Mercedes-Benz, s-klasse

Mercedes-Benz S 280 CDI viercilinder: de zuinige S-klasse

AUTOVANDAAG – Mercedes-Benz komt in september met de S280 CDI. Deze zuinige S wordt aangedreven door een extra krachtige 2.1 liter viercilinder biturbodiesel:.

De 2.1 liter biturbodiesel wordt momenteel in de meest krachtige vorm als 250 CDI in diverse modellen geleverd.  Voor de S-Klasse wordt deze dieselmotor verder opgekieteld naar 224 pk en zo’n 560 Nm. Cijfers die de huidige 350 CDI in het nauw laten lopen. Daarom kan deze zescilinder ook een kleine krachtkuur naar 262 pk en meer dan 600 Nm trekkracht tegemoet zien.

De 320 pk sterke V8 topdiesel heeft geen toekomst meer bij Mercedes. Prestatie- en verbruikscijfers van de S 280 CDI zijn op dit moment nog niet bekend. Zeker is wel dat de huidige, meest zuinige S-Klasse (350 CDI BlueTEC) positief wordt overtroffen in brandstofconsumptie en CO2.

Bron: AutoVandaag, partner van TaxiPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Mercedes-Benz S 280 CDI viercilinder: de zuinige S-klasse | TaxiPro
Mercedes-Benz, s-klasse

Mercedes-Benz S 280 CDI viercilinder: de zuinige S-klasse

AUTOVANDAAG – Mercedes-Benz komt in september met de S280 CDI. Deze zuinige S wordt aangedreven door een extra krachtige 2.1 liter viercilinder biturbodiesel:.

De 2.1 liter biturbodiesel wordt momenteel in de meest krachtige vorm als 250 CDI in diverse modellen geleverd.  Voor de S-Klasse wordt deze dieselmotor verder opgekieteld naar 224 pk en zo’n 560 Nm. Cijfers die de huidige 350 CDI in het nauw laten lopen. Daarom kan deze zescilinder ook een kleine krachtkuur naar 262 pk en meer dan 600 Nm trekkracht tegemoet zien.

De 320 pk sterke V8 topdiesel heeft geen toekomst meer bij Mercedes. Prestatie- en verbruikscijfers van de S 280 CDI zijn op dit moment nog niet bekend. Zeker is wel dat de huidige, meest zuinige S-Klasse (350 CDI BlueTEC) positief wordt overtroffen in brandstofconsumptie en CO2.

Bron: AutoVandaag, partner van TaxiPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.