Quipment, Wintax, TaxiMesse, Keulen. Foto: Wim Faber

Kansen op Duitse taximarkt door Nederlandse innovatie

Nederland loopt sterk voorop met ontwikkelingen en innovatie in de taxibranche, zo bleek tijdens de TaxiMesse in Keulen. Omdat de Duitse taximarkt vooral uit éénpitters (rijdend onder een grote centrale) en straattaxi bestaat, is er nog weinig sprake van innovatie.

Een mooie kans om Nederlandse techniek te exporteren, zo vindt Roy Boons, commercieel directeur van Quipment. Het Duitse dochterbedrijf Quipment Deutschland GmbH had daarom een grote moderne stand ingericht op de TaxiMesse om haar producten te tonen aan de Duitse taxibedrijven.

Wat is Quipment Deutschland GmbH?

“Quipment Deutschland GmbH is een volledig zelfstandige dochteronderneming van Quipment Group bv. Zoals de naam al doet vermoeden is het enkel en alleen actief op de Duitse taximarkt. Het is een in Kleve, Duitsland gevestigde onderneming waarbij ook Duitse medewerkers in dienst zullen treden. Vooralsnog wordt de directie gevoerd door Alex Holderbusch die als taak heeft de onderneming verder op poten te zetten en uit te breiden.”

Waarom op de TaxiMesse in Keulen?

“De Taxi Messe in Keulen hebben we gebruikt om Quipment Deutschland op de Duitse markt te introduceren. Om te laten zien dat we niet nieuw zijn voor de branche was overal te lezen dat ruim 200 taxicentrales al gebruik maken van onze oplossingen. Gezien de vele geïnteresseerden, aandacht van pers en vervolgafspraken is dat in ieder geval heel goed gelukt.”

Quipment Deutschland GmbH verkoopt WinTax, hoe zit dat?

“Tijdens gesprekken met Peter Altevogt (managing director Korton Group b.v., red.) bleek dat zij ook de ambitie hadden om met hun oplossing naar het buitenland te gaan. Daar hadden we dus een goede match. Uiteindelijk hebben we gekozen dat er één (Duits) aanspreekpunt voor klanten moet zijn en voor de vorm gekozen dat Quipment dus niet alleen haar bekende Boordcomputers levert, maar ook WinTax software.”

Heeft dat gevolgen voor de Nederlandse markt, of huidige klanten?

“Dat heeft voor de klanten van beide partijen (Quipment en Korton, red.) geen gevolgen omdat Quipment Deutschland een volledig zelfstandig bedrijf is dat zichzelf moet bedruipen. Er zullen Duitse Quipment en WinTax gebruikers komen en die zullen ook vanuit Kleve ondersteund gaan worden.”

“Ook de strategie van beide bedrijven, op gebied van samenwerking, voor de Nederlandse markt blijft ongewijzigd. We blijven hier namelijk beide onafhankelijk als het gaat om partners. Zo is een gebruiker van Quipment systemen vrij om ieder agendapakket te gebruiken dat het beste bij zijn organisatie past. Omgekeerd kunnen de gebruikers van WinTax software ook kiezen welke systemen zij willen gebruiken. ” 

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Kansen op Duitse taximarkt door Nederlandse innovatie | TaxiPro
Quipment, Wintax, TaxiMesse, Keulen. Foto: Wim Faber

Kansen op Duitse taximarkt door Nederlandse innovatie

Nederland loopt sterk voorop met ontwikkelingen en innovatie in de taxibranche, zo bleek tijdens de TaxiMesse in Keulen. Omdat de Duitse taximarkt vooral uit éénpitters (rijdend onder een grote centrale) en straattaxi bestaat, is er nog weinig sprake van innovatie.

Een mooie kans om Nederlandse techniek te exporteren, zo vindt Roy Boons, commercieel directeur van Quipment. Het Duitse dochterbedrijf Quipment Deutschland GmbH had daarom een grote moderne stand ingericht op de TaxiMesse om haar producten te tonen aan de Duitse taxibedrijven.

Wat is Quipment Deutschland GmbH?

“Quipment Deutschland GmbH is een volledig zelfstandige dochteronderneming van Quipment Group bv. Zoals de naam al doet vermoeden is het enkel en alleen actief op de Duitse taximarkt. Het is een in Kleve, Duitsland gevestigde onderneming waarbij ook Duitse medewerkers in dienst zullen treden. Vooralsnog wordt de directie gevoerd door Alex Holderbusch die als taak heeft de onderneming verder op poten te zetten en uit te breiden.”

Waarom op de TaxiMesse in Keulen?

“De Taxi Messe in Keulen hebben we gebruikt om Quipment Deutschland op de Duitse markt te introduceren. Om te laten zien dat we niet nieuw zijn voor de branche was overal te lezen dat ruim 200 taxicentrales al gebruik maken van onze oplossingen. Gezien de vele geïnteresseerden, aandacht van pers en vervolgafspraken is dat in ieder geval heel goed gelukt.”

Quipment Deutschland GmbH verkoopt WinTax, hoe zit dat?

“Tijdens gesprekken met Peter Altevogt (managing director Korton Group b.v., red.) bleek dat zij ook de ambitie hadden om met hun oplossing naar het buitenland te gaan. Daar hadden we dus een goede match. Uiteindelijk hebben we gekozen dat er één (Duits) aanspreekpunt voor klanten moet zijn en voor de vorm gekozen dat Quipment dus niet alleen haar bekende Boordcomputers levert, maar ook WinTax software.”

Heeft dat gevolgen voor de Nederlandse markt, of huidige klanten?

“Dat heeft voor de klanten van beide partijen (Quipment en Korton, red.) geen gevolgen omdat Quipment Deutschland een volledig zelfstandig bedrijf is dat zichzelf moet bedruipen. Er zullen Duitse Quipment en WinTax gebruikers komen en die zullen ook vanuit Kleve ondersteund gaan worden.”

“Ook de strategie van beide bedrijven, op gebied van samenwerking, voor de Nederlandse markt blijft ongewijzigd. We blijven hier namelijk beide onafhankelijk als het gaat om partners. Zo is een gebruiker van Quipment systemen vrij om ieder agendapakket te gebruiken dat het beste bij zijn organisatie past. Omgekeerd kunnen de gebruikers van WinTax software ook kiezen welke systemen zij willen gebruiken. ” 

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.