijgt een acht als gemiddeld eindcijfer. Dat blijkt uit de eerste cijfers van het klanttevredenheidsonderzoek dat door Personenvervoer van der Wijst is gehouden onder 174 ouders, wiens kinderen gebruik maken van het leerlingenvervoer. 

“Het eindcijfer laat zien dat we iets goed doen”, zegt Stefan Kraan van Personenvervoer van der Wijst, die in de gemeente Lansingerland het leerlingenvervoer verzorgt. “Daar zijn wij erg blij mee. Het laat zien dat we de boel goed op de rails hebben, ondanks alle problemen die momenteel spelen binnen het leerlingenvervoer zoals chauffeurstekorten. Desondanks hebben we de kwaliteit weten te waarborgen. Dat uit zich in dat eindcijfer. Ik denk dat we daar, in deze tijd, trots op mogen zijn.”

Tevredenheid over chauffeurs

De ouders gaven in de enquête aan vooral tevreden te zijn over de chauffeurs. 87,7 procent van de ondervraagden bleek tevreden tot zeer tevreden over hen te zijn. En ook de kwaliteit van het taxivervoer wordt positief beoordeeld. Zo bestempelde 84 procent van de ouders die meededen aan het klanttevredenheidsonderzoek, de kwaliteit van het vervoer als goed tot zeer goed.

“Onze chauffeurs zijn ook goed opgeleid”, zo verklaart Kraan de waardering voor de chauffeurs. “Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het gaat namelijk ook over de persoonlijkheid van de chauffeurs. Hebben die een goede klik met de kinderen die zij vervoeren? Daar hebben we extra aandacht aan besteed. Daarnaast is de samenstelling van de chauffeurs over de afgelopen jaren veelal hetzelfde gebleven. Dat heeft alleen maar tot goede dingen geleid.”

Ongeschreven regel

Volgens Stefan Kraan vervullen de planners een belangrijke rol bij het behalen van dit eindcijfer. “Die zitten er bovenop. Als er mails van ouders binnenkomen, worden die dezelfde dag nog beantwoord. Dat is eigenlijk een soort ongeschreven regel binnen ons bedrijf: je staat niet stil, maar pakt zo snel mogelijk dingen op. Dat leidt er eigenlijk toe dat we een enorm grote slagkracht hebben, waardoor we snel kunnen handelen. Alle planners zijn op de hoogte van alle ins en outs. Daardoor zijn we flexibel en kunnen we snel ingrijpen als dat nodig is. Dat is een groot voordeel.”

De cijfers uit het klanttevredenheidsonderzoek, bevestigen het verhaal van Kraan. Zo geeft 81,6 procent aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over de planners van Personenvervoer van der Wijst. Daarnaast bestempelt 77,3 procent van de ondervraagden het telefonisch contact met de centrale als goed en heel goed en geeft 87,8 procent aan snel tot redelijk snel geholpen te worden.

Ruimte voor verbetering

Ondanks het eindcijfer van 8,2, beaamt Kraan dat er nog voldoende ruimte voor verbetering is. “Een van de punten die uit de enquête naar voren kwam, is het tijdig inlichten van ouders als chauffeurs vervangen worden. Ouders hebben ons erop gewezen dat ze graag willen weten wie er komt. Dat is enorm nuttig voor ons, want wij kunnen nu kijken naar hoe we ouders sneller kunnen informeren als er chauffeurswisselingen plaatsvinden, door bijvoorbeeld ziekte of uitval”, zo besluit Kraan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Leerlingenvervoer Lansingerland krijgt een acht als eindcijfer | TaxiPro
Taxibus Personenvervoer van der Wijst
Klanttevredenheidsonderzoek

Leerlingenvervoer Lansingerland krijgt een acht als eindcijfer

Taxibusje van Personenvervoer van der Wijst. Foto: Personenvervoer van der Wijst

Het leerlingenvervoer in de gemeente Lansingerland krijgt een acht als gemiddeld eindcijfer. Dat blijkt uit de eerste cijfers van het klanttevredenheidsonderzoek dat door Personenvervoer van der Wijst is gehouden onder 174 ouders, wiens kinderen gebruik maken van het leerlingenvervoer. 

“Het eindcijfer laat zien dat we iets goed doen”, zegt Stefan Kraan van Personenvervoer van der Wijst, die in de gemeente Lansingerland het leerlingenvervoer verzorgt. “Daar zijn wij erg blij mee. Het laat zien dat we de boel goed op de rails hebben, ondanks alle problemen die momenteel spelen binnen het leerlingenvervoer zoals chauffeurstekorten. Desondanks hebben we de kwaliteit weten te waarborgen. Dat uit zich in dat eindcijfer. Ik denk dat we daar, in deze tijd, trots op mogen zijn.”

Tevredenheid over chauffeurs

De ouders gaven in de enquête aan vooral tevreden te zijn over de chauffeurs. 87,7 procent van de ondervraagden bleek tevreden tot zeer tevreden over hen te zijn. En ook de kwaliteit van het taxivervoer wordt positief beoordeeld. Zo bestempelde 84 procent van de ouders die meededen aan het klanttevredenheidsonderzoek, de kwaliteit van het vervoer als goed tot zeer goed.

“Onze chauffeurs zijn ook goed opgeleid”, zo verklaart Kraan de waardering voor de chauffeurs. “Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het gaat namelijk ook over de persoonlijkheid van de chauffeurs. Hebben die een goede klik met de kinderen die zij vervoeren? Daar hebben we extra aandacht aan besteed. Daarnaast is de samenstelling van de chauffeurs over de afgelopen jaren veelal hetzelfde gebleven. Dat heeft alleen maar tot goede dingen geleid.”

Ongeschreven regel

Volgens Stefan Kraan vervullen de planners een belangrijke rol bij het behalen van dit eindcijfer. “Die zitten er bovenop. Als er mails van ouders binnenkomen, worden die dezelfde dag nog beantwoord. Dat is eigenlijk een soort ongeschreven regel binnen ons bedrijf: je staat niet stil, maar pakt zo snel mogelijk dingen op. Dat leidt er eigenlijk toe dat we een enorm grote slagkracht hebben, waardoor we snel kunnen handelen. Alle planners zijn op de hoogte van alle ins en outs. Daardoor zijn we flexibel en kunnen we snel ingrijpen als dat nodig is. Dat is een groot voordeel.”

De cijfers uit het klanttevredenheidsonderzoek, bevestigen het verhaal van Kraan. Zo geeft 81,6 procent aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over de planners van Personenvervoer van der Wijst. Daarnaast bestempelt 77,3 procent van de ondervraagden het telefonisch contact met de centrale als goed en heel goed en geeft 87,8 procent aan snel tot redelijk snel geholpen te worden.

Ruimte voor verbetering

Ondanks het eindcijfer van 8,2, beaamt Kraan dat er nog voldoende ruimte voor verbetering is. “Een van de punten die uit de enquête naar voren kwam, is het tijdig inlichten van ouders als chauffeurs vervangen worden. Ouders hebben ons erop gewezen dat ze graag willen weten wie er komt. Dat is enorm nuttig voor ons, want wij kunnen nu kijken naar hoe we ouders sneller kunnen informeren als er chauffeurswisselingen plaatsvinden, door bijvoorbeeld ziekte of uitval”, zo besluit Kraan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.